ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Kia Rio 1.2 - Peugeot 208 1.2

Γέφυρες, λιοντάρια, πόλεις και αναρτήσεις         ..:: Σαββάτο, 30 Μαρτίου 2013 ::..
Δύο πολύ καλές λύσεις για την πόλη, που κλείνουν το μάτι και στις διαδρομές των εθνικών οδών, αλλά το καθένα προσεγγίζει το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία, καταφέρνοντας ωστόσο να είναι αμφότερα ελκυστικά
  Ποιό είναι καλύτερο λοιπόν; Το νέο και εντελώς διαφορετικό Rio, ή το επίσης νέο, αλλά αναμενόμενα γνωστό και καλό οδηγικά ως Peugeot, 208; Ιδού το ερώτημα. Κατ' αρχάς χρειάζεται μία εξήγηση (ούτως ή άλλως η τεκμηρίωση εδώ για το μη προφανές αποτέλεσμα παίζει μεγάλο ρόλο για τα δικά σας συμπεράσματα). Λοιπόν, φίλες και φίλοι, όλα εξαρτώνται από τον τρόπο που αντικρίζετε τα πράγματα. Και θα ξεκινήσω, αν μου επιτρέπετε, λίγο προσωπικά. Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα σχεδιαστικό τμήμα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που αποτελείται από τόσους ανθρώπους, δίνει έγκριση προς παραγωγή σε ένα εσωτερικό που δεν έχει άνετους χώρους για μικροπράγματα. Δεν γνωρίζω αν είμαι ο μόνος που πίνει καφέ στον πλανήτη, που όταν ταξιδεύει θέλει να έχει ένα μπουκάλι νερό στην θήκη της πόρτας, που χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο στην καθημερινότητά του, που κυκλοφορεί με βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά υπό μάλης. Ξέρω όμως πως εκτιμώ βαθύτατα όποιο αυτοκίνητο μου δίνει τη δυνατότητα να τοποθετώ (και όχι να ακουμπάω) κάπου όλους τους πρότερους... προβληματισμούς μου.

Από την άλλη πλευρά, για να είμαστε δίκαιοι, και η μόδα τις τελευταίες δεκαετίες δεν ασχολείται ιδιαίτερα με το θέμα, φτάνει να ρίξει κανείς μια ματιά στη ντουλάπα του. Αν η λύση δηλαδή είναι οι τσάντες ή τα δημοσιογραφικά γιλέκα έχει καλώς, μένει να επιλέξει ο καθένας από εμάς τί τον εκφράζει καλύτερα και να τελειώνουμε με το ζήτημα. Πριν μια δεκαετία, για να βρεις καλούς χώρους για μικροαντικείμενα έπρεπε να μπορείς να αποκτήσεις αυτοκίνητο μεγάλης κατηγορίας ή πολυμορφικό. Στη συνέχεια, άλλαξαν τα πράγματα και αυτή η μικρή καθημερινή φροντίδα προσφερόταν απλόχερα από πολλούς κατασκευαστές. Στην τελευταία φουρνιά αυτοκινήτων ξαναγυρίσαμε στα παλιά. Θήκες στις πόρτες που δεν χωράνε τίποτε εκτός ενός χάρτη (λες και κάθε μέρα ξεκινάς να ανακαλύψεις την Πομπηία), ποτηροθήκες εννοιολογικά στην εγκυκλοπαίδεια αλλά όχι στο αυτοκίνητο κλπ. Τώρα τι σόι λογική λέει πως σε ένα αυτοκίνητο πόλης δεν είναι σημαντικές οι θέσεις για μικροπράγματα δεν γνωρίζω. Αξιολογήστε εσείς λοιπόν πόσο σας αφορά και πάμε παρακάτω, απλά επειδή πολλές φορές αναφέρομαι σε σημαντικούς τόνους σε αυτούς τους χώρους, ήθελα να είμαι ξεκάθαρος απέναντί σας για να μπορείτε να υπολογίζετε σε αυτό το κριτήριο μου αναλόγως της οπτικής σας γωνίας. Διότι αν χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητό σας κυρίως στην πόλη, το Rio έχει πολύ πολύ  καλύτερους χώρους για μικροπράγματα, οπότε θα σας βολέψει καλύτερα. Βέβαια το 208 είναι ένα Peugeot και οδηγικά προηγείται, οπότε ας αρχίσουμε να μετράμε.

Εξωτερικά, λοιπόν, νομίζω πως δεν τίθεται θέμα. Το 208 είναι όμορφο, καλλίγραμμο και με σπορτίφ νότες, αλλά το Rio είναι άλλο πράγμα κατά τη γνώμη μου, αφού αυτό το τελείωμα του χαρίζει όλα εκείνα που θέλει ένα βλέμμα για να πάει να καθίσει πάνω του. Η ενότητα έκλεισε. Στο εσωτερικό τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα. Η Kia έχει χρησιμοποιήσει μερικές έξυπνες τοποθετήσεις, δείτε τους διακόπτες στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, για παράδειγμα, που προσθέτουν μια νότα φρέσκου σε ένα πολύ άνετο εσωτερικό που αποπνέει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας, έχει εξαιρετικούς χώρους για μικροπράγματα, ενδιαφέροντα πίνακα οργάνων, πολύ καλή εργονομία, μεγάλη πρακτικότητα και μια πολύ γεροδεμένη αίσθηση. Το 208 από την πλευρά του έχει άλλη φιλοσοφία. Έχει κάπως καλύτερα υλικά σε αφή, πείθει κι αυτό με την αίσθηση συναρμογής του εύκολα, αλλά δεν έχει την αίσθηση ευρυχωρίας του Rio, ούτε φυσικά τους χώρους για μικροπράγματα, ενώ οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (288 λίτρα ο κορεάτικος και 285 λίτρα με λίγο πιο ψηλό κατώφλι φόρτωσης ο γαλλικός) είναι τυπικά καλοί και σχετικά άνετοι για τα δεδομένα της κατηγορίας τους και στα δυο. Η νεωτεριστική διάθεση στο γαλλικό μοντέλο υπάρχει στο μικρό τιμόνι (για να φαίνεται από πάνω του ο πλήρης πίνακας οργάνων) και στη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας με τη μεγάλη οθόνη αφής, που κατά τη γνώμη μας περιορίζει λίγο την αίσθηση ευρυχωρίας αλλά κάνει καλό στο γκατζετάδικο κοινό της αγοράς. Ως συμπέρασμα στην ενότητα θα δώσουμε την ψήφο εμπιστοσύνης στο Rio, λόγω αυτής της αίσθησης ευρυχωρίας που έχει και την αυξημένη του πρακτικότητα, αλλά ομολογούμε πως μας άρεσε η αρχιτεκτονική του 208.
 

Χώροι για επιβάτες πολύ κοντά, χώροι για μικροπράγματα καλύτεροι στο Rio, όπως και συνολικότερα η αίσθηση ευρυχωρίας
  Φτάνοντας στο κόστος αγοράς, τα δυο αυτοκίνητα ξεκινούν χωρίς όφελος απόσυρσης και τυχόν προσφορές που τρέχουν αυτή την περίοδο,  από 12.890 ευρώ  το 208 στην 5θυρη εκδοχή του (υπάρχει στον τιμοκατάλογο και μία φτηνότερη έκδοση χωρίς κλιματισμό, αλλά αυτή ελάχιστους έλληνες αγοραστές μπορεί να ενδιαφέρει), με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού (Access) στο οποίο στάνταρ είναι το ESP, 6 αερόσακoι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, cruise control, ραδιο-CD με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι και υπολογιστής ταξιδιού. Το 3θυρο ξεκινάει από 13.090 ευρώ στην έκδοση Active, με εξοπλισμό στον οποίο, εκτός των παραπάνω, περιλαμβάνονται hill holder, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, σύστημα multimedia συνδεδεμένο με την κεντρική οθόνη και θύρα USB.  Το Rio τιμάται από τα 11.090 ευρώ, που σε συνδυασμό με τον πολύ καλό εξοπλισμό και τα 7 χρόνια εγγύηση της αντιπροσωπείας δημιουργούν ένα κορυφαίο λόγο αξίας/τιμής. Στάνταρ στο αυτοκίνητο στη βασική του έκδοση είναι το ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, κλιματισμός, υπολογιστής ταξιδιού και ραδιο-CD με MP3 και θύρα USB.

Οι κινητήρες, που αναλαμβάνουν την κίνηση των αυτοκινήτων είναι ένας 3κύλινδρος γαλλικός που από 1.199 κ.εκ. αποδίδει 82 ίππους στις 6.000 στροφές με ροπή 12,0 kgm στις 2.750 στροφές, ενώ τη δύναμη που προκύπτει μοιράζει ένα κιβώτιο χειροκίνητο 5 σχέσεων, όπως δηλαδή συμβαίνει και στον 4κύλινδρο κορεάτικο κινητήρα, ο οποίος από 1.248 κ.εκ. αποδίδει 85 ίππους στις 6.000 στροφές επίσης και ροπή 12,3 kgm στις 4000 στροφές. Οι εκπομπές CO2 είναι 114 γρ./χλμ. για το Rio και  104 γρ./χλμ. για το 208. Πρόκειται για δυο εύστροφα μοτέρ με ζωηρή διάθεση. που ικανοποιούν στα αστικά τους καθήκοντα τα οποία εκπληρώνουν ευχάριστα. Το κορεάτικο κιβώτιο έχει πιο μακριές σχέσεις προς χάριν της οικονομίας, ενώ το γαλλικό έχει καλύτερη αίσθηση συνολικά. Το 208 σημειώνει πιο καλή ροπή χαμηλά, ενώ ο κινητήρας του και λίγο πιο εύστροφος. Ψηλά (αλλά... ψηλά) όμως το Rio  έχει κάπως μεγαλύτερο βάθος απόδοσης, όταν όμως την ίδια στιγμή εκεί στα ψηλά κάνει και λίγο περισσότερο θόρυβο. Ο γαλλικός κινητήρας συνοδεύεται από τέτοια ηχομόνωση, που αν δεν δώσεις σημασία μπορεί να μην καταλάβεις πως είναι 3κύλινδρος. Πολύ καλοί είναι και οι δυο σε θέματα οικονομίας (με ένα κλικ στο 208). Αν οδηγήσεις ήρεμα ή αδιάφορα ρυθμού, μπορείς να δεις καταναλώσεις και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., πλησιάζοντας σε περιπτώσεις και τα 6 λίτρα. Η δύναμη στην πόλη είναι αρκετή εκατέρωθεν, αλλά φορτωμένα στην εθνική δείχνουν τα όριά τους, προσφέροντας απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις. Ας μην ξεχνάμε ωστόσο, ότι τα εργοστάσια τα έχουν φτιάξει για πόλεις, οπότε εκεί είναι το φυσικό τους περιβάλλον. Αν οι ανάγκες σας άλλα λένε, θα δώσουμε ένα συν στο Rio σε θέματα δύναμης και ένα συν στο 208 για την συνολικότερη αίσθηση που σου αφήνει ο κινητήρας του, που εμφανίζεται πιο ραφιναρισμένος. Στην ενότητα πάντως θα δώσουμε συνολικά προβάδισμα στο 208.

 

Στρίβοντας είναι και τα δυο φιλικά, αλλά το 208 είναι πιο ραφιναρισμένο και με καλύτερη πρόσφυση
  Περνώντας στην οδική συμπεριφορά των δυο αυτοκινήτων, η τελική κατάταξη της ενότητας είναι πιο εύκολα αποδιδόμενη. Το 208 είναι καλύτερο. Το Rio είναι ήδη ένα καλό αυτοκίνητο, φιλικό με γραμμικές αντιδράσεις και χωρίς υπερβολές στο οδικό μενού του. Η ανάρτησή του βρίσκεται, σε ότι έχει να κάνει με την άνεση, στο μέσο όρο, προς το κάπως σκληρό, αλλά δεν σε κουράζει. Η απόκριση από τα χειριστήρια και ειδικά από το αρκούντως γρήγορο τιμόνι είναι θετική, ενώ στις κλειστές ή ανοιχτές καμπές προσφέρει καλή πρόσφυση χωρίς να ξαφνιάζει με απότομες αντιδράσεις. Το 208 σε όλα αυτά είναι ένα κλικ πάνω, αφού το τιμόνι του είναι πιο γρήγορο κι έχει θετική αίσθηση κι αυτό, έχει καλύτερη πρόσφυση κι είναι κι αυτό πολύ γραμμικό στις αντιδράσεις του. Ούτε το 208 σε κουράζει, χωρίς να είναι και κορυφαίο σε άνεση, ενώ οι διαφορές των δυο αυτοκινήτων έχουν να κάνουν και με την προγραμματισμένη τους αντίδραση στην πίεση του οδηγού τους. Το Rio θα υποστρέψει, το 208 θα παρουσιάσει μια μικρή τάση διόρθωσης με το πίσω μέρος, η οποία πάντως εξουδετερώνεται εύκολα, όταν δεν είναι επιθυμητή, και από τον οδηγό και φυσικά από το ESP.

Συμπερασματικά και τα δυο τους είναι πολύ καλά αυτοκίνητα. Θα δώσουμε τη νίκη στο 208 ελέω πιο ραφιναρισμένου «πατήματος», που σημαίνει πως με αυτό θα ταξιδεύαμε από τα δυο αν χρειαζόταν, καλύτερης ηχομόνωσης ψηλά και πιο άμεσης αίσθησης του τιμονιού του. Αλλά αν κινούμασταν αποκλειστικά στην πόλη και οι προτιμήσεις μας σε πιο απαιτητικές οδηγικά καταστάσεις μας ήταν σαφώς μικρότερες, τότε αυτή η εξαιρετική αίσθηση πρακτικότητας του Rio δεν θα μας άφηνε καθόλου αδιάφορους. Για να αφήσουμε ένα πιο σαφές συμπέρασμα, την εβδομάδα την ολοκληρώσαμε με το 208, σκεφτόμενοι όμως την πρακτικότητα του Rio. Είπαμε. Γέφυρες, λιοντάρια, πόλεις και αναρτήσεις.
Γιάννης Χαρίτος
φωτογραφίες: auto-internet

 
ΤΟ RIO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρους για μικροπράγματα
- Πρακτικότητα
- Τιμή αγοράς
- Εγγύηση

ΤΟ 208 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα υλικών
- Ευστροφία κινητήρα
- Οικονομία καυσίμου


  UP