ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Opel Corsa 1.0 Τ - VW Polo 1.0 TSI (95 PS)

Βενζίνη με... χίλια!         ..:: Σαββάτο, 28 Νοεμβρίου 2015 ::..
Δυο γερμανικά σούπερ μίνι από μεγάλα ομολογουμένως «τζάκια», αφενός εκμεταλλεύονται τις συγκυρίες της εποχής και αφετέρου, με αφορμή την προηγμένη τεχνολογία των μικρότερων στη γκάμα τους βενζινοκινητήρων, βγάζουν κυριολεκτικά νύχια...

Ξαφνικά στη ζωή μας εντάχθηκε απότομα ο όρος «downsizing». Με άλλα λόγια, η χρησιμοποίηση κινητήρων χαμηλότερου κυβισμού με τούρμπο, με μειωμένη κατανάλωση και κόστος (κτήσης αλλά και χρήσης και συντήρησης), που ακολουθούν πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές. Η χρήση του τούρμπο είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν περιορισμοί στην απόδοση και τη λειτουργία και, εντέλει, στη φιλοσοφία των βενζινοκινητήρων. Με το πέρασμα του χρόνου, βέβαια, έγιναν άλματα προόδου. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να βλέπουμε σήμερα τρικύλινδρα σύνολα που σε χωρητικότητα δεν αγγίζουν το λίτρο, να κάνουν θαύματα στην πράξη με την απόδοση και με την λειτουργία τους, αναλογικά με το τί περιμένει κανείς από τόσο μικρούς κινητήρες. Και αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να τους τοποθετήσουν ακόμη και σε μεγαλόσχημα μεσαία οικογενειακά (πολλά τα πρόσφατα παραδείγματα), δεν παύει το πεδίο δράσης τους να αφορά κυρίως τα σούπερ μίνι (με την αυξητική τάση εμπορικά), όπως αυτά του συγκριτικού μας.

Εσωτερικά
Είσοδος στο νεότερο της παρέας, το Corsa. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά σε υφή, άκρως ποιοτικά, αποπνέοντας ένα "premium" αέρα (αποτελούν την ευχάριστη έκπληξη στην κατηγορία). Ο οδηγός θα βρει στο Opel εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και κάθισμα. Η ορατότητα είναι ιδανική, όπως και η εργονομία, παρά τους νέους μικρούς διακόπτες, χαμηλά τοποθετημένους στην κεντρική κονσόλα. Στο Polo θα βρει περισσότερη τάξη στην εργονομία, αλλά επίσης μια καλή θέση οδήγησης και μια απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής, είτε πρόκειται για τη συναρμογή είτε για τo φινίρισμα. Τα πλαστικά εδώ είναι σκληρά, αφού η VW αποφάσισε να κάνει τον διαχωρισμό εκδόσεων, χρησιμοποιώντας στο 1000άρι τα σκληρά σε αφή υλικά. Αρκετές είναι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών και στα δυο, με το Corsa να αποδεικνύεται πιο πρακτικό, όντας και νεότερο ηλικιακά. Ικανοποιητικοί αποδεικνύονται οι διαθέσιμοι χώροι επιβατών και αποσκευών και στα δύο αυτοκίνητα (285 λίτρα στο Corsa, 280 στο Polo), οπότε εδώ σημειώστε ισοπαλία. Το «ρεζουμέ» στη συγκεκριμένη ενότητα, είναι πως οι δύο μονομάχοι μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως το μοναδικό αυτοκίνητο μια οικογένειας κι αυτό είναι πολύ σημαντικό στις δύσκολες οικονομικά μέρες μας.

Σε ότι αφορά στα οικονομοτεχνικά (5θυρες εκδόσεις), το Opel Corsa ξεκινά από τα 15.900 ευρώ (14.571 ευρώ με απόσυρση), περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό, ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα, πρόγραμμα City για το τιμόνι και ζάντες αλουμινίου. Στην αντίπερα όχθη, στο βασικό εξοπλισμό του Polo, υιοθετούνται το πακέτο με τους 6 αερόσακους, το ESP, τον κλιματισμό, τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες, το ηχοσύστημα και οι ζάντες αλουμινίου. Όλα αυτά στην τιμή των 14.950 ευρώ (13.990 ευρώ με απόσυρση). Το Polo έχει, λοιπόν, ένα προβάδισμα, αφού η διαφορά τιμής φτάνει σχεδόν τα 1000 ευρώ (σ' αυτήν την έκδοση βεβαίως με τη μικρότερη ισχύ των 95 ίππων, γιατί η VW έχει και χιλιάρι Polo με 110 ίππους, στο οποίο η διαφορά τιμής από το Corsa πέφτει στα 500 ευρώ).

Τα μαλακά υλικά του Corsa στο εσωτερικό επικρατούν των σκληρών πλαστικών του Polo, με άψογη εφαρμογή και στα δύο

Κινητήρες-κιβώτια
Όλα τα λεφτά αναμφισβήτητα αποτελεί το νέο σύγχρονο τρικύλινδρο σύνολο του ενός λίτρου του Corsa. Με 115 ίππους αποκαλύπτει γενναιόδωρα το μπρίο που θα αποζητήσει κανείς σε ένα μικρό αυτοκίνητο. Ζωντανό, εύστροφο και πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές ήδη (17,3 kgm στις 1.800 σ.α.λ.), κάτι που το χρωστά κυρίως στην ύπαρξη ενός τούρμπο και ενός συστήματος άμεσου ψεκασμού καυσίμου (υπάρχει επίσης συνεχώς μεταβαλλόμενος χρονισμός βαλβίδων καθώς και ελεγχόμενη αντλία νερού, υπερσυμπιεστής single scroll και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή). Όχι μόνο κρύβει καλά τον μικρό κυβισμό του, αλλά πολύ περισσότερο η γραμμική λειτουργία και το θάρρος να μην ξεψυχά ψηλά, σου δημιουργεί θετική εντύπωση. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρι σύνολο του Polo με επίσης άμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (95 ίπποι, 16,3 kgm ροπής στις 1.500 σ.α.λ). Με τη διαφορά, πως στο VW η απόκριση αρχικά σου φαίνεται ράθυμη, ψηλότερα όμως η έλξη ζωηρεύει και σε επίπεδο επιδόσεων κυνηγά κατά πόδας το Corsa. Το τελευταίο είναι δυνατότερο και ταχύτερο παντού.

Και μια που μιλάμε για επιδόσεις, σημειώστε πως τα δυο 1000άρια χρειάζονται μόλις κάτι παραπάνω από 10'' για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση, ενώ φλερτάρουν σε τελική ταχύτητα, τη δεύτερη εκατοντάδα χιλιομέτρων! Ποιος θα το έλεγε πριν από μερικά χρόνια πως θα φτάναμε εδώ. Αντίστοιχα νούμερα επιδόσεων να θυμίσουμε πως πριν από μια δεκαετία ανήκαν σε... GTI 1,6 λίτρων! Στις επιταχύνσεις εν κινήσει τώρα, το Opel με τη σφιχτότερη κλιμάκωση στη διάταξη των έξι σχέσεων στο καλό κιβώτιο, κερδίζει το VW με τη μια σχέση λιγότερη και την αραιή διάταξη στον επίσης αποδεκτό σε κούμπωμα επιλογέα. Το αξιοσημείωτο μετά από όλα αυτά, είναι πως τα συγκεκριμένα σύνολα βενζίνης με τη μικρή χωρητικότητα κυβισμού, ήρθαν στη ζωή μεταξύ άλλων (και) για λόγους οικονομίας καυσίμου. Στη συγκριτική δοκιμή μας, είδαμε συν πλην 7 λίτρα και στα δυο αυτοκίνητα, τιμές που δεν κόβουν την ανάσα, αλλά αναλογικά με τις δυνατότητες των κινητήρων αποδεικνύονται λογικές. Τέλος, σε ότι αφορά στη λειτουργία των δυο συνόλων, το Corsa έχει ξανά τον πρώτο λόγο, αφού δεν ανακαλύπτεις καν πως πρόκειται για τρικύλινδρη αρχιτεκτονική. Το Polo αρχικά ακούγεται περισσότερο κατά τη φάση της επιτάχυνσης, όταν όμως αποκτήσει ρυθμό κίνησης, ο ήχος του αποκτά αρμονία και εντέλει δεν σε ξενίζει.

Οδηγώντας
Η νέα ανάρτηση του Corsa, σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο, δείχνουν να διαχειρίζονται καλύτερα τις συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου, αλλά και τα πλευρικά φορτία υπό ασφυκτική πίεση. Η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει με τον... μεγαλοπρεπή τρόπο που αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες, με ένα ποιοτικό υπόκωφο «γκουπ» στο βάθος, γνώρισμα μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Το Polo από την πλευρά του, έχει τον δικό του εξαιρετικό (διαχρονικό) τρόπο να αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και να μην κουράζει τους επιβάτες του. Η μόνωση και η άνεση στα δυο αυτοκίνητα είναι εξαιρετική, κάτι που το αναγνωρίζεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Σε ταχύτερους ρυθμούς, οι κλίσεις στις στροφές στο Corsa παραμένουν σε λογικά επίπεδα και δεν θα φέρουν σε δύσκολη θέση τον οδηγό, δίνοντας την αίσθηση πως αφήνει περισσότερο στο Polo το ρόλο του «πιο αθώου» με μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση του τελευταίου και λιγότερη διάθεση για γρήγορη κίνηση στις στροφές. Εάν το παρακάνεις, το VW θα ανοίξει ελαφρώς νωρίτερα την τροχιά του από το Opel, αλλά μέχρις εκεί, ο εναρμονισμός στην προκαθορισμένη πορεία γίνεται προτού καν το αντιληφθείς. Το Corsa διαθέτει λίγο μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης, με την ασφάλεια και την προβλεψιμότητα να είναι πάντα στο μενού και των δυο μικρών αυτοκινήτων. Τα φρένα, (με δίσκους σε όλους τους τροχούς) λειτουργούν αποδοτικά χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις στα αυτοκίνητα της παρέας μας, με την δύναμη και την αίσθηση να δείχνουν και πάλι Corsa. Αφήσαμε στο τέλος το σύστημα διεύθυνσης κι εδώ το Opel υπολείπεται του VW σε πληροφόρηση, χωρίς το τελευταίο όμως να αποτελεί το ιδανικό, για να εξηγούμαστε...


Στο δρόμο και τα δυο ξεχνούν την κατηγορία στην οποία ανήκουν και είναι άνετα και ασφαλή

Συμπέρασμα
Αποδεδειγμένα δυο πολύ καλά μικρά αυτοκίνητα, για να ακριβολογούμε μάλλον τα καλύτερα της κατηγορίας Β, εξαιρώντας φυσικά τις "premium" υλοποιήσεις. Είναι αλήθεια πως βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους όσον αφορά την απευθείας αντιπαράθεση στους επιμέρους τομείς. Εξαιρετικοί κινητήρες του ενός λίτρου, ποιότητα στο μάξιμουμ, επιδόσεις, άνεση, ασφάλεια, λογική σχετικά κατανάλωση, αλλά το κυριότερο, συνήθειες μεγαλύτερων και ακριβότερων αυτοκινήτων. Στη σημαία του τερματισμού, η πλάστιγγα γέρνει ελαφρώς προς την πλευρά του Corsa, κάτι που αναμφισβήτητα οφείλεται στη νεότερη ηλικία του (το Polo όμως έχει το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής). Πλέον, από γενιά σε γενιά τα αυτοκίνητα βελτιώνονται δραστικά, στοιχείο που σου μένει (έστω και αμυδρά) στον ουρανίσκο, λες και πρόκειται για νέα γεύση. Ιδιαίτερα όταν προσπαθείς (όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση), να διυλίσεις τον κώνωπα...

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ CORSA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό
- Επιδόσεις

ΤΟ POLO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Αίσθηση τιμονιού
- Τιμή


  UP