ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo XC60 - D5

Ασφάλεια, ποιότητα, ευχρηστία         ..:: Σαββάτο, 22 Δεκεμβρίου 2018 ::..

Το μεσαίο "SUV" της Volvo είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο συνολικά, ποιοτικό, πολύ ασφαλές, ευκολοδήγητο, πλούσια εξοπλισμένο, γρήγορο στην έκδοση με το δυνατό ντίζελ, αλλά χωρίς υπερβολική κατανάλωση, επιβεβαιώνοντας την καθιέρωση της σουηδικής εταιρείας ως μόνιμου και βασικού ανταγωνιστή των "premium" κατασκευαστών

Με τα μεγέθη των μεγάλων αυτοκινήτων να έχουν... ξεφύγει, δημιουργώντας προφανές πρόβλημα στην ευελιξία τους στις αστικές συνθήκες και στους στενούς επαρχιακούς δρόμους, τα μεσαία "premium" SUV, που επίσης έχουν μεγαλώσει αρκετά, είναι πλέον μια αρκετά ελκυστική λύση για όσους θέλουν πιο γήινα αυτοκίνητα, μεγάλα μεν, αλλά όχι σε μέγεθος μικρών φορτηγών! Το νέο XC60 ανταποκρίνεται πολύ καλά σ' αυτήν την ανάγκη, αφού είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο (μήκος 4,688 μ. μεταξόνιο 2.865 χιλιοστά), επιβλητικό και απολύτως σύγχρονο τεχνολογικά, που καλύπτει τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο γοήτρου, χωρίς να χρειάζεται μια... πλατεία για να ελιχθεί.

Εσωτερικό
Οι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολιών για τους χώρους που προσφέρει, οι οποίοι φιλοξενούν με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερις επιβάτες. Αντίστοιχη ευκολία υπάρχει και για τη μεταφορά των αποσκευών τους, στο μεγάλο πορτμπαγκάζ των 505 λίτρων. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου και ανταποκρίνεται στην υψηλή τιμή του αυτοκινήτου και τις αυξημένες απαιτήσεις που αυτή δημιουργεί. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα να επιτρέπει σε κάθε οδηγό να βρει με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Γενικά σωστή είναι και η εργονομία, θα εκφράσουμε μόνο μια επιφύλαξη για τη λειτουργία της μεγάλης οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό, που υπάρχει σε όλα πλέον τα Volvo και χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση όλων σχεδόν των λειτουργιών του αυτοκινήτου, έχοντας γίνει για αυτό μάλλον πολύπλοκη σε λειτουργία.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 57.164,80 ευρώ, με πολύ υψηλό επίπεδα εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 7 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηχοσύστημα με USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εσωτερικό είναι ποιοτικό, ευρύχωρο και λειτουργικό, με ιδιαίτερο χαρακτήρα σχεδιαστικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Το D5 κινείται από τον 2λιτρο ντίζελ της Volvo στην έκδοση των 235 ίππων. Ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό, με άφθονη ροπή, που ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου και δεν έχει κανένα πρόβλημα να το κινήσει γρήγορα (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2'') παρά το μεγάλο βάρος, που ξεπερνάει τα 1.900 κιλά. Η συγκεκριμένη έκδοση του κινητήρα (D5) διαθέτει την τεχνολογία PowerPulse, η οποία διοχετεύει μέσω ενός συμπιεστή σε ένα δοχείο αέρα υπό πίεση, που διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εισαγωγής όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι από στάση ή από χαμηλές στροφές, με στόχο την εξάλειψη της καθυστέρησης απόκρισης που έχουν οι παραδοσιακοί τούρμπο ντίζελ. Η συνεργασία του κινητήρα με το καλό αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων είναι άψογη επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Η κατανάλωση δεν μπορεί να είναι βέβαια χαμηλή σε ένα τόσο μεγάλο, βαρύ και δυνατό αυτοκίνητο, δεν είναι όμως υπερβολική και είναι βεβαίως πολύ χαμηλότερη από αυτή που θα είχε μια βενζινοκίνητη έκδοση αντίστοιχων επιδόσεων. Στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί στα 10,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο εξαρτάται βεβαίως σημαντικά από τον τρόπο οδήγησης (ας μην ξεχνάμε ότι τα SUV έχουν και αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση στις υψηλές ταχύτητες), αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί να πέσει γύρω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Οι νέες, πιο άκαμπτες πλατφόρμες στις οποίες βασίζονται τα νέα μοντέλα των διάφορων κατασκευαστών (το XC60 στηρίζεται στη νέα πλατφόρμα της Volvo με τον κωδικό SPA), οι βελτιώσεις στις αναρτήσεις και η αλματώδης εξέλιξη των ηλεκτρονικών επιτρέπουν πλέον σε μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα σαν το XC60 να έχουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως ασφαλή και, κυρίως, απολύτως προβλέψιμη και εύκολα ελεγχόμενη από τον οδηγό. Σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο δεν σε αγχώνει με τον όγκο του, ακολουθεί με ευκολία τις γραμμές που επιλέγεις, ακόμα κι όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, η τετρακίνηση βοηθάει ακόμα περισσότερο να «περάσει αποτελεσματικά στο δρόμο» η δύναμη του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα όταν γλιστράει, ενώ υπάρχουν πάντα και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, που επεμβαίνουν αν και όταν χρειαστεί. Προφανώς ένα τόσο ψηλό αυτοκίνητο γέρνει λίγο παραπάνω όταν πιέζεται στις στροφές, σε σύγκριση π.χ. με ένα S60, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει την τροχιά του ή να αγχώνει τον οδηγό.

Τα καλά φρένα συμπληρώνουν τη θετική εικόνα, το τιμόνι είναι απολύτως ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα το μοντέλου, ενώ και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι επίσης απολύτως ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του. Το σύστημα τετρακίνησης είναι αυτόματο, μεταδίδοντας κατ' αρχάς στους μπροστινούς τροχούς το σύνολο της ροπής και μεταφέροντας σταδιακά μέχρι και το 50% πίσω αν χρειαστεί. Σημειώνουμε επίσης πως όταν είναι σταματημένο το αυτοκίνητο, είναι ενεργοποιημένη η πλήρης τετρακίνηση για μέγιστη πρόσφυση στο ξεκίνημα. Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, προφανώς δεν μιλάμε για ένα καθαρόαιμο, αλλά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά), η ύπαρξη τετρακίνησης, ο κινητήρας ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο επιτρέπουν κάποιες «περιπέτειες», που καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ασφάλεια
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Ευκολία οδήγησης-φιλική συμπεριφορά
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες
KATA
- Κάπως πολύπλοκη λειτουργία κεντρικής οθόνης, λόγω μεγάλου αριθμού λειτουργιών που διαχειρίζεται
Ο δυνατός ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις, τις οποίες διαχειρίζεται  αποτελεσματικά το πολύ καλά στημένο πλαίσιο
Συμπέρασμα
Ένα ακόμα μοντέλο που επιβεβαιώνει την καθιέρωση της Volvo ανάμεσα στους κατασκευαστές «πολυτελών» αυτοκινήτων, το XC60 είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα μπορεί να «προσπεράσει», αφήνοντας το έξω από τις πιθανές επιλογές του, ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας. Ευρύχωρο, πολύ ποιοτικό, με τεχνολογία αιχμής, πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, πολύ πλούσιο εξοπλισμό και, στο D5, με ένα δυνατό κινητήρα ντίζελ, που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια χωρίς υπερβολική κατανάλωση, προσφέρεται ταυτόχρονα και σε τιμή που είναι μεν απρόσιτη για τους πολλούς, αλλά απολύτως ανταγωνιστική για την κατηγορία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP