ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 108 - 1.0 VTi 72

Καθαρότερο και πιο γοητευτικό         ..:: Σαββάτο, 09 Φεβρουαρίου 2019 ::..

Ο Γάλλος «μπόμπιρας» ανανεώθηκε εμφανισιακά ακόμη μια φορά, τονίζοντας την ελκυστική εικόνα του, ενώ το σημαντικότερο είναι πως συμμορφώθηκε με τις νέες αυστηρές προδιαγραφές που ισχύουν μετά το καλοκαίρι στην Ευρωπαϊκή αγορά για τα καινούργια αυτοκίνητα

Το Peugeot 108 ανανεώθηκε για ακόμη μια φορά, προβάροντας την πιο γοητευτική φορεσιά μεταξύ των αδελφών του από την Toyota και τη Citroen. Η μάσκα σήμα κατατεθέν της εταιρείας, αλλά και τα εμπρός φωτιστικά του δίνουν ένα εντυπωσιακό αέρα και μια νέα μορφή στη γκρίζα πραγματικότητα των πόλεων. Η εκτενής χρήση χρωμίου στη μάσκα, περιμετρικά από τα φώτα ομίχλης, τους εξωτερικούς καθρέφτες και τα χερούλια όλων των θυρών δίνει μια ξεχωριστή πινελιά στη συνολική εξωτερική εικόνα. Έχεις την εντύπωση όσο το κοιτάζεις «ανφάς», πως κάποιο 308 μπήκε στην... πρέσα. Στο πίσω μέρος, αντικρίζουμε μια γλυκιά ουρά με μεγάλα φωτιστικά σώματα. Και σε αυτήν τη γενιά το πίσω κρύσταλλο εκτελεί χρέη πέμπτης πόρτας για προφανείς λόγους κόστους. Οπότε, όταν είναι να κλείσετε το πίσω τζάμι, μην το αφήσετε από ψηλά, γιατί το «μπαμ» θα ακουστεί μέχρι... απέναντι.

Εσωτερικό
Εδώ νιώθεις ευχάριστα από την πρώτη στιγμή. Η εναλλαγή χρώματος στο εσωτερικό, συνοδεύεται από αρκετές δυνατότητες προσωποποίησης. Τη "high tech" πλευρά της εξέλιξης καλύπτει η μεγάλη οθόνη στην κονσόλα, η οποία αν συνδεθεί με το κατάλληλο smartphone, μετατρέπεται ουσιαστικά σε tablet. Η 7 ιντσών οθόνη αφής αποτελεί λοιπόν σημείο αναφοράς, παρέχοντας όλους τους μοντέρνους τρόπους συνδεσιμότητας με ένα smartphone, όπως Bluetooth, Mirror Screen και USB. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα πλαστικά αναμενόμενα σκληρά, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων περισσότεροι από παλιά, ενώ η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές χαρακτηρίζεται και πάλι άνιση. Εμπρός κάθεσαι με άνεση, ακόμη κι αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, ενώ πίσω όσο πιο μικρόσωμος είσαι, τόσο καλύτερα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν αρκετά. Το αυτοκίνητο πόλης, πάντως, καλείται να καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρά του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ πίσω τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 196 λίτρα, εξακολουθεί να είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, έχοντας και ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Το ανανεωμένο 108 1.0, ξεκινά από τα 11.700 ευρώ στη δημοφιλή 5θυρη εκδοχή. Στη βασική έκδοση προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό 6 αερόσακοι, ESP με σύστημα υποβοήθησης στην ανηφόρα, κλιματισμός, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και ηλεκτρικές ευκολίες για τα εμπρός παράθυρα και τις κλειδαριές. Η τρίθυρη έκδοση ξεκινά από τα 11.300 ευρώ, ενώ αυτή με την ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή από 13.700 ευρώ.
Στο χαριτωμένο εσωτερικό προστίθεται πλέον η απαραίτητη νότα συνδεσιμότητας της εποχής, οι χωροταξικοί συμβιβασμοί όμως για τους πίσω επιβάτες παραμένουν
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας πληροί πλέον τις αυστηρότερες νόρμες των νέων κανονισμών που ισχύουν από 1η Σεπτεμβρίου (6.2), αποδίδει 72 ίππους και 9,5 kgm ροπής, με μόλις 93 g/km CO2. Στην πράξη είναι σβέλτος, ζωντανός, ευχάριστος από χαμηλά και ανά πάσα στιγμή πρόθυμος να χαρίσει χαμόγελα εντός πόλης, όταν αποφασίσεις να παίξεις εξαντλώντας το όριό του και αλλάζοντας σχέσεις στο αρκετά βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις, αλλά και τις μακριές διαδρομές στον επιλογέα. Όπως ήταν φυσικό, μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στη μείωση της κατανάλωσης, με όπλα την καλύτερη καύση χάρη στα νέα μπουζί, την πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη ροή και ανάμειξη του αέρα με το καύσιμο. Σε ό,τι αφορά το θόρυβο, το χαρακτηριστικό γρύλισμα των τριών κυλίνδρων θα σε ενοχλήσει μόνο αν μείνεις άσκοπα στο γκάζι για αρκετή ώρα. Σε γενικές γραμμές πάντως, το ανανεωμένο κινητήριο σύνολο παρουσιάζεται εύστροφο και ελαστικό στο δρόμο, αλλά παράλληλα και οικονομικό (6,2 λίτρα/100 χλμ.), κάτι που αποτελεί και αυτοσκοπό για τέτοιου είδους προτάσεις.

Οδηγώντας
O χαριτωμένος χαρακτήρας του 108 θυμίζει τα παιδικά χρόνια, παράλληλα μια δόση ανεμελιάς προσφέρει η ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή. Αναμφίβολα, το γαλλικό μίνι χαρίζει ένα παιχνιδιάρικο στιλ στην αστική μουντάδα, ενώ η ευελιξία είναι ένα από τα όπλα του που το κάνει να ξεχωρίζει. Σε αυτή συμβάλλουν βέβαια και οι μικρές του διαστάσεις. Αν επιχειρήσετε να μικρύνετε το χρόνο παραμονής σας σε μποτιλιαρισμένους δρόμους της πρωτεύουσας ή σε στενά σοκάκια, το 108 σας προκαλεί να επιβιβαστείτε και να αρχίσετε να αξιοποιείτε τους εναλλακτικούς τρόπους κίνησης. Με το μικρό του μέγεθος θα χωθεί όπου δεν φαντάζεστε, θα ελιχθεί όπου δεν πάει ο νου σας, θα παρκάρει εκεί όπου οι περισσότεροι οδηγοί των υπόλοιπων αυτοκινήτων θα σπαζοκεφαλιάσουν. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν μια πιο μεστή εικόνα στο δρόμο. Εννοείται πως διατηρεί τη σταθερότητα που χαρακτήριζε και την προηγούμενη γενιά, ωστόσο πλέον τη συνδυάζει και με αξιοσέβαστα επίπεδα άνεσης για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στην καμπίνα επιβατών.

Στις στροφές (αν βρεθεί σε δρόμους έξω από την πόλη) είναι ουδέτερο αρχικά, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά, με το ESP να τη διαχειρίζεται εύκολα (όταν απαιτηθεί). Η ηχομόνωση και ο εξευγενισμένος τρόπος κύλισης δεν μεταφέρουν πλέον στην καμπίνα ενοχλητικούς θορύβους. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι διαδικαστική, χωρίς όμως ασάφειες και επιπολαιότητες. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, προσφέρουν ικανοποιητική αίσθηση και είναι πιο αποτελεσματικά από ό,τι γνωρίζαμε στην προηγούμενη γενιά. Η συνολική γεύση που σου μένει οδηγώντας το 108, είναι η ευκολία οδήγησης και η φιλικότητα σε ένα πιο ασφαλές και σύγχρονο περιβάλλον. Ακόμη και τα facelift μπορούν να προσφέρουν αναβάθμιση απαραίτητη σε ένα αυτοκίνητο που έχει αποδείξει εδώ και καιρό τις αξίες του στην κίνηση εντός πόλης. Άδικα θα ζητήσεις περισσότερα από αυτό...
YΠEP
- Ευελιξία
- Κατανάλωση
- Ευκολία χρήσης
- Σαγηνευτική εικόνα
KATA
- Μικροί χώροι πίσω επιβατών
- Θόρυβος κινητήρα ψηλά
Με βελτιώσεις ουσίας, το 108 περνά στην επόμενη φάση όντας λιγότερο ρυπογόνο, εξίσου οικονομικό και ευέλικτο με πριν, αλλά και ευχάριστο στη χρήση
Συμπέρασμα
Το 108 αποτελεί τη χαρούμενη «φατσούλα» στο κλεινόν άστυ. Κάθε ανανέωσή του το φέρνει ακόμη πιο κοντά σε αυτό που αποκαλούμε ιδανικό όχημα πόλης, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό στις δύσκολες καθημερινές συνθήκες κίνησης. Ακόμη και οι λεπτομέρειες τελικά είναι ικανές να κάνουν τη διαφορά. Ο μικρός λέοντας είναι εδώ για να σας λύσει τα χέρια στο παρκάρισμα, αλλά και στην κυκλοφοριακή συμφόρηση που επικρατεί στην πρωτεύουσα. Με οκτώ εξωτερικά χρώματα για το αμάξωμα και επτά επιλογές με τρία διαφορετικά εσωτερικά περιβάλλοντα. Για τους μερακλήδες υπάρχει και το 108 TOP! που διαθέτει επίσης μία μεγάλη πλήρως ανακλινόμενη υφασμάτινη οροφή, δίνοντας μία νέα οπτική της πόλης. Πιο «καθαρό» από πριν, περνά με γενναιότητα στη νέα εποχή.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP