ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -A-

Hyundai i10 1.2 - Peugeot 108 1.2

Διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος         ..:: Σαββάτο, 30 Μαϊου 2015 ::..
Δυο σύγχρονα μίνι με εκ διαμέτρου αντίθετη φιλοσοφία και προέλευση, διασταυρώνουν τα ξίφη τους μπροστά στις πύλες της πόλης, με το καθένα απ' αυτά να αφηγείται την ίδια ιστορία από διαφορετική σκοπιά

Αν ήταν ανθρώπινες προσωπικότητες θα κάναμε λόγο από τη μια πλευρά για τον σοβαρό οικογενειάρχη που βελτιώνει διαρκώς τους τρόπους του και μετρά την κάθε του κίνηση, στοιχισμένος, ζυγισμένος σε συμπεριφορά χωρίς αποκλίσεις (Hyundai i10), σε αντιδιαστολή με έναν ορκισμένο εργένη, που η άστατη ζωή και οι ζωντανές αντιδράσεις του δίνουν χρώμα στην πολυποίκιλη καθημερινότητά του (Peugeot 108). Πίσω από άψυχες λαμαρίνες λοιπόν κρύβονται ανθρώπινοι χαρακτήρες, προτερήματα και ελαττώματα. Αυτός είναι και ο δικός μας δύσκολος πολλές φορές ρόλος. Να διακρίνουμε αυτές τις διαφορετικές φυσιογνωμίες πίσω από δυο αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας, με τον ίδιο αριθμό θυρών, τον ίδιο κυβισμό και παραπλήσια τιμή αγοράς. Πολλές φορές μοιάζουν ίδια, δεν είναι όμως. Με αυτόν τον τρόπο εδώ θα βοηθηθείτε να αναγνωρίσετε ποιο είναι το αυτοκίνητο που σας ταιριάζει καλύτερα στην πεζή πραγματικότητα και όχι σε κάποιο άλλο ιδεατό κόσμο.

Εσωτερικά
Μετά από εβδομαδιαία συμβίωση και με τα δύο, συμπεράναμε την αισθητή αναβάθμιση και των δύο μικρών σε επίπεδο κατηγορίας, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης αναλογικά με το κόστος τους, καθώς και σωστή εργονομία, η οποία δεν δημιουργεί απορίες. Τα σκληρά πλαστικά δίνουν το παρών, αλλά συνολικά ο διάκοσμος και στα δύο είναι προσεγμένος. Το i10 είναι αυτό που πραγματοποιεί το άλμα, έχοντας περισσότερα στοιχεία να σου δείξει από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία αυτοκινήτων. Σε ό,τι αφορά το 108, πρόκειται για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών ακόμη και σε κακοτράχαλους δρόμους. Σε επίπεδο πρακτικότητας τα πηγαίνουν περίφημα, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων γύρω από το πεδίο του οδηγού. Το Hyundai κλέβει τις εντυπώσεις με ένα πιο σύγχρονο διάκοσμο, αλλά και το Peugeot διαθέτει μοντέρνα εικόνα στο εσωτερικό, παρότι δεν ξεφεύγει από τα στενά όρια των μίνι. Στους χώρους επιβατών υπερέχει ξεκάθαρα το i10, κυρίως πίσω, κάτι που ισχύει και στο χώρο αποσκευών (252 έναντι 168 λίτρων για i10 και 108 αντίστοιχα).

Σε ό,τι αφορά το κόστος αγοράς, το i10 1.2 ξεκινάει από 9.560 ευρώ με απόσυρση και την έκπτωση που υπάρχει αυτήν την εποχή (αρχική τιμή χωρίς απόσυρση 11.330 ευρώ), προσφέροντας 6 αερόσακους, ESP, κεντρικό κλείδωμα θυρών, κλιματισμό, ράδιο-CD με MP3 και θύρες Aux-USB, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, και υπολογιστή ταξιδιού. Απέναντί του, το νέο 108 των 1,2 λίτρων κοστίζει (στην 5θυρη έκδοση) από 11.270 ευρώ με απόσυρση (12.150 ευρώ χωρίς απόσυρση) και στον βασικό εξοπλισμό διαθέτει έξι αερόσακους, ESP με Hill Assist, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα MP3 με 2 ηχεία, AUX και USB, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα 50:50, Bluetooth με χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control. Προσθέστε στα παραπάνω και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Παρά το άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Peugeot, γίνεται σαφές πως στις βασικές εκδόσεις το κορεάτικο μικρό αυτοκίνητο αποκτά πλεονέκτημα, χωρίς να στερείται σε επίπεδο εξοπλισμού και παρότι επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας (103 ευρώ).

Στα εσωτερικά, το i10 διαθέτει περισσότερους χώρους και πιο πειστική ποιοτική εικόνα για τα μέτρα της κατηγορίας

Κινητήρες-κιβώτια
Κάτω από τα μικροσκοπικά καπό των δύο αυτοκινήτων αναπνέουν ίδιας χωρητικότητας κινητήρες (1,2 λίτρα). Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Hyundai με τους 87 ίππους και τα 12,3 kgm. ροπής είναι επαρκής, όχι μόνο για την καθημερινή οδήγηση στην πόλη, αλλά ακόμα και για μετακινήσεις έξω από αυτή. Οι κάπως μακριές σχέσεις του κιβωτίου, επιλέχθηκαν με στόχο την οικονομία και δεν βοηθούν στις επιδόσεις. Υπάρχει όμως ροπή για να μπορείς να κινηθείς με αξιοπρεπέστατους ρυθμούς. Μέσα στην πόλη είναι ικανοποιητικός και παρακολουθεί τους ρυθμούς της κίνησης, ωστόσο δεν διαθέτει αυτή τη σπιρτάδα που έχει έντονα ο τρικύλινδρος κινητήρας του Peugeot. Εδώ έχουμε 82 ίππους με 11,8 kgm ροπής λίγο χαμηλότερα, αλλά και καλύτερες επιδόσεις, αφού χαίρεσαι να πατάς το γκάζι και να νιώθεις τη ζωηρή επιτάχυνση σε κάθε περίπτωση. Είναι τόσο πρόθυμος αυτός ο κινητήρας, που πολλές φορές απορείς για το τι διαθέτει το αυτοκίνητο κάτω από το καπό για να πηγαίνει τόσο σβέλτα.

Το κιβώτιο των 5 ταχυτήτων του i10 είναι ιδιαίτερα εύχρηστο, ικανοποιώντας απόλυτα σε αίσθηση και ακρίβεια, σαφώς καλύτερο σε κούμπωμα και αίσθηση από το μέτριο κιβώτιο του 108, επίσης με την αραιή διάταξη στις σχέσεις. Στον τομέα της κατανάλωσης, το 108 προηγείται σε οικονομία καυσίμου, αφού χρειάστηκε μόλις 7,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα έναντι 8 του i10. Και στις δυο περιπτώσεις, με λίγη προσοχή στο δεξί πόδι, μπορείς να κατεβάσεις χαμηλότερα τις παραπάνω τιμές.

Οδηγώντας
Εδώ τα πράγματα δείχνουν να ξεκαθαρίζουν περισσότερο. Το i10 εμφανίζει ένα πιο ώριμο πρόσωπο, περισσότερο αυτοκίνητο όχι μόνο για τα χρήματά του, ούτε αποκλειστικά σε αντιπαράθεση με το 108, αλλά απέναντι σε μια ολόκληρη κατηγορία μοιάζει να την κοσμεί, να την οριοθετεί προς τα πάνω. Γιατί; Πατά σαν σούπερ μίνι με μεγαλύτερη σιγουριά, διαθέτει καλύτερη κύλιση, καλύτερη άνεση στο κακό οδόστρωμα και πιο μονωμένη καμπίνα. Ταξιδεύει σαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο και εν τέλει δεν κρύβει τη διάθεσή του να συμπεριφέρεται σαν μικρομέγαλο. Σε αυτό το ολοκληρωτικό προφίλ, το 108 βρίσκει την ευκαιρία να υπενθυμίσει σε όλους μας πως ένα αυτοκίνητο πόλης οφείλει να είναι πιο ευέλικτο και είναι, πιο σβέλτο και είναι, πιο «μαμούνι» κοινώς σε ένα δύσκολο κυκλοφοριακό περιβάλλον. Και πάλι είναι. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα υπολείπονται του Hyundai κι εκείνο που μένει να σώζει τα προσχήματα είναι η παιχνιδιάρικη συμπεριφορά που σίγουρα απορρέει και από τις δυνατότητες του ψυχωμένου κινητήρα. Μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης θα συναντήσετε στο i10, το οποίο συνολικά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, της άνεσης αλλά και της αναβαθμισμένης για την κατηγορία αίσθησης, δεν μπορεί εύκολα να αμφισβητηθεί.


Στο δρόμο, το Hyundai κινείται σαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο και το Peugeot σαν «μαμούνι» που ελίσσεται εύκολα στην πόλη

Συμπέρασμα
Υπάρχει νικητής στο συγκριτικό μας κι αυτός είναι το Hyundai i10. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ορόσημο στη μικρή κατηγορία με πολλά χαρίσματα και πλεονεκτήματα, προερχόμενα απευθείας από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει πως όποιος θέλει ένα πραγματικό μικρό διαβολάκι για την πόλη και πέριξ αυτής, δεν θα το βρει στο πρόσωπο του 108 με τον «διαβολεμένο» 1200άρη κινητήρα.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ i10 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Χώρους
- Άνεση
- Τιμή βασικής έκδοσης

ΤΟ 108 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ευελιξία
- Κινητήρα
- Επιδόσεις
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας


  UP