ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus - 1.0 EcoBoost (125 HP)

Ξανά προς τη δόξα τραβά...         ..:: Σαββάτο, 02 Μαρτίου 2019 ::..

Το νέο Focus ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών ακόμη ψηλότερα σε μια κατηγορία οχημάτων που προσπαθεί εκ νέου να σταθεί στα πόδια της, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το οδηγοκεντρικό του προφίλ και την απόλαυση που προσφέρει, χωρίς να παραμελεί την ποιότητα και την λειτουργικότητα

Η αλήθεια είναι πως η Ford είχε πάλι τον τρόπο να μας κερδίσει με το νέο εξαιρετικό μικρομεσαίο της. Το βλέπεις εξωτερικά και το θέλεις εξαρχής. Κάθεται αρχοντικά στο δρόμο με το φαρδύ αποτύπωμα που εγγυώνται τα αυξημένα μετατρόχια, αλλά και χαμηλά σαν να αγκαλιάζει την άσφαλτο. Με πολύ καλή αεροδυναμική (Cd=0,27) και αρκετά μελετημένη υπόσταση, το νέο Focus προβάλλει μια μηχανολογική αρτιότητα που εύκολα το φέρνει στην κορυφή της κλάσης. Αξίζει να σημειώσουμε τα 45 διαφορετικά "set up" στην ανάρτηση, τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με το βάρος κάθε έκδοσης (κάθε 17 κιλά νέα ρύθμιση).

Εσωτερικό
Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι σημαντικά αναβαθμισμένη σε επίπεδα πολύ καλά για την κατηγορία, όπως και τα επίπεδα του στάνταρ και έξτρα εξοπλισμού, τα οποία περιλαμβάνουν μια μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας καθώς και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι το πρώτο Ford στην Ευρώπη που προσφέρεται με head-up display, ενώ ανάλογα με την έκδοση υπάρχει επίσης προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού με προληπτικό φωτισμό που παρακολουθεί τις στροφές και την οδική σήμανση, σύστημα υποβοήθησης συστήματος διεύθυνσης για αποφυγή εμποδίων, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος κλπ. Στο εσωτερικό του Focus κάθεσαι χαμηλά με τη θέση οδήγησης να αποδεικνύεται ιδανική για κάθε σωματότυπο. Ειδικότερα αυτοί που αρέσκονται να νιώθουν ετοιμοπόλεμοι πίσω από το τιμόνι θα νιώσουν ακόμη καλύτερα με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται κοντά τους και τη στεφάνη του τιμονιού να βρίσκεται στο σωστό σημείο. Οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται μέσω της οθόνης 8” του συστήματος πολυμέσων SYNC 3, αλλά η Ford έχει φροντίσει να υπάρχουν συμβατικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό - πολλή σωστή κίνηση κατά τη γνώμη μας. Το SYNC 3 είναι εύχρηστο, με καλά γραφικά, Apple CarPlay και Android Auto. Στο πίσω κάθισμα οι χώροι επιβατών είναι πραγματικά εντυπωσιακοί, ιδιαίτερα στον αέρα για τα γόνατα, η καλύτερη επίδοση χωρίς περιστροφές στην κατηγορία. Εάν θέλουμε να γκρινιάξουμε για κάτι είναι κάποια πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό που δείχνουν και είναι φθηνά, στοιχείο που έχει αποφύγει έντεχνα ο υπόλοιπος (γερμανικός κυρίως) ανταγωνισμός. Πέραν αυτού, ουδέν. Να μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε πως υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα ενώ και ο χώρος αποσκευών των 375 λίτρων είναι πλέον από τους μεγαλύτερους της κλάσης. Σημειώστε όμως πως αυτό ισχύει στην περίπτωση που υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού, με κανονική ρεζέρβα ανάγκης η χωρητικότητα μειώνεται στα 341 λίτρα.

Το νέο Focus ξεκινά από τα 18.982 ευρώ (1.0 125 ίππων), με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α. Οι τιμές για την έκδοση ST-line που είχαμε στα χέρια μας (σπορ ανάρτηση χαμηλότερη κατά 10 χιλιοστά, σπορ διάκοσμος, ραντάρ παρκαρίσματος, ενεργό cruise control και αναβαθμισμένο infotaiment 8” με πλοήγηση) ξεκινούν από τα 20.360 ευρώ.
Πολύ μεγάλοι χώροι, αναβαθμισμένη ποιότητα και σύγχρονος εξοπλισμός στο εργονομικό εσωτερικό του Focus
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο (βελτιωμένος) γνωστός χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο τριών κυλίνδρων με ισχύ 125 ίππων και ροπή 17,4 kgm μόλις στις 1.400 σ.α.λ., δίνει εντυπωσιακό παρών στο Focus, σε σημείο που να μην χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο για τα ελληνικά δεδομένα. Η εταιρεία προσφέρει για πρώτη φορά εφαρμογή απενεργοποίησης κυλίνδρου σε 3κύλινδρους κινητήρες. Επί του πρακτέου είναι υγιέστατος και πρόθυμος από χαμηλά, μαζεύοντας εύκολα τριψήφια χιλιόμετρα χωρίς να το πάρεις είδηση. Ούτε κομπιάσματα, ούτε θόρυβος, ούτε λαχάνιασμα ψηλότερα, με όποια μάλιστα σχέση έχεις επιλέξει στο άψογο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με την ορθή κλιμάκωση. Λειτουργεί τόσο στρωτά και γεμάτα, που απορείς τελικά αν πρόκειται για 3κύλινδρο σύνολο με τόσο χαμηλό κυβισμό. Ελαστικός μέχρι τις 2.000 σ.α.λ., ψυχωμένος στις μεσαίες, σχετικά εύστροφος και αρκετά πολιτισμένος χαρίζει σεβαστές επιδόσεις. Δουλεύει ομαλά, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, και μόνο όταν το παρακάνεις θα ακούσεις τον ήχο 3κύλινδρου συνόλου, ο οποίος εδώ όμως έχει ευχάριστη χροιά. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, είδαμε 7,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή αξιέπαινη τόσο για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, όσο και για τα μέτρα του ανταγωνισμού.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το Focus εντυπωσιάζει με τον τρόπο που αντιμετωπίζει την πίεση, η σταθερότητα και η άνεση χτυπούν κυριολεκτικά «κόκκινο»... Η νέα πλατφόρμα ενισχύει τη στρεπτική ακαμψία κατά 20%, ενώ υπάρχει νέο πίσω υποπλαίσιο (τα σημεία στήριξης της ανάρτησης είναι 50% πιο άκαμπτα), όπως επίσης και μια νέα τεχνολογία ελατηρίων ελεγχόμενης απόσβεσης (πατέντα της Ford). Πραγματικά το στήσιμο του νέου Focus - ιδιαίτερα στην έκδοση ST-line της δοκιμής μας - ανεβάζει σε δυσθεώρητα ύψη τον πήχη της οδικής συμπεριφοράς στην κατηγορία C. Ασφαλέστατο, ακριβέστατο με τεράστια περιθώρια πρόσφυσης, διαθέτει για όπλα του το πειθήνιο και άμεσο μπροστινό μέρος, αλλά και ένα σύστημα διεύθυνσης προέκταση του υποσυνείδητου σου. Το Focus είναι φτιαγμένο για τα δύσκολα, εκεί όπου τα αντιμετωπίζει με αφοπλιστική ευκολία. Με το αμάξωμα μόνιμα παράλληλα από το έδαφος, την άμεση κατευθυντικότητα να σε συνεπαίρνει και τον ρυθμό να αυξάνεται ολοένα, το Focus εκτός από τον τίτλο του πιο σπορτίφ εκπρόσωπου της παρέας των μικρομεσαίων πεντάθυρων χάτσμπακ, προβάρει εύκολα και το στέμμα εκείνου με την καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το πιο εντυπωσιακό δε, είναι πως όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με μια εξαιρετική σε άνεση-απόσβεση-κύλιση ανάρτησης (παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα). Να κλείσουμε τονίζοντας πως η ηχομόνωση, όπως και τα δυνατά φρένα ολοκληρώνουν ένα εντυπωσιακό οδικό προφίλ.
YΠEP
- Υψηλά περιθώρια πρόσφυσης
- Σπορτίφ στήσιμο
- Σύστημα διεύθυνσης
- Χώροι
- Καλές επιδόσεις
- Φρένα
KATA
- Κάποια φθηνά πλαστικά στο κάτω τμήμα του ταμπλό
Θα κατέβεις με ένα χαμόγελο μέχρι τ’ αυτιά εάν αποφασίσεις να οδηγήσεις γρήγορα στην κατάλληλη στριφτερή διαδρομή
Συμπέρασμα
Είναι προφανές πως το νέο Focus μας άρεσε και μάλιστα πολύ. Το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε όποιον αναζητά ένα οικογενειακό μικρομεσαίο με σπορτίφ στόφα, χώρους, μελετημένη αεροδυναμική, μηχανολογική κατάρτιση και εικόνα που το βάζει στο κάδρο των ξεχωριστών αυτοκινήτων. Ψάχνουμε ακόμη να βρούμε τι μας χάλασε, αλλά μάλλον άδικος ο κόπος. Με τέτοια πλούσια φαρέτρα παροχών, θα δικαιολογήσουμε την κάπως αλμυρή τιμή της έκδοσης ST-line, την οποία βέβαια συστήνουμε χωρίς περιστροφές.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

  UP