ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Ford Focus 1.5 TDCi - Nissan Pulsar 1.5 dCi

Διαφορετικοί κόσμοι, παρόμοιοι (;) στόχοι         ..:: Τρίτη, 28 Ιουλίου 2015 ::..
Η Nissan αναβιώνει ένα παραδοσιακό όνομα της γκάμας της, αν και άγνωστο στην Ευρώπη για να δημιουργήσει ένα παραδοσιακό χάτσμπακ για την ευρωπαϊκή αγορά και τολμά ανοιχτά να αμφισβητήσει ένα «παραδοσιακό τζάκι» στη μικρομεσαία κατηγορία

Το Pulsar γεφυρώνει ένα χάσμα που δημιούργησε άθελά της η Nissan απέναντι στην ίδια της την ιστορία, με μια πολύχρονη αποχή από τη δημοφιλέστερη κατηγορία οχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το Pulsar ουδεμία σχέση έχει με την αποτυχημένη προσπάθεια του Tiida (που ούτως ή άλλως δεν δημιουργήθηκε για την ευρωπαϊκή αγορά), αλλά πρόκειται για ένα σύγχρονο και αναλογικά μοντέρνο αυτοκίνητο. Για να καταδείξουμε τη σοβαρότητα αυτής της προσπάθειας της Nissan, το φέρνουμε αντιμέτωπο με την τελευταία (ανανεωμένη) εκδοχή του Focus, με τις αμέτρητες πωλήσεις παγκοσμίως, την μεγάλη αποδοχή από το εκάστοτε κοινό, την ευρωπαϊκή λογική.

Εσωτερικά
Χάρη στο μεταξόνιο των 2,7 μ. οι χώροι του Pulsar είναι μεγαλύτεροι όχι μόνο από το ικανοποιητικό στο συγκεκριμένο τομέα Focus, αλλά ακόμη και από πολλά ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Ειδικά πίσω, οι χώροι για γόνατα και κεφάλι επιτρέπουν στους τυχερούς επιβάτες ακόμα και σταυροπόδι, ενώ με σχετική άνεση το πίσω κάθισμα βολεύει ακόμη και τρεις επιβάτες. Ανάλογος και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 385 λίτρων (αντί για 363 ή 316 λίτρα στο Ford, ανάλογα με το αν έχει κιτ επισκευή ελαστικού ή ρεζέρβα ανάγκης). Πρακτικότητα προσφέρουν και οι πολλές ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και οι ποτηροθήκες στο Pulsar, πολύ περισσότερες από ότι στο Focus. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει όπως αναμενόταν και η ποιότητα κατασκευής. Τόσο τα μαλακά σε υφή υλικά που βλέπει και αγγίζει κανείς, όσο και η έλλειψη θορύβου, ουδεμία σχέση έχουν με τα μέχρι πρότινος ιαπωνικά πρότυπα. Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Focus όλα τα παραπάνω είναι ήδη γνωστά, αφού μιλάμε για έναν καταξιωμένο ευρωπαίο εκπρόσωπο. Σίγουρα σε επίπεδο εργονομίας υπολείπεται λίγο του αντιπάλου του αφού, όλες οι ενέργειες δεν γίνονται με τη... σκέψη όπως στο Nissan. Η επιλογή των υλικών κατασκευής του εσωτερικού και η απτή ποιότητα δείχνει και είναι πολύ καλή, ενώ επίσης πολύ καλή είναι και η άνεση που παρέχουν τα καθίσματα σε μακρινές διαδρομές.

Η τιμή του Pulsar 1.5 dCi ξεκινάει από 18.690 ευρώ (17.290 ευρώ με απόσυρση), με τη βασική έκδοση να διαθέτει εξοπλισμό με 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ραδιο-CD με USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start-Stop. Το Focus στην έκδοση πετρελαίου του 1,5 λίτρου με 120 ίππους, τιμάται από 19.065 ευρώ (18.074 ευρώ με απόσυρση), ενώ υπάρχει και μία πιο προσιτή έκδοση (με 1.250 ευρώ λιγότερα) με τον ίδιο κινητήρα σε έκδοση 95 ίππων. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα και κλειδαριές, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, σύστημα My Key, ηχοσύστημα με USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start-Stop.

Με πολύ καλή ποιότητα, χώρους και πρακτικότητα, το Pulsar βάζει δύσκολα στο πολύ καλό Focus

Κινητήρες-κιβώτια
Κάτω από το καπό του Nissan υπάρχει ο εξαιρετικός κινητήρας ντίζελ του 1,5 λίτρου. Πρόκειται για το γνωστό σύνολο των 1.461 κ.εκ. της Renault-Nissan στην πλέον αναβαθμισμένη εκδοχή του, με 110 ίππους και κυρίως, αυξημένη ροπή 26,4 kgm στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη καταφέρνει να κινεί γρήγορα το πεντάθυρο αμάξωμα και το μεγαλύτερο κέρδος είναι η ελαστικότητά του ώστε να μη καταφεύγεις συχνά στο εύχρηστο εξάρι κιβώτιο (με την σχετικά αραιή κλιμάκωση). Η γραμμική απόδοση χαρίζει ευκολία στην οδήγηση, δύναμη όταν τη χρειάζεσαι και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, με όποιο τρόπο και να οδηγείς.

Στον αντίποδα και στο στρατόπεδο της Ford, πρόκειται για τον καλύτερο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρου. Με 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 27,5 kgm στις 1.750 σ.α.λ., δίνει εξαρχής το στίγμα του. Εντυπωσιασμένος δεν θα αργήσεις να διαπιστώσεις πως «τραβάει» δυνατά ήδη από τις 1500 στροφές και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό σχεδόν μέχρι εκεί που αρχίζει το «κόκκινο» των 5.000 στροφών, δημιουργώντας έτσι μια μεγάλη ωφέλιμη ζώνη λειτουργίας, χωρίς κενά ή κομπιάσματα. Αυτό που σου δίνει απλόχερα ο συγκεκριμένος ντίζελ, είναι η αίσθηση της άνεσης και της επάρκειας, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Η δυνατότητα να πραγματοποιείς κάθε επιθυμία σου χωρίς να το σκεφτείς πολύ. Με όποια σχέση κι αν έχεις στο εξαιρετικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση, ο κινητήρας ανταποκρίνεται θετικά πρόθυμα, σε σημείο να σε εκπλήσσει ευχάριστα. Ο κινητήρας του Nissan δεν είναι τόσο ζωντανός, παράγει περισσότερο θόρυβο, αλλά έχει ελαφρά χαμηλότερη κατανάλωση (στα χέρια μας γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ. έναντι 6,6 του Ford). Και τα δύο απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Που είναι άραγε η εποχή όπου κάθε αναφορά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς αποτελούσε «περίπατο» για το εκάστοτε Ford σε οποιοδήποτε συγκριτικό τεστ; Όχι πως τώρα έχει διαφοροποιηθεί πολύ αυτό, απλώς έχουν βελτιωθεί αισθητά οι ανταγωνιστές, συν το ότι οι τεχνικοί της Ford «στρογγύλεψαν» κάπως τις αντιδράσεις των αυτοκινήτων τους, προς όφελος ευρύτερου οδηγικού κοινού, που επιθυμεί το καλύτερο δυνατό στην άνεση. Το Pulsar δεν πρόκειται να προβληματίσει και να αιφνιδιάσει τον οδηγό, διατηρώντας στο έπακρο τα οικογενειακά χαρακτηριστικά, όπως είναι η άνεση υψηλού επιπέδου και η ποιότητα κύλισης. Πίσω από το τιμόνι του δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεις κάτι διαφορετικό από αυτό που στην πραγματικότητα είναι το νέο Nissan και δεν έκρυψε ποτέ. Δηλαδή ένα ασφαλές μέσο που δεν θα σε φέρει σε δύσκολη θέση. Ειδικά αν προσμετρηθεί το υποδειγματικό κράτημα και η απάθεια της ουράς, ακόμη και σε άγαρμπη κίνηση του οδηγού. Παρ' ότι θα πάρει το αμάξωμά κλίση στις στροφές, δεν αποχωρίζεται εύκολα την ουδετερότητα.

Μπαίνοντας στο Focus σαφώς αναμένεις περισσότερη επικοινωνία και ακρίβεια, κάτι το οποίο δεν υπάρχει στον ίδιο βαθμό με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, λόγω του ότι ο ντίζελ προσθέτει βάρος στον μπροστινό άξονα. Όπως και να έχει, το σταθερό πάτημα σε στροφές και ευθείες του δίνουν ένα προβάδισμα έναντι του Pulsar. Η συνολική εικόνα στην πράξη εμπνέει ιδιαίτερη ασφάλεια, ενώ ένα επιπρόσθετο στοιχείο που συμβάλει σ' αυτό, είναι και οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, σε σημείο μάλιστα που να ξεχνάς τον οικογενειακό χαρακτήρα και να μπαίνεις σε σκέψεις για γρήγορη οδήγηση ακόμη και σε ορεινό δίκτυο. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα υπακούουν πιστά στις εντολές σου, κάτι που δεν περνά απαρατήρητο, παρ' ότι και το Nissan εκπλήσσει ευχάριστα στους συγκεκριμένους τομείς. Η ανάρτηση του ιαπωνικού αυτοκινήτου έχει πιο μαλακή ρύθμιση, ώστε να διαχειρίζεται με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.


Το Focus υπερέχει σε οδική συμπεριφορά, το Pulsar σε άνεση

Συμπέρασμα
Το ότι το Focus μετά τη συγκριτική δοκιμή μας δεν χαρακτηρίζεται αδιαφιλονίκητο φαβορί σε ό,τι αφορά στην επικράτηση της αναμέτρησης, λέει πολλά για το πόσο αξιόλογο είναι το νέο Nissan με το όνομα Pulsar. Το τελευταίο είναι λίγο πιο προσιτό στην τιμή αγοράς, πιο ευρύχωρο εντός ελέω και με καλύτερη άνεση για τους οικογενειάρχες. Το Ford διαθέτει πιο ψυχωμένο κινητήρα και μια περισσότερο προσηλωμένη αίσθηση για τον οδηγό. Με καθαρά αυτοκινητικά-οδηγικά κριτήρια, η ψήφος μας πηγαίνει εκεί. Αν το ζητούμενο είναι τα αμιγώς «οικογενειακά» χαρακτηριστικά, πάντως, με δεδομένους τους χώρους και την άνεση που παρέχει το νεότευκτο Nissan δεν έχει λόγους να φοβάται.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ FOCUS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Κινητήρα
- Επιδόσεις
- Σύστημα διεύθυνσης
- Οδική συμπεριφορά

ΤΟ PULSAR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρους
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Τιμή βασικής έκδοσης


  UP