ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo V60 - T6

Αυτοκίνηση με άποψη!         ..:: Σαββάτο, 16 Φεβρουαρίου 2019 ::..

Το νέο V60 εξυμνεί με τον καλύτερο τρόπο τη μεγάλη παράδοση της Volvo στα στέισον, συνδυάζει σ' αυτήν τη δυνατή βενζινοκίνητη έκδοση ασφάλεια, επιδόσεις, ευχάριστη οδήγηση και ποιότητα με χώρους και πρακτικότητα υψηλού επιπέδου και απευθύνεται σε αγοραστές που ξέρουν, θέλουν και μπορούν!

Ένα από τα πιο παραδοσιακά στοιχεία της Volvo, που ενισχύεται και από τις παραδοσιακές τάσεις της σουηδικής αγοράς, είναι η προσφορά μοντέλων στέισον σε όλη σχεδόν τη γκάμα της. Το συγκεκριμένο είδος αυτοκινήτων είναι τόσο πολύ συνυφασμένο με την ιστορία της Volvo, που η σουηδική εταιρεία για τη νέα γενιά του μεσαίου της μοντέλου (το οποίο βασίζεται στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα SPA), παρουσίασε πρώτα τη στέισον έκδοση V60 στο περσινό σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και αργότερα, το καλοκαίρι, το «αδελφό» σεντάν S60! Το νέο V60 ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος 4,761 μ. και μεταξόνιο 2.872 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Σε παλιότερες γενιές των αυτοκινήτων της, η Volvo συνήθιζε να έχει κάποια μοντέλα «ανάμεσα» σε κατηγορίες. Αυτό ίσχυε και για την προηγούμενη γενιά του μοντέλου για την τωρινή, που βρίσκεται ανάμεσα στη μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία. Κάτι που σημαίνει ότι προσφέρει χώρους για επιβάτες πάνω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας και καθώς σε όλες τις κατηγορίες τα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει, αυτοί οι χώροι πλέον είναι πολύ καλοί, φιλοξενώντας με τη μεγαλύτερη άνεση 4 ενήλικα άτομα. Αυτό που έχει βελτιωθεί θεαματικά είναι ο χώρος αποσκευών, που είναι πολύ μεγάλος και φτάνει πλέον τα 529 λίτρα, υπερκαλύπτοντας τις οικογενειακές ανάγκες. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι οριακά επαρκείς, καθώς οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές, κάτι που το συνηθίζει η Volvo, με την αιτιολογία ότι αυτό είναι αναπόφευκτο στην προσπάθεια για βελτίωση της παθητικής ασφάλειας. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ποιοτικό, επιβεβαιώνοντας την καθιέρωση της Volvo ανάμεσα στους "premium" κατασκευαστές, αλλά και πολύ σύγχρονο, με τη μεγάλη οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, όπως σε όλα τα καινούργια Volvo.

Η μόνη μας επιφύλαξη, που την έχουμε εκφράσει και στις δοκιμές άλλων μοντέλων της εταιρείας, είναι ότι, αν και η γενική εργονομία του εσωτερικού είναι καλή, επειδή η συγκεκριμένη οθόνη χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση όλων σχεδόν των λειτουργιών του αυτοκινήτου, έχει γίνει γι' αυτό μάλλον πολύπλοκη σε λειτουργία. Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με το κάθισμα να διαθέτει και ορισμένες ηλεκτρικές ρυθμίσεις, επιτρέποντας σε κάθε οδηγό να βρει με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 54.648 ευρώ, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, όπως συνηθίζει η Volvo, στο οποίο περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων!- ESP με hill holder, σύστημα αποφυγής μπροστινής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα για μετριασμό ή αποφυγή σύγκρουσης με αντιθέτως ερχόμενο όχημα σε διασταύρωση, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα (ύψος και οσφυϊκή στήριξη), cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth, σύνδεση με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εσωτερικό είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά, ευρύχωρο, πολύ ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βενζινοκίνητη έκδοση T6 χρησιμοποιεί το 2λιτρο κινητήρα της εταιρείας, που είναι ιδιαίτερα προηγμένης τεχνολογίας, χρησιμοποιεί ταυτόχρονα τούρμπο και μηχανικό υπερσυμπιεστή (ο οποίος λειτουργεί μέχρι τις 3.500 στροφές), για καλύτερη απόκριση και απόδοση σε όλη την κλίμακα των στροφών, αποδίδοντας τελικά 310 ίππους. Είναι προφανές ότι ένας τόσο δυνατός κινητήρας προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8'', μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα), με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια που αυτές εξασφαλίζουν. Και δεν είναι μόνο η μέγιστη ισχύς που ικανοποιεί, αλλά η συνολική λειτουργία του, η οποία δεν χαρακτηρίζεται από ξεσπάσματα, αλλά είναι απόλυτα γραμμική, με άφθονη ροπή από χαμηλά, καλή απόκριση και χαμηλό θόρυβο. Η συνεργασία με το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων (που πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές, χωρίς πάντως να είναι και τόσο γρήγορο όσο ένα καλό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) είναι αρμονική, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Φυσικά με ένα τόσο δυνατό (και βαρύ) αυτοκίνητο δεν μπορεί κανείς να περιμένει χαμηλή κατανάλωση, η οποία εύκολα ανεβαίνει στα 14 λίτρα/100 χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Οδηγώντας
Το V60 T6 είναι τετρακίνητο και η σύγχρονη πλατφόρμα του χρησιμοποιεί αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια και ελικοειδή ελατήρια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω με εγκάρσιο «φύλλο σούστας» από σύνθετο υλικό αντί για τα συνηθισμένα ελικοειδή ελατήρια. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο εμπνέει σιγουριά, με ακλόνητο πάτημα και μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες, ουδέτερη συμπεριφορά και πολύ καλή κατευθυντικότητα στις στροφές (χάρη και στην τετρακίνηση, που βοηθάει να «περνάει στον δρόμο» με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα η μεγάλη δύναμη του κινητήρα). Οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές και απόλυτα προβλέψιμες, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι υπερβολικές και το τιμόνι (3 στροφές από τέρμα σε τέρμα) είναι άμεσο και με πολύ ικανοποιητική αίσθηση, ιδιαίτερα στη σπορ ρύθμιση. Συνολικά ο οδηγός δεν δυσκολεύεται καθόλου στον έλεγχο του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν κινείται με γρήγορους ρυθμούς, παρά τη μεγάλη δύναμη που έχει κάτω από το πόδι του. Τα καλά φρένα συμπληρώνουν μία πολύ καλή εικόνα, ενώ πολύ καλό βαθμό παίρνει και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο στους επιβάτες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ασφάλεια
- Ποιότητα
- Ευκολία οδήγησης-φιλική συμπεριφορά
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Ύπαρξη τετρακίνηση
- Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες
KATA
- Κάπως πολύπλοκη λειτουργία κεντρικής οθόνης, λόγω μεγάλου αριθμού λειτουργιών που διαχειρίζεται
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Κατανάλωση
Ο κινητήρας προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και το καλό πλαίσιο τις αξιοποιεί στο έπακρο
Συμπέρασμα
Ένα ακόμα βήμα ενίσχυσης του "premium" χαρακτήρα της Volvo, το νέο V60 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, συνδυάζοντας πρακτικότητα και υψηλή ποιότητα, ασφάλεια και σύγχρονη τεχνολογία, ευχάριστη οδήγηση και, σ' αυτήν την πολύ δυνατή έκδοση T6, εξαιρετικές επιδόσεις. Δύσκολα μπορεί κανείς να του προσάψει κάποια σοβαρή αδυναμία και, μπορεί τα αυτοκίνητα τύπου στέισον να μην είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ελλάδα, αλλά ένα Volvo στέισον αυτής της κλάσης, πέρα από το ότι προσφέρει επιπλέον χώρους και πρακτικότητα υψηλού επιπέδου, είναι σίγουρα ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει και αποτελεί ένδειξη γνώσης και συνειδητής επιλογής για τον ιδιοκτήτη του. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου σε υπερθετικό βαθμό!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP