ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Vitara - 1.0 Boosterjet

Τιμή βάσης χωρίς ελλείψεις         ..:: Σαββάτο, 04 Μαϊου 2019 ::..

Στη βασική προσθιοκίνητη έκδοσή του με το νέο χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο το Vitara αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για εκείνο το κοινό που δεν επιθυμεί τετρακίνηση και εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά απλώς ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο τύπου "SUV", προσφέροντας χώρους μικρομεσαίου οικογενειακού, πλήρη εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση και πολιτισμένη συμπεριφορά σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή

Το Vitara μπορεί να θεωρηθεί ως ο πρόγονος των σημερινών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, αφού ακόμα και στην πρώτη του γενιά ήταν μεν τετρακίνητο με επιπλέον «κοντές» σχέσεις, αλλά στην πράξη αποτελούσε μια γέφυρα ανάμεσα στη φιλοσοφία των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου της εποχής και αυτήν των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου που εμφανίστηκαν αργότερα και ήταν τετρακίνητα με αυτοφερόμενο αμάξωμα και χωρίς «κοντές» σχέσεις. Γι' αυτό άλλωστε και με το πέρασμα του χρόνου προσαρμόστηκε στα δεδομένα της κατηγορίας των αποκαλούμενων και "SUV" και απομακρύνθηκε ακόμα περισσότερο από τα «καθαρόαιμα». Και καθώς η κατηγορία των SUV εξελίχθηκε κι άλλο μέχρι τις μέρες μας, εγκαταλείποντας σε πολλές περιπτώσεις και την τετρακίνηση, το Vitara ακολούθησε και αυτήν την εξέλιξη και προσφέρεται και σε προσθιοκίνητη έκδοση, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής. Πρόκειται για το πρόσφατα ανανεωμένο μοντέλο, που εκτός από τις συνηθισμένες σχεδιαστικές τροποποιήσεις και βελτιώσεις που γίνονται στα "facelift", έχει και μια σημαντική αναβάθμιση στα μηχανικά μέρη, με την αντικατάσταση του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα 1.6 με τον νέο υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη, που προσαρμόζει το αυτοκίνητο ακόμα καλύτερα στην ελληνική (φορολογική και όχι μόνο) πραγματικότητα.

Εσωτερικό
Χωρίς να ξεφεύγει σε μέγεθος από το πλαίσιο της μικρομεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,175 μ.), το Vitara προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα κι ένα καλό χώρο αποσκευών 375 λίτρων. Είναι, λοιπόν, χώροι καλού μικρομεσαίου οικογενειακού και το αυτοκίνητο μπορεί να παίξει αυτόν το ρόλο πολύ καλά, χωρίς να δημιουργεί την αίσθηση συμβιβασμού. Πολύ καλοί είναι επίσης και χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, ενισχύοντας μία εικόνα πρακτικότητας που σίγουρα ταιριάζει σ' ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Το εσωτερικό είναι καλά φτιαγμένο, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης και σαφώς λειτουργικό, ενώ μετά την ανανέωση είναι βελτιωμένο και σε επίπεδο υλικών και συνολικής αίσθησης, με μαλακό πλαστικό π.χ. στο επάνω μέρος του ταμπλό, που προσφέρει μία ακόμα πιο ποιοτική εικόνα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι πολύ ανταγωνιστική, ξεκινώντας από 15.990 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start-stop. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας (υπάρχει «κιτ» επισκευής).
Το ευρύχωρο, λειτουργικό και καλοφτιαγμένο εσωτερικό καλύπτει πολύ καλά τις οικογενειακές ανάγκες
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο, που αποδίδει 112 ίππους, είναι γνωστός μας ήδη από τη δοκιμή του Swift, αλλά στο Vitara πραγματικά εντυπωσιάζει, γιατί είναι μεγαλύτερο και βαρύτερο αυτοκίνητο και παρ' όλα αυτά το κινεί με τη μεγαλύτερη ευκολία, προσφέροντας όχι μόνο αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και εντυπωσιακή οικονομία. Το αυτοκίνητο με αυτόν είναι πολύ πιο ζωντανό σε σύγκριση με τον ατμοσφαιρικό 1.6, έχοντας μεν την ίδια επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5''), αλλά καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και καλύτερη απόκριση, χάρη στη μεγαλύτερη ροπή που προσφέρει το τούρμπο, η μέγιστη τιμή της οποίας μάλιστα αποδίδεται από πολύ χαμηλά (από τις 2.000 ως τις 3.500 στροφές). Έτσι το αυτοκίνητο οδηγείται εύκολα στην κίνηση της πόλης και μπορεί να ακολουθήσει αρκετά σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι, παρά το γεγονός μάλιστα ότι το -εύχρηστο- χειροκίνητο κιβώτιο έχει μόνο 5 σχέσεις. Ταυτόχρονα Η κατανάλωση είναι πραγματικά πολύ χαμηλή -αισθητά χαμηλότερη από το 1.6- αφού μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί εύκολά γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε ταξίδι που έκανε το αυτοκίνητο από την Αθήνα μέχρι την ορεινή Κορινθία, με ρυθμούς... όχι και πολύ αργούς η μέση κατανάλωση ήταν μόνο 6,6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η σταθερότητα του Vitara στον δρόμο είναι πολύ καλή και η συμπεριφορά του αρκετά ακριβής, ακόμα και σ' αυτήν την προσθιοκίνητη έκδοση, η οποία απλώς εμφανίζει στην πίεση την υποστροφή λίγο νωρίτερα από την τετρακίνητη, πάντα όμως προοδευτικά και ελεγχόμενα και χωρίς αυτή να μετατρέπεται εύκολα σε υπερστροφή αν ο οδηγός αφήσει απότομα το γκάζι. Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι ικανοποιητική, η ποιότητα κύλισης πολύ καλή και συνολικά το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο. Φυσικά ως υπερυψωμένο SUV (η απόστασή του από το έδαφος φτάνει τα 18,5 εκατοστά) γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν, αλλά προφανώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα. Το τιμόνι είναι ένας καλός συμβιβασμός σε αίσθηση για το διπλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση για χρήση εκτός δρόμου, και είναι απολύτως αποδεκτό στην άσφαλτο, ενώ απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα. Τέλος, η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία.
YΠEP
- Κινητήρας
- Άνεση-κύλιση
- Χώροι μικρομεσαίου οικογενειακού
- Κατανάλωση
- Αίσθηση χειριστηρίων
- Χώροι για μικροπράγματα
- Τιμή
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Αρκετά πολιτισμένο στο δρόμο για "SUV", το προσθιοκίνητο Vitara είναι ευκολοδήγητο και με απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Αν και η δική μας προτίμηση στρέφεται προς το τετρακίνητο Vitara, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός (όπως δεν το παραβλέπουν πλέον και όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές) ότι υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο που μοιάζει με εκτός δρόμου, χωρίς να έχει βλέψεις για κίνηση εκτός ασφάλτου και χωρίς να επιθυμεί να επιβαρυνθεί με το πρόσθετο κόστος (κυρίως σε αγορά και λιγότερο σε χρήση) που συνεπάγεται η τετρακίνηση. Με δεδομένη λοιπόν τη σημαντική διαφορά τιμής που έχει το προσθιοκίνητο από το τετρακίνητο, είναι προφανές ότι η Suzuki έχει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση προς το συγκεκριμένο κοινό. Ένα μικρό αυτοκίνητο «τύπου SUV» που προσφέρει μεταφορικές δυνατότητες μικρομεσαίου οικογενειακού, έχει ανταγωνιστική τιμή, πλήρη εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση και είναι καλοφτιαγμένο, ευκολοδήγητο και πολιτισμένο στο δρόμο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP