ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i30 - 1.0 T

Κοιτάζει τους αντιπάλους στα μάτια!         ..:: Σαββάτο, 29 Δεκεμβρίου 2018 ::..

Η βενζινοκίνητη έκδοση του i30 προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου σε χώρους, ποιότητα, λειτουργικότητα και καλά οδικά χαρακτηριστικά, είναι πλούσια εξοπλισμένη -ιδιαίτερα σε συστήματα ασφαλείας- κι έχει πολύ ανταγωνιστική τιμή, ενώ ο μικρός βενζινοκινητήρας ανταποκρίνεται με άνεση στην αποστολή του, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις χωρίς υψηλή κατανάλωση ή μεγάλη φορολογική επιβάρυνση

Με ένα εντυπωσιακό προϊοντικό πρόγραμμα, που την έφερε πλέον να διαθέτει μια πλήρως ανταγωνιστική γκάμα μοντέλων απέναντι στους ευρωπαίους και ιάπωνες ανταγωνιστές της, η Hyundai δεν έχει μείνει πίσω από τις εξελίξεις ούτε στον τομέα των κινητήρων. Όπως όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές, δημιούργησε και αυτή ένα μικρό 3κύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα με τούρμπο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αρκετά μοντέλα της, όπως π.χ. η τελευταία γενιά του μικρομεσαίου της χάτσμπακ, που είχαμε ήδη ήδη δοκιμάσει στην πετρελαιοκίνητη έκδοση. Ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε μια από τις δημοφιλέστερες (ακόμα, παρά τη ραγδαία ανάπτυξη των SUV) κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς και στην τρέχουσα γενιά του έχει μήκος 4,34 μ. και μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Όπως συμβαίνει πλέον με κάθε νέο μοντέλο της κατηγορίας, το i30 δεν έχει καμία δυσκολία να δικαιώσει το χαρακτήρα του ως οικογενειακού αυτοκινήτου, προσφέροντας άνετους χώρους για τέσσερα ενήλικα άτομα, που μπορούν να ταξιδέψουν άνετα ακόμα και σε μια μεγάλη απόσταση. Ταυτόχρονα προσφέρει κι ένα μεγάλο για την κατηγορία χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 395 λίτρα, καλύπτοντας έτσι πολύ καλά τις ανάγκες των τεσσάρων επιβατών. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ λειτουργικό, ιδιαίτερα σ' αυτήν την ισχυρότερη έκδοση ντίζελ, που είναι και ακριβότερη και καλύτερα εξοπλισμένη, προσφέροντας πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα και σωστή εργονομία. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που βοηθούν κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Πολύ καλή επίσης με τα μέτρα της κατηγορίας είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στον ταμπλό και τον πλούσιο εξοπλισμό να ενισχύει την ποιοτική εικόνα του αυτοκινήτου.

Η τιμή του αυτοκινήτου με τον χιλιάρη κινητήρα ξεκινάει από 16.390 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, συναγερμό, αυτόματα φώτα, αυτόματους προβολείς, στατικό φωτισμό στροφής, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και AUX, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Επιπλέον στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος. Μοναδική έλλειψη που θα επισημάνουμε είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το εσωτερικό μεταφέρει άνετα 4 άτομα, σ' ένα ποιοτικό και λειτουργικό περιβάλλον, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός είναι ένα ακόμα ατού
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο, χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση που αποδίδει 120 ίππους. Στην Ελλάδα μπορεί ακόμα να φαίνεται «μικρός» (όπως και τα αντίστοιχα σύνολα άλλων κατασκευαστών) σε κάποιους που ακόμα μετράνε τους κινητήρες με τα «κυβικά», στην πραγματικότητα όμως δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να κινήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1''). Η συνολική λειτουργία του ικανοποιεί απόλυτα τον οδηγό, εξασφαλίζοντας ξεκούραστη οδήγηση με λίγες αλλαγές ταχυτήτων χάρη στην πολύ καλή ροπή του. Ίσως να μην είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, παρουσιάζοντας εκείνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των 3κύλινδρων, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικό ή να κουράζει στο ταξίδι. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ικανοποιητικό σε λειτουργία και αίσθηση και ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς πάντως να είναι και κορυφαίο και να προκαλεί για γρήγορες αλλαγές. Η κατανάλωση εξαρτάται φυσικά (όπως σε όλους τους κινητήρες) από τον τρόπο οδήγησης και στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 9-9,5 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας κάτω από τα 7 στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Η μεγάλη πρόοδος που έχει κάνει η Hyundai τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα ορατή στα οδικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της. Το i30 έχει μια εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων και εντυπωσιάζει αμέσως τον οδηγό με την ποιότητα κύλισης και το σίγουρο «πάτημα» που προσφέρει. Στην καθημερινή οδήγηση, ακόμα και με γρήγορους ρυθμούς, αποδεικνύεται απολύτως ασφαλές και προβλέψιμο, με καλό κράτημα, επαρκέστατη πρόσφυση, προοδευτική υποστροφή στο όριό της και απουσία απότομων αντιδράσεων. Το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο (περίπου 2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και ακριβές, αλλά θα προτιμούσαμε η «βαριά» αίσθηση που προσφέρει (και την οποία σε προσωπικό επίπεδο προτιμούμε σε σχέση με τα πιο ελαφρά τιμόνια) να ήταν λιγότερο τεχνητή. Λεπτομέρειες, ίσως, αλλά το γεγονός ότι ασχολούμαστε με λεπτομέρειες, έχοντας μόνο θετικές κρίσεις για τα σημαντικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του, δείχνει πόσο καλό είναι αυτό το Hyundai! Εξίσου θετική είναι και η εικόνα της άνεσης που προσφέρει, ενώ αποτελεσματικά αποδείχθηκαν και τα φρένα του.
YΠEP
- Λειτουργικότητα
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα κύλισης - άνεση
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- Ηχομόνωση
- Τιμή
- 5ετής εγγύηση και οδική βοήθεια
KATA
- «Τεχνητή» αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο χιλιάρης κινητήρας έχει τη δύναμη για να κινήσει με ασφάλεια το i30, που ικανοποιεί απόλυτα με το συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και άνεσης που προσφέρει
Συμπέρασμα
Και η βενζινοκίνητη έκδοση του i30 επιβεβαιώνει το συμπέρασμα που είχαμε βγάλει μετά τη δοκιμή της πετρελαιοκίνητης, ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με απόλυτα κριτήρια, ευρύχωρο, ασφαλές, λειτουργικό, καλά φτιαγμένο και πολύ καλά εξοπλισμένο, που σ' αυτήν την έκδοση μάλιστα προσφέρεται και σε ανταγωνιστική τιμή. Αυτή η βενζινοκίνητη έκδοση προσφέρει επαρκή δύναμη για ενεργητική ασφάλεια χωρίς υπερβολική κατανάλωση, δίνοντας έτσι ένα ακόμα δείγμα του σύγχρονου "value for money" της Hyundai, στο οποίο το βάρος έχει μετακινηθεί πλέον περισσότερο από το δεύτερο συνθετικό στο πρώτο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.hyundai.gr


  UP