ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Hyundai i20 - 1.0 T 100 HP

Για μέσα και για έξω         ..:: Σαββάτο, 20 Οκτωβρίου 2018 ::..

Με χώρους που συναγωνίζονται εκείνους των μικρομεσαίων χάτσμπακ της προηγούμενης γενιάς, αναβαθμισμένη ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό κι ένα δυνατό μικρό κινητήρα με τούρμπο που επιτρέπει την άνετη και ασφαλή οδήγησή του και εκτός πόλης, το ανανεωμένο i20 είναι εξαιρετικά προσαρμοσμένο στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, όπου το ρόλο του «βασικού» οικογενειακού αυτοκινήτου παίζουν πλέον πολύ συχνά τα σούπερ μίνι

Η ανανέωση ενός μοντέλου στο μέσον της εμπορικής του ζωής, περιλαμβάνει συνήθως ένα αισθητικό φρεσκάρισμα για να δείχνει το αυτοκίνητο νέο κι από εκεί και πέρα, αποτελεί πολλές φορές την ευκαιρία για την προσαρμογή της γκάμας κινητήρων σε κάποια νέα νομοθεσία και, στις μέρες μας με τη ραγδαία εξέλιξη των ηλεκτρονικών, τη συμπλήρωση της λίστας του εξοπλισμού με ότι νεότερο υπάρχει σε οδηγικά βοηθήματα και ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, αλλά και στον τομέα της συνδεσιμότητας και της ψυχαγωγίας. Αυτό ακριβώς συνέβη και με το i20, που δοκιμάσαμε στην ανανεωμένη έκδοση του με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο.

Εσωτερικό
Η αναβάθμιση του εσωτερικού αφορά κυρίως την προσαρμογή τους στις νέες τάσεις της εποχής σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα και από εκεί και πέρα είναι το γνωστό i20, με χώρους για τους επιβάτες που εξακολουθούν να είναι από τους καλύτερους για την κατηγορία των σούπερ μίνι. Ταυτόχρονα ο χώρος αποσκευών είναι επίσης κορυφαίος για την κατηγορία, με χωρητικότητα που φτάνει τα 326 λίτρα, θυμίζοντας σχεδόν μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ παρά σούπερ μίνι! Στην ουσία, δηλαδή, το αυτοκίνητο τοποθετείται στο επάνω τμήμα της κατηγορίας του από πλευράς χώρων, καλύπτοντας ανάγκες που παλιότερα οδηγούσαν στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία. Κι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ελληνική πραγματικότητα, όπου πράγματι μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού έχει στραφεί από τη μικρομεσαία κατηγορία στα σούπερ μίνι. Το i20 μπορεί, λοιπόν, με πολύ λίγους συμβιβασμούς να παίξει το ρόλο του πρώτου οικογενειακού αυτοκινήτου που παλιότερα έπαιζαν τα μικρομεσαία χάτσμπακ (τα οποία άλλωστε κάποτε είχαν μήκος κάτω από 4 μέτρα).

Για να παίξει τον συγκεκριμένο ρόλο και να προσελκύσει το συγκεκριμένο κοινό το αυτοκίνητο βρίσκεται σε αντίστοιχα επίπεδα από πλευράς ποιότητας κατασκευής και υλικών και ηχομόνωσης. Η εργονομία είναι επίσης σωστή, οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ καλοί και η θέση οδήγησης πολύ ικανοποιητική, με μόνο παρατήρηση ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε μπορεί κάποιοι να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου (1.0 Τ 100 ίππων) ξεκινάει από 13.690 ευρώ, με το τρίτο -πληρέστατο- επίπεδο εξοπλισμού της γκάμας, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, συναγερμό, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth με audio streaming και αναγνώριση φωνής, έγχρωμη οθόνη αφής, συμβατότητα με CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB ταχείας φόρτισης, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Μοναδική έλλειψη που θα σημειώσουμε είναι αυτή της ρεζέρβας, ενώ στα «υπέρ» του αυτοκινήτου θα σημειώσουμε την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Προσεγμένο ποιοτικά και ευρύχωρο, το εσωτερικό καλύπτει άνετα τις οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως συμβαίνει και με πολλούς άλλους κατασκευαστές σήμερα, η Hyundai έχει ένα 3κύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα, που προσφέρει σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, με 100 ή 120 ίππους. Η πρώτη έκδοση είναι αυτή που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (με βελτιώσεις που την κάνουν συμβατή με τις τελευταίες αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων) και η ουσιαστική διαφορά της με την ισχυρότερη έκδοση, είναι ότι εδώ η μέγιστη ισχύς αποδίδεται τις 4500 στροφές (μέχρι τις οποίες μάλιστα αποδίδεται και η μέγιστη ροπή, που είναι ίδια με αυτήν της έκδοσης των 120 ίππων), ενώ στην ισχυρότερη έκδοση οι «ωφέλιμες» στροφές ανεβαίνουν μέχρι τις 6.000. Έχουμε ένα κινητήρα δηλαδή που προφανώς είναι παραπάνω από επαρκής για να κινήσει ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, και ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας οικογένειας, εξασφαλίζοντας ξεκούραστη οδήγηση και ασφαλή προσπεράσματα (σχετικά με τις επιδόσεις η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,8''). Απλώς το αυτοκίνητο δεν έχει το «νεύρο» για ένα πιο σπορ χαρακτήρα, καθώς ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο με πέντε μόνο σχέσεις, οι οποίες είναι πιο μακριές και πιο αραιά κατανεμημένες σε σχέση με αυτές του κιβωτίου των έξι ταχυτήτων της πιο ισχυρής έκδοσης. Σε ό,τι αφορά το ίδιο το κιβώτιο, είναι εύχρηστο στην καθημερινή χρήση, χωρίς να είναι πάντως και το κορυφαίο σε αίσθηση στην κατηγορία, αφού έχει μια μικρή τάση να σφίγγει στις γρήγορες αλλαγές. Η κατανάλωση στη φυσιολογική οδήγηση δεν είναι υψηλή και μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί στην πόλη στα 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. και να πέσει πολύ χαμηλότερα στο ταξίδι.

Οδηγώντας
To ανανεωμένο i20 εξακολουθεί να προσφέρει την ίδια θετική αίσθηση που είχαμε αποκομίσει όταν παρουσιάστηκε η παρούσα γενιά του μοντέλου, στην οποία η ποιότητα κύλισης έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη. Η άνεση -αν και ικανοποιητική- δεν είναι μεν από τις κορυφαίες της κατηγορίας, η οδική συμπεριφορά όμως είναι καλή, ακριβής, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση χωρίς τονισμένες αντιδράσεις και με καλό έλεγχο των κινήσεων στις του αμαξώματος. Το τιμόνι είναι απολύτως αποδεκτό συνολικά σε αίσθηση και ακρίβεια, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα σούπερ μίνι με οικογενειακό προσανατολισμό, ενώ απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα.
YΠEP
- Χώροι
- Μικρός κινητήρας με επαρκή δύναμη για «οικογενειακή» χρήση
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Ο μικρός κινητήρας τούρμπο προσφέρει επιδόσεις που εξασφαλίζουν ασφάλεια στο ταξίδι, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και χωρίς απρόοπτα
Συμπέρασμα
Βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο το περιεχόμενό του, κυρίως σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και συνδεσιμότητας, το ανανεωμένο i20 εξακολουθεί να είναι μία πρόταση που ταιριάζει πολύ καλά στην ελληνική πραγματικότητα, προσφέροντας χώρους, ποιότητα και ασφάλεια με χαμηλή φορολογική επιβάρυνση. Η συγκεκριμένη έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο των 100 ίππων, προσφέρει -χωρίς υπερβολική αύξηση της τιμής σε σύγκριση με τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις- τη δύναμη που χρειάζεται για μία πιο «οικογενειακή» χρήση του αυτοκινήτου, που μπορεί να οδηγηθεί με άνεση και ασφάλεια σε οποιονδήποτε δρόμο ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, χωρίς μάλιστα υπερβολική κατανάλωση καυσίμου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP