ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 3008 - 1.5 BlueHDi 130 ΕΑΤ8

Αφρόκρεμα!         ..:: Σαββάτο, 09 Μαρτίου 2019 ::..

Ένα από τα κορυφαία και τα πιο πετυχημένα εμπορικά μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, ευρύχωρο, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο και ιδιαίτερα άνετο, ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο, προσθέτει ένα ακόμα πλεονέκτημα στη «φαρέτρα» του, με τη μορφή του εξαιρετικού νέου ντίζελ 1.5, που είναι ταυτόχρονα δυνατός και οικονομικός και συνδυάζεται μ' ένα καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο

Με το 3008 η Peugeot έκανε μια εντυπωσιακή είσοδο στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές, αλλά και τον ευρωπαϊκό τίτλο του «αυτοκινήτου της χρονιάς» και επιτυγχάνοντας εξαιρετικές πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η ώρα για την ανανέωσή του δεν έχει έρθει ακόμα, αφού είναι σχετικά καινούργιο κι εξακολουθεί να έχει εξαιρετική πορεία, αλλά η πρόσφατη αλλαγή στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τις μετρήσεις της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων επιτάχυνε την αντικατάσταση του πετρελαιοκινητήρα του με τον ολοκαίνουργιο 1.5 του γκρουπ PSA, ο οποίος συνδυάζεται μάλιστα και με το νέο αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων. Αυτή η έκδοση του γαλλικού "SUV" αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Εσωτερικό
Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 4,447 μ.) και το μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών προδιαθέτουν για τους πολύ καλούς χώρους που προσφέρει το εσωτερικό του για 4 επιβάτες, οι οποίοι κάθονται πολύ άνετα, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα, ένας μεγάλος χώρος αποσκευών (520 λίτρα) ορίζει εμφατικά τον οικογενειακό χαρακτήρα του 3008, που είναι προφανές ότι μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Πέρα από τους χώρους όμως, το εσωτερικό ικανοποιεί συνολικά με τη λειτουργικότητα και την πρακτικότητά του, προσφέροντας ένα μεγάλο αριθμό από θέσεις αποθήκευσης για μικροπράγματα, αλλά και μία πολύ καλή θέση οδήγησης. Χαρακτηριστικό της προσοχής που δόθηκε σε όλες τις λεπτομέρειες είναι το γεγονός ότι, σε μια ασυνήθιστη επιλογή με βάση το παρελθόν της Peugeot, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, επιτρέποντας έτσι (σε συνδυασμό και με τις πολλές άλλες ρυθμίσεις που προσφέρονται) να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Η ογκώδης κεντρική κονσόλα που «περιβάλλει» τον οδηγό, του δημιουργεί μία οδηγοκεντρική αίσθηση, το γνωστό πλέον μικρό τιμόνι των Peugeot βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων, επιτρέποντας την ανεμπόδιστη ορατότητα του οδηγού προς αυτά, ενώ πολύ ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή του ψηφιακού πίνακα οργάνων που προσφέρει τη δυνατότητα διαρρύθμισης των απεικονίσεών του όπως προτιμάει ο οδηγός. Προσεγμένη είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής, όπως και ο διάκοσμος του αυτοκινήτου και η μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι οι μεγάλες πίσω «κολόνες» αφήνουν κάπως αυξημένα κενά στην ορατότητα προς τα πίσω, κυρίως προς το πλάι του αυτοκινήτου. Η τιμή του 3008 1.5 BlueHDi 130 ΕΑΤ8 ξεκινάει από 34.200 ευρώ (η έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από 32.200 ευρώ) με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και Advanced Grip Control με 5 επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Το εσωτερικό είναι ποιοτικό, προσφέρει μία "hi tech" εικόνα και είναι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.5 του γκρουπ PSA με τους 130 ίππους μας εντυπωσίασε. Πρόκειται χωρίς αμφιβολία για έναν από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς αυτήν τη στιγμή και αποτελεί τη ζωντανή απόδειξη, για όσους σπεύδουν να προεξοφλήσουν τη σύντομη κατάργηση των ντίζελ, ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία έχεις ακόμα πολλές δυνατότητες. Δεν είναι μόνο το γεγονός της υψηλής απόδοσής του, που εξασφαλίζει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, είναι κι ότι αυτή απόδοσή συνδυάζεται με μία χαμηλή κατανάλωση (και ανάλογα χαμηλές εκπομπές ρύπων και CO2), διατηρώντας έτσι το πλεονέκτημα του ντίζελ απέναντι στους βενζινοκινητήρες στον τομέα της οικονομίας. Με πολύ καλή ροπή και αρκετά εύστροφος για ντίζελ, συνεργάζεται άψογα με το καλό νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γαλλικού γκρουπ, που χάρη στο μεγάλο αριθμό των σχέσεών του και στις πολύ ομαλές αλλαγές, εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και αυτής της δύναμης μπορεί να κινείται στις αστικές συνθήκες με καταναλώσεις της τάξης των 7,5 λίτρων/100 χλμ. (ή και χαμηλότερες αν είναι ο οδηγός σχολαστικός με την οικονομική οδήγηση) είναι εντυπωσιακό.

Οδηγώντας
Το 3008 προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, με κάποιες όμως ιδιομορφίες που αφήνουν περιθώρια και για κάποιες περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 21,9 εκατοστά, έχει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Advanced Grip Control) με 5 προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται, ενώ στις εκδόσεις με Advanced Grip Control (δηλαδή όλες εκτός από τη βασική του βενζινοκινητήρα 1.2) έχει και στάνταρ λάστιχα εκτός δρόμου (M+S) και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε μεγάλες κατωφέρειες. Ενώ και το αυτόματο κιβώτιο συμβάλλει στην πραγματοποίηση ομαλών αλλαγών, χωρίς «σκορτσαρίσματα» του κινητήρα ή «πατινάρισμα» του συμπλέκτη.

Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά την άσφαλτο, η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση σαφώς καλύτερη του μέσου όρου, στοιχείο προφανώς ιδιαίτερα σημαντικό ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Απλώς τα λάστιχα M+S είναι λίγο περισσότερο θορυβώδη από τα ασφάλτινα, όχι όμως υπερβολικά ώστε να γίνονται ενοχλητικά, ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρουν βεβαίως το πλεονέκτημα της βελτίωσης της υποστήριξης και κάποιων εκτός δρόμου δυνατοτήτων για το αυτοκίνητο (γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την εκτός δρόμου κίνηση τα κατάλληλα λάστιχα είναι εξίσου σημαντικά με την τετρακίνηση). Κι επειδή το 3008 είναι... Peugeot, η άνεση που προσφέρει συνδυάζεται με μία πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή στην πίεση και ουδέτερες αντιδράσεις, όπως και με κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω ύψους, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν φαινόμενα μεταφοράς βάρους. Επίσης ικανοποιεί απολύτως το τιμόνι (που είναι αρκετά γρήγορο λόγω του μικρού μεγέθους του και γι' αυτό χρειάζεται ένα μικρό χρόνο προσαρμογής, ώστε να μην κάνει ο οδηγός απότομες «τιμονιές»), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο που, πιστό στην παράδοση της γαλλικής εταιρείας, προσφέρει ένα πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αυτό που είναι το ζητούμενο δηλαδή σε κάθε καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά-άνεση
- Ποιότητα - λειτουργικότητα εσωτερικού
- Στάνταρ λάστιχα M+S
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω από τις φαρδιές «κολόνες»
- Αυξημένη τιμή
Ο εξαιρετικός ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις και οικονομία, σ' ένα αυτοκίνητο με κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα
Για μία ακόμα φορά θα επαναλάβουμε ότι το 3008 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο με απόλυτα κριτήρια και ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας του, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Peugeot τα τελευταία χρόνια. Με το νέο κινητήρα, που για καλή τύχη της εταιρείας συνέπεσε να είναι έτοιμος ακριβώς πάνω στην αλλαγή των ευρωπαϊκών προδιαγραφών, επιτρέποντάς της την προσαρμογή των αυτοκινήτων της χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, το αυτοκίνητο γίνεται ακόμα καλύτερο. Ευρύχωρο, ποιοτικό, ασφαλές και άνετο, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση με αυτόν τον συνδυασμό του δυνατού ντίζελ με το νέο αυτόματο οκτάρι κιβώτιο και ταυτόχρονα πολύ οικονομικό. Με επιπλέον "bonus" το Advanced Grip Control και τα λάστιχα M+S, που μπορεί μεν να μην το μετατρέπουν σε πραγματικό εκτός δρόμου, αλλά του προσφέρουν πάντως κάποιες επιπλέον δυνατότητες για κίνηση εκτός ασφάλτου (ή π.χ. σε χιονισμένη άσφαλτο) όταν τα πράγματα δεν είναι... πολύ άγρια!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP