ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes A Class - 200

Μικρός αλλά θαυματουργός...         ..:: Σαββάτο, 20 Απριλίου 2019 ::..

Ο εντυπωσιακός νέος κινητήρας 1.3 τούρμπο, που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση, είναι το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις στη συγκεκριμένη έκδοση της νέας A-Class, η οποία ούτως ή άλλως είναι ένα ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο από την προηγούμενη, με ακόμα καλύτερους χώρους, τεχνολογία και ποιότητα κύλισης

Το νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Mercedes δεν είναι απλώς ένα νέο αυτοκίνητο ως αμάξωμα, αλλά είναι και το πρώτο μοντέλο στο οποίο χρησιμοποιείται ο νέος μικρός βενζινοκινητήρας 1.3 τούρμπο της εταιρείας, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault (όπως άλλωστε και ο αναβαθμισμένος ντίζελ 1.5 που δοκιμάσαμε πρόσφατα στην 180d). Με δεδομένη την ανάκαμψη των πωλήσεων των βενζινοκινητήρων στην ελληνική αγορά, η A 200 που χρησιμοποιεί την ισχυρότερη έκδοση αυτού του κινητήρα, είναι ένα μοντέλο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Θυμίζουμε εδώ, ότι η νέα A-Class είναι ένα προσθιοκίνητο χάτσμπακ, λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος 4,419 μ. και μεταξόνιο 2.729 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα μόλις μπαίνεις στο εσωτερικό της A-Class, είναι το ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, που δίνει στο αυτοκίνητο μια αίσθηση "hi tech", η οποία ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του και το γόητρο της μάρκας. Η αίσθηση αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα χειριστήρια διαφόρων λειτουργιών με επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στο... τιμόνι (το μόνο κακό με αυτά τα σύγχρονα συστήματα, που θα το έχετε διαπιστώσει και στα smartphones και τις ταμπλέτες, είναι ότι μπορείς να ενεργοποιείς κατά λάθος λειτουργίες, στη συγκεκριμένη περίπτωση π.χ. να αλλάξεις σταθμό στα ραδιόφωνο χωρίς να το θέλεις, όταν αγγίξεις κατά λάθος την επιφάνεια αφής με το χέρι σου, ψάχνοντας για κάτι άλλο). Οι χώροι για τους επιβάτες έχουν βελτιωθεί και είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους, ενώ αυξημένη είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 370 λίτρα και είναι πολύ καλή για την κατηγορία. Γενικά, αν και το αυτοκίνητο προωθεί κατ' αρχάς μια αίσθηση γοήτρου και πολυτέλειας, δεν έχει παραβλεφθεί καθόλου η λειτουργικότητα και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετές, κάτι που δεν είναι και δεδομένο σήμερα για κάθε αυτοκίνητο.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς με ακρίβεια, η εργονομία σωστή και η ποιότητα κατασκευής κορυφαία για την κατηγορία, όπως περιμένει κανείς από μια Mercedes. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, μάλλον οι Γερμανοί το παράκαναν λίγο στο χαμήλωμα της ανάρτησης, γιατί οι πόρτες είναι αρκετά χαμηλές σε περίπτωση που παρκάρεις δίπλα σε ένα ψηλό πεζοδρόμιο θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στο άνοιγμα για να μη «βρουν» κάτω! Η τιμή της πετρελαιοκίνητης A 200 ξεκινάει από 32.605 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (+2.292 με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, σύστημα ενεργούς υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, 7 αερόσακoι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησής, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και οι καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εντυπωσιακό -αλλά και λειτουργικό- το "hi tech" ταμπλό της νέας γενιάς και αρκετά καλοί οι χώροι στο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Με τη νέα γενιά των μικρών κινητήρων που χρησιμοποιούν πλέον όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές, νομίζαμε ότι... τα είχαμε δει όλα, αλλά αυτός ο καινούργιος κινητήρας των 1.332 κ.εκ. με τους 163 ίππους που δημιούργησαν η Mercedes με την Renault πραγματικά μας εξέπληξε. Ένας εξαιρετικός κινητήρας, πολύ εύστροφος και πολύ δυνατός, με άφθονη ροπή, που σε κάνει να κοιτάξεις την... άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για να βεβαιωθείς ότι πράγματι είναι μόλις 1,3 λίτρα! Δεν χρειάζεται φυσικά να πούμε ότι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι πραγματικά πολύ καλές (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2''), εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα για γρήγορη οδήγηση σε όποιον θέλει και, κυρίως, την απαραίτητη η ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Η συνεργασία του με το καλό επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT που είχε το αυτοκίνητο είναι πολύ καλή, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Θα αναφέρουμε επίσης για τον κινητήρα ότι με μερικό φορτίο μεταξύ 1.250 και 3.800 στροφών υπάρχει απενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου, με κλείσιμο των βαλβίδων τους, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Φυσικά η κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, όπως με όλους τους δυνατούς κινητήρες με τούρμπο, και στην περίπτωσή μας η κατανάλωση στην πόλη ήταν κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ μία διαδρομή που κάναμε από την Αθήνα στην Κόρινθο (χωρίς να παραβιάσουμε το μέγιστο όλα ταχύτητας των 130 χλμ./ώρα) έγινε με μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η πιο θεαματική βελτίωση στη νέα A-Class σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι στην ποιότητα κύλισης και κυρίως στην άνεση, που λόγω των σφιχτών αναρτήσεων βρισκόταν σε μέτρια επίπεδα. Το νέο μοντέλο, χωρίς να υστερεί καθόλου σε οδική συμπεριφορά, που είναι και τώρα εξαιρετική, με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προοδευτικές αντιδράσεις, είναι πολύ καλύτερα στημένο σε ό,τι αφορά την απορρόφηση των κραδασμών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έχοντας ένα πιο «σπορτίφ» προσανατολισμό από τα άλλα μοντέλα της Mercedes, αφού απευθύνεται και σε ένα πιο νεανικό κοινό, δεν είναι το κορυφαίο μικρομεσαίο χάτσμπακ σε άνεση (όπως άλλωστε και ο... αιώνιος αντίπαλος από το Μόναχο), είναι όμως τώρα απολύτως αποδεκτό, με μια ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου και άνεση που δεν κουράζει στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε αντίθεση με τις ισχυρότερες εκδόσεις που έχουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, το οποίο εξ ορισμού μπορεί να προσφέρει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Μια άλλη βελτίωση είναι στο τιμόνι, που είναι ακριβές και με καλή αίσθηση (ειδικά στην επιλογή σπορ) κι έχει -επιτέλους- ικανοποιητική επαναφορά. Πρόκειται στην ουσία για την πρώτη Mercedes για την οποία δεν θα αναφέρουμε «μέτρια επαναφορά του τιμονιού»! Τέλος τα φρένα είναι, όπως πάντα στις Mercedes, εξαιρετικά.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Εξοπλισμός
KATA
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο εξαιρετικός νέος κινητήρας 1.3 τούρμπο έχει τη δύναμη για να αξιοποιήσει κανείς τις εξίσου καλές δυνατότητες του πλαισίου
Συμπέρασμα
Έχουμε ήδη αναφέρει -στη δοκιμή της 180d- ότι η νέα γενιά της A-Class είναι ένα σημαντικά καλύτερο αυτοκίνητο από την προηγούμενη, με αναβαθμισμένο εσωτερικό, καλύτερους χώρους και πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης και άνεση, διατηρώντας το πλεονέκτημα μιας πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς. Αλλά στη συγκεκριμένη έκδοση το στοιχείο που συγκεντρώνει κατά κύριο λόγο το ενδιαφέρον είναι ο εξαιρετικός κινητήρας 1.3, που για την ελληνική αγορά μάλιστα αποτελεί ένα ιδιαίτερο ατού, προσφέροντας επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια με περιορισμένη φορολογική επιβάρυνση. Ταυτόχρονα προσφέρει τη δυνατότητα, όταν θέλει ο οδηγός, να οδηγηθεί με πολύ λογική κατανάλωση, μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το κόστος χρήσης της. Για ένα premium αυτοκίνητο, που επιδιώκεται να απευθυνθεί και σ' ένα πιο νεανικό κοινό από το παραδοσιακό της Mercedes, το συνολικό «πακέτο» είναι λοιπόν ιδιαίτερα ελκυστικό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr/


  UP