ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda CR-V - 1.5 Turbo AWD CVT

Αυθεντικό SUV         ..:: Σαββάτο, 23 Μαρτίου 2019 ::..

Πιστό στην ιστορία του, που το οδήγησε στην παγκόσμια αναγνώριση, το νέο CR-V εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο αυθεντικές εκφράσεις της φιλοσοφίας των SUV, με μεγάλους χώρους για μια οικογένεια, υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και αντίστοιχη πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό και δυνατότητες και για εκτός δρόμου κίνηση χάρη στην ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης

Από την πρώτη του ήδη γενιά, το CR-V υπηρέτησε την πιο αυθεντική έκφραση της φιλοσοφίας των SUV, που συνοψίζεται στην προσφορά υψηλού επιπέδου μεταφορικών υπηρεσιών στην άσφαλτο για μια οικογένεια και δυνατοτήτων εκτός δρόμου που σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκουν να συγκριθούν με αυτές των «καθαρόαιμων», καλύπτουν όμως τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών στις εκδρομές τους. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι είναι ένα από τα πρώτα "SUV" σε πωλήσεις παγκοσμίως κι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα στην ιστορία της Honda, αντιπροσωπεύοντας και τώρα το 24% των συνολικών πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη. Στη νέα γενιά του, που ακολουθεί την ίδια ακριβώς φιλοσοφία, έχει το ίδιο περίπου μήκος (4,6 μ.) με το προηγούμενο (που ήταν ήδη αρκετά μεγάλο για την κατηγορία του), αλλά αυξημένο πλάτος κατά 22 χιλιοστά και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 32 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Το CR-V πάντα διακρινόταν για τους χώρους του και η αύξηση των διαστάσεων που αναφέραμε επιτρέπει και στη νέα γενιά του να εξακολουθεί να ξεχωρίζει σ' αυτόν τον τομέα, φιλοξενώντας με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερις ενηλίκους. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων που προσέφερε η αύξηση του μεταξονίου, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μπορεί πλέον να παραγγελθεί και σε επταθέσια έκδοση (στην οποία τα καθίσματα της μεσαίας σειράς είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος). Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 561 λίτρων, την πρακτικότητα του οποίου ενισχύει και η ύπαρξη δυνατότητας τοποθέτησης του δαπέδου του σε δύο διαφορετικές θέσεις, όπως επίσης και το αυτόματο ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας. Τη συνολική θετική εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου ενισχύουν και οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό του. Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, όπως θα περίμενε κανείς από τη Honda, θα σημειώσουμε μάλιστα ότι το CR-V κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα συναρμολόγησης και την αξιοπιστία. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι δεν θα βρουν με ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην τετρακίνητη έκδοση ξεκινάει από 36.550 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο CVT, σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ξεκινάει από 38.550 ευρώ. Δεν είναι λοιπόν ένα αυτοκίνητο για όλο τον κόσμο, αλλά εκτός από την προσεγμένη ποιότητα προσφέρει κι έναν πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, επιπέδου λιμουζίνας, που περιλαμβάνει στάνταρ, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, «πακέτο» ασφαλείας Honda Sensing, που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control με δυνατότητα παρακολούθησης κυκλοφορίας με χαμηλή ταχύτητα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας, σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (ενεργοποιεί στιγμιαία τα φρένα τους εσωτερικούς τροχούς σε απότομες αλλαγές διεύθυνσης ή σε στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία), διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρική ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης καθίσματος οδηγού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με 2 θύρες USB, Bluetooth συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB για φόρτιση πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνονται 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 2ετής επέκταση εγγύησης (η εργοστασιακή είναι 3 χρόνια) για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους, είναι ιδιαίτερα προσεγμένα ποιοτικά και πολύ πλούσια εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο CR-V προσφέρεται προς το παρόν μόνο με ένα βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με τούρμπο που αποδίδει 193 ίππους στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT που είχαμε για δοκιμή. Ο κινητήρας είναι δυνατός, όχι εντελώς αθόρυβος, αλλά ιδιαίτερα εύστροφος και εξασφαλίζει την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Προφανώς το κιβώτιο CVT δεν είναι η καλύτερη δυνατή λύση για την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα (όπως άλλωστε όλα τα CVT), ακόμα και στην επιλογή "Sport", που επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα με υψηλότερες στροφές, Γιατί δίνει μία αίσθηση πιο «ράθυμης» λειτουργίας του κινητήρα, παρά το γεγονός ότι η δύναμη υπάρχει. Τα νούμερα βεβαίως (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10'') δεν δείχνουν κάποιο πρόβλημα, απλώς το αυτοκίνητο δεν έχει το «νεύρο» που θα μπορούσε να του προσφέρει ένας τόσο δυνατός και εύστροφος κινητήρας τούρμπο. Το κιβώτιο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ανάμεσα σε 7 προεπιλεγμένες σχέσεις με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι, όπως είχαμε όμως ήδη αναφέρει από την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο κατά την πανελλαδική παρουσίαση του, είναι καλύτερο να χρησιμοποιεί κανείς τις αυτόματες και όχι τις χειροκίνητες αλλαγές, γιατί το σύστημα προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης και αξιοποιεί καλύτερα το κιβώτιο και τον κινητήρα. Και βέβαια η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου είναι ένα πλεονέκτημα στην εκτός δρόμου κίνηση, όπου συνδυάζεται καλύτερα με την αυτόματη τετρακίνηση για την βελτιστοποίηση της πρόσφυσης του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση πάντως είναι αυξημένη με απόλυτα κριτήρια και στην πόλη μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 12 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι ξεπερνάει τα 8.

Οδηγώντας
Η ύπαρξη τετρακίνησης και μιας εξελιγμένης ανάρτησης πίσω με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, έχει ως αποτέλεσμα μια συμπεριφορά που δεν προβληματίζει ποτέ, με ικανοποιητική κατευθυντικότητα, προοδευτικές αντιδράσεις, χωρίς εκπλήξεις και αιφνιδιασμούς αλλά βεβαίως και χωρίς κάποιο σπορ χαρακτήρα, που δεν έχει και νόημα να διεκδικεί ένα αυθεντικό SUV. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να προσφέρει μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην ασφαλή οδική συμπεριφορά και στην καλή ποιότητα κύλισης, όχι μόνο στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα, αφού προορίζεται και για τέτοια χρήση. Και οι μηχανικοί της Honda πέτυχαν σε μεγάλο βαθμό αυτήν την ισορροπία, με το αυτοκίνητο να προσφέρει αρκετά ικανοποιητική άνεση για SUV και να ανταποκρίνεται στον οικογενειακό χαρακτήρα του. Κάποιες κλίσεις στις στροφές (με δεδομένη και την αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, που στην τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 20,1 εκατοστά) είναι αναπόφευκτες όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, δεν δημιουργούν όμως προβλήματα μεταφοράς βάρους ή κάποιο δυσάρεστο συναίσθημα, ούτε επηρεάζουν την -προοδευτικά υποστροφική- συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Το νέο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης της Honda έχει ένα πολύδισκο συμπλέκτη, που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο κινεί μία υδραυλική αντλία. Η τετρακίνηση είναι μόνιμη, με το 20% της ροπής να μεταδίδεται στον πίσω άξονα ακόμα και υπό συνθήκες πλήρους πρόσφυσης, ενώ το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και το 60% κατά την κίνηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το αυτόματο κιβώτιο, προσδιορίζει και τις δυνατότητες κίνησης του αυτοκινήτου σε κάποιες ολισθηρές εκτός δρόμου επιφάνειες, που θα δημιουργούσαν δυσκολίες σ' ένα προσθιοκίνητο SUV με βενζινοκινητήρα και χειροκίνητα κιβώτιο. Στη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου άλλωστε είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε και σε κάποια λασπωμένα τμήματα μιας χωμάτινης διαδρομής, όπου είχαμε διαπιστώσει ότι η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ ομαλή και σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε κάποιο «κόμπιασμα», με τη μετάδοση της ροπής να μεταβάλλεται άμεσα ανάλογα με την αλλαγή στις συνθήκες πρόσφυσης.
YΠEP
- Χώροι - πρακτικότητα
- Ισχύς κινητήρα
- Ποιότητα κύλισης
- Μόνιμη τετρακίνηση
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 2ετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Αυξημένη κατανάλωση
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης,  το CR-V είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές και προσφέρει κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες
Συμπέρασμα
Πιστό στην παράδοσή που το ίδιο έχει δημιουργήσει, το CR-V είναι ένα καλό SUV με την παραδοσιακή έννοια του όρου, ένα ευρύχωρο υπερυψωμένο πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο δηλαδή, που προσφέρει τη δυνατότητα αποδράσεων στην ύπαιθρο, προσφέροντας και σύστημα τετρακίνησης για όποιον θέλει να αισθάνεται περισσότερο ασφαλής αν εγκαταλείψει την άσφαλτο για να κινηθεί σε μια πιο δύσκολη επιφάνεια. Η παραδοσιακή ποιότητα της Honda είναι ένα επιπλέον ατού, όπως επίσης και ο εντυπωσιακά πλούσιος εξοπλισμός, που συμβαδίζει με την αυξημένη τιμή του, η οποία αναπόφευκτα περιορίζεται το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.honda.gr/


  UP