ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Citroen C5 Aircross

Αποστολή στα Τρίκαλα Κορινθίας         ..:: Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2019 ::..
Έχοντας κάνει το ντεμπούτο του στην Κίνα, το νέο μεσαίο SUV της Citroen ξεκίνησε πριν λίγους μήνες την εμπορική του καριέρα και στην Ευρώπη και είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικό της σημασίας που δίνει πλέον κάθε εταιρεία στα SUV, τα οποία κατακτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην ευρωπαϊκή (και την ελληνική) αγορά, είναι το γεγονός ότι η αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στα Τρίκαλα Κορινθίας για την παρουσίαση του μοντέλου στους εκπροσώπους του Τύπου. Το Citroen C5 Aircross πωλείται στην Ελλάδα σε τιμές που ξεκινούν από 22.550 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 PureTech των 130 ίππων, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (είναι χαρακτηριστικό ότι το «βασικό» επίπεδο εξοπλισμού στην Ελλάδα αντιστοιχεί με το δεύτερο επίπεδο στην Ευρώπη), που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμίνιου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Βluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η Citroen μπήκε ενδεχομένως λίγο καθυστερημένα στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV (αυτών που κατατάσσουμε στην αποκαλούμενη κατηγορία C). Στη γαλλική εταιρεία βλέπουν αλλιώς το πράγμα, χωρίς να αρνούνται βεβαίως ότι παρουσίασαν ένα "C SUV" μετά τους ανταγωνιστές τους. Η αιτία όμως, όπως τονίζουν, είναι ότι δεν ήθελαν να βιαστούν και να παρουσιάσουν κάτι την εποχή που η κατηγορία μόλις έχει αρχίσει να αναπτύσσεται, με κίνδυνο να αποτύχουν στη διάγνωση και την κάλυψη των αναγκών των αγοραστών, που ακόμα κανείς δεν είχε με σιγουριά προσδιορίσει (ίσως ούτε καν οι ίδιοι οι αγοραστές!) Όπως αναφέρθηκε λοιπόν στη παρουσίαση του C5 Aircross, αφού μελέτησαν την εξέλιξη της κατηγορίας και τη συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού, έθεσαν ως στόχο τη δημιουργία ενός μοντέλου που θα είναι συνεπές με την ιστορία και τις ιδιότητες που χαρακτηρίζουν κάθε Citroen και ταυτόχρονα θα καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των πελατών, υπερέχοντας σε συγκεκριμένους τομείς που αποτελούν προτεραιότητα στην κατηγορία.

Και η αλήθεια είναι ότι βλέποντας το αυτοκίνητο και μελετώντας τα χαρακτηριστικά του, δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι ο στόχος δεν ήταν ούτε παράλογος ούτε ανέφικτος. Το C5 Aircross ανταποκρίνεται κατ' αρχάς στην εικόνα της Citroen, που είναι ταυτισμένη με την κορυφαία άνεση. Σ' αυτό συνέβαλαν και οι δύο καινοτομίες κατοχυρωμένες με ευρεσιτεχνία από την Citroen, τα νέα καθίσματα "Advanced Comfort" στα οποία χρησιμοποιήθηκε μια νέα τεχνολογία κατασκευής κι ένα νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας, που προσφέρουν ταυτόχρονα καλή στήριξη του σώματος και υψηλά επίπεδα άνεσης και το νέο σύστημα ανάρτησης με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και με αυτά που η Citroen ονομάζει «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions). Από εκεί και πέρα, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια να προσφέρει το αυτοκίνητο μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και κορυφαίες υπηρεσίες στον τομέα των χώρων και των δυνατοτήτων διαρρύθμισής τους. Κάτι που διευκολύνεται και από το γεγονός ότι έχει ένα ιδιαίτερα μεγάλο μεταξόνιο, που διευκολύνει τη μεγιστοποίηση των χώρων για τους επιβάτες, αλλά κι από την επιλογή να τοποθετηθούν πίσω τρία ανεξάρτητα καθίσματα, ρυθμιζόμενα μάλιστα κατά μήκος (και κατά την κλίση της πλάτης), έτσι ώστε να προσφέρεται κορυφαία ευελιξία στη διαμόρφωση του εσωτερικού. Εντυπωσιακά μεγάλος, κορυφαίος για την κατηγορία, είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 580 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 720 όταν μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα. Η δυνατότητα ηλεκτρικού ανοίγματος της πίσω πόρτας ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Θα αναφέρουμε επίσης ότι η απόσταση από το έδαφος, άλλο στοιχείο που χαρακτηρίζει τα SUV, είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας, φτάνοντας τα 23 εκατοστά.
Σε ό,τι αφορά το σύστημα παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος, το Citroen C5 Aircross προσφέρεται σε δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις με κινητήρες τούρμπο PureTech, τον 1.2 με 130 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και τον 1.6 των 180 ίππων με αυτόματο οκτάρι. Από πλευράς ντίζελ υπάρχει ο 1.5 των 130 ίππων με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και ο 2λιτρος των 180 ίππων, αποκλειστικά με αυτόματο. Θα σημειώσουμε εδώ ότι το αυτοκίνητο είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Προς το τέλος του χρόνου το C5 Aircross θα είναι το πρώτο μοντέλο της Citroen που θα προσφέρεται και σε φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, με αυτονομία ηλεκτροκίνησης γύρω στα 60 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα θα αναφέρουμε ότι στη λίστα του εξοπλισμού του αυτοκινήτου υπάρχει ένας πολύ μεγάλος κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης, αρκετά από τα οποία είναι στάνταρ στο βασικό εξοπλισμό, όπως επίσης και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, σύμφωνα με τις τάσεις της εποχής. Θα αναφέρουμε επίσης το σύστημα Grip Control (που στην έκδοση με τους τροχούς 18'' συνδυάζεται με λάστιχα M+S για χρήση εκτός δρόμου) το οποίο ρυθμίζει τη λειτουργία του ESP με δυνατότητα επιλογής από 5 διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο με τον κινητήρα ντίζελ 1.5 και το χειροκίνητο κιβώτιο από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας. Για τον κινητήρα δεν θα πούμε πολλά πράγματα, αφού ήδη τον έχουμε δοκιμάσει σε άλλα αυτοκίνητα της Citroen και της Peugeot και έχουμε εκφραστεί με κολακευτικά λόγια για την λειτουργία και την οικονομία του. Σε καμία περίπτωση δεν δυσκολεύεται να κινήσει το μεγάλο αυτοκίνητο, ακόμα και στις ορεινές διαδρομές, ο θόρυβός του δεν είναι υπερβολικός (και η ηχομόνωση άλλωστε του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή) και η κατανάλωσή του πολύ περιορισμένη (μέση τιμή για τη διαδρομή μας, που συμπεριλάμβανε κίνηση στην Αθήνα, στον αυτοκινητόδρομο και στον ορεινό όγκο της Ζήρειας, όπου φτάσαμε μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο ελάχιστα πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. με αρκετά γρήγορους ρυθμούς). Αυτό που μας ενθουσίασε είναι η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, αντάξια του ονόματος της Citroen, ενώ η συμπεριφορά του στα ορεινά κομμάτια με στροφές δεν μας προβλημάτισε σε καμιά στιγμή, χωρίς βεβαίως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ, με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων που προσφέρουν κορυφαία άνεση. Το κράτημα όμως είναι καλό, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες ανά πάσα στιγμή και η κατευθυντικότητά του καλή (μοναδική παρατήρηση η μέτρια αίσθηση του τιμονιού). Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια θετική εικόνα ενός αυτοκινήτου που έχει τα προσόντα για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP