ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -A-

Seat Mii 1.0 60 HP - Suzuki Celerio 1.0

Η πόλη με διαφορετικό μάτι         ..:: Σαββάτο, 31 Οκτωβρίου 2015 ::..
Δύο εύχρηστα, πρακτικά και καλοφτιαγμένα μίνι, με μικρούς οικονομικούς κινητήρες, διεκδικούν μερίδιο σε μια κατηγορία με όλο και μεγαλύτερη ζήτηση, με εφόδιο το χαρακτήρα του «εργαλείου για την πόλη»

Δεν είναι καινούργια η ιστορία με την μικρή κατηγορία αυτοκινήτων, ούτε οι απορίες στο κατά πόσο αξίζει να επενδύσει κανείς έστω και αυτό το πενιχρό ποσό για την αγορά μίνι προτάσεων έναντι μεγαλύτερων μεταχειρισμένων. Η οικονομική κρίση έδωσε από μόνη της ηχηρή απάντηση, μαζί με την ανάγκη για περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος, και οι βασικές προτεραιότητες των κατασκευαστών σήμερα είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν πως η δημοφιλής πλέον κατηγορία τέτοιων αυτοκινήτων τείνει με μαθηματική ακρίβεια να αυξηθεί σε ποσοστό 25%, φτάνοντας τα 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα τα επόμενα δυο χρόνια. Εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος, πόσο βαρύνουσας σημασίας για τους κατασκευαστές είναι τα νέα αυτοκίνητα πόλης που θα εμφανιστούν το διάστημα αυτό. Τα Celerio και Mii είναι δυο από αυτά που βάζουν όλες τους τις δυνάμεις για να κερδίσουν το κοινό που δίνει έμφαση στη χρηστική πλευρά της αυτοκίνησης. Εξωτερικά, η αλήθεια είναι πως δεν σαγηνεύουν, για να είμαστε ειλικρινείς υπάρχουν γωνίες που τα κάνουν να μοιάζουν με «ασχημόπαπα», κυρίως η αναχρονιστική πίσω όψη του Suzuki. Ο αντίλογος λέει πως η σχεδίαση υπαγορεύεται από τα ευδιάκριτα άκρα για ευκολότερο παρκάρισμα και όχι από ευφάνταστη αισθητική.

Εσωτερικά
Εδώ συναντάς καλή ποιότητα συναρμολόγησης, αναλογικά με το κόστος τους αλλά και το παρελθόν τους, με άλλα λόγια καλά δεμένες πλαστικές επιφάνειες, καθώς και σωστή εργονομία, η οποία δεν δημιουργεί απορίες και προβληματισμούς. Όλα είναι κοντά σου απλά τακτοποιημένα, κυρίως στο Celerio, που δεν διαθέτει μικρούς διακόπτες σαν αυτούς του Mii. Τα σκληρά πλαστικά δίνουν φυσιολογικά το παρών και στις δύο προτάσεις, αλλά συνολικά ο διάκοσμος είναι ιδιαίτερα προσεγμένος.

Στο Celerio η αύξηση του ύψους επέτρεψε μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, μια πολύ καλή κατανομή των χώρων, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί για την κατηγορία, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Επίσης, υπάρχουν επαρκείς χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό σχεδόν παντού, κάπως έτσι δημιουργείται δικαιολογημένα η εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης, στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια. Σε ότι αφορά το Mii, πρόκειται για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών ακόμη και σε κακοτράχαλους δρόμους. Σε επίπεδο πρακτικότητας δεν φτάνει τα επίπεδα του Suzuki, όντας μικρότερο και με λιγότερες πρακτικές λύσεις. Το Seat διαθέτει μοντέρνα εικόνα στο εσωτερικό του, παρότι δεν ξεφεύγει από τα στενά όρια των μίνι. Στους χώρους επιβατών υπερέχει ξεκάθαρα το Celerio, κυρίως πίσω, ενώ κοντά βρίσκονται τα αυτοκίνητα στα διαθέσιμα λίτρα του χώρου αποσκευών (254 έναντι 251 λίτρων για Celerio και Mii αντίστοιχα).

H τιμή εκκίνησης των 9.620 ευρώ χωρίς απόσυρση (8.990 με απόσυρση) για το Celerio είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς περιλαμβάνει μάλιστα και ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP, 4 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστής ταξιδιού και ραδιο-CD με θύρα USB. Απέναντί του, το 5θυρο Mii ξεκινάει ακόμα χαμηλότερα, από τα 9.290 ευρώ (8.562 ευρώ με απόσυρση), με επίπεδο εξοπλισμού όμως, που παραπέμπει στα καλοκαιρινά rent cars των νησιών (ESP, 4 αερόσακοι και κλιματισμός). Η «σωστή» βασική έκδοση για τους πελάτες λιανικής του μικρού Seat ξεκινάει από 10.040 ευρώ χωρίς απόσυρση (9.258 με απόσυρση) για το 5θυρο (το 3θυρο κοστίζει 370 ευρώ λιγότερο), περιλαμβάνοντας επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα. Επομένως σε επίπεδο τιμής-εξοπλισμού τα δύο αυτοκίνητα είναι ισοδύναμα, απλώς το Mii προσφέρεται και σε μία πιο φτηνή έκδοση με εντελώς βασικό εξοπλισμό, για την περίπτωση που κάποιος θέλει το απόλυτα χαμηλότερα κόστος, έστω και με συμβιβασμούς στον εξοπλισμό.

Εστιάζουν στην ουσία τα εσωτερικά των δυο μίνι, με το Celerio να υπερέχει σε χώρους

Κινητήρες-κιβώτια
Καιρός για χιλιάρια με μπόλικη ψυχή αλλά και... ηχητικό αντίκτυπο. Άλλοτε ενοχλητικό και άλλοτε γουστόζικο. Ο 3κύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου με τους 68 ίππους του Celerio ανταποκρίνεται θετικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, τόσο στην πόλη όσο και στις περιαστικές μετακινήσεις. Είναι εύστροφος και ελαστικός, έχει καλή απόκριση και συνεργάζεται άψογα με το εξαιρετικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με ακριβέστατο επιλογέα και ευκολότατο «κούμπωμα» των ταχυτήτων στις αλλαγές. Η αραιή διάταξη των σχέσεων είναι ο κανόνας στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, στα οποία προτεραιότητα αποτελεί η οικονομία καυσίμου και όχι οι επιδόσεις. Σε ότι αφορά στο επίπεδο θορύβου, αυτό μπορεί να χαρακτηρίζεται αρκετό, αλλά βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, σε ότι αφορά την άμεση σύγκρισή του με το αντίστοιχο του Seat. Στον αντίποδα, το Mii των 60 ίππων αποδεικνύεται πιο σβέλτο σε επίπεδο αίσθησης, έχει ελαστικότερο κινητήρα, ίσως εδώ να παίζει ρόλο και η λίγο μεγαλύτερη ροπή αποδιδόμενη 500 σ.α.λ. χαμηλότερα από το αντίστοιχο σύνολο του Suzuki (9,5 kgm στις 3.000 στροφές για το Mii, έναντι 9,0 kgm στις 3.500 σ.α.λ. για το Celerio). Το κιβώτιο του είναι καλό στην πράξη, αν και όχι με την αίσθηση και την ακρίβεια του επιλογέα του Celerio, ενώ οι σχέσεις είναι αναμενόμενα μακριές σε κλιμάκωση με στόχο την οικονομική λειτουργία. Ο θόρυβος που αναπόφευκτα περιμένεις από ένα 3κύλινδρο κινητήριο σύνολο βρίσκεται σε υποφερτά επίπεδα, αντίστοιχα με εκείνα του Celerio. Η κατανάλωση φυσιολογικά είναι χαμηλή και στα δύο αυτοκίνητα και μπορεί να πέσει στην πόλη ακόμη και κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. υπό ευνοϊκές συνθήκες, με το Celerio να φλερτάρει τιμές ακόμη και γύρω στα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα!

Οδηγώντας
Στο δρόμο έχουμε διαφορές φιλοσοφίας που διακρίνουν τελικά τα δυο μικρά αυτοκίνητα πόλης. Από τη μια, το Celerio δείχνει «πιο αυτοκίνητο» για τον όγκο και τις διαστάσεις του, περισσότερο μεστό στις αντιδράσεις με μια ενδοτικότερη στην απορρόφηση κραδασμών ανάρτηση. Η κύλιση παραπέμπει σε σούπερ μίνι, ωστόσο, η αίσθηση ελαφριάς ιαπωνικής κατασκευής δεν μπορεί να αποφευχθεί. Εάν ψάχνεις τον ελάχιστο οδηγικό χαρακτήρα, απλώς έχασες. Το Suzuki ρίχνει όλο το βάρος στην εύκολη χρήση, στην ανέμελη εντός των τειχών οδήγηση, καθώς και στην, τηρουμένων των αναλογιών, άνεση. Σε αντιδιαστολή, το Mii επιλέγει να συμπεριφέρεται πιο παιχνιδιάρικα εντός πόλης και λιγότερο σαν «μικρομέγαλο». Περνά σχετικά άνετα πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χωρίς να θορυβεί η ανάρτησή του, αλλά η κύλιση σε ορισμένες περιπτώσεις, υπενθυμίζει σε ποια κατηγορία ανήκει. Στις στροφές, θα διαπιστώσεις ότι το Seat δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις παρά το μικρό δέμας του. Υποστρέφει προοδευτικά στην πίεση, είναι περισσότερο διασκεδαστικό και «μανιτζέβελο» από το Celerio, γέρνει λιγότερο, ενώ, διαθέτει και πιο σαφές σύστημα διεύθυνσης. Το Suzuki δείχνει πιο ράθυμο στις αλλαγές κατεύθυνσης και αδυνατεί να αφήσει το στίγμα του ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση, παρά τη φιλικότητά του. Τα φρένα και στα δυο μίνι, παρότι δεν διακρίνονται για τη δύναμή τους, πάντα τηρουμένων των αναλογιών, επαρκούν για την ισχύ των κινητήρων και τα απόβαρα που φέρουν τα μικρά τετράτροχα του συγκριτικού μας.


Πιο ευχάριστο οδηγικά στο δρόμο το Mii, εντελώς διαδικαστικό (αλλά και πιο άνετο) το Celerio

Συμπέρασμα
Το Celerio βάζει υποψηφιότητα για το εργαλείο στην πόλη. Με άπλετους χώρους επιβατών, πρακτικότητα στο μάξιμουμ από τις πολλές αποθηκευτικές θήκες στην καμπίνα, έξυπνες λύσεις, πολύ οικονομικό στη χρήση και εύκολο στην οδήγηση. Εάν δεν έχεις τόση ανάγκη τους εσωτερικούς χώρους και θέλεις ένα πιο ζωντανό μίνι στα στενά της μεγαλούπολης, τότε δικαιολογημένα θα γλυκοκοιτάξεις το Mii. Η απόφαση υπαγορεύεται ξεκάθαρα από τις δικές σου ανάγκες.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ Mii ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Σαφήνεια συστήματος διεύθυνσης
- Ευελιξία
- «Φθηνή» βασική έκδοση
- Ελαστικότητα κινητήρα

ΤΟ CELERIO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρους επιβατών
- Πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων
- Κατανάλωση
- Άνεση
- Αίσθηση κιβωτίου


  UP