ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Toyota Auris 1.2 T - VW Golf 1.0 TSI

Δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος         ..:: Σαββάτο, 27 Φεβρουαρίου 2016 ::..
Τα Auris και Golf δίνουν μια νέα διάσταση στη διαχρονική μάχη που έχουν στήσει στην ευρωπαϊκή αγορά, εξαιτίας των νέων μικρών σε χωρητικότητα υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων τους, οι οποίοι αντικαθιστούν επάξια κάθε προηγούμενη προσπάθεια

Εάν ρωτήσεις τυχαία στο δρόμο ανθρώπους που είτε έχουν γνώσεις για το αυτοκίνητο, είτε έχουν ελάχιστη σχέση, ποιο μικρομεσαίο γνωρίζουν καλύτερα ή ακόμη περισσότερο ποιο θα επέλεγαν, ένα μεγάλο ποσοστό θα σου απαντήσει Golf ή Auris. Ίσως με το όνομα του δεύτερου να μην είναι ακόμη απόλυτα εξοικειωμένοι (η Corolla έχει ακόμα... βαθιές ρίζες), ωστόσο θα σου αναφέρουν σίγουρα το όνομα της Toyota. Τόση είναι η αναγνωρισιμότητα των δυο μοντέλων του συγκριτικού μας, τα οποία έχουν δημιουργήσει όχι μόνο σχολή, αλλά και πλύση εγκεφάλου στο υποσυνείδητο. Τα σχήματα παραπέμπουν απευθείας στο όνομά τους, κυρίως του Golf, που αλλάζει προσεκτικά και ελάχιστα από γενιά σε γενιά, προκειμένου να διατηρήσει ως κόρην οφθαλμού αυτήν την έντονη προσωπικότητα, επενδύοντας στον όρο του «κλασικού-διαχρονικού». Το Auris από την άλλη, είχε ως σκοπό να αποτινάξει τον αισθητικό συντηρητισμό και την ομοιομορφία της πάλαι ποτέ πεντάθυρης Corolla, μπαίνοντας σε σύγχρονο ρυθμό που φροντίζει να τον εξελίσσει σταδιακά, χωρίς να ξενίζει το πολυάριθμο κοινό του.

Εσωτερικά
Από εδώ ξεκινά ο καλός λόγος για τους δυο ανταγωνιστές του συγκριτικού μας. Το Auris μπορεί να άκουσε πολλά για τις σχεδιαστικές επιλογές που παραπέμπουν σε κλασική «αμερικανιά» με τις ευθείες γραμμές, το υψηλό προφίλ και τους αναχρονιστικούς αεραγωγούς, ωστόσο στα πιο σημαντικά ζητήματα, όπως είναι για παράδειγμα η χρήση μαλακών ποιοτικών υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, κέρδισε απευθείας το στοίχημα απέναντι στον παλιό (με τα σκληρά πλαστικά) εαυτό του. Στο Golf η ποιότητα των υλικών είναι βούτυρο στο ψωμί του, θεωρείται εξ ορισμού δεδομένη, όπως και η συμπαγής βαριά αίσθηση με το κλείσιμο των θυρών. Στους χώρους έχουμε ισοπαλία, παρ' ότι το Toyota με το επίπεδο πάτωμα έχει ένα μικρό αέρα υπεροχής στα πόδια των πίσω επιβατών. Στους χώρους αποσκευών το VW παίρνει το αίμα του πίσω με 20 περισσότερα διαθέσιμα λίτρα (380 έναντι 360). Η θέση οδήγησης και στα δυο αυτοκίνητα είναι πολύ καλή, αφού διαθέτει μια σειρά από επιμέρους ρυθμίσεις. Στον τομέα των χώρων για μικροαντικείμενα το Auris προηγείται με βραχεία κεφαλή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Golf δεν διαθέτει μπόλικες θήκες, έστω και λίγο μικρότερες.

Στην εργονομία παίρνουν άριστα και οι δυο, παρ' ότι η ψηφιακή εποχή τούς βάζει στο «τριπάκι» να εγκαταλείψουν την ευκολία των λειτουργιών με απλά μπουτόν και να την μετατρέψουν σε ασκήσεις ηλεκτρονικής επί της οθόνης. Το Auris 1.2 T τιμάται στη βασική έκδοση με 19.100 ευρώ χωρίς (18.140 ευρώ με απόσυρση, αν τελικά επεκταθεί στο 2016), με πλούσιο εξοπλισμό. Σημειώστε, 7 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, ηλεκτρικές κλειδαριές και ηχοσύστημα, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και πολλά άλλα από την εισαγωγική έκδοση. Το κόστος αγοράς για το 5θυρο Golf 1.0 TSI με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τους 115 ίππους ξεκινάει από τα 19.450 ευρώ χωρίς απόσυρση (18.490 ευρώ με απόσυρση). Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα Stop/Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, 7 αερόσακους, ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multicollision Brake), σύστημα Pre Crash, υπολογιστή ταξιδιού, κλιματισμό, cruise control, ηχοσύστημα και το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο.

Πολύ αναβαθμισμένη η εικόνα των υλικών στην καμπίνα του Auris με τους αεράτους χώρους, το Golf απαντά με ακόμα πιο υλικά και φινίρισμα

Κινητήρες-κιβώτια
Εδώ έχουμε δύο πολύ μελετημένα μικρά σε χωρητικότητα σύνολα, τα οποία έχουν βαλθεί να σε πείσουν και το καταφέρνουν στο τέλος, πως στη σημερινή Ελλάδα δεν θα χρειαστείς τίποτα παραπάνω. Ο κινητήρας του Auris (116 ίπποι, 18,9 kgm στις 1.500 σ.α.λ.) είναι για πρώτη φορά υπερτροφοδοτούμενος, μέσω ενός "light" τούρμπο που φροντίζει να μην δημιουργεί εντυπώσεις με τη λειτουργία του, θυμίζοντας αρκετά ατμοσφαιρική εκτέλεση. Μην ξεχνάμε πως μέλημα της Toyota ήταν είναι και θα είναι η αξιοπιστία και αν τελικά πείστηκε να χρησιμοποιήσει τούρμπο, είναι γιατί χρειαζόταν την πλούσια ροπή στο χαμηλό και μεσαίο εύρος περιστροφής. Στο μόνο σημείο που ο κινητήρας 1.2 του ιαπωνικού αυτοκινήτου επικρατεί του αντιπάλου του (παρ' ότι συνολικά εμφανίζεται υγιέστατος παντού και βοηθά το αυτοκίνητο να μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα και να τα διατηρεί στον αυτοκινητόδρομο), είναι στην πιο πολιτισμένη λειτουργία όταν χρειαστείς άμεση επιτάχυνση. Κάτι που οφείλεται κυρίως στην 4κύλινδρη αρχιτεκτονική του. Ο μικρότερος σε κυβισμό 3κύλινδρος κινητήρας του Golf (1.0) με τους 115 ίππους, επίσης άμεσου ψεκασμού, παράγει 20,4 kgm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. και απαντά με ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις! Ψυχωμένος και εύστροφος, δείχνει πρόθυμος να εξαντλεί το όριό του και να σπρώχνει με ορμή το Golf, με τίμημα φυσικά σε αυτή την περίπτωση, τα «συν-πλην» 9 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα. Σε ήπιους ρυθμούς, η τιμή πέφτει στα 7,8 λίτρα οπότε, αποκαθίστανται και οι ισορροπίες με το Toyota (8,3 λίτρα). Τα κιβώτια ταχυτήτων και στα δυο αυτοκίνητα συνηγορούν στις προσπάθειες των κινητήρων να ανταποκριθούν όσο καλύτερα μπορούν στις απαιτήσεις, τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και από πλευράς κατανάλωσης. Με το Golf να προσφέρει και τη δυνατότητα επιλογής (με επιπλέον κόστος 2.000 ευρώ) του πολύ καλού ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων (το οποίο είχε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας).

Οδηγώντας
Το Auris ομολογουμένως έκανε τη δική του επανάσταση, υιοθέτησε τούρμπο στον κινητήρα και διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση. Έγινε τόσο νεανικό και ενδιαφέρον, όπως ακριβώς θα έπρεπε να είναι από την αρχή του βίου του, από την πρώτη στιγμή, όταν δηλαδή το γράφαμε κι εμείς πριν από αρκετό καιρό. Μεστό σύστημα διεύθυνσης με σχετική ζωντάνια, απροσδόκητα καλή ηχομόνωση, άνεση στις παρυφές της ιαπωνικής δημιουργίας, ευκολία και ασφάλεια σε κάθε περίπτωση χωρίς αυτό να αποτελεί κλισέ, είτε το υποβάλλεις άγαρμπα μέσα στη στροφή, είτε αποκτήσεις φόρα συνειδητά και βρεθείς με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Το Auris θα γείρει αλλά θα ακολουθήσει την τροχιά σαν ένα γεροδεμένο κομμάτι, χωρίς να ενοχληθεί ή να σε τρομάξει. Έχοντας μείνει, λοιπόν, εντυπωσιασμένος από την αισθητή ουσιαστική μεταμόρφωση του ανανεωμένου Auris, εισέρχεσαι στο Golf, με την απορία τι περισσότερο μπορεί να σου προσφέρει. Ε λοιπόν, δεν θα περάσουν παρά μόνο πέντε λεπτά μέχρι τη στιγμή που θα αναφωνήσεις πεπεισμένος πως το γερμανικό αυτοκίνητο τα κάνει όλα ακόμα καλύτερα, με μόνιμο φόντο αυτό τον ραφιναρισμένο «μανδύα», λες και πατά σε μετάξι, στρίβει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και διατηρεί το επιβατικό προσωπικό σε ένα premium περιβάλλον. Αυτήν τη καθολική ποιοτική αίσθηση εισπράττεις πίσω από το τιμόνι του (καλό σε ακρίβεια, ένα κλικ σαφέστερο από το αντίστοιχο του Auris). Τέλος, υπεροχή του Golf υπάρχει και στην πέδηση, κυρίως σε ό,τι αφορά την αίσθηση. Άμεση απόκριση στην εντολή, αντοχή και αποτελεσματικότητα.


Στο δρόμο το Toyota απέκτησε χαρακτήρα, ωστόσο και πάλι το Golf βρίσκεται ένα ακόμα βήμα μπροστά

Συμπέρασμα
Τιμολογιακά αντιμετωπίζουμε τους δυο «ψηλομύτες» της κατηγορίας, που σε κάθε περίπτωση ζητούν από τον υποψήφιο κάτοχο να βάλει λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Εδώ, έχουμε την αντιπαράθεση δύο από τα πλέον «διεισδυτικά» ονόματα στην κλάση και στην αγορά, με την απόκτησή τους να αποτελεί μια μορφή επένδυσης και όχι περιστασιακής εμπορικής πράξης. Οι «μικροί» κινητήρες τα φέρνουν πιο κοντά στο αγαπημένο τους κοινό, αποδυναμώνοντας αρκετά τις εναλλακτικές και των δυο από κάτω (Yaris, Polo). Επί του προκειμένου, το Toyota έκανε το άλμα, κάλυψε αδυναμίες, απέκτησε ένα νεανικότερο ταμπεραμέντο σε σχέση με το «μουντό» παρελθόν του, κοινώς ολοκληρώθηκε προς το καλύτερο. Το Golf όμως, εξακολουθεί να είναι εκείνο που θέτει πάλι τους κανόνες, οριοθετεί προς τα πάνω τις εξελίξεις, δείχνοντας με εμφατικό τρόπο, πως δεν χάνει τη διαφορά που κατέχει.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ AURIS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία κινητήρα
- Κούμπωμα χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων
- Χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών

ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Αίσθηση ακριβότερου αυτοκινήτου
- Πιο «ποιοτική» συμπεριφορά στο δρόμο
- Χώρο αποσκευών


  UP