ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Hyundai i10 1.2 - Nissan Micra 1.2

Μακριά κι όμως τόσο κοντά         ..:: Σαββάτο, 27 Δεκεμβρίου 2014 ::..
Ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης ένας εξαιρετικός εκπρόσωπος της κατηγορίας Α βάζει τόσες δυσκολίες σε ένα καταξιωμένο σούπερ μίνι, προκαλώντας ένα αμφίρροπο... debate!

«Εσύ κατέβηκες όσο πιο κάτω γίνεται, εγώ ανεβαίνω όσο ψηλότερα μπορώ, προκειμένου να συναντηθούμε κάπου στη μέση, σε μια εφ’ όλης της ύλης αντιπαράθεση», μοιάζει να λέει το νέο και πολλά υποσχόμενο μίνι της Hyundai στο καταξιωμένο στην επόμενη κλάση, Nissan Micra. Οι Κορεάτες της Hyundai κάνουν μια επίδειξη δύναμης σχετικά με το πόσο αναβαθμισμένο μπορεί να είναι ένα μίνι της μικρότερης κατηγορίας αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει απόλυτα, εδώ έχουμε κλασική περίπτωση «μικρομέγαλου», όχι μόνο σε ότι αφορά τις διαστάσεις, αλλά πολύ περισσότερο, την συμπεριφορά, την ποιότητα, την κύλιση και την αίσθηση που αποκομίζεις. Στην αντίπερα όχθη τώρα, οι Ιάπωνες της Nissan, ήθελαν να μας λύσουν τα χέρια στη δύσκολη κίνηση στην πόλη, χωρίς να απεμπολούν τα πλεονεκτήματα της κατηγορίας των σούπερ μίνι σχετικά με τη δυνατότητα κίνησης και εκτός πόλης. Σε μια σύγχρονη έκδοση αυτής της αντίληψης μας υπενθυμίζουν πως όταν λένε μικρό αυτοκίνητο, το εννοούν κιόλας. Στην πόλη δεν χρειαζόμαστε ένα αυτοκίνητο που θα παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία με τον όγκο του. Αν επιθυμούσαμε μεγαλύτερο αυτοκίνητο θα ανεβαίναμε απλώς κατηγορία. Αυτός είναι ο λόγος που το ανανεωμένο μικρό Nissan αν με βάση τα νέα δεδομένα παραπέμπει και στις δυο κατηγορίες. Χωρίς περιστροφές το ανανεωμένο Nissan με την κομψή φόρμα του μας αρέσει αρκετά. Αναμφισβήτητα η εξωτερική σχεδίαση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που οι περισσότεροι τον λαμβάνουν υπ' όψη κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου. Το i10 είναι ελαφρώς μικρότερο από το Micra, αλλά με την αισθητική να δείχνει πιο σοβαρή από αυτό, σε μια κίνηση που παραπέμπει στην αμέσως επόμενη κατηγορία από αυτή που ουσιαστικά ανήκει.

Εσωτερικά
Περνώντας στις καμπίνες των δύο αυτοκινήτων, καταρχήν διακρίνουμε την αισθητή βελτίωση και των δύο συγκριτικά με το παρελθόν, αλλά και την καλή ποιότητα συναρμολόγησης, αναλογικά με το κόστος τους, καθώς και τη σωστή εργονομία τους, η οποία δεν δημιουργεί απορίες. Δεν θα δώσουμε προβάδισμα σε κάποιο από τα δυο, με τα σκληρά πλαστικά να δίνουν το παρών, αλλά συνολικά ο διάκοσμος και στα δυο είναι προσεγμένος. Αυτή είναι μεγάλη διάκριση για το Hyundai, που τοποθετείται σε μικρότερη κατηγορία. Σε επίπεδο πρακτικότητας τα πηγαίνουν περίφημα, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων γύρω από το πεδίο του οδηγού. Το Hyundai κλέβει ελαφρώς τις εντυπώσεις με ένα πιο σύγχρονο διάκοσμο, αλλά και το Nissan μετά την ανανέωση διαθέτει μοντέρνα εικόνα στο εσωτερικό του. Στους χώρους υπερτερεί ελαφρώς το Micra, κυρίως πίσω, με ένα πιο επίπεδο πάτωμα και μεγαλύτερη ευρυχωρία (προηγείται στο νήμα και στα λίτρα του χώρου αποσκευών με 265 λίτρα, έναντι 252 λίτρων του i10).

Σε επίπεδο τιμών, το Micra ξεκινά από τα 10.010 ευρώ (9.300 ευρώ με απόσυρση), με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, ράδιο-CD με MP3, θύρα USB και Bluetooth, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και κλιματισμό. Η τιμή του i10 ξεκινάει από 10.180 ευρώ χωρίς απόσυρση, ή 9.490 ευρώ με απόσυρση, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού και ραδιο-CD με θύρα USB (συμβατή με iPod, κάτι που δεν ισχύει για όλες τις θύρες USB που προσφέρονται πλέον σε πολλά αυτοκίνητα). Σημαντικό στοιχείο και τα 5 χρόνια εγγύησης. Εύκολα κατανοεί κανείς, πως στη Hyundai πήραν πολύ σοβαρά το βήμα που έκαναν στη μικρή κατηγορία, κάτι που αντανακλάται τόσο στην τιμή, όσο και στον πλούσιο εξοπλισμό.

Άρτιο κατασκευαστικά το εσωτερικό του i10 με ελκυστική εικόνα και πλούσιο εξοπλισμό, το Micra απαντά με μεγαλύτερη ευρυχωρία

Κινητήρες-κιβώτια
Στο κομμάτι των κινητήρων οι ομοιότητες συνεχίζονται, τόσο στη χωρητικότητα (1,2 λίτρα) όσο και στην τρικύλινδρη δομή. To μεν Micra χρησιμοποιεί ένα τρικύλινδρο σύνολο το οποίο βασίζεται επάνω στον «ψαλιδισμένο» 1600άρη κινητήρα του Qashqai. Παράλληλα χρησιμοποιήθηκαν αρκετά μονωτικά υλικά για να πνίξουν τον ενοχλητικό χαρακτηριστικό ήχο από την απουσία του τέταρτου κυλίνδρου και σαφώς οι μηχανικοί της Nissan τα κατάφεραν. Στην πράξη ο κινητήρας ανεβάζει εύκολα στροφές μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., αλλά η γενικότερη συμπεριφορά έχει στο στόχαστρο την οικονομία καυσίμου. Απέναντι στους 80 ίππους του Micra, έχουμε τους 87 ίππους του i10, οι οποίοι δείχνουν πιο εξημερωμένοι από αυτούς του Nissan, κάτι που οφείλεται στην εντελώς γραμμική λειτουργία του κινητήρα. Το Hyundai κερδίζει στην πολιτισμένη λειτουργία με όντως λιγότερο θόρυβο, ενώ, το Nissan επικρατεί τελικά στον τομέα, κατανάλωση στην πράξη (7 έναντι 7,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα). Στις επιδόσεις (επιτάχυνση από στάση), το i10 παίρνει οριακά κεφάλι, παρότι σε επίπεδο αίσθησης αυτό δεν γίνεται τελικά αντιληπτό, με το Micra να δείχνει πιο ζωντανό, αν και σε επίπεδο κλιμάκωσης επιστρατεύει πιο αραιή διάταξη στις πέντε σχέσεις. Τα κιβώτια και των δυο είναι ιδιαίτερα εύχρηστα, με την Hyundai να επιχειρεί δυναμική επανεμφάνιση σε ένα πεδίο με πολλά ερωτηματικά κατά το παρελθόν.

Οδηγώντας
Εδώ οι ρόλοι κάπως αντιστρέφονται. Το Micra εντός πόλης εστιάζει στον αστικό χαρακτήρα του, με συμμάχους τον μικρό κύκλο στροφής, την ευελιξία αλλά και μια αρκετά ικανοποιητική άνεση από τη ρύθμιση της ανάρτησης. Το τιμόνι του «κόβει» περισσότερο στους επιτόπιους ελιγμούς και θα βρει σίγουρα συμπαραστάτες τις εκπροσώπους του ωραίου φύλου. Από την άλλη, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς την ομοιογενή συμπεριφορά του i10, με μια αξιοσημείωτα «ώριμη» κύλιση, καλά μονωμένη καμπίνα και με προβλέψιμες αντιδράσεις στην άσκηση πίεσης σε δρόμο με στροφές, με την αίσθηση να παραπέμπει σε αμιγώς σούπερ μίνι. Το τιμόνι του διαθέτει διαδικαστική επικοινωνία και κυρίως, είναι εύκολο στους επιτόπιους ελιγμούς. Τα φρένα είναι αποδοτικά και στα δυο αυτοκίνητα, χωρίς να δημιουργούν ανασφάλειες, με αυτά του Hyundai να εμφανίζονται πιο δυνατά και αποτελεσματικά, από ότι τα αντίστοιχα του Nissan.

Οδηγώντας εκτός πόλης η απώλεια της πρόσφυσης και στα δυο μικρά αυτοκίνητα δεν έρχεται απότομα και απροειδοποίητα, οπότε δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας με την ασφάλεια. Μην ψάχνετε για ευχαρίστηση στην οδήγηση εδώ, αφού ο προσανατολισμός τους δεν την περιλαμβάνει στο μενού. Στην άνεση, το i10 θα εντυπωσιάσει τον ιδιοκτήτη του, με μεστό σχεδόν αθόρυβο πέρασμα πάνω από ανωμαλίες, αποδεικνύοντας την εξαιρετική δουλειά των τεχνικών, αλλά και την παρουσία του σε αυτό το συγκριτικό. Το Micra παντού «φωνάζει» περισσότερο, αλλά είναι και πιο δραστήριο στις κινήσεις του, παρά τις ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις.


Το πάτημα, η κύλιση, η άνεση είναι πολύ καλά στο Hyundai, ενώ το Nissan είναι επίσης άνετο, αλλά και πιο «ζωηρό»

Συμπέρασμα
Εξαιρετική ομολογουμένως η εκτέλεση της Hyundai, ανεβάζοντας αισθητά τον πήχη της πρώτης κατηγορίας αυτοκινήτων. Το i10 είναι κατά τη γνώμη μας το καλύτερο μίνι των τελευταίων ετών, με αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Στον αντίποδα, όμως, έχεις και ένα Micra-εργαλείο εντός των τειχών, σε τιμή πρόκληση, δοκιμασμένο, οικονομικό, ζωντανό και ευκολοδήγητο, σαν παιχνίδι. Μπορεί να βγάζεις το καπέλο στη Hyundai, αλλά στο τέλος της ημέρας, αν βρίσκεσαι στη λογική του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου για χρήση εντός κι εκτός πόλης, κρατάς το κλειδί του Micra στο χέρι σου...

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ i10 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ηχομόνωση
- Ισχύ κινητήρα
- Κύλιση
- Εικόνα εσωτερικού

ΤΟ MICRA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Κατανάλωση
- Χώρους
- Ευκολία οδήγησης
- «Ζωντάνια» στο δρόμο


  UP