ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini - Cooper

Απόλαυση με στιλ         ..:: Σαββάτο, 24 Νοεμβρίου 2018 ::..

Το ανανεωμένο Mini στην έκδοση Cooper με τον δυνατό κινητήρα τούρμπο του 1,5 λίτρου εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει ποιότητα και lifestyle με αμιγώς «αυτοκινητικά», οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά που ενθουσιάζουν και τον απαιτητικό οδηγό

To είχαμε επισημάνει και στην παρουσίαση του ανανεωμένου Mini, ότι κανονικά ένα αυτοκίνητο σαν αυτό, που πωλείται περισσότερο με λογική «λαϊφστάιλ», άρα εκ των πραγμάτων έχει στιλ που έχει κερδίσει το κοινό, και ταυτόχρονα προσφέρει ποιότητα, ασφάλεια και οδηγική απόλαυση, κανονικά δεν θα χρειαζόταν καν τη συνηθισμένη ανανέωση που γίνεται σε όλα τα αυτοκίνητα στο μέσον της εμπορικής τους ζωής. Το κοινό όμως έχει... κακομάθει, το "facelift" θεωρείται πλέον εκ των ων ου άνευ για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, οπότε αναγκαστικά και η Mini προχώρησε σε μία περιορισμένη ανανέωση για το εμβληματικό μοντέλο της, επωφελούμενη κυρίως για να συμπληρώσει τον εξοπλισμό του με τα πιο πρόσφατα ηλεκτρονικά συστήματα και για να αντικαταστήσει το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων με ένα 7άρι διπλού συμπλέκτη, που είχε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Εσωτερικό
Η βασική αλλαγή στο ανανεωμένο Mini είναι ότι διαθέτει πλέον στάνταρ σε όλη την γκάμα μια νέα κεντρική έγχρωμη οθόνη 6,5'' κι ένα νέο πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος. Από κει και πέρα το αυτοκίνητο είναι όπως το γνωρίζαμε. Οι χώροι είναι περιορισμένοι για τους πίσω επιβάτες, αλλά πάντως είναι... πραγματικοί (γιατί στο προηγούμενο μοντέλο, αν ο οδηγός ξεπερνούσε το 1,80 μ. πίσω δύσκολα μπορούσαν να χωρέσουν δύο ενήλικοι) και o χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 211 λίτρα, εξακολουθεί να είναι μικρός με τα μέτρα της κατηγορίας και θυμίζει περισσότερο... μίνι (ίσως για να δικαιώνει το όνομα του αυτοκινήτου!) παρά σούπερ μίνι. Μπορείς πάντως (όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη!) να πας με αυτό στο σούπερ μάρκετ και να χωρέσουν τα ψώνια της εβδομάδας, κάτι που στο προηγούμενο μοντέλο δεν ήταν και τόσο προφανές. Αυτά, όμως, είναι χαρακτηριστικά που μάλλον τα αποδέχεται εύκολα η παραδοσιακή πελατεία του Mini (για τους υπόλοιπους υπάρχει και το 5θυρο, που είναι και μεγαλύτερο), όπως και την ιδιόμορφη εργονομία του σε ό,τι αφορά όργανα και διακόπτες (που δεν δυσκολεύεσαι πάντως να συνηθίσεις, μόλις οδηγήσεις για λίγο διάστημα το αυτοκίνητο). Η παράδοση έχει διατηρηθεί σε ό,τι αφορά τους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς.

Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Αυτά που κρίνουμε μάλλον ανεπαρκή είναι τα σκιάδια, που είναι μικρά και αδυνατούν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των πλαϊνών παράθυρων όταν στραφούν προς το πλάι, με αποτέλεσμα αν ο ήλιος είναι στο πλάι, να γίνεται ενοχλητικός σε μία μεγάλη διαδρομή. Προτείνεται πάντως μία λύση από την εταιρεία με -έξτρα- πρόσθετο πλευρικό σκιάδιο για τον οδηγό (στη θέση που από την πλευρά του συνοδηγού βρίσκεται η χειρολαβή της οροφής). Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως "premium". Κάτι που ήταν βέβαια απαραίτητο με δεδομένη την αυξημένη τιμή του, η οποία ξεκινάει από 21.225 ευρώ στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο (περίπου 3.500 ευρώ παραπάνω για το αυτόματο), με στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει ESP, 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop και ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη της ρεζέρβας.
Χαρακτηριστική η εικόνα του ταμπλό με την ιδιόμορφη εργονομία, οι χώροι πίσω είναι περιορισμένοι και η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Mini Cooper χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο του 1,5 λίτρου με τους 136 ίππους. Έναν αρκετά δυνατό κινητήρα, που δεν προδίδει εύκολα την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του, έχοντας λειτουργία πολύ ομαλή για 3κύλινδρο. Δεν είναι ούτε υπερβολικά θορυβώδης, ούτε έχει πολλούς κραδασμούς, είναι εύστροφος κι έχει πολύ καλή ροπή από χαμηλά (22,4 kgm σταθερά από 1.480 μέχρι 4.200 στροφές). Προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8'' και για τις δύο εκδόσεις, με χειροκίνητο κιβώτιο και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), που του επιτρέπουν να κινηθεί με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν θέλει ο οδηγός, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του πλαισίου και προσφέροντας οδηγική απόλαυση και ενεργητική ασφάλεια. Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι πολύ καλό, πραγματοποιεί γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές και συμβάλλει στην καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα χάρη στο μεγάλο αριθμό σχέσεων. Είναι χαρακτηριστικά ότι στις τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης δίνει χαμηλότερες τιμές στην πόλη σε σύγκριση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Η κατανάλωση που είδαμε εμείς στην πράξη ήταν γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, ενώ σε μια διαδρομή που κάναμε από την Αθήνα με την Κόρινθο χωρίς να παραβιάσουμε το ανώτατο όριο ταχύτητας των 130 χλμ./ώρα, η μέση τιμή ήταν 7 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η ανανέωση δεν επέφερε κάποιες αλλαγές στο συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου, οπότε η συμπεριφορά του είναι αναμενόμενη. Εξακολουθεί όπως και ο προκάτοχός του να είναι σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά στα μικρά αυτοκίνητα, στρίβει σαν καρτ, έχει εξαιρετικό κράτημα, η ακρίβεια της συμπεριφοράς του ενθουσιάζει και τον απαιτητικό οδηγό, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και τα φρένα πολύ καλά, οπότε για μια ακόμα φορά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης για όσους μπορούν να την εκτιμήσουν. Η ποιότητα κύλισης θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, αλλά η άνεση εξακολουθεί να είναι μέτρια λόγω των σφιχτών αναρτήσεων. Η επιλογή της Mini είναι ξεκάθαρη: προσφέρει ένα σπορτίφ αυτοκίνητο για νεαρόκοσμο που έχει μεγαλύτερες αντοχές στις αντιδράσεις μιας ανάρτησης ρυθμισμένης για σπορτίφ χαρακτήρα.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Tιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Χαρακτήρας και στιλ που ξεχωρίζει
KATA
- Xώροι
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Άνεση
- Αυξημένη τιμή
- Μικρά σκιάδια
Ο κινητήρας 1.5 προσφέρει καλές επιδόσεις, αξιοποιώντας ένα εξαιρετικά στημένο πλαίσιο που ενθουσιάζει και τον απαιτητικό οδηγό
Συμπέρασμα
Με τις περιορισμένες αλλαγές που έγιναν και την προσαρμογή της λίστας του εξοπλισμού του στις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας, το ανανεωμένο Mini εξακολουθεί να είναι ένα ιδιαίτερο προϊόν "lifestyle" με πολύ έντονα «αυτοκινητικά» χαρακτηριστικά. Ειδικά αυτή η έκδοση Cooper, που προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις, απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό που εκτιμάει το ξεχωριστό στιλ του Mini, την ποιότητά του και το γόητρο που προσφέρει η συνολική εικόνα του, αλλά ταυτόχρονα και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, χάρη στο εξαιρετικό πλαίσιο και τις καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει ο κινητήρας, χωρίς μάλιστα υπερβολική κατανάλωση. Η τιμή του βεβαίως είναι υψηλή, αλλά σε ποιο προϊόν lifestyle δεν είναι;
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP