ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes A Class - 180d

Το καλύτερο δεν ήταν εχθρός του καλού!         ..:: Σαββάτο, 01 Δεκεμβρίου 2018 ::..

Η νέα γενιά του μικρομεσαίου χάτσμπακ της Mercedes είναι ένα συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο, προσφέροντας πολύ καλή οδική συμπεριφορά και υψηλού επιπέδου ποιότητα, όπως και η προηγούμενη, αλλά με καλύτερη ποιότητα κύλισης και άνεση, σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και έναν ακόμα καλύτερο μικρό ντίζελ, που προσφέρει επαρκή δύναμη με πολύ χαμηλή κατανάλωση

Η A-Class στη διάρκεια της πορείας της από γενιά σε γενιά, με τις εξελίξεις και τις μεταμορφώσεις της, έδειξε τη μεγάλη ικανότητα που έχει αναπτύξει η Mercedes να προσαρμόζεται στις ανάγκες των καιρών, αλλά ακόμα και να μαθαίνει από τα λάθη της. Η «γκέλα» της πρώτης γενιάς με το περίφημο τεστ αποφυγής ταράνδου δεν κατέστρεψε το πρόγραμμα του μικρότερου μοντέλου με το αστέρι και ο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος αντίδρασης της εταιρείας όχι απλώς το διέσωσε, αλλά και το ενίσχυσε, αυξάνοντας τελικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σ' αυτήν. Και μετά, όταν η αποδοχή των πολυμορφικών άρχισε να περιορίζεται, η εταιρεία της Στουτγάρδης προσαρμόστηκε και σ' αυτήν την αλλαγή και άλλαξε εντελώς το χαρακτήρα του μοντέλου, μετατρέποντάς το από ένα μικρό «οικογενειακό» πολυμορφικό σ' ένα νεανικό μικρομεσαίο χάτσμπακ. Η αλλαγή αυτή αποδείχθηκε πετυχημένη και η Mercedes τώρα παρουσιάζει τη νέα γενιά της A-Class πάνω στην ίδια φιλοσοφία. Ένα μικρομεσαίο προσθιοκίνητο χάτσμπακ, λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος 4,419 μ. και μεταξόνιο 2.729 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα μόλις μπαίνεις στο εσωτερικό της A-Class, είναι το ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, που δίνει στο αυτοκίνητο μια αίσθηση "hi tech", η οποία ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του και το γόητρο της μάρκας. Η αίσθηση αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα χειριστήρια διαφόρων λειτουργιών με επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στο... τιμόνι (το μόνο κακό με αυτά τα σύγχρονα συστήματα, που θα το έχετε διαπιστώσει και στα smartphones και τις ταμπλέτες, είναι ότι μπορείς να ενεργοποιείς κατά λάθος λειτουργίες, στη συγκεκριμένη περίπτωση π.χ. να αλλάξεις σταθμό στα ραδιόφωνο χωρίς να το θέλεις, όταν αγγίξεις κατά λάθος την επιφάνεια αφής με το χέρι σου, ψάχνοντας για κάτι άλλο). Οι χώροι για τους επιβάτες έχουν βελτιωθεί και είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους, ενώ αυξημένη είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 370 λίτρα και είναι πολύ καλή για την κατηγορία. Γενικά, αν και το αυτοκίνητο προωθεί κατ' αρχάς μια αίσθηση γοήτρου και πολυτέλειας, δεν έχει παραβλεφθεί καθόλου η λειτουργικότητα και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετές, κάτι που δεν είναι και δεδομένο σήμερα για κάθε αυτοκίνητο.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς με ακρίβεια, η εργονομία σωστή και η ποιότητα κατασκευής κορυφαία για την κατηγορία, όπως περιμένει κανείς από μια Mercedes. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, μάλλον οι Γερμανοί το παράκαναν λίγο στο χαμήλωμα της ανάρτησης, γιατί οι πόρτες είναι αρκετά χαμηλές σε περίπτωση που παρκάρεις δίπλα σε ένα ψηλό πεζοδρόμιο θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στο άνοιγμα για να μη «βρουν» κάτω! Η τιμή της πετρελαιοκίνητης A 180d ξεκινάει από 32.338 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, σύστημα ενεργούς υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, 7 αερόσακoι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησής, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και οι καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Οι βελτιωμένοι χώροι και το "hi tech" ταμπλό χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του νέου μοντέλου
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ντίζελ 1.5 της προηγούμενης γενιάς, προϊόν της συνεργασίας της Mercedes με τη Renault, ήταν ήδη ένας από τους κορυφαίους «μικρομεσαίους» κινητήρες ντίζελ και στην αναβαθμισμένη μορφή του με τους 116 ίππους, που ανταποκρίνεται και στις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, είναι ακόμα καλύτερος. Έχει πολύ καλή ροπή, που προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση, με θόρυβό που απομονώνεται πολύ καλά από την ιδιαίτερα καλή ηχομόνωση, προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια) στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5''), με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στις αστικές συνθήκες και στα 5,5 στον ανοιχτό δρόμο! Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων είναι αρκετά γρήγορο και με ομαλές αλλαγές.

Οδηγώντας
Η πιο θεαματική βελτίωση σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι στην ποιότητα κύλισης και κυρίως στην άνεση, που λόγω των σφιχτών αναρτήσεων βρισκόταν σε μέτρια επίπεδα. Το νέο μοντέλο, χωρίς να υστερεί καθόλου σε οδική συμπεριφορά, που είναι και τώρα εξαιρετική, με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προοδευτικές αντιδράσεις, είναι πολύ καλύτερα στημένο σε ό,τι αφορά την απορρόφηση των κραδασμών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έχοντας ένα πιο «σπορτίφ» προσανατολισμό από τα άλλα μοντέλα της Mercedes, αφού απευθύνεται και σε ένα πιο νεανικό κοινό, δεν είναι το κορυφαίο μικρομεσαίο χάτσμπακ σε άνεση (όπως άλλωστε και ο... αιώνιος αντίπαλος από το Μόναχο), είναι όμως τώρα απολύτως αποδεκτό, με μια ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου και άνεση που δεν κουράζει στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η 180d, όπως και η βασική έκδοση βενζίνης, έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε αντίθεση με τις ισχυρότερες εκδόσεις που έχουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, το οποίο εξ ορισμού μπορεί να προσφέρει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Μια άλλη βελτίωση είναι στο τιμόνι, που είναι ακριβές και με καλή αίσθηση (ειδικά στην επιλογή σπορ) κι έχει -επιτέλους- ικανοποιητική επαναφορά. Πρόκειται στην ουσία για την πρώτη Mercedes για την οποία δεν θα αναφέρουμε «μέτρια επαναφορά του τιμονιού»! Τέλος τα φρένα είναι, όπως πάντα στις Mercedes, εξαιρετικά.
">
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Κινητήρας
- Χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
Εξαιρετική σε οδική συμπεριφορά, η νέα A-Class έχει βελτιωθεί και σε άνεση, που αποτελούσε την αδυναμία του προηγούμενου μοντέλου
Συμπέρασμα
Η νέα γενιά της A-Class είναι ένα σημαντικά καλύτερο αυτοκίνητο από την προηγούμενη, με αναβαθμισμένο εσωτερικό σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, καλύτερους χώρους και πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης και άνεση, χωρίς να υστερεί καθόλου σε οδική συμπεριφορά. H 180d συνδυάζει τα παραπάνω με ένα πολύ καλό μικρό κινητήρα, ο οποίος προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις που εξασφαλίζουν ενεργητική ασφάλεια και ταυτόχρονα είναι εντυπωσιακά οικονομικός. Ευχάριστη στην οδήγηση, ασφαλής, ποιοτική και λειτουργική, ανταποκρίνεται απόλυτα στις αυξημένες απαιτήσεις που έχει κανείς από μια Mercedes, ακόμα κι όταν πρόκειται για τη «βασική» έκδοση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP