ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Astra - 1.6 CDTI (110 PS)

Ποιότητα, ασφάλεια και οικονομία         ..:: Σαββάτο, 04 Μαϊου 2019 ::..

Η έκδοση του Astra με τους 110 ίππους του αναβαθμισμένου πετρελαιοκινητήρα 1.6, αναδεικνύει εκ νέου τα αναγνωρισμένα χαρίσματα του γερμανικού μικρομεσαίου οικογενειακού της Opel, σε μία έκδοση με προσιτή τιμή για την κατηγορία, πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στη χαμηλή κατανάλωση

Το τελευταίο Astra ανέβασε τον δικό του πήχη στη μακρόχρονη ιστορία του αρκετά ψηλά σε όλους τους τομείς. Ραφινάρισμα, ποιότητα, εξοπλισμός (άνεσης και ασφάλειας), αλλά, το κυριότερο στην περίπτωσή μας, μια γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα και βαλάντια. Μεταξύ των οποίων και ο σύγχρονος ντίζελ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Αφήσαμε στο τέλος την πειστική εμφάνιση, η οποία είναι δεδομένη για όλη τη γκάμα στην τελευταία γενιά του μοντέλου.

Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώροι ικανοποιούν, χάρη στα ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα που καταλαμβάνουν μικρό χώρο, τη στιγμή μάλιστα που είναι πλέον και πιο αναπαυτικά σε σύγκριση με το παρελθόν. Τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, τα παιδικά καθίσματα τοποθετούνται άνετα πίσω, οπότε ουδείς θα εκφράσει χωροταξικό παράπονο. Στο ίδιο μοτίβο κινούνται και τα 370 λίτρα του χώρου αποσκευών με το κανονικό σχήμα. Σαφώς και θα θέλαμε όμως περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, (κυρίως ανοιχτούς). Η ποιότητα κατασκευής και υλικών (μαλακά και ακριβά) είναι όντως υψηλού επιπέδου, τιμά την γερμανική προέλευση, ενώ επίσης πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης. Το Astra 1.6 CDTI με 110 ίππους ξεκινάει από 19.500 ευρώ. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α.
Ποιοτικό περιβάλλον στην καμπίνα, ελκυστική σχεδίαση, καλοί χώροι επιβατών αλλά και εξοπλισμός
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ντίζελ 1.6 με τους 110 ίππους και τα 30,6 kgm ροπής του Astra σε κερδίζει με την ελαστικότητα και την πολιτισμένη λειτουργία του. Τραβάει αδιαμαρτύρητα σχεδόν από τις 1.500 σ.α.λ., δεν ενοχλεί με τη χροιά του και καταναλώνει ακόμη και κάτω από 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Σαφώς δεν έχει την ένταση του 136άρη όσο αυξάνεται ο ρυθμός περιστροφής, αλλά αυτό δεν σε ενοχλεί, μια και διαθέτει μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή, χωρίς μάλιστα να λιγοψυχά ψηλότερα. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση σχέσεων και την ικανοποιητική αίσθηση του ταιριάζει απόλυτα, αν και πάλι αν το παρακάνεις, θα διακρίνεις μια κάπως αναχρονιστική συμπεριφορά εκ μέρους του σε ό,τι αφορά την αίσθηση στις γρήγορες αλλαγές.

Οδηγώντας
Το Astra σε αυτή την γενιά έχει εμφανίσει σημάδια μεγάλης αναβάθμισης, τόσο στον ευγενή τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τον δρόμο και τους επιβάτες, όσο και στον τομέα της ασφάλειας. Και στις δυο περιπτώσεις, όλα εξελίσσονται σχεδόν «βελούδινα», με την ηχομόνωση και το πλαίσιο να αποσπούν εύκολα τα εύσημα. Λέμε «σχεδόν» γιατί μόνο ως παραφωνία φαντάζουν εδώ κάποιες ξερές (ηχητικές) αντιδράσεις της εμπρός ανάρτησης στις συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου. Κατά τα λοιπά, ακόμη και χωρίς τον πολυδιαφημισμένο σύνδεσμο Watt των ακριβότερων εκδόσεων στον πίσω άξονα, το αποτέλεσμα είναι εξίσου ομογενοποιημένο. Το Astra εκπλήσσει ευχάριστα με την ποιοτική κύλιση και το γλυκό «ριμπάουντ» της ανάρτησης, που απομονώνει τις κακοτοπιές από την καμπίνα. Στο ενεργητικό πεδίο τώρα, θα κινηθείς εύκολα σβέλτα χωρίς να «ξενερώσεις». Δηλαδή τιμόνι, φρένα και "set up" ανάρτησης, σε βοηθούν να νιώσεις σίγουρος σε ό,τι κάνεις, το «πάτημα» είναι εξαιρετικό και σε γενικές γραμμές, το μικρομεσαίο γερμανικό οικογενειακό Opel βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή του συγκριτικά με το παρελθόν. Δεν θα ενθουσιαστείς σε επίπεδο πληροφόρησης από το τιμόνι, αλλά στα οικογενειακά πρότυπα και δη σε αυτά της Opel, το Astra αποτελεί πια ελκυστικό πόλο έλξης, αν μάλιστα το συνδυάσεις με το «πέπλο» ποιότητας και άνεσης με το οποίο είναι μπολιασμένο.
YΠEP
- Ποιότητα κατασκευής
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Τιμή
KATA
- Το ηχητικό φιλτράρισμα της μπροστινής ανάρτησης
- Χώροι για μικροπράγματα
- Η ρεζέρβα χρεώνεται έξτρα
Στο δρόμο εστιάζει στην άνεση και την ασφάλεια, οδηγικά δεν εξιτάρει, ενώ η εμπρός ανάρτηση ακούγεται στις ανωμαλίες
Συμπέρασμα
Ο πετρελαιοκινητήρας των 110 ίππων θα ικανοποιήσει εκτός από τον μέσο, ακόμη και τον λίγο πιο απαιτητικό οδηγό, στα πλαίσια πάντα του οικογενειακού γίγνεσθαι. Ο τελευταίος θα μπει στη διαδικασία να εκτιμήσει την «ωρίμανση» και τις προτεραιότητες της κατασκευής (αλλά και της εποχής). Θα εκτιμήσει την αντιληπτή ποιότητα, τη μόνωση της καμπίνας αλλά και την αποτελεσματική προσέγγιση σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Απέναντι στη δύναμη του μεγάλου αδελφού των 136 ίππων, το νέο σύνολο αντιπαραθέτει ομοιογένεια, πολιτισμό και μεγαλύτερη οικονομία σε καύσιμο (και φυσικά χαμηλότερη τιμή). Σημειώστε επίσης πως το συγκεκριμένο Astra αποτελεί ένα από τα προσιτά ντίζελ μικρομεσαία σε τιμή κτήσης συγκριτικά με τα μοντέλα νέας εσοδείας στην κλάση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP