ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Peugeot 2008 1.6 e-HDi - Renault Captur 1.5 dCi

Γαλλική υπόθεση         ..:: Παρασκευή, 01 Αυγούστου 2014 ::..
Δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από δύο κατασκευαστές με γνωστή πολιτισμική προέλευση και έντονους πειραματισμούς ετών σε αυτοκίνητα με αντισυμβατικά σχήματα και πολυχρηστικά εσωτερικά
Όταν οι Γάλλοι έριξαν στην αγορά τα πολυμορφικά αυτοκίνητα πριν μερικές δεκαετίες προς τέρψιν των οικογενειακών αναγκών αλλά και της οικονομίας κλίμακας στα νοικοκυριά όλου του κόσμου που ήθελαν ευρύχωρο αυτοκίνητο αλλά δεν μπορούσαν να το έχουν, οι υπόλοιποι ευρωπαίοι κατασκευαστές βρίσκονταν ακόμη στα... δέντρα. Οι δύο μεγάλοι γαλλικοί όμιλοι (με πρωτοπόρο φυσικά τη Renault) ξόδεψαν δισεκατομμύρια ευρώ και χιλιάδες εργατοώρες στα κέντρα έρευνας και εξέλιξης για να μπορούν σήμερα οι Ευρωπαίοι καταναλωτές να απολαμβάνουν ανέσεις ενός μεγάλου αυτοκινήτου σε διαστάσεις μικρού. Και τώρα προσαρμόζουν αυτήν την ιδέα στη μόδα της εποχής, τα αμαξώματα με «τζιποειδές» σχήμα. Στην πρώτη οπτική επαφή, αναγνωρίζεις την πάλαι ποτέ εμμονή της Renault στα ημίψηλα ενός όγκου, στο πιο στρογγυλό και γλυκύτερο τούτη τη φορά στην περίπτωση του Captur. Όπως επίσης, διακρίνεις και την μαεστρική χειρουργική της Peugeot να μικρύνει μια στέισον σιλουέτα και ταυτόχρονα να την απογειώσει με μια εντελώς σύγχρονη μπροστινή όψη.

Εσωτερικά
Επιβιβάζεσαι στο εσωτερικό του 2008 και το μάτι σου πέφτει απευθείας στα υλικά, τα οποία χωρίζονται σε σκληρά πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και σε εκείνα που είναι μαλακής αφής. Κανένα πρόβλημα με την τακτοποιημένη εργονομία (όλα στο σωστό σημείο), όπως και με τις θέσεις μικροαντικειμένων. Στο πίσω τμήμα, υπάρχει αρκετός χώρος για ενήλικους επιβάτες, αν και η εταιρεία δεν αξιοποίησε εντελώς την ψηλή οροφή του 2008. Η ψηλότερη θέση οδήγησης είναι γεγονός, συγκριτικά πάντα με ένα κλασικό σούπερ μίνι. Απέναντι στο Captur, η οδηγοκεντρική προσέγγιση του 2008 γίνεται άμεσα κάτι παραπάνω από εμφανής. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι βρίσκεται κάθετα ανάμεσα στα χέρια σου και όλα σε παροτρύνουν να οδηγήσεις. Αντίθετα, στο Captur όλα θυμίζουν αγχολυτικό οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς ανησυχίες. Τα αναπαυτικά καθίσματα εγγυώνται ξεκούραστα μακρινά ταξίδια, με την προϋπόθεση πως η διαδρομή δεν θα περιλαμβάνει αρκετές στροφές, εξαιτίας της κάπως μέτριας πλευρικής στήριξης που παρέχουν στο σώμα. Η πρόσβαση και στις δύο σειρές καθισμάτων είναι εύκολη, ενώ οι χώροι είναι αρκετοί για πέντε άτομα, σαφώς πιο ευάεροι απ' ότι στο 2008. Από εκεί και πέρα, η εργονομία για τις βασικές ρυθμίσεις είναι καλή (εξαιρούνται τα κουμπάκια για την ένταση του ηχοσυστήματος που σχεδόν πάντα τα μπερδεύεις με τον περιστροφικό διακόπτη αλλαγής συχνοτήτων στο ραδιόφωνο) και η ηχομόνωση εξαιρετική, με αποτέλεσμα η λειτουργία του κινητήρα αλλά και η κύλιση να ακούγονται ελάχιστα. Εννοείται πως κάθεσαι ψηλότερα τόσο από ένα συμβατικό σούπερ μίνι όσο κι από το Peugeot, έχοντας ιδανική ορατότητα περιμετρικά. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους επιβατών το Captur είναι ένα κλικ πιο ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές, καθώς και πιο φιλόξενο από τον αντίπαλό του, με μεγαλύτερες θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα. Τα πλαστικά του είναι σκληρά στην αφή και δεν διαθέτουν σε κανένα σημείο το μαλακό υλικό που συναντάς έστω και σε συγκεκριμένα σημεία στο εσωτερικό του Peugeot.

Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού για το 2008 περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, κλιματισμό, cruise control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, υποβοηθούμενο τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ράγες οροφής, ράδιο-cd με 6 ηχεία και θύρες Aux και USB. Η τιμή αγοράς ξεκινά από τα 21.400 ευρώ (18.970 ευρώ με απόσυρση) για την ισχυρή πετρελαιοκίνητη έκδοση των 115 ίππων. Αντιστοίχως, η τιμή του Captur 1.5 dCi (απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας) ξεκινά από τα 17.700 ευρώ (16.405 ευρώ με απόσυρση) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τέσσερις αερόσακους, cruise control και περιοριστή ταχύτητας με χειριστήρια στο τιμόνι, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSΑ), λειτουργία Stop & Start (εκτός από τις εκδόσεις με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), κλιματισμό με φίλτρο γύρης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, κάρτα Renault με τηλεχειρισμό για κλείδωμα, ξεκλείδωμα και ενεργοποίηση εσωτερικών φώτων καμπίνας, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, επιλογή οδήγησης ECO, ράδιο CD με 4 ηχεία, Bluetooth-hands free και θύρες USB & AUX, χειρισμό ηχοσυστήματος & τηλεφώνου από το τιμόνι, αποθηκευτικό χώρο συνοδηγού Easy Box χωρητικότητας 11 λίτρων, ενιαία συρόμενο πίσω κάθισμα (κατά 16 εκατοστά) και διαχωριστικό πατώματος στο χώρο αποσκευών. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τουλάχιστον στο ταμείο, το προβάδισμα του Captur είναι αδιαμφισβήτητο. 

Στο Captur θα νιώσεις πιο άνετα, με «αέρα» στα γόνατα και στο κεφάλι σου, ενώ η συναρμογή των πλαστικών μερών δείχνει 2008
Κινητήρες-κιβώτια
Στον τομέα των κινητήριων συνόλων, δεν χωρά αμφιβολία πως ο λέοντας δείχνει τα δόντια του με το «καλημέρα». Πιο ψυχωμένος, πιο γεμάτος και πιο εκρηκτικός, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στον αντίστοιχο του Captur. Ο κινητήρας τουρμποντίζελ 1.6 με τους 115 ίππους του 2008 κάνει αισθητή την παρουσία του. Με οδηγό τα 27,6 kgm ροπής και τις 6 σωστά κλιμακωμένες σχέσεις διαθέτει αρκετή δύναμη προκειμένου να κινεί το 2008 εύκολα και γρήγορα. Μόλις περάσεις τις 2.000 σ.α.λ. και βυθίσεις απότομα το δεξί σου πόδι, ο κινητήρας είναι πολύ πρόθυμος, εντυπωσιάζοντας στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Κάπου εκεί αποχαιρετά το Captur. Η κατανάλωση πετρελαίου είναι χαμηλή (γύρω στα 6,1 λίτρα/100 χλμ.) Ο τουρμποντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου της Renault με τους 90 ίππους και τα σχεδόν 22,4 kgm ροπής ταιριάζει γάντι στο γαλλικό crossover, γεγονός που διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή. Τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, είναι γραμμικός σε απόδοση, λίγο πάνω από τις 1.700 στροφές αισθάνεται καλύτερα, έχει νεύρο και δύναμη έως την δεξιά περιοχή του στροφόμετρου κάπου στις 4.500 στροφές και μπορείτε να κάνετε άνετα προσπεράσματα και να κινείστε ευέλικτα. Όποιο ρυθμό κι αν επιλέξετε, η κατανάλωση παραμένει πάντοτε χαμηλά, ξεκινώντας λίγο πάνω από τα 5,3 λίτρα/100 χλμ., τιμή αναμφισβήτητα εξαιρετική. Σαφώς και δεν έχει όμως τη σπιρτάδα του συνόλου της Peugeot, κάτι που οφείλεται και στο πεντάρι κιβώτιο με την αραιότερη διάταξη. Στον αντίποδα, αποδεικνύεται περισσότερο οικονομικός στη λειτουργία του, ίσως κι επειδή δεν σε βάζει τόσο στο παιχνίδι να εξαντλήσεις τις δυνατότητες του, όπως κάνει δηλαδή ο κινητήρας του 2008.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, ο έμπειρος κατανοεί πως πρόκειται για δυο εκ διαμέτρου αντίθετες φιλοσοφίες, παρά την κοινή γαλλική προέλευση. Έχοντας ανεβοκατέβει την Πάρνηθα τουλάχιστον δυο φορές διαδοχικά με τα δυο αυτοκίνητα, είσαι πλέον πεπεισμένος πως το 2008 φτιάχτηκε μεταξύ άλλων για να «οδηγείται» και όχι απλά να μετακινείται. Μικρότερες κλίσεις στις απανωτές στροφές, σαφήνεια στην κατευθυντικότητα, περισσότερη ευελιξία και συνολικά μια διάθεση να σκιρτήσεις ένα μικρό χαμόγελο στο πρόσωπό σου... Άμεσο σύστημα διεύθυνσης που πληροφορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή που κοιτούν οι τροχοί, εύχρηστο κιβώτιο, δυνατά φρένα και προς στιγμή ξεχνάς τον ρόλο του Crossover και επιδίδεσαι σε άλλες συμπεριφορές που θα ταίριαζαν περισσότερο σε ένα καλοστημένο σούπερ μίνι. Απέναντί του δεν βρίσκεται κανένα τυχαίο αυτοκίνητο. Το Captur μπορεί να σου δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου βάρους, της περισσότερης ραθυμίας να αλλάξει σβέλτα κατεύθυνση, αλλά πέραν του ότι είναι αποτελεσματικό και ασφαλές, είναι σαφώς και πιο άνετο στις κινήσεις του, σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Η μεγαλύτερη ενδοτικότητα από την ανάρτηση, όπως και οι διαδρομές της, σε συνδυασμό με το κάπως ελαφρύ τιμόνι υπαγορεύουν ένα οικογενειακό στιλ οδήγησης. Το Captur προοδευτικά θα ανοίξει την τροχιά του και θα την μαζέψει εύκολα όταν το απαιτήσεις. Δεν είναι ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει το 2008 παρ' ότι πιο αργό, όσο το ότι δεν θέλει να το κάνει, τηρώντας κατά γράμμα τις αρχές των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Αυτός που επιδιώκει την άνεση θα επιλέξει Captur, ο μυημένος θα προβάρει τουλάχιστον δυο τρόπους πλασαρίσματος της ουράς του 2008
Συμπέρασμα
Το αποτέλεσμα είναι ξεκάθαρο. Αν έχεις βαρεθεί τα κακόσχημα σχέδια μικρών πολυχρηστικών με υπερφυσική ανάπτυξη, δεν ενδιαφέρεσαι μόνο να μεταφέρεις τη φαμίλια κοντεύοντας να αποδημήσεις εις Κύριο από άνοια, αλλά ταυτόχρονα να χαίρεσαι την οδήγηση, το 2008 είναι μονόδρομος. Στην αντίπερα όχθη, αδιαφορείς για τέτοιου είδους ανησυχίες, εστιάζεις αποκλειστικά σε όλα εκείνα τα στοιχεία για τα οποία υπερέχουν τα crossover έναντι των κλασικών μικρών αυτοκινήτων και επιδιώκεις την καλύτερη δυνατή άνεση; Τότε, καλορίζικο το Captur και καλοφάγωτα στην πρώτη εξόρμηση τα σχεδόν δυο χιλιάρικα που γλίτωσες από τις διαφορές στον τιμοκατάλογο.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

ΤΟ 2008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Επιδόσεις
- Οδηγική απόλαυση
- Φρένα

ΤΟ CAPTUR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
-- Άνεση
- Τιμή αγοράς
- Οικονομία καυσίμου


  UP