ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 308 - 1.2 Pure Tech 130

«Διακοπές» στο αριστερό...         ..:: Σαββάτο, 19 Ιανουαρίου 2019 ::..

Το μικρομεσαίο γαλλικό χάτσμπακ κατέχει τη δική του ξεχωριστή θέση στον κυκεώνα μοντέλων μιας ομολογουμένως δύσκολης και ανταγωνιστικής κατηγορίας, με αυτόν όμως τον συνδυασμό μεταξύ μικρού τούρμπο βενζινοκινητήρα και αυτόματου κιβωτίου αξίζει εκ νέου την προσοχή σας...

Το 308 της Peugeot αποτελεί μια σταθερά για την κατηγορία, η οποία ενισχύθηκε περαιτέρω μετά την ανανέωση που δέχθηκε το γαλλικό οικογενειακό χάτσμπακ. Πόσο μάλλον όταν στην προκειμένη περίπτωση εξοπλίστηκε με τους νέους σύγχρονους κινητήρες προδιαγραφών 6.2, που καταναλώνουν λιγότερο και είναι καθαρότεροι, αλλά και με ένα σοφιστικέ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που σε κάνει να ξεχάσεις για πάντα το κλασικό χειροκίνητο. Περί εξωτερικής εμφάνισης τα έχουμε ξαναπεί, κομψότητα, γραμμές που ρέουν και τραβούν το μάτι, χωρίς να ξενίζουν κανέναν, από όποια πλευρά και να στέκεται αυτός.

Εσωτερικό
Ήδη πριν την ανανέωση, είχαμε τονίσει ότι έχουμε άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της premium αίσθησης σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας! Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία και επιβεβαιώνεσαι. Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει έξυπνα τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος και του υπολογιστή ταξιδιού, με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο.

H θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για 4 ενήλικους επιβάτες, χωρίς πάντως να είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Στο χώρο αποσκευών τα 420 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι μάλλον ρηχές και θα τις θέλαμε περισσότερες. Η πρώτη από τις δυο διαθέσιμες εξοπλιστικές εκδόσεις του 308 1.2 PureTech 130 EAT8 (Active) στοιχίζει 21.700 ευρώ, προσφέροντας μεταξύ άλλων: ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 9,7 ιντσών, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κ.α.
Το εσωτερικό δηλώνει ποιοτικό νεωτεριστικό και τεχνολογικά προηγμένο, έστω με μέτριους πίσω χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.2 βενζίνης της PSA με τους 130 ίππους αποτελεί μια εξαιρετική περίπτωση, τόσο με την απόδοση όσο και με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τα οποία προσφέρει. Μάλιστα, πατώντας το κουμπάκι "Sport" η απόκριση ζωντανεύει και ο ήχος αγριεύει. Σε επίπεδο κατανάλωσης μην περιμένετε θαύματα, παρά την ύπαρξη προηγμένης τεχνολογίας, ειδικά στην περίπτωση που ασκήσετε πίεση έχοντας απαιτήσεις ανάλογες με την ισχύ. Το αυτόματο 308 1.2 ξεκινά με μια μέση κατανάλωση η οποία κυμαίνεται γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ δείχνει να πατά εύκολα τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα σε πιο «άτσαλη» χρήση. Το συμβατικό αυτόματο κιβώτιο EAT8 με μετατροπέα ροπής της Peugeot αποτελεί άλλη μια υπέρβαση για τη συγκεκριμένη κατηγορία, αφού λειτουργεί ομαλά κατά την αλλαγή των σχέσεων, ενώ σου προσφέρει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις το οδηγικό σου στιλ. Πέραν όλων των άλλων, υπερθεματίζει και σε επίπεδο άνεσης, που είναι το κύριο ζητούμενο εδώ...

Οδηγώντας
Άλλη μια έκδοση του 308 που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ της άνεσης και της δραστήριας οδικής συμπεριφοράς. Η πολύ καλή κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση και μοναδική ένσταση η φλύαρη αντίδραση του πίσω άξονα στα απότομα εγκάρσια κατσαρά οδοστρώματα (κάτι μάλλον αναπόφευκτο λόγω του ημιάκαμπτου πίσω άξονα). Η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης αλλά και του ικανού πλαισίου σε κερδίζουν αμέσως κυρίως εάν αγαπάς τις συγκινήσεις που μπορεί να προσφέρει η σβέλτη οδήγηση. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο τιμόνι να δίνει τον τόνο και το πλαίσιο να ακολουθεί κάθε προσταγή, παρά τις δεδομένες κλίσεις αμαξώματος, λόγω της διαδρομής της ανάρτησης. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με σωστή αίσθηση και ανάλογη αντοχή.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση τιμονιού
- Κύλιση
- Κινητήρας
- Hi-Tech εσωτερικό
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Η «επιπόλαιη» αντίδραση της πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες
Στο δρόμο οι Γάλλοι κερδίζουν το στοίχημα, με μια ιδανική ισορροπία μεταξύ κρατήματος και άνεσης
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο 308 με τα συγκεκριμένα «όπλα» ζει μια από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του αναμφίβολα, αφού η ποιότητα τείνει να γίνει γερμανική, η σχεδίαση του ταμπλό έρχεται απευθείας από το μέλλον και, το σημαντικότερο απ’ όλα, η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό. Σαφώς η τιμή αγοράς φλερτάρει με το άνω άκρο των «καλών» πεντάθυρων μικρομεσαίων, αλλά όπως και να το κάνουμε ό,τι πληρώνεις στο τέλος παίρνεις.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP