ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Opel Corsa 1.0 T - Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

Εξ ανατολών απειλή         ..:: Σαββάτο, 29 Οκτωβρίου 2016 ::..

Παρακολουθούμε πώς η επιτυχημένη μετάλλαξη του Baleno αμφισβητεί τη δυναμική του επιτυχημένου Corsa, σε μια κατηγορία ιδιαίτερα ανταγωνιστική και πολύ απαιτητική, τα αυτοκίνητα της οποίας παίζουν πλέον συχνά το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου της οικογένειας

Το καθιερωμένο Corsa συναντά το νέο και φιλόδοξο Baleno σε μια αναμέτρηση όπου προσπαθούμε να ψυχανεμίσουμε τις προθέσεις της Suzuki σε αυτή την κυκλωτική επίθεση στην κατηγορία Β. Με Swift και Baleno βάλθηκε να καλύψει κάθε τρύπα που μπορεί να διαφανεί σε μια ήδη πληθωρική κατηγορία αυτοκινήτων. Για το Corsa τα έχουμε ξαναπεί, αυτή η τελευταία γενιά ανέβασε ακόμη ψηλότερα τον πήχη, με ποιοτικά χαρακτηριστικά και κύλιση από ακόμη μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Όταν τα δεις δίπλα το ένα στο άλλο, θαρρείς πως πρόκειται για δυο διαφορετικούς κόσμους. Το μεν Opel εξελίσσεται σταδιακά σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, λες και φοβάται μην ταρακουνήσει το πολυάριθμο κοινό του, που το εμπιστεύεται και θέλει να ζήσει χρόνια με αυτό χωρίς γραφικότητες και στοιχεία εντυπωσιασμού. Το δε Suzuki, πιο ιδιαίτερο, μοιάζει να βγήκε από κάποια μηχανή συμπίεσης μικρομεσαίων οικογενειακών. Τόσο η εμπρός όσο και η πίσω όψη αναμένεται να συζητηθούν αρκετά, αυτό όμως δεν επιδίωκαν και οι σχεδιαστές του;

Εσωτερικά
Το Baleno ποντάρει πολλά στη συγκεκριμένη ενότητα και δικαιολογημένα. Εάν εξαιρέσεις την ύπαρξη σκληρών πλαστικών τμημάτων στο επάνω μέρος του ταμπλό σε σχέση με το Corsa, από εκεί και πέρα διεκδικεί στο εσωτερικό τον πρώτο λόγο. Τακτοποιημένη εργονομία αλλά και, το σπουδαιότερο, πολύ καλύτεροι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Ακολουθούν βέβαια κατά πόδας και εκείνοι των μικροαντικειμένων πέριξ της θέσης του οδηγού. Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων έναντι των 285 λίτρων του Corsa (περισσότερο αξιοποιήσιμο το σχήμα στο Opel). Στο τελευταίο καταλαβαίνεις τι θα πει γερμανική ποιότητα. Καλύτερα (μαλακά) υλικά, πιο προσεγμένο φινίρισμα, πιο ώριμη εικόνα συνολικά. Η ορατότητα είναι ιδανική προς όλες τις κατευθύνσεις, όπως και η εργονομία, παρά τους μικρούς, χαμηλά τοποθετημένους διακόπτες.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, ακόμη και η πιο προσιτή έκδοση του Baleno, η GL (13.260 ευρώ) διαθέτει 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα με Bluetooth, διαιρούμενο πίσω κάθισμα και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η πιο πλούσια GLX (15.900 ευρώ), έχει επιπλέον φώτα Xenon, το infotainment με οθόνη αφής 7” και κάμερα οπισθοπορείας. Το 5θυρο Corsa των 115 ίππων κοστίζει 15.600 ευρώ, περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, σύστημα IntelliLink, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, πρόγραμμα City για το τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες φωτός, cruise control, κ.α.
Καλύτερα υλικά για το «ευρωπαϊκό» Corsa στο εσωτερικό, σαφώς μεγαλύτεροι οι χώροι στην καμπίνα του Baleno
Κινητήρες-κιβώτια
Σ' αυτό το συγκριτικό συναντάμε τα δύο κατά τη γνώμη μας καλύτερα σύνολα βενζίνης με τούρμπο και χωρητικότητα ενός λίτρου. Εδώ, έχουν να αντιμετωπίσουν και τα κατάλληλα αμαξώματα, χωρίς το βάρος να ξεφεύγει προς τα πάνω. Το μόνο σίγουρο είναι πως κανείς στο δρόμο δεν σε πιστεύεις πως οδηγείς ένα χιλιάρι, αφού και τα δύο κινούνται ταχύτατα σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Το Corsa αποδίδει 115 ίππους και 17,3 kgm ροπής μόλις στις 1.800 σ.α.λ. Η γραμμικότητά του εντυπωσιάζει, ενώ σε σχέση με το Suzuki, υποστηρίζεται καλύτερα από την πιο σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου με έξι σχέσεις. Στις μεσαίες στροφές ξεσπαθώνει και αναδιπλώνει το ταλέντο του, χαρίζοντας επιδόσεις και ευχαρίστηση. Στην αντίπερα όχθη, ο BoosterJet του Baleno, αποδίδει 112 ίππους και επίσης 17,4 kgm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Είναι σαφώς πιο τραχύς σε λειτουργία με περισσότερους κραδασμούς από τον αντίστοιχο του Corsa, αλλά εμφανίζεται πιο ψυχωμένος από αυτόν στις υψηλές στροφές! Χαμηλά και οι δυο είναι ζωντανοί και υγιέστατοι χωρίς να απαιτούν συχνές αλλαγές στο κιβώτιο. Σε επίπεδο κατανάλωσης, το Baleno απαίτησε 6,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα (λόγω και της αραιότερης κλιμάκωσης των πέντε σχέσεων) και το Corsa 7,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε, πως στο Suzuki ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πιο εύχρηστος συγκριτικά με εκείνον του Opel.

Οδηγώντας
Με το που κατέβεις από το Corsa και επιβιβαστείς στο Baleno, δεν θα χρειαστείς περισσότερα από πέντε λεπτά για να κατανοήσεις τη διαφορετική φιλοσοφία που διέπει και στο δρόμο το νέο Suzuki. Σαφώς πιο οικογενειακό σε προσανατολισμό, με το πλαίσιο να αντιδρά πιο ράθυμα στις αλλαγές κατεύθυνσης, την ανάρτηση να διαθέτει μεγαλύτερη διαδρομή, οπότε καλύτερη απορροφητικότητα αλλά και περισσότερες κλίσεις στις στροφές, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα να υπολείπονται σε απόκριση από τα αντίστοιχα ζωτικά όργανα του σούπερ μίνι της Opel. Όλα αυτά φυσικά ισχύουν χωρίς το Corsa να είναι κανένα... ξεφτέρι σε επίπεδο επικοινωνίας με τον οδηγό. Το Baleno, είτε στην πόλη είτε στον ανοιχτό δρόμο, αναδεικνύει διαρκώς ένα πιο οικογενειακό συναίσθημα, σ' ένα αυτοκίνητο που δεν αρέσκεται στις «τσαχπινιές», με άνεση και κύλιση που επιθυμούν όσοι ανήκουν στους έγγαμους με απογόνους. Το Corsa, με ισχυρότερα φρένα και πιο μεστή ρύθμιση σε ανάρτηση και τιμόνι, ακολουθεί περισσότερο πρόθυμα τις εντολές, έχοντας στο DNA του και αυτό το δυτικοευρωπαϊκό πάτημα των μικρών αυτοκινήτων νέας εσοδείας.
Πιο οικογενειακό και άνετο στο δρόμο το Suzuki, οδηγικά καλύτερο το Corsa, με υψηλότερα όρια πρόσφυσης
Συμπέρασμα
Η μικρή κατηγορία αναμφισβήτητα πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις, όχι μόνο λόγω κόστους, αλλά και λόγω σημαντικών τεχνολογικών βημάτων. Corsa και Baleno μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν ως ένα και μοναδικό μεταφορικό μέσο στην οικογένεια. Σαφώς το Corsa διατηρεί τα σκήπτρα του πιο «πειστικού» αυτοκινήτου σε τομείς που βαραίνουν. Από την άλλη όμως, με μια πιο αμιγώς οικογενειακή ματιά και σαφώς οικονομικότερη ως λύση, το Baleno έχει τις κατάλληλες απαντήσεις, κυρίως στους χώρους, στην άνεση αλλά και την τιμή της βασικής έκδοσης (με σαφώς λιγότερο εξοπλισμό σε σχέση με το Corsa). Το Corsa των 115 ίππων διατίθεται μόνο στην πλούσια εξοπλιστικά έκδοση Sport.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CORSA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ποιότητα υλικών στο ταμπλό
- Κιβώτιο με έξι σχέσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Φρένα
- Βασικό εξοπλισμό
ΤΟ BALENO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους γενικώς
- Άνεση
- Κατανάλωση
- Αίσθηση κιβωτίου
- Τιμή βασικής έκδοσης

  UP