ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Mitsubishi Space Star 1.2 - Nissan Micra 1.2

Μικρόκοσμος σε διαμάχη         ..:: Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2013 ::..
Δυο ιαπωνικά σούπερ μίνι σύγχρονα σχεδιαστικά και τεχνολογικά, διασταυρώνουν τα ξίφη τους επάνω στο ίδιο θέμα, την απροβλημάτιστη κίνηση στην πόλη και πέριξ αυτής, την οικονομία καυσίμου και την όσο το δυνατό μικρότερη συμμετοχή του οδηγού
  Εδώ και δεκαετίες οι δύο εταιρείες που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης δοκιμής, παρουσιάζουν μοντέλα που φλερτάρουν με το μέσο όρο και κάτω της κατηγορίας σε ό,τι αφορά στις εξωτερικές τους διαστάσεις και όχι μόνο. Δεν διαθέτουν δηλαδή σε τόσο έντονο βαθμό όπως άλλα μοντέλα τη «μεγαλομανία» που υπάρχει, όχι μόνο σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αμαξώματος, αλλά και σε επίπεδο συνολικής αίσθησης. ºσως το τελευταίο Colt να έκανε μια προσπάθεια να απαγκιστρωθεί από αυτόν τον κανόνα, αλλά με αντικειμενικά κριτήρια δεν τέθηκε ποτέ στα σούπερ μίνι που διεκδικούσαν και ρόλο αποκλειστικού αυτοκινήτου στην οικογένεια. Οι Ιάπωνες ήθελαν να μας λύσουν τα χέρια στη δύσκολη κίνηση στην πόλη, χωρίς ποτέ να διεκδικούν δάφνες εντυπωσιασμού. Σήμερα έρχονται σε σύγχρονη έκδοση αυτής της αντίληψης να μας υπενθυμίσουν πως όταν λένε μικρό αυτοκίνητο το εννοούν κιόλας. Στην πόλη δεν χρειαζόμαστε ένα αυτοκίνητο που θα παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία με τον όγκο του. Αν επιθυμούσαμε μεγαλύτερο αυτοκίνητο θα ανεβαίναμε απλώς κατηγορία.

Τα νέα Space Star και Micra στοχεύουν στους συνειδητοποιημένους χρήστες που εκτιμούν την ουσία. Αυτός είναι ο λόγος που θα πρέπει να συγχωρήσετε το ανανεωμένο μικρό Nissan αν με βάση τα νέα δεδομένα παραπέμπει και στις δυο κατηγορίες, τώρα που η παραγωγή του Pixo και επίσημα δεν θα συνεχιστεί. Καλομάθαμε φαίνεται τον τελευταίο καιρό με τα «μικρομέγαλα» της κατηγορίας που δεν χωρούν από το εξωτερικό ξεχείλωμα να παρκάρουν. Κομψή φόρμα για το Micra, ώστε να είναι αποδεκτή σε μεγαλύτερο πελατειακό κοινό εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και τέλος στις εκπλήξεις. Χωρίς περιστροφές το ανανεωμένο Nissan μας αρέσει αρκετά, κυρίως όσο το κοιτάμε από μπροστά, γιατί από τη μέση και πίσω ψάχνεις να βρεις διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο. Αναμφισβήτητα η εξωτερική σχεδίαση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που οι περισσότεροι τον λαμβάνουν υπ' όψη κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου. Το Space Star, είναι το καινούργιο της παρέας, αν και τελικά όλο και κάτι θυμίζει από το παρελθόν. Με άφθονες καμπύλες και στα δυο τμήματα, είναι σαν να φωνάζει πως επιθυμεί να περνά απαρατήρητο χωρίς να προκαλεί και χωρίς να εντυπωσιάζει. Εδώ θα περίμενε κανείς να υπερτερεί σε χώρους στο πίσω κάθισμα της καμπίνας σε σχέση με το Micra, δεδομένο που δεν ισχύει, μια και έχουμε την πρώτη ισοπαλία, κάτι που πιθανότατα οφείλεται στη μελετημένη εκμετάλλευση του εσωτερικού του Nissan, με ένα σαφώς πιο επίπεδο πάτωμα. Το Micra παίρνει κεφάλι στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (265 έναντι 235 λίτρων του Space Star).
 

Aπλά σε σχεδίαση, σωστά σε εργονομία και λειτουργικά εσωτερικά, που δεν θα τρίξουν ακόμη και μετά από καιρό, χάρη στην καλή συναρμογή των πλαστικών
  Στα εσωτερικά των δύο αυτοκινήτων διακρίνουμε την αισθητή βελτίωση και των δύο συγκριτικά με το παρελθόν, αλλά και την καλή ποιότητα υλικών, καθώς και την ευδιάκριτη εργονομία τους. Και πάλι δεν μπορούμε να δώσουμε προβάδισμα σε κάποιο από τα δυο, με τα σκληρά πλαστικά να δίνουν το παρών (αποτελούν τον κανόνα στην κατηγορία), αλλά η συναρμολόγηση είναι προσεγμένη. Και σε επίπεδο πρακτικότητας τα πηγαίνουν περίφημα, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων γύρω από το πεδίο του οδηγού. Το Mitsubishi κλέβει ελαφρώς τις εντυπώσεις με έναν πιο σύγχρονο διάκοσμο, αλλά και το Nissan μετά την ανανέωση διαθέτει μοντέρνα εικόνα στο εσωτερικό. Σε επίπεδο τιμών, το Micra ξεκινά από τα 10.690 ευρώ (χωρίς απόσυρση) στην έκδοση με κλιματισμό, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει και 6 αερόσακους, ESP, ράδιο-CD με MP3, θύρα USB και Bluetooth, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα. Στα 11.820 ευρώ συμπεριλαμβάνεται και το αυτόματο κιβώτιο CVT που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Το Space Star απαιτεί 11.860 ευρώ με πιο πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC, ηλεκτρονικό κλιματισμό, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα Auto Stop & Go, σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου 15'' και ράδιο-CD με θύρες USB και AUX. Το Micra έχει χαμηλότερη τιμή εκκίνησης, λοιπόν, αλλά το Space Star έχει πιο πλούσιο εξοπλισμό.

Στους κινητήρες των δυο αντιπάλων οι ομοιότητες συνεχίζονται, τόσο στη χωρητικότητα (1,2 λίτρα) όσο και στην τρικύλινδρη δομή. To μεν Micra χρησιμοποιεί ένα τρικύλινδρο σύνολο το οποίο βασίζεται επάνω στον «ψαλιδισμένο» 1600άρη κινητήρα του Qashqai. Παράλληλα χρησιμοποιήθηκαν αρκετά μονωτικά υλικά για να πνίξουν τον ενοχλητικό χαρακτηριστικό ήχο από την απουσία του τέταρτου κυλίνδρου και σαφώς οι μηχανικοί της Nissan τα κατάφεραν. Στην πράξη ο κινητήρας ανεβάζει εύκολα στροφές μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., αλλά η γενικότερη συμπεριφορά έχει στο στόχαστρο την οικονομία καυσίμου, ακόμη κι αν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το οποίο λειτουργεί πολύ καλά συγκριτικά με άλλα αυτόματα κιβώτια ίδιας φιλοσοφίας. Απέναντι στους 80 ίππους του Micra, έχουμε άλλους τόσους από το νέο Space Star, και αυτό με τρεις κυλίνδρους, με αρκετή τεχνολογία και σπουδή στην αντικραδασμική λειτουργία. Η γλώσσα των αριθμών του δίνει το προβάδισμα στις επιδόσεις, η αίσθηση πάντως όχι τόσο. Όπως και να έχει, το Mitsubishi σε αποζημιώνει με την προσεγμένη ηχομόνωσή του και με την χαμηλή κατανάλωση, η οποία και πάλι δεν κάνει τη διαφορά απέναντι στο ανανεωμένο Micra (γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ.) Σε ό,τι αφορά τα χειροκίνητα κιβώτια, αυτό του Mitsubishi υπερέχει σε αίσθηση, αλλά η Nissan έχει διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο CVT, που σίγουρα αποτελεί μια ευκολία στην πόλη.

 

Άχρωμα αλλά ασφαλή και άνετα στο δρόμο, με το Micra να υπερτερεί σε ευελιξία εντός των τειχών και το Space Star να είναι πιο άνετο έξω από την πόλη
  Στο δρόμο, οι διαφορές τους αναζητούνται με το κιάλι, αφού κατεβαίνοντας από τα δυο αυτοκίνητα δεν σου έχει μείνει μια ξεκάθαρη γεύση για να προβείς σε διάκριση. Το Micra είναι «μανούλα» εντός πόλης και εξαργυρώνει καλύτερα τον αστικό χαρακτήρα του, με συμμάχους τον μικρό κύκλο στροφής, την ευελιξία αλλά και μια πολύ ικανοποιητική άνεση από τη ρύθμιση της ανάρτησης, αναλογικά με την μικρή κατηγορία. Το τιμόνι του «κόβει» περισσότερο στους επιτόπιους ελιγμούς και θα βρει σίγουρα συμπαραστάτες τις εκπροσώπους του ωραίου φύλου. Από την άλλη, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς την ομοιογενή συμπεριφορά του Space Star, με μια επίσης «ώριμη» κύλιση και με προβλέψιμες αντιδράσεις στην άσκηση πίεσης σε δρόμο με στροφές, αν και η γενικότερη αίσθηση όταν το οδηγείς είναι περισσότερο «πλαδαρή». Το τιμόνι του διαθέτει διαδικαστική επικοινωνία και κυρίως, είναι ελαφρύ και εύκολο στους επιτόπιους ελιγμούς. Τα φρένα είναι αποδοτικά και στα δυο αυτοκίνητα, χωρίς να δημιουργούν ανασφάλειες. Στην πόλη το Space Star ικανοποιεί απόλυτα, απλώς δεν είναι τόσο «ζουζούνι» στις κινήσεις του, όσο το Micra. Η απώλεια της πρόσφυσης και στα δυο μικρά αυτοκίνητα δεν έρχεται απότομα και απροειδοποίητα οπότε δεν συντρέχει και λόγος ανησυχίας. ºσως αν ψάχναμε για ψιλά γράμματα να δίναμε προβάδισμα εντός πόλης στο Micra εξαιτίας και του αυτόματου κιβωτίου του και στο Space Star εκτός αυτής λόγω της πιο χαλαρής διάθεσης που αποπνέει.

Χωρίς διπλωματικές περιστροφές και δίχως κανενός είδους στρογγύλεμα, δυσκολευτήκαμε όσο ποτέ και δεν καταφέραμε να ανακηρύξουμε κάποιο από τα δυο αυτοκίνητα νικητή στο συγκεκριμένο συγκριτικό. Ο λόγος είναι τα πολλά κοινά χαρακτηριστικά, από την προέλευση μέχρι το "target group". Το μεν Space Star, έρχεται με τον αέρα του νέου, από την άλλη όμως, ουδείς διατηρεί το δικαίωμα να αγνοήσει τις υπαρκτές αρετές του ανανεωμένου Micra με την όμορφη μουσούδα. Πολύ κοντά, λοιπόν, σε χαρακτηριστικά τα δύο αυτοκίνητα, οπότε η επιλογή, πέρα από το υποκειμενικό στοιχείο της αισθητικής, θα επηρεαστεί μοιραία από τη διαφορετική τιμολογιακή πολιτική. Η Nissan προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή εκκίνησης, με πιο φτωχό εξοπλισμό όμως, ενώ το Mitsubishi είναι σαφώς πιο πλούσια εξοπλισμένο στη μοναδική έκδοση που προσφέρεται και υπερέχει σε εξοπλισμό ακόμα και στα ίδια επίπεδα τιμής. Αυτόματο κιβώτιο προσφέρεται μόνο από τη Nissan.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

 
ΤΟ SPACE STAR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Άνεση
- Επιδόσεις
- Στάνταρ εξοπλισμό
- Χειροκίνητο κιβώτιο

ΤΟ MICRA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρο αποσκευών
- Ευελιξία εντός πόλης
- Τιμή εκκίνησης βασικής έκδοσης
- ¾παρξη αυτόματης έκδοσης CVT


  UP