ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Kona - 1.0 T

Ισορροπημένη πρόταση         ..:: Σαββάτο, 17 Νοεμβρίου 2018 ::..

Το μικρό SUV της Hyundai επιβεβαιώνει τη μεγάλη πρόοδο του κορεάτικου γκρουπ και την καθιέρωσή του ανάμεσα στους μεγάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση σε απολύτως ανταγωνιστικά επίπεδα για την κατηγορία, καλούς χώρους και γεροδεμένη κατασκευή, με καλή τιμή και πλούσιο εξοπλισμό

Από τη μεγάλη προϊοντική επίθεση της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά δεν ήταν δυνατόν να λείπει ένα μοντέλο στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου». Από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, το Kona έχει μήκος 4,165 μ. και μεταξόνιο 2600 χιλιοστών και προφανώς μπορεί να προσφέρει χωρίς συμβιβασμούς τις υπηρεσίες που περιμένει κανείς από ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο (γι' αυτό άλλωστε και στις μέρες μας είναι πολλοί οι αγοραστές που στρέφονται από τα μικρομεσαία οικογενειακά χάτσμπακ στα κάθε είδους μικρά "SUV" και "Crossover"). Το Kona βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της Hyundai και η κατασκευή του αμαξώματος έχει γίνει κατά 51% από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, που εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία.

Εσωτερικό
Με δεδομένες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου (ιδιαίτερα δε το αυξημένο ύψος που χαρακτηρίζει όλα τα "SUV"), είναι αναμενόμενο το γεγονός ότι το Kona προσφέρει επαρκείς χώρους στο εσωτερικό του, που φιλοξενούν άνετα τέσσερα άτομα και καλύπτουν τις οικογενειακές ανάγκες. Τις οποίες καλύπτει επίσης και ο χώρος αποσκευών που έχει χωρητικότητα 361 λίτρων, είναι δηλαδή επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι δεν έχει απολύτως κανονικό σχήμα (έχει εξογκώματα στα πλευρά, ιδιαίτερα αριστερά), το οποίο θα επέτρεπε καλύτερη εκμετάλλευση της χωρητικότητάς του. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό (μία λεπτομέρεια που θα προτιμούσαμε να είναι διαφορετική, είναι ότι το «ραφάκι» στην κονσόλα δεν έχει δάπεδο από αντιολισθητικό υλικό, οπότε αν ακουμπήσεις εκεί π.χ. ένα τηλέφωνο, μπορεί να... πηγαινοέρχεται σε δρόμους με στροφές).

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και η γενική εργονομία σωστή, αλλά η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος ενδεχομένως να μην επιτρέψει σε κάποιους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Ποιοτικά το Kona ικανοποιεί, χωρίς βεβαίως μεγάλες πολυτέλειες, αλλά με προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 16.990 ευρώ με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Και φυσικά όπως για όλα τα Hyundai, στην τιμή του Kona συμπεριλαμβάνεται 5ετής εγγύηση (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και οδική βοήθεια.
Σωστή εργονομία, πλούσιος εξοπλισμός, γεροδεμένη κατασκευή και καλοί χώροι χαρακτηρίζουν το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο της Hyundai με τον άμεσο ψεκασμό χρησιμοποιείται στο Kona στην ισχυρότερη έκδοση των 120 ίππων. Πρόκειται για ένα κινητήρα που ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας επαρκείς επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12'') και ασφάλεια στα προσπεράσματα, με το πλεονέκτημα που έχουν στην Ελλάδα οι κινητήρες μικρού κυβισμού σε ό,τι αφορά τις φορολογικές επιβαρύνσεις. Ίσως να μην είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, παρουσιάζοντας εκείνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των 3κύλινδρων, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικός ή να κουράζει στο ταξίδι. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ικανοποιητικό σε λειτουργία και αίσθηση και ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς πάντως να είναι και κορυφαίο και να προκαλεί για γρήγορες αλλαγές, ενώ θα προτιμούσαμε να είχε κάπως λιγότερο μακριές σχέσεις, που θα επέτρεπαν λίγο περισσότερο «νεύρο» στην οδήγηση. Η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική, χωρίς να είναι το αυτοκίνητο κι από τα πιο οικονομικά «χιλιάρια», με τιμές που στην πόλη κυμαίνονται από 8,5 ως 9 λίτρα/100 χλμ. ανάλογα με την συνθήκες, πέφτοντας σε πιο ανοιχτό δρόμο ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως σε όλα τα σύγχρονα Hyundai η ποιότητα κύλισης που προσφέρει το Kona είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας του, όπως επίσης ικανοποιητική είναι η άνεση που προσφέρει. Η οδική του συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, αυτή που περιμένει κανείς από ένα μικρό υπερυψωμένο αυτοκίνητο, προοδευτικά υποστροφική στην πίεση και απολύτως προβλέψιμη. Προφανώς οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αυξημένες σε σχέση π.χ. με ένα i30, αλλά δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου. Συνολικά το Kona δεν προκαλεί μεν για σπορ οδήγηση (δεν είναι αυτός άλλωστε ο ρόλος του), αλλά και δεν προβληματίζει ούτε στο ελάχιστο τον οδηγό, σε όποιο δρόμο κι αν κινείται. Ικανοποιητικό θα λέγαμε ότι είναι το τιμόνι για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και για τα δικά μας γούστα είναι περισσότερο ελαφρύ απ' ό,τι χρειάζεται. Τα επαρκή φρένα συμπληρώνουν μία εικόνα ενός ευκολοδήγητου και ασφαλούς αυτοκινήτου, που καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες.
YΠEP
- Καλοί χώροι
- Εξοπλισμός
- Γεροδεμένη κατασκευή
- Ποιότητα κύλισης
- Τιμή
- 5ετής εγγύηση και οδική βοήθεια
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μακριές σχέσεις κιβωτίου
Ο χιλιάρης κινητήρας κινεί με άνεση το αυτοκίνητο, που προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και ασφαλή συμπεριφορά χωρίς εξάρσεις
Συμπέρασμα
Ένα ακόμα μοντέλο της Hyundai σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία, επιβεβαιώνει την καθιέρωση του κορεάτικου γκρουπ ανάμεσα στους μεγάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, καλύπτοντας με απόλυτη επάρκεια τις υπηρεσίες για τις οποίες προορίζεται, προσφέροντας σύγχρονη τεχνολογία, καλή ποιότητα, ασφάλεια και ικανοποιητική άνεση σε μία απολύτως ανταγωνιστική τιμή, που συνδυάζεται μάλιστα με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και 5ετή εγγύηση. Είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση όχι επειδή έχει προσιτή τιμή, αλλά επειδή είναι καλό αυτοκίνητο...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.hyundai.gr


  UP