ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C4 Cactus - 1.5 BlueHDi

Το ίδιο καλό, αλλά πιο οικονομικό         ..:: Σαββάτο, 12 Ιανουαρίου 2019 ::..

Με ένα νέο ντίζελ, που προσαρμόζει το αυτοκίνητο στις νέες, ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, προσφέροντας ταυτόχρονα καλύτερες επιδόσεις και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, το νέο μικρομεσαίο Citroen είναι πολύ καινούργιο για να υποστεί οποιαδήποτε άλλη αλλαγή, προσφέροντας ξεχωριστό χαρακτήρα, ευκολία οδήγησης και -πάνω απ' όλα- την κορυφαία άνεση στην κατηγορία

Είναι πολύ ασυνήθιστο να δοκιμάζουμε ένα νέο μοντέλο και λίγους μήνες αργότερα να αλλάζει ο κινητήρας και να το ξαναδοκιμάζουμε με τον καινούργιο. Οι μεγάλες αλλαγές, όμως που έγιναν στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές των μετρήσεων εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης των κινητήρων των αυτοκινήτων τον τελευταίο χρόνο, δημιούργησαν μεγάλες αλλαγές και στη γκάμα των κατασκευαστών. Στο γκρουπ PSA, ο νέος ντίζελ 1.5 BlueHDi αντικατέστησε τον 1.6 και το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της Citroen, το C4 Cactus, χρησιμοποιεί πλέον το νέο κινητήρα, που αφορά και η συγκεκριμένη δοκιμή. Υπενθυμίζουμε ότι Citroen αποφάσισε να καταργήσει στην ουσία το παραδοσιακό μικρομεσαίο της χάτσμπακ, «συγχωνεύοντάς» το με το αντίστοιχο "crossover", το C4 Cactus, και το νέο μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητό της, που ονομάζεται C4 Cactus, είναι κάτι μεταξύ χάτσμπακ και "crossover".

Εσωτερικό
Η φιλοσοφία της Citroen να προσφέρει -εκτός από την κορυφαία άνεση που αποτελεί σήμα κατατεθέν- και πρωτοτυπία σε συνδυασμό με πρακτικότητα, εφαρμόστηκε και στο εσωτερικό. Το νέο μοντέλο διατηρεί αρκετά στοιχεία από τη λειτουργικότητα του προηγούμενου C4 Cactus, όπως για παράδειγμα τη διάταξη του ταμπλό ή τη μετακίνησή του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή. Κάτι που εκτός του ότι επιτρέπει να υπάρχει ένα πραγματικά μεγάλο ντουλαπάκι, βοηθάει και στην αύξηση του διαθέσιμου χώρου για επιβάτες, που είναι απολύτως επαρκής για τέσσερα άτομα. Επαρκείς επίσης είναι και οι θέσεις για μικροπράγματα, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι οι ποτηροθήκες είναι ρηχές. Στο ρόλο του μοντέλου ως μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου ανταποκρίνεται και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 348 λίτρα με ύπαρξη ρεζέρβας (μια πολύ σωστή επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας).

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, σε αντίθεση μάλιστα με παλαιότερες επιλογές των Γάλλων, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής, ενώ θα κάνουμε ιδιαίτερη μνεία, αν και δεν αποτελούν στοιχείο του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης, αλλά τις αμέσως επόμενης, στα νέα καθίσματα "Advanced Comfort. Πρόκειται για μια καινοτομία της Citroen, χρησιμοποιούν νέα τεχνολογία κατασκευής κι ένα νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας και, ενώ είναι μάλλον «λεπτά», συμβάλλοντας στη βελτίωση των εσωτερικών χώρων, προσφέρουν ταυτόχρονα καλή στήριξη του σώματος και υψηλά επίπεδα άνεσης, χωρίς να χάνουν τις ιδιότητές τους με το πέρασμα του χρόνου. Η ποιότητα έχει βελτιωθεί σε σχέση με το crossover C4 Cactus της προηγούμενης γενιάς, με ιδιαίτερη προσπάθεια να έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης. Η τιμή της έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από 17.145 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB και Aux, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα παρατηρήσουμε, όμως, ότι τα πίσω παράθυρα είναι ανακλινόμενα και δεν ανοίγουν κανονικά, κάτι που σίγουρα δεν ενισχύει την άνεση των πίσω επιβατών. Επίσης, σε προσωπικό επίπεδο, μας ξένισε η έλλειψη στροφομέτρου.
Το εσωτερικό έχει ξεχωριστό χαρακτήρα σχεδιαστικά και είναι ευρύχωρο και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος ντίζελ 1.5 των 99 ίππων (κατά DIN ή 102 κατά την ευρωπαϊκή προδιαγραφή ECE), αποδεικνύεται ακόμα καλύτερος από τον 1.6 που αντικατέστησε, προσφέροντας και καλύτερες επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1'' αντί για 11,8''), το οποίο κινεί με άνεση και την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Έχει αρκετή ροπή για να προσφέρει εύκολη και ξεκούραστη καθημερινή οδήγηση, ενώ το γεγονός ότι συνεργάζεται πλέον με ένα (καλό) εξάρι κιβώτιο, αντί για το πεντάρι του 1.6, διευκολύνει την ακόμα καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Και το σημαντικό είναι ότι όλα αυτά γίνονται με ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση, η οποία μπορεί να πέσει στην πόλη ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., τιμή πραγματικά εντυπωσιακή για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, χαμηλότερη από αυτή πολλών μικρών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων πόλης. Αντίστοιχα χαμηλές είναι και οι τυποποιημένες εκπομπές CO2, που περιορίζονται στα 97 g/km, αντιστοιχώντας σε τέλη κυκλοφορίας μόνο 87 ευρώ.

Οδηγώντας
Βασική προτεραιότητα της Citroen ήταν και εξακολουθεί να είναι να προσφέρουν τα αυτοκίνητα της την κορυφαία άνεση στην κατηγορία τους. Και αν η εποχή μας δεν επιτρέπει ακριβές λύσεις σε μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα, σαν την παραδοσιακή υδροπνευματική ανάρτηση της γαλλικής εταιρείας, οι μηχανικοί της δεν αρκέστηκαν στην χρησιμοποίηση των συνηθισμένων αναρτήσεων που χρησιμοποιούν όλοι οι κατασκευαστές, αλλά εφάρμοσαν μία καινοτομία, που αποτελεί ένα πολύ καλό συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση που προσφέρουν τα υδραυλικά συστήματα και το χαμηλότερο κόστος των παραδοσιακών μεταλλικών αναρτήσεων. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα ανάρτησης το οποίο η Citroen έχει κατοχυρώσει με ευρεσιτεχνία, που χρησιμοποιεί μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ μεν, αλλά και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions). Αυτά είναι δύο υδραυλικά «στοπ» σε κάθε τροχό, ένα για τη συμπίεση και ένα για την επαναφορά, τα οποία υποβοηθούν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες και οι κάθετες κινήσεις τους είναι μεγάλες.

Στην πράξη το σύστημα φαίνεται να λειτουργεί μια χαρά, ακόμη και στους κακούς ελληνικούς δρόμους, αφού πράγματι το αυτοκίνητο προσφέρει άνεση που είναι κορυφαία για την κατηγορία και είναι αντάξια της παράδοσης και της φήμης της Citroen. Μπορεί αυτό να έχει ως συνέπεια λίγο μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «ελαφρύ» πάτημα στο δρόμο, αλλά δεν δημιουργεί ανεπάρκεια στο κράτημα ή απρόβλεπτες αντιδράσεις και το αυτοκίνητο προφανώς δεν είναι σπορ σε αίσθηση (κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ ελαφρύ τιμόνι), ούτε διεκδικεί προφανώς τέτοιο χαρακτήρα, αλλά είναι απολύτως ασφαλές και ευκολοδήγητο. Αποτελεσματικά τέλος, είναι τα φρένα του, που δεν μας προβλημάτισαν σε καμία περίπτωση.
YΠEP
- Κορυφαία άνεση
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Πρακτικό εσωτερικό
- Χαρακτήρας που ξεχωρίζει
- Ανταγωνιστική τιμή
KATA
- Ανακλινόμενα πίσω παράθυρα
- Αίσθηση τιμονιού
- Ρηχές ποτηροθήκες
Το νέο μικρομεσαίο Citroen προσφέρει κορυφαία άνεση για την κατηγορία και είναι εντυπωσιακά οικονομικό με το νέο ντίζελ
Συμπέρασμα
Δεν έχουμε φυσικά και τίποτα διαφορετικό να πούμε για το αυτοκίνητο σε σχέση με την πρώτη δοκιμή που κάναμε πριν λίγους μήνες, με δεδομένο ότι πρόκειται για μία αλλαγή κινητήρα-κιβωτίου, που το προσαρμόζει στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Χωρίς βεβαίως να αλλάζει τα βασικά χαρακτηριστικά του, που όπως αναφέραμε και στην πρώτη δοκιμή, το φέρνουν πιο κοντά στην παράδοση της Citroen σε σχέση με τα προηγούμενα μικρομεσαία μοντέλα της, προσφέροντας κορυφαία άνεση, σχεδιαστική διαφοροποίηση και δύο πολύ ενδιαφέρουσες καινοτομίες, τα νέα καθίσματα και την ανάρτηση με τα υδραυλικά ενθέματα. Με το νέο κινητήρα μάλιστα, το αυτοκίνητο έχει λίγο καλύτερες επιδόσεις και είναι ακόμα πιο οικονομικό, κάτι που το κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP