ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Toyota Yaris 1.4 D-4D - VW Polo 1.4 TDI (90 PS)

Σύγκρουση δυο κόσμων         ..:: Σαββάτο, 28 Μαρτίου 2015 ::..
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις δύο δημοφιλών και εκ των κορυφαίων σούπερ μίνι, ζητούν την προσοχή σας, το καθένα με τον δικό του τρόπο, παρ' ότι και τα δύο στοχεύουν στο ίδιο αποτέλεσμα

Το σούπερ μίνι της VW δείχνει να έχει διαχρονικό έρωτα με τα μεγαλύτερα μοντέλα της μαμάς VW. Με αφορμή την αλλαγή της σκυτάλης από γενιά σε γενιά, ή των μερικών αισθητικών ανανεώσεων που δέχεται κατά καιρούς, αποδεικνύει πως η... μεγαλομανία που κουβαλά, δεν έχει τέλος. Η τάση που υιοθετεί είναι να μιμηθεί τα ακριβότερα αδέλφια του, προκειμένου να αποσπάσει τα διθυραμβικά σχόλια που συχνά συνοδεύουν τα μεγαλύτερα μοντέλα στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας, αλλά και να αποβάλλει (όσο το δυνατό) τον αστικό χαρακτήρα με τον οποίο έχει ταυτιστεί εδώ και χρόνια, δημιουργώντας ζωτικό χώρο από κάτω για το μικρότερο up! Απέναντι του, το πιο προηγμένο Yaris όλων των εποχών, το οποίο τείνει να αμφισβητήσει ακόμη και την ίδια την προέλευσή του. Το Yaris μας απέδειξε έμπρακτα και σε αυτήν τη νέα εκδοχή, πως είναι ιδανικό και απροβλημάτιστο μέσο μεταφοράς εντός (ενίοτε και εκτός) των τειχών. Καθόλου εύκολη η μάχη των δυο, πιστέψτε μας.

Εσωτερικά
Στο εσωτερικό του Polo, το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών, που είναι στο άνω άκρο της κατηγορίας. Αυτό όμως που κεντρίζει την περιέργειά σου είναι η τάξη που επικρατεί σύμφωνα με τον αυστηρό γερμανικό κανόνα. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και άρτιος. Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, με τις πολλές ρυθμίσεις στο κάθισμα. Μόνο οι χώροι για μικροπράγματα θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι. Από την άλλη πλευρά, το ιαπωνικό μικρό έχει φυσικά εγνωσμένη ποιότητα συναρμογής, αλλά ελαφρά υποδεέστερη του γερμανικού μοντέλου σε ό,τι αφορά στα υλικά, η σχεδίαση του βασίζεται στην άνεση και στην αίσθηση ευρυχωρίας (σαφέστατα καλύτερη από ό,τι στο Polo) και οι χώροι για μικροπράγματα παίζουν κυριολεκτικά σε δικό τους γήπεδο. Στο Yaris αφήνεις ό,τι θέλεις όπου θέλεις! Η οθόνη αφής είναι πολύ λειτουργική και ευανάγνωστη, με την εργονομία να είναι ευκολότερη συγκριτικά με την αντίστοιχη του VW. Εδώ να προσθέσουμε πως είναι τόσο διαφορετική η αίσθηση που σου αφήνουν, που δεν υπάρχει θέμα σύγκρισης, πέρα από τις ανάγκες του καθενός από εμάς. Και βέβαια είναι πολύ δύσκολο να διαλέξεις. Διότι στο Polo εισπράττεις μεγαλύτερη πολυτέλεια, αλλά αυτή η αίσθηση άνεσης στο Yaris σε κερδίζει με τις λύσεις που σου προσφέρει. Οι χώροι είναι πολύ καλοί και στα δύο και βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας, με ένα προβάδισμα στο Yaris, με το επίπεδο πάτωμα και τις άνετες κινήσεις των επιβατών πίσω να συνηγορούν αναμφίβολα σε αυτό. Το Toyota έχει και οριακά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (286 λίτρα έναντι 280 του VW).

Όσον αφορά στο κόστος αγοράς, αυτό ξεκινάει στις 5θυρες εκδόσεις για το Yaris από τα 15.300 ευρώ (13.970 ευρώ με απόσυρση) στην έκδοση Cool. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC, 4 αερόσακους, όλες τις σύγχρονες ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό και ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι. Το Polo περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP, τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδιού και η τιμή του ξεκινάει από 15.955 ευρώ (14.744 ευρώ με απόσυρση) για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ αυτή με το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ξεκινάει από 17.585 ευρώ (16.250 ευρώ με απόσυρση). Αναμφισβήτητα, η τσιμπημένη τιμή αγοράς, αποτελεί τον κανόνα και για τα δυο, με το Polo να είναι ακριβότερο, αν και με λίγο καλύτερο εξοπλισμό.

Στο εσωτερικό το Polo κερδίζει σε επίπεδο υλικών και εικόνας, το Yaris σε χώρους και πρακτικότητα

Κινητήρες-κιβώτια
Οι δυο πετρελαιοκινητήρες 1,4 λίτρων είναι εκ των κορυφαίων της κατηγορίας. Πρώτα το Polo με τρικύλινδρη λογική, την οποία σπάνια έως καθόλου θα στη θυμίσει ηχητικά, όπως και να λειτουργεί. Είτε χαμηλά, είτε ψηλότερα, αποδεικνύεται γραμμικός και ραφιναρισμένος, γεγονός που ταιριάζει στον πολιτισμένο χαρακτήρα που προβάλλει το Polo. Οι 90 ίπποι και τα 23 κιλά ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. συνδυάζονται σωστά με το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων, με κατανάλωση καυσίμου στη δοκιμή μας γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. Μετά τις 3.500 σ.α.λ. δεν έχει κανένα νόημα να πιέζεις τον κινητήρα, δεν κερδίζεις κάτι εκτός από την ενοχλητική αύξηση των ντεσιμπέλ θορύβου. Σαφώς και έχεις τη ροπή να κινηθείς άνετα εντός και εκτός πόλης χωρίς να προβληματιστείς για το ποια σχέση έχει επιλεγεί στο αυτόματο κιβώτιο. Να μην ξεχάσουμε να επισημάνουμε πως και η χειροκίνητη έκδοση του Polo δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα, αφού το κιβώτιο είναι καλό ούτως ή άλλως.

Ο 1400άρης κινητήρας του Yaris αποδίδει 90 ίππους επίσης (ροπή 20,8 kgm στις 1800 στροφές). Είναι επίσης φυσικά οικονομικός (γύρω στα 6 λίτρα ήταν η κατανάλωσή μας), πρόθυμος, με πολύ καλή γραμμικότητα. Τη διαφορά την κάνει το χειροκίνητο κιβώτιο με την πολύ καλή αίσθηση και τις 6 σχέσεις του, που το βοηθάνε να προσφέρει καλύτερη ζωντάνια σε αίσθηση. Κοντολογίς, δεν σημειώνεται κάποια σημαντική διαφορά στον τομέα των κινητήρων και η επάρκεια και των δυο είναι η πιο σημαντική. Μάλιστα, ίσως το αυτοκίνητο που έχει ένα μικρό προβάδισμα, ειδικά μέχρι τις μεσαίες στροφές, να είναι το Yaris, όπου δείχνει και πιο «μαχητικό» στα χέρια σου.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το Polo έχει πιο ουδέτερη και πιο «σοβαρή» συμπεριφορά έχοντας μάλιστα και ελαφρά καλύτερη πρόσφυση, αλλά το Yaris είναι τόσο κοντά του που, αν δεν είστε τόσο πολύ «φαν» της οδήγησης, δεν έχετε λόγο να σκεφτείτε αυτήν τη μικρή διαφορά. Η πολύ καλή άνεση είναι κοινός τόπος, με το Polo να προηγείται λίγο εξαιτίας του αριστοκρατικού και ήσυχου πατήματος, ενώ το Yaris απαντάει με την ευκολία χρήσης, (ακόμη και για... μαθητευόμενους οδηγούς) και την ευελιξία. Κανένα τιμόνι από τα δυο δεν κάνει τη διαφορά, αμφότερα διαδραματίζουν το έργο τους χωρίς «χρώμα», παρότι δεν προβληματίζουν στην καθημερινή χρήση. Σημαντική πρόοδο έχει γίνει στον τομέα της ανάρτησης στο Yaris, συμβάλλοντας καθοριστικά στην καλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (δεν πλέει και δεν τρομάζει με τις αντιδράσεις του). Στις στροφές, αν αφήσεις το γκάζι, διαπιστώνεις μια τάση φυγής του πίσω μέρους, που διορθώνεται όμως εύκολα και γρήγορα. Τα φρένα, λειτούργησαν αποτελεσματικά και ακούραστα σε κάθε περίπτωση, με έγκαιρη επέμβαση του ABS όποτε χρειάστηκε. Στο Polo, η παραπάνω διαδικασία μοιάζει με τετριμμένη πράξη, το VW περνά ακλόνητο από τις καμπές παρά τις κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς να αμφιταλαντεύεται η πορεία του, ακόμη και στο δικό σου λάθος. Τα φρένα του είναι δυνατά, παρ' ότι δεν εντυπωσιάζουν σε πληροφόρηση.


Στο δρόμο είναι ασφαλή και σβέλτα, με το VW να πατά πιο σίγουρα και αθόρυβα και το Toyota να είναι πιο ζωντανό και ευέλικτο

Συμπέρασμα
Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να επιλέξεις ανάμεσα σε δυο εξαιρετικά σούπερ μίνι, ολοκληρωμένα, βελτιωμένα, ασφαλή, άνετα και εύχρηστα. Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός πως αντικειμενικά με αυτό που θα γράψεις δεν θα πρέπει να αδικήσεις το ένα ή το άλλο, ειδικότερα όταν βρίσκονται τόσο κοντά. Τον μόνο διαχωρισμό που μπορούμε να αποτυπώσουμε, είναι η δυτικοευρωπαϊκή φιλοσοφία του Polo, η οποία ταιριάζει περισσότερο σε όποιον αρέσκεται στη βαρύτερη κατασκευή, αν δεν μπορεί σώνει και καλά να αγοράσει μικρομεσαίο. Αν επιθυμεί κάτι πιο ελαφρύ, πιο πρακτικό και λίγο πιο φθηνό στη βασική έκδοση, τότε το Yaris είναι το αυτοκίνητο του.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ YARIS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρους
- Άνεση στο πίσω κάθισμα
- Ευκολία οδήγησης
- Κατανάλωση
- Τιμή βασικής έκδοσης

ΤΟ POLO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ποιότητα υλικών
- Ποιότητα κύλισης
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Άνεση
- Εξοπλισμό βασικής έκδοσης


  UP