ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το DS7 Crossback

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 02 Νοεμβρίου 2018 ::..
Η αντιπροσωπεία της Citroen, που εκπροσωπεί στη χώρα μας και την "premium" μάρκα DS του γαλλικού γκρουπ, παρουσίασε επίσημα στους έλληνες δημοσιογράφους το νέο πολυτελές μεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της μάρκας, το DS7 Crossback. Με την ευκαιρία αυτή μάλιστα ανακοινώθηκε και η δημιουργία ενός ειδικού DS Store στην Αθήνα, του πρώτου καταστήματος του είδους που δημιουργεί εισαγωγέας των Citroen και DS στην Ευρώπη, που θα υποστηρίζει τις πωλήσεις και τις υπηρεσίες "after sales" της DS, σε ένα περιβάλλον ανάλογου επιπέδου με την πολυτελή εικόνα που θέλει να προβάλλει η μάρκα. Οι τιμές του DS7 Crossback ξεκινούν από 27.999 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 των 130 ίππων, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού ορίων ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, πίσω φώτα τεχνολογίας LED, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.


Αρκετές προσπάθειες έχουν κάνει στο παρελθόν οι Γάλλοι για να ανταγωνιστούν τους Γερμανούς στα λεγόμενα "premium" αυτοκίνητα, αλλά οι προσπάθειές τους έγιναν κατά τη γνώμη μας προς λάθος κατεύθυνση και γι' αυτό δεν πέτυχαν. Όταν κάποιος έχει καθιερώσει την παρουσία του σε μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων με συγκεκριμένη εικόνα, για να τον ανταγωνιστείς πρέπει να προσεγγίσεις το ίδιο κοινό με διαφορετικό τρόπο. Οι Γάλλοι απλά είχαν προσπαθήσει να φτιάξουν καλά αυτοκίνητα, πλούσια εξοπλισμένα και μεγάλα σε μέγεθος. Όταν όμως το κοινό είχε συνηθίσει να επιλέγει τέτοια αυτοκίνητα από τους Γερμανούς, όχι μάλιστα από μια μόνο μάρκα αλλά από τρεις, δεν ήταν εύκολο να πεισθεί να δοκιμάσει κάτι άλλο. Οι Γάλλοι όμως έχουν κι ένα ατού για να προσεγγίσουν το κοινό υψηλής οικονομικής επιφάνειας, που δεν είχαν χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα. Στην ουσία, αν εξαιρέσουμε τα αυτοκίνητα, είναι οι πρωτοπόροι σε παγκόσμιο επίπεδο στα κάθε είδους προϊόντα πολυτελείας, μόδα, φαγητό, αρώματα, κρασιά, παπούτσια και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς και ο τζίρος τους σε αυτά τα προϊόντα είναι αντίστοιχος με τον τζίρο όλων των άλλων μαζί.

Έχοντας λοιπόν προνομιακή θέση στα προϊόντα πολυτελείας, δεν είχαν παρά να εκμεταλλευτούν αυτήν ακριβώς την εικόνα για να προσφέρουν και αντίστοιχα αυτοκίνητα, με τα οποία θα μπορούσαν να προβάλλουν το δικό τους "savoir faire" στην πολυτέλεια και όχι κάποιο τεχνολογικό αντίγραφο των Γερμανών. Αυτό ακριβώς προσπαθεί να κάνει τώρα η Citroen με τη DS και ιδιαίτερά με το νέο μεσαίο "SUV" της μάρκας, το DS7 Crossback, ένα αυτοκίνητο που τοποθετείται ανάμεσα στη μικρομεσαία και τη μεσαία κατηγορία των premium SUV, πλησιάζοντας μάλλον περισσότερο προς τη δεύτερη, με μήκος 4,573 μ. Όχι πως η εταιρεία αγνόησε το τεχνολογικό περιεχόμενο του αυτοκινήτου, άλλωστε οι Γάλλοι δεν υστερούν σε τεχνολογία απέναντι σε οποιονδήποτε ανταγωνιστή τους, απλώς φρόντισαν να εκμεταλλευτούν και να εφαρμόσουν στο αυτοκίνητο την τεχνογνωσία άλλων γαλλικών εταιρειών που κατασκευάζουν πολυτελή προϊόντα, από την επιλογή και τη ραφή των υφασμάτων και των δερμάτων στις ταπετσαρίες, μέχρι τα διακοσμητικά από χρώμιο, ξύλο και αλλά υλικά, χωρίς φυσικά να παραλείψουν ένα ιδιαίτερο εσωτερικό «ντιζάιν» που δημιουργεί ένα ξεχωριστό περιβάλλον, σαφώς διακριτό από αυτό των Γερμανών ανταγωνιστών τους. Για να τονίσουν δε ακόμα περισσότερο αυτόν τον χαρακτήρα, προσφέρουν το αυτοκίνητο όχι μόνο με τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, αλλά και με τέσσερις διαφορετικές επιλογές για τον εσωτερικό διάκοσμο, που παραπέμπουν στην εξατομίκευση την οποία περιμένει κανείς από τα προϊόντα πολυτελείας.
Από εκεί και πέρα, σε καθαρά «αυτοκινητικό» επίπεδο, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες του γκρουπ PSA, με μια σύγχρονη πλατφόρμα και μία ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων, η οποία μάλιστα ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα, περιλαμβάνοντας και σύνολα μικρού και μεσαίου κυβισμού. Έτσι η γκάμα ξεκινάει από τον βενζινοκινητήρα 1.2 τούρμπο των 130 ίππων (με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο) και περιλαμβάνει έναν ακόμα βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, με 180 ή 225 τύπους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Επίσης υπάρχει ο νέος ντίζελ 1.5 του γκρουπ PSA με 130 ίππους και χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, όπως επίσης κι ένας 2λιτρος ντίζελ με 180 ίππους και αυτόματο κιβώτιο. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί επίσης το κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία νέο σύστημα αναρτήσεων της Citroen, με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) τα οποία υποβοηθούν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες. Ταυτόχρονα για κάποιες εκδόσεις με τους ισχυρότερους κινητήρες, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και ενός συστήματος με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, που παρακολουθεί τον δρόμο εμπρός και «προβλέπει» τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι αναρτήσεις. Και φυσικά το αυτοκίνητο διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, μέχρι και σύστημα «νυχτερινής όρασης» με κάμερα υπερύθρων!

Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου στην παραλιακή ζώνη της Αττικής, οδηγήσαμε το DS7 Crossback με τον ντίζελ 1.5 και το χειροκίνητο κιβώτιο. Για τους χώρους δεν τίθεται θέμα, σε κάθε αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους υπάρχουν πλέον παραπάνω από επαρκείς χώροι για να μετακινηθούν άνετα τέσσερα ενήλικα άτομα ακόμη και στο ταξίδι (καθώς μάλιστα τα πίσω καθίσματα έχουν και τη δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης). Πολύ μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 555 λίτρα. Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, σίγουρα πρόκειται για κάτι διαφορετικό και οι Γάλλοι πέτυχαν την διαφοροποίηση που επεδίωκαν. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση όμως, ακριβώς επειδή πρόκειται για ένα κατασκευαστή που επιδιώκει να καθιερωθεί στην πολυτελή κατηγορία, μας έκανε η ποιότητα κατασκευής κι ο διάκοσμος το αυτοκινήτου (που δεν ήταν μάλιστα στην πιο ακριβή έκδοση, με δέρματα κλπ.), που όντως παραπέμπουν σε "premium" προϊόν, το οποίο ξεφεύγει από τους «μέσους όρους» των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής.

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 130 ίππων, ανταποκρίνεται με άνεση στις ανάγκες του αυτοκινήτου, το βάρος του οποίου ξεπερνάει το 1400 κιλά, προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις και δεν δημιουργεί το παραμικρό αίσθημα ανασφάλειας στα προσπεράσματα. Το εξάρι κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο και έχει ακριβή επιλογέα με καλή αίσθηση. Εκεί που βεβαίως αυτοκίνητο ξεχωρίζει -ολόκληρη Citroen βρίσκεται πίσω του!- είναι στον τομέα της άνεσης, όπου πράγματι είναι κορυφαίο. Έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αντάξια ενός ακριβού αυτοκινήτου και ισοπεδώνει σχεδόν τις ανωμαλίες, με μοναδικό τίμημα μία ελαφρότατη τάση «πλεύσης», που δεν ενοχλεί καθόλου και -κυρίως- δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο έχει μία οδική συμπεριφορά ασφαλέστατη και πολύ εύκολα ελεγχόμενη απ' οποιονδήποτε οδηγό. Συνολικά, λοιπόν, και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος θα λέγαμε ότι οι Γάλλοι πέτυχαν το στόχο και το λόγο έχει τώρα το κοινό!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP