ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus 1.0 EcoBoost - Kia Ceed 1.0 T

Συνάντηση κορυφής         ..:: Σαββάτο, 30 Μαρτίου 2019 ::..

Συγκρίνουμε δύο από τα καλύτερα νέα μικρομεσαία οικογενειακά χάτσμπακ, σε μία επιλογή που τέθηκε εκ των πραγμάτων από τις ίδιες τις εταιρείες, με τους εκπροσώπους της Kia να ορίζουν στην παρουσίαση του νέου Ceed ως έναν από τους βασικούς αντιπάλους του το νέο Focus

Για τους Κορεάτες το έχουμε ξαναγράψει, ακολούθησαν σχεδόν κάθετη πορεία προς την κορυφή στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια, με μελετημένα βήματα και προσεκτικές κινήσεις. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να προσδώσουν αξία στο προϊόν τους, που δεν συγκαταλέγεται πια στις οικονομικές προτάσεις-ευκαιρία, αλλά στους βασικούς «παίκτες» σχεδόν σε κάθε κατηγορία, δικαιολογώντας και κάθε ευρώ της τιμής του. Κάπως έτσι το Ceed έφτασε στη νέα γενιά του στο σημείο σήμερα να αμφισβητεί με την παρουσία του έναν από τους κραταιούς ευρωπαίους ανταγωνιστές του, το Focus.

Εσωτερικά
Μπαίνοντας στο εσωτερικό των δυο αυτοκινήτων διακρίνεις αμέσως πόσο έχουν μεγαλώσει οι συγκεκριμένοι εκπρόσωποι της κλάσης, ή καλύτερα πόσο έξυπνα διαχειρίζονται τον διαθέσιμο χώρο. Η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης είναι πολύ καλή και στα δύο, χωρίς κάποιο από αυτά να αποκτά προβάδισμα στη μεταξύ τους σύγκριση, ενώ να σημειωθεί πως δεν διεκδικούν στο συγκεκριμένο τομέα τα σκήπτρα από τους πρωτοκλασάτους Γερμανούς, οι οποίοι εξακολουθούν να ηγούνται στις λεπτομέρειες. Σε επίπεδο εργονομίας, πρακτικότητας και χώρων, τα δυο αυτοκίνητα τα καταφέρνουν περίφημα, με τη σκυτάλη όμως να πηγαίνει στο Ford, κυρίως λόγω του ελαφρώς μεγαλύτερου «αέρα» που έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Αντίθετα στο χώρο αποσκευών, το Ceed απαντά με 54 επιπλέον διαθέσιμα λίτρα (395 αντί για 341 με ρεζέρβα) έναντι του αντιπάλου του. Στο Focus πάντως ανήκει χωρίς δεύτερη σκέψη η καλύτερη θέση οδήγησης ανάμεσα στα δύο, αφού κάθεσαι χαμηλά, κοντά στο δρόμο, εισπράττοντας τελικά καλύτερη αίσθηση.

Το νέο Focus ξεκινάει από τα 18.982 ευρώ (1.0 125 ίππων), με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματο φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α. Σημειώστε πως οι τιμές για την έκδοση ST-line που είχαμε στη διάθεσή μας (σπορ ανάρτηση χαμηλότερη κατά 10 χιλιοστά, σπορ διάκοσμος, ραντάρ παρκαρίσματος, σύστημα εκκίνησης με κουμπί, ενεργό cruise control και αναβαθμισμένο infotaiment 8” με πλοηγό) ξεκινούν από τα 20.360 ευρώ. Η τιμή του Ceed 1.0 T-GDi των 120 ίππων ξεκινά από τα 16.890 ευρώ (με την έκπτωση που ισχύει αυτήν την εποχή) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στον πλούσιο εξοπλισμό του ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα (συμπεριλαμβάνοντας και τους προβολείς), υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth με δυνατότητα streaming και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης με φώτα στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ρεζέρβα ανάγκης, ενώ καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Προσεγμένα εσωτερικά με καλή ποιότητα, χώρους και τεχνολογικό εξοπλισμό, με μικρή υπεροχή του Ford πίσω
Κινητήρες-κιβώτια
Ο χιλιάρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο με τους 125 ίππους και ροπή 17,4 kgm μόλις στις 1.400 σ.α.λ., προσφέρει στο Focus αξιέπαινες επιδόσεις, λίγο καλύτερες από εκείνες του Ceed, που επίσης επιστρατεύει παρόμοια λογική, με σχεδόν ίδια ονομαστική ιπποδύναμη (120 ίπποι) αλλά και ροπή. Το σύνολο του Ford είναι πρόθυμο από χαμηλά χωρίς να διαμαρτύρεται όσο αυξάνονται οι στροφές, ενώ κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το αντίστοιχο σύνολο του Kia, με τη διαφορά εδώ πως το τελευταίο νιώθει καλύτερα από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, χάνοντας ελαφρώς σε ελαστικότητα συγκριτικά με τον αντίπαλό του. Λειτουργούν βέβαια και τα δυο τόσο στρωτά και γεμάτα, που αναρωτιέται κανείς αν πρόκειται για 3κύλινδρα σύνολα με τόσο χαμηλό κυβισμό. Στον τομέα της κατανάλωσης ίδια γεύση για τους δυο μονομάχους, οι οποίοι φλερτάρουν με τα συν πλην 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σίγουρα με βαρύ πόδι μπορείς να δεις μεγαλύτερες τιμές κατανάλωσης, αλλά με λίγη προσοχή στη δοσολογία θα καταφέρεις να επιτύχεις και χαμηλότερα νούμερα.

Οδηγώντας
Γίνεται αμέσως σαφές από τα πρώτα κιόλας μέτρα πως το Ceed βελτιώθηκε σημαντικά, απαλλαγμένο από κραδασμούς και νευρικότητα στο πάτημα με ένα εξαιρετικά σαφές μπροστινό σύστημα. Εξαιρετική δουλειά επιτεύχθηκε στον τομέα μείωσης θορύβων και κραδασμών στην καμπίνα, λόγω κυρίως της νέας πλατφόρμας. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξυπηρετεί τόσο την άνεση, όσο και το αξιοπρεπέστατο οδικό προφίλ. Παράλληλα, προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες πολύ καλά επίπεδα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης. Όταν έρθουν τα δύσκολα, στρίβει με περίσσια αυτοπεποίθηση, καθόλα προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Απέναντι όμως στο καλύτερα στημένο μικρομεσαίο αυτή τη στιγμή που είναι το Focus, οφείλει να υποκλιθεί, όσο κοντά και να πλησίασε. Αυτό που νιώθεις στο Focus (ιδιαίτερα στην -ακριβότερη- έκδοση ST-line με τη σπορ ανάρτηση) δεν έχει προηγούμενο. Σε παροτρύνει να αυξήσεις ρυθμό σε κάθε είδους καμπή, δίνοντας σου την εμπιστοσύνη πως μπορείς ακόμη πιο γρήγορα από την προηγούμενη φορά, με άψογη κατευθυντικότητα και κράτημα για σεμινάριο. Ούτε ο ημιάκαμπτος άξονας στην πίσω ανάρτηση δεν είναι σε θέση να του δημιουργήσει θέματα (το Ceed έχει πολλαπλούς συνδέσμους), αφού όλα εξελίσσονται με ένα σπορ τρόπο που σε αφήνει άφωνο. Το σύστημα διεύθυνσης και συνολικά το μπροστινό μέρος είναι πιο άμεσο από εκείνο του Ceed, σε σημείο που να σε βάζει στην πρίζα να οδηγήσεις γρήγορα. Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, επικρατεί τόσο σε κύλιση, άνεση αλλά και ηχομόνωση. Ακόμη και τα φρένα του Focus αποδείχτηκαν πιο ισχυρά, με καλύτερη απόκριση στην επιβαρυμένη χρήση. Το Ceed προβάλλει ένα θετικότατο οδικό προφίλ, χωρίς όμως να φτάνει στα πολύ υψηλά επίπεδα του Focus.
Στο δρόμο παρότι το Ceed προσεγγίζει πλέον ευρωπαϊκά πρότυπα, το Focus βρίσκεται κυριολεκτικά σε δική του κλάση
Συμπέρασμα
Το Focus κερδίζει τη συγκεκριμένη παρτίδα απέναντι στο καθόλα αξιολογότατο Ceed και στρογγυλοκάθεται στην κορυφή της κατηγορίας C, με το ερώτημα να παραμένει κατά πόσο και ποιος θα καταφέρει να το εκθρονίσει το επόμενο διάστημα. Ο συνδυασμός κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς και πολύ καλής άνεσης που παρέχει η ανάρτηση, συμπληρώνεται από πολύ καλή ποιότητα και πολύ καλούς χώρους επιβατών, ένα δυνατό κινητήρα μικρού κυβισμού αλλά κι ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού. Το σημαντικά βελτιωμένο νέο Ceed στέκεται αξιοπρεπέστατα απέναντί του, δεν το εκθρονίζει σε λειτουργικά χαρακτηριστικά, έχει όμως ένα πλεονέκτημα στον οικονομικό τομέα, καθώς έχει χαμηλότερη τιμή και την κορυφαία σε διάρκεια εργοστασιακή εγγύηση της αγοράς.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ FOCUS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Χώρους πίσω επιβατών
- Ποιότητα κύλισης
- Σύστημα διεύθυνσης
ΤΟ CEED ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρο αποσκευών
- Τιμή αγοράς
- Εργοστασιακή εγγύηση

  UP