ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Skoda Fabia - 1.0 TSI 95 PS

Ιδανικός μέσος όρος         ..:: Σαββάτο, 13 Απριλίου 2019 ::..

Το ανανεωμένο Fabia εξακολουθεί να προσφέρει καλούς χώρους, πολύ καλή άνεση για την κατηγορία και προσεγμένη εργονομία, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές, ενώ με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο, ακόμα και στη λιγότερο ισχυρή έκδοσή του, έχει τη δύναμη για να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια και για μετακινήσεις εκτός πόλης και μάλιστα με πολύ λογική κατανάλωση και σε πολύ προσιτή τιμή

Έχουμε αναφέρει κι άλλες φορές ότι η ανανέωση που έχει καθιερωθεί να γίνεται στο μέσο περίπου της εμπορικής ζωής κάθε μοντέλου είναι μερικές φορές μια απλή διαδικασία ρουτίνας, που απλώς πρέπει να γίνει γιατί έτσι συνηθίζεται, ειδικά όταν πρόκειται για πετυχημένα μοντέλα στο οποία δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που θα ήθελε κανείς να αλλάξει. Ευτυχώς τουλάχιστον υπάρχει η ραγδαία εξέλιξη των ηλεκτρονικών, που στα τρία περίπου χρόνια που μεσολαβούν μέχρι το "facelift" προσθέτει νέες δυνατότητες για τα διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου και αποτελεί μια καλή ευκαιρία για κάθε κατασκευαστή να ανανεώσει τουλάχιστον τον εξοπλισμό του μοντέλου. Κάτι τέτοιο συνέβη και με το Fabia, η ανανέωση του οποίου δεν είναι ριζική, με την έννοια ότι δεν άλλαξε κάτι ουσιαστικό στα μηχανικά μέρη του (πέρα από την προσαρμογή των κινητήρων του στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων), ήταν όμως μια καλή ευκαιρία για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών στοιχείων του εξοπλισμού του. Παράλληλα έγιναν βέβαια και οι συνηθισμένες αλλαγές που γίνονται στα facelift, όπως νέα φώτα και διαφοροποιημένος προφυλακτήρας εμπρός και αλλαγές στα φώτα και τον προφυλακτήρα πίσω, ενώ στο εσωτερικό έχει ανασχεδιαστεί ο πίνακας οργάνων και υπάρχουν νέα υλικά. Θα αναφέρουμε επίσης την προσθήκη της νέας έκδοσης εξοπλισμού με σπορτίφ χαρακτήρα, με το όνομα Monte Carlo, με εμπρός και πίσω σπόιλερ, διαφορετικό φινίρισμα στον πίνακα οργάνων, σπορ καθίσματα κλπ., μια που αυτή ήταν που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή μας.

Εσωτερικό
Με μήκος 3,992 μ. το Fabia είναι ένα σούπερ μίνι «κανονικών» διαστάσεων, οπότε κι οι χώροι που προσφέρει βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και, χωρίς να είναι κορυφαίοι, φιλοξενούν άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Ακόμα καλύτερος για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 299 λίτρων με ρεζέρβα (την οποία ευτυχώς προσφέρει στάνταρ η ελληνική αντιπροσωπεία, όπως και σε όλα τα μοντέλα του γκρουπ εφ' όσον υπάρχει αυτή η επιλογή από το εργοστάσιο), αλλά και με πρακτική διαρρύθμιση, με θέσεις για μικρά αντικείμενα, τον πυροσβεστήρα, το φαρμακείο κλπ. Πολύ καλή επίσης είναι συνολικά η πρακτικότητα του εσωτερικού, με μια σωστή θέση οδήγησης, που προσφέρει τις ρυθμίσεις που χρειάζονται για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που το βολεύει, συνολικά σωστή εργονομία, αλλά και αρκετούς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα (ιδιαίτερα στη έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο, η οποία ξεκινάει με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού). Θα αναφέρουμε μόνο το περίεργο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, που είναι σχετικά στενές και για να φτάσεις στο πίσω μέρος τους πρέπει να «χώσεις» το χέρι σου, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο. Το σπορ κάθισμα της έκδοσης Monte Carlo βελτιώνει βεβαίως ακόμα περισσότερο την θέση οδήγησης, στηρίζοντας ακόμα καλύτερα το σώμα του οδηγού.

Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, αλλά με γεροδεμένη κατασκευή που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών και θορύβων. Η τιμή του αυτοκινήτου με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο ξεκινάει από τα 12.980 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με θύρες SD και USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Αναβαθμισμένα ποιοτικά, το εσωτερικό του Fabia είναι λειτουργικό και προσφέρει επαρκείς χώρους για να χρησιμοποιηθεί ως μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης κινητήρας TSI με τους 95 ίππους ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, που δεν είναι άλλωστε μεγάλο και βαρύ. Αν και δείχνει να έχει μια ελαφρά έλλειψη ροπής χαμηλά, παρά το γεγονός ότι η μέγιστη τιμή της αποδίδεται από τις 1800 στροφές (είναι όμως αρκετά μικρότερη από αυτήν της έκδοσης των 110 ίππων, 16,3 kgm αντί για 20,4) επιταχύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο από τις μεσαίες στροφές και πάνω, καθώς έχει απολύτως γραμμική λειτουργία, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου άλλωστε είναι απολύτως ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'') για το χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, που προφανώς δεν είναι η έκδοση επιδόσεων του μοντέλου, αλλά ένα αυτοκίνητο για ασφαλείς, ξεκούραστες και οικονομικές μετακινήσεις. Το εύχρηστο πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα, σίγουρα όμως έχει πιο αραιή κλιμάκωση σε σχέση με ένα εξάρι, ίσως και γι' αυτό άλλωστε να γίνεται αισθητή αυτή η έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές. Από την άλλη πλευρά το αυτοκίνητο εμφανίζεται ιδιαίτερα οικονομικό, με την κατανάλωση στην πόλη να συγκρατείται γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέφτει κοντά στα 6 ή και ακόμα παρακάτω αν έχει κανείς ελαφρύ πόδι.

Οδηγώντας
Το Fabia πάντα χαρακτηριζόταν από μία κατεξοχήν «οικογενειακή» ρύθμιση, που εξασφάλιζε ασφαλή συμπεριφορά και ευκολία οδήγησης σε συνδυασμό με μία πολύ καλή άνεση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η ίδια ακριβώς εικόνα χαρακτηρίζει και την υπάρχουσα γενιά του, με βελτιωμένα βεβαίως χαρακτηριστικά σε όλους τους τομείς. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι το ότι προσφέρει την καλύτερη άνεση από όλα αυτά σούπερ μίνι του γκρουπ VW και είναι σ' αυτόν τον τομέα ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας. Κάτι που είναι βέβαια ιδιαίτερα σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται συχνά στην πόλη. Από εκεί και πέρα, αν το χρησιμοποιήσει κανείς έξω από τις αστικές περιοχές, η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής, προφανώς χωρίς σπορ χαρακτηριστικά, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και «ουδέτερη» αντίδραση αν αφήσει ο οδηγός το γκάζι πάνω στη στροφή. Το τιμόνι του έχει ικανοποιητική αίσθηση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα του ανταποκρίνονται με επιτυχία στην αποστολή τους (το χιλιάρι με τον τούρμπο κινητήρα έχει δισκόφρενα και πίσω, ώστε ν' ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούν οι καλύτερες επιδόσεις του). Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προφανώς δεν προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, αλλά είναι ασφαλές, ευχάριστο και ευκολοδήγητο για οποιονδήποτε.
YΠEP
- Κορυφαίος χώρος αποσκευών
- Άνεση
- Πρακτικότητα-εργονομία εσωτερικού
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Ανταγωνιστική τιμή
KATA
- Ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές
- Περίεργο και όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
Η προβλέψιμη συμπεριφορά, η πολύ καλή άνεση και η δύναμη του κινητήρα το κάνουν ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο
Συμπέρασμα
Θα επαναλάβουμε και στο τέλος αυτής της δοκιμής, όπως ακριβώς είχαμε τονίσει στην δοκιμή που κάναμε στο χιλιάρι τούρμπο πριν την ανανέωση, ότι το Fabia 1.0 TSI είναι μια πρόταση εξαιρετικά προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα. Στην οποία θα υπενθυμίσουμε ότι τα σούπερ μίνι αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία της αγοράς, καθώς αγοράζονται με την προοπτική χρησιμοποίησής τους για όλες τις ανάγκες των ιδιοκτητών τους, ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Έχοντας περιορισμένες διαστάσεις που το κάνουν ευέλικτο στην πόλη, προσφέρει κορυφαία άνεση για την κατηγορία που κάνει ξεκούραστες τις μετακινήσεις με αυτό, και τους χώρους που καλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ταυτόχρονα -σ' αυτήν την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο- έχει και τη δύναμη για να κινήσει αξιοπρεπέστατα και με ασφάλεια το αυτοκίνητο στις εκδρομές και τα ταξίδια της οικογένειας. Κι αυτό μάλιστα με χαμηλή κατανάλωση που περιορίζει το κόστος χρήσης του και με πολύ ανταγωνιστική τιμή αγοράς.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.skoda.gr


  UP