ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Fiat 500L City Cross - 1.6 Multijet (120 HP)

Λίγο απ' όλα         ..:: Σαββάτο, 20 Απριλίου 2019 ::..

Όταν αναφέρεσαι στο Fiat 500L, εύκολα σου έρχονται στο νου όροι όπως «ευρυχωρία» και «άνεση», όμως, το ιταλικό MPV μπορεί να προσφέρει περισσότερα μέσω της έκδοσης City-Cross, η οποία διαθέτει πιο περιπετειώδη χαρακτήρα, που είναι εμφανής με την πρώτη κιόλας ματιά

Δεν πρόκειται για μετάλλαξη, αλλά για μια έξυπνη προσθήκη που επιβάλλουν οι σύγχρονες συνθήκες-απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς, σύμφωνα με τις οποίες αποδυναμώνεται σταδιακά η κατηγορία των πολυμορφικών και ενισχύεται η ζήτηση για τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου. Το 500L City Cross ενδυματολογικά υιοθετεί «στιλ crossover» με γυαλιστερές λεπτομέρειες όπως είναι τα πλευρικά πλαστικά διακοσμητικά που προστατεύουν το αμάξωμα από εκδορές, οι χειρολαβές των θυρών και τα εμπρός και πλευρικά ένθετα. Το 500L City Cross με τη συγκεκριμένη αμφίεση δείχνει σαν να δηλώνει «πηγαίνω παντού, οποιαδήποτε στιγμή». Με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, προστατευτικά στη βάση τους και απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 25 χιλιοστά, το City Cross διαφοροποιείται από το απλό 500L. Προσφέρεται με 9 διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις αμαξώματος αλλά και διχρωμία, προκειμένου να βρεις το ιδανικό.

Εσωτερικό
Τα πολυ-ρυθμιζόμενα καθίσματα, το ράδιο Uconnect LIVE με οθόνη αφής 7 ιντσών και USB, βρίσκονται μέσα στο πνεύμα της εποχής που επιτάσσει την απαραίτητη άνεση, αλλά και συνδεσιμότητα. Φυσικά προσφέρονται γενναίοι χώροι στο ταξίδι, χαρακτηριστικό γνώριμο της οικογένειας 500L. Στο ίδιο μοτίβο και ο χώρος αποσκευών των 455 λίτρων με το πρακτικό (χαμηλό) κατώφλι φόρτωσης. Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι αρκετό, το σύστημα Cargo Magic Space και τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα απελευθερώνουν ακόμη περισσότερο πολύτιμο χώρο. Μέσα τα πάντα προσδίδουν μια ποιοτική αίσθηση. Τα μαλακά υλικά είναι καλά, ενώ η αίσθηση συναρμογής δείχνει και είναι ακόμη καλύτερη. Η ευρυχωρία είναι εξαιρετική και στις δυο σειρές καθισμάτων (η πίσω συρόμενη), οι χρωματισμοί ευπαρουσίαστοι, ενώ ο πίνακας οργάνων εμφανίζεται πρωτότυπος και ιδιαίτερα καλαίσθητος. Η επιτομή του ντιζάιν λοιπόν σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, εξαιρετικά πρακτικό εκτός όλων των άλλων.

Το 500L City Cross των 1,6 λίτρων στη ντίζελ εκδοχή με τους 120 ίππους κοστίζει 20.400 ευρώ (19.900 ευρώ με την έκπτωση), ενώ ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ESP με hill holder, Traction Plus, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων U-Connect Navi 7” HD LIVE με θύρα USB, Bluetooth, οθόνη αφής και δυνατότητα λειτουργίας MirroLink, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Στην καμπίνα συναντάς κορυφαία πρακτικότητα, πολύ καλή ποιότητα, πλούσιους χώρους, εξοπλισμό, μαζί βέβαια με μια ευφάνταστη εικόνα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 1.6 MJTD πετρελαίου εναρμονίζεται πλήρως με τις σύγχρονες απαιτητικές προδιαγραφές Euro 6D-Temp, δηλώνοντας ιδανικός στη χρήση τόσο σε αστικό όσο και σε περιαστικό περιβάλλον. Στην πράξη οι 120 ίπποι ικανοποιούν, αλλά κυρίως η έλξη οφείλεται στα 32,4 kgm ροπής τα οποία δηλώνουν βροντερό παρών από τις 1.750 στροφές, «σπρώχνοντας» αγόγγυστα το εύσωμο αμάξωμα. Τα χαρακτηριστικά απόδοσης του πετρελαιοκινητήρα συμβάλλουν καταλυτικά στα υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, είτε θέλεις να προσπεράσεις σε ανωφέρεια, είτε το επιχειρήσεις με πλήρες φορτίο. Η κατανάλωση καυσίμου είναι περιορισμένη και στη δοκιμή μας κυμάνθηκε γύρω στα 6 με 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε «καθημερινή» χρήση. Η ελαστικότητα του κινητήρα κερδίζει τον οδηγό από τα πρώτα μέτρα, αφού υπάρχει άπλετη ροπή από χαμηλό εύρος, μαζί βέβαια με διάθεση να ανεβάσεις στροφές, έστω και αν πιο ψηλά η δύναμη δείχνει τα όριά της. Το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση δεν θα σε προβληματίσει, βοηθώντας μάλιστα τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα να ξεδιπλώσει κατάλληλα τις αρετές του.

Οδηγώντας
Εννοείται πως το 500L City Cross δεν διαθέτει κάποιο οδηγοκεντρικό στοιχείο στο χαρακτήρα του, αυτό στο υπενθυμίζει άλλωστε με το που θα καθίσεις ψηλά. Πολύ περισσότερο δηλώνει εναλλακτικό πολυχρηστικό με υποψία crossover και προσφέρει ένα πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα, πάντα σε οικογενειακή συσκευασία. Η περιφερειακή ορατότητα είναι εξαιρετική, η ψηλή θέση οδήγησης σε... συνεργασία με τις κλίσεις που δέχεται το αμάξωμα στις γρήγορες καμπές σε αποθαρρύνουν να πιέσεις περαιτέρω, σε κάνουν να αισθάνεσαι πως κάθεσαι «επάνω» και όχι «μέσα» στο αυτοκίνητο, αλλά αν επιμείνεις θα βρεις καλή γεωμετρία, φιλικές αντιδράσεις, ευελιξία παρά τις τροφαντές διαστάσεις, αλλά και αυξημένη πρόσφυση, τηρουμένων των αναλογιών πάντα. Ήδη έχει κερδίσει την εκτίμησή σου η απουσία τριγμών ακόμη και πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά και η ποιότητα κύλισης, που είναι πολύ καλή για την κατηγορία, όπως και η άνεση. Το τιμόνι είναι διεκπεραιωτικό σε αίσθηση, πάντα αναλογικά με το ύφος της κατασκευής. Στις στροφές, παρά το ελαφρώς ψηλότερο κέντρο βάρους, δεν αντιμετωπίζεις πρόβλημα, παρότι προτιμάς να μετακινείσαι με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, παρά να «παλεύεις» στους επαρχιακούς δρόμους. Τα φρένα διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση και είναι πάντα εκεί σύμμαχοι σου. Μη ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα εξ ορισμού οικογενειακό αυτοκίνητο με ταξιδιάρικη νοοτροπία. Μακριά από την άσφαλτο, σε πατημένο στεγνό χώμα, θα δικαιώσει την ύπαρξή του, αρκεί να έχεις στο νου σου πως δεν μπορείς να έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις για δύσκολα εδάφη όπου μόνο πραγματικά εκτός δρόμου μπορούν να κινηθούν, αλλά θα κινηθείς εκεί όπου τα κοινά συμβατικά αυτοκίνητα θα σταματήσουν Πραγματικά τίποτα λιγότερο αλλά και τίποτα περισσότερο...
YΠEP
- Πρακτικότητα
- Χώροι
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Ροπή κινητήρα
KATA
- Μέτριο σε αίσθηση τιμόνι
Ευκολοδήγητο και άνετο στο δρόμο, προσφέρει light χαρακτηριστικά κίνησης σε πατημένο χώμα, χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος
Συμπέρασμα
Το 500L City Cross «μαγειρεύει» μια επιτυχημένη συνταγή με συστατικά το life style που είναι άμεσα ορατό, το απαραίτητο ανάστημα και την πρακτικότητα. Τώρα που η ηλικία του 500L είναι ούτως ή άλλως προχωρημένη, δόθηκε η καλύτερη ευκαιρία να προστεθούν χαρακτηριστικά οχήματος ελεύθερου χρόνου, προκειμένου αυτό να παραμείνει επίκαιρο εμπλουτίζοντας τις παρεχόμενες αρετές σε μια οικογένεια που θα κληθεί να το επιλέξει.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP