ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini - 5 door Cooper D

Mini σε συμπεριφορά, με μίνι κατανάλωση         ..:: Σαββάτο, 13 Απριλίου 2019 ::..

Συνδυάζοντας τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα του σύγχρονου Mini σε οδικά χαρακτηριστικά με μεγαλύτερη πρακτικότητα από το 3θυρο, αφού έχει και μεγαλύτερους χώρους από εκείνο, το 5θυρο Mini στη ντίζελ έκδοση Cooper προσφέρει κι ένα συνδυασμό αρκετά καλών επιδόσεων, που επιτρέπουν την αξιοποίηση του εξαιρετικού πλαισίου του, με χαμηλή κατανάλωση

Η ελαφρά ανανέωση του Mini περιλάμβανε φυσικά και την 5θυρη έκδοση, που στην πραγματικότητα, αν και μπορεί να κάνει τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς του παραδοσιακού 3θυρου Mini να... ανατριχιάζουν, είναι πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, χωρίς να υστερεί σε τίποτα από το 3θυρο σε οδικά χαρακτηριστικά (στην πραγματικότητα είναι ακόμα καλύτερο, γιατί είναι πιο προοδευτικό). Γιατί η διαφορά του δεν είναι μόνο στις 2 επιπλέον πόρτες, αλλά έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο (και μήκος), προσφέροντας χώρους... κανονικού σούπερ μίνι.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά και την αιτία για την οποία έγινε η προσθήκη του 5θυρου στη γκάμα. Πρώτον, μπαίνεις... εύκολα πίσω, ανοίγοντας την πίσω πόρτα και όχι κάνοντας ακροβατικά από την εμπρός πόρτα. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, το Mini είναι χαμηλό και η πρόσβαση πίσω δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στο 3θυρο. Επιπλέον, στο 5θυρο πίσω μπορείς επιτέλους να καθίσεις κανονικά, όπως σ' ένα σούπερ μίνι φυσικά, αλλά πάντως χωρίς στριμωξίδι, καθώς μάλιστα είναι αυξημένο και το εσωτερικό ύψος και πλάτος για τους πίσω επιβάτες. Δεν είναι οι μεγαλύτεροι χώροι της κατηγορίας, αλλά είναι χώροι επαρκείς για ενήλικους και για μετακινήσεις οποιασδήποτε διάρκειας. Ταυτόχρονα, αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών κατά 67 λίτρα, φτάνοντας συνολικά στα 278, άρα κι αυτός πλέον βρίσκεται εντός των πλαισίων της κατηγορίας των σούπερ μίνι και μάλιστα πάνω από το μέσο όρο. Από εκεί και πέρα, μπροστά δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές και συναντάμε την ιδιόμορφη εργονομία του 3θυρου σε ό,τι αφορά όργανα και διακόπτες (που δεν δυσκολεύεσαι πάντως να συνηθίσεις, μόλις οδηγήσεις για λίγο διάστημα το αυτοκίνητο).Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς, μια και οι θήκες στις πόρτες είναι κι αυτές μικρές.

Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Αυτά που κρίνουμε μάλλον ανεπαρκή είναι τα σκιάδια, που είναι μικρά και αδυνατούν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των πλαϊνών παράθυρων όταν στραφούν προς το πλάι, με αποτέλεσμα αν ο ήλιος είναι στο πλάι, να γίνεται ενοχλητικός σε μία μεγάλη διαδρομή. Προτείνεται πάντως μία λύση από την εταιρεία με -έξτρα- πρόσθετο πλευρικό σκιάδιο για τον οδηγό (στη θέση που από την πλευρά του συνοδηγού βρίσκεται η χειρολαβή της οροφής). Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως "premium". Κάτι που ήταν βέβαια απαραίτητο με δεδομένη την αυξημένη τιμή του, η οποία ξεκινάει από 24.750 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop και ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη της ρεζέρβας.
Το ποιοτικό εσωτερικό προσφέρει χώρους ενός «κανονικού» σούπερ μίνι και την ιδιόμορφη εργονομία όλων των Mini
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Cooper D χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο ντίζελ 1.5 του γκρουπ BMW, που έχει ισχύ 116 ίππων. Ένα κινητήρα που εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, αφού το χαμηλό επίπεδο κραδασμών και θορύβου δεν προδίδει την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του. Είναι εύστροφος για ντίζελ και ζωντανός, η δύναμή του είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για ένα μικρό αυτοκίνητο σαν το Mini και αυτό φαίνεται από τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4'' ή σε 9,6'' για το αυτόματο). To 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που αντικατέστησε στο ανανεωμένο μοντέλο το 6άρι αυτόματο, είναι ακόμα καλύτερο, πραγματοποιεί γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές και συμβάλλει στην καλή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Κάτι που έχει επίδραση και στην κατανάλωση, που ήταν στη δοκιμή μας περίπου μισό λίτρα ανά 100 χλμ. χαμηλότερη από αυτή του αντίστοιχου μοντέλου με το 6άρι αυτόματο που είχαμε δοκιμάσει πριν την ανανέωση. Είδαμε γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και γύρω στα 5,5 σε ανοιχτό δρόμο.

Οδηγώντας
Το σύγχρονο Mini ήταν πάντα σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά κι αυτό ισχύει και για την 5θυρη έκδοσή του, με το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι, χωρίς να χάνει καθόλου σε κράτημα και ακρίβεια, οι αντιδράσεις του είναι πιο προοδευτικές από του 3θυρου, λόγω των αυξημένων διαστάσεων που προσφέρουν μεγαλύτερη αδράνεια στο αμάξωμα. Έτσι, η προειδοποίηση ότι αρχίζει η απώλεια πρόσφυσης απέχει χρονικά από το «ξεκόλλημα» περισσότερο, οπότε ο οδηγός έχει και μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για αντίδραση. Ούτως ή άλλως το κράτημα του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό, η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και τα φρένα πολύ καλά, οπότε και αυτή η έκδοση του Mini ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης για όσους μπορούν να την εκτιμήσουν (και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το καλό πλαίσιο και ο δυνατός κινητήρας). Φυσικά και σ' αυτό το μοντέλο, όπως και στο 3θυρο, η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων για την εξασφάλιση σπορτίφ συμπεριφοράς έχει ως αποτέλεσμα μία μέτρια άνεση, με τις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται αισθητές στους επιβάτες.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Καλές επιδόσεις
- Tιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Κατανάλωση
- Χώροι «κανονικού» σούπερ μίνι
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Άνεση
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρά σκιάδια
Η οδική συμπεριφορά παραμένει εξαιρετική, ενώ η έκδοση ντίζελ συνδυάζει οικονομία και καλές επιδόσεις
Συμπέρασμα
Ένα περιορισμένο "facelift" σαν αυτό, δεν θα άλλαζε βέβαια τη συνολική εικόνα ενός αυτοκινήτου, πολύ περισσότερο μάλιστα ενός τόσο ειδικού αυτοκινήτου, που δεν αγοράζεται μόνο γιατί είναι ποιοτικό και προσφέρει οδηγική απόλαυση, αλλά γιατί έχει και μια σημαντική συνιστώσα "lifestyle" στον χαρακτήρα του, που ωθεί τους αγοραστές του να πληρώσουν γι' αυτό μια αρκετά αυξημένη τιμή. Θα επαναλάβουμε κι εδώ, όπως είχαμε αναφέρει και στη δοκιμή που κάναμε πριν την ανανέωση, ότι η συγκεκριμένη έκδοση με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα και την χαμηλή κατανάλωση ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στον χαρακτήρα αυτού του μοντέλου, αφού διατηρεί τα παραδοσιακά «σπορτίφ» χαρακτηριστικά των Mini (ακόμα και σε επίπεδο επιδόσεων, που είναι πολύ καλές), αλλά εστιάζει και στην πρακτικότητα, που είναι σημαντικά καλύτερη από του 3θυρου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP