ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Micra - 0.9 IG-T

Νέα πορεία και "downsizing"         ..:: Σαββάτο, 20 Οκτωβρίου 2018 ::..

Με τον μικρό βενζινοκινητήρα τούρμπο του γκρουπ Renault-Nissan, το Micra αναζητεί την καλύτερη ισορροπία προκειμένου να προτάξει μια όσο το δυνατό πιο ολοκληρωμένη πρόταση μεταξύ των επιλογών που διαθέτει η γκάμα του, σε μια εποχή που η βενζίνη ενισχύει τη θέση της στην αγορά

Σίγουρα προκαλεί ενδιαφέρον και μάλιστα με θετικό πρόσημο η στροφή της νέας γενιάς Micra προς την «κανονικότητα». Η τελευταία ορίζεται ως ένα ολοκληρωμένο σούπερ μίνι που απευθύνεται σε όλους όσους επιθυμούν να ξεχωρίζουν στη συγκεκριμένη κατηγορία με ένα θελκτικό αυτοκίνητο το οποίο δεν επενδύει όλη την ύπαρξή του στο "value for money", αλλά σε πολλά περισσότερα. Με μήκος σχεδόν στα τέσσερα μέτρα (3,99 μ.) το νέο Micra είναι 17,4 εκατοστά μακρύτερο από το προηγούμενο, με το οποίο το χωρίζει άβυσσος και τα συνδέει μόνο το όνομα.

Εσωτερικό
Ανοίγεις την πόρτα και οι εκπλήξεις συνεχίζονται. Ίδια θετική γεύση και στην καμπίνα με την προσοχή στη λεπτομέρεια και τον hi-tech εξοπλισμό. Η εικόνα είναι νέα και πολύ πιο πειστική πλέον, εναρμονισμένη στα πρότυπα της εποχής. Εδώ δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών ή η προαιρετική 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ υπάρχει κουμπί εκκίνησης κινητήρα, αναλογικός πίνακας οργάνων με μεγάλη ψηφιακή οθόνη κεντρικά τοποθετημένη. Η ποιότητα των μαλακών κατά κύριο λόγο υλικών, είναι αισθητά αναβαθμισμένη, ενώ εδώ είναι διαθέσιμοι συνολικά 125 χρωματικοί συνδυασμοί. Στα χωροταξικά, το αυξημένο μεταξόνιο αλλά και το μεγάλο αναλογικά πλάτος, συνηγορούν στην ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες, χωρίς να είναι η καλύτερη στην κατηγορία Β. Η περιμετρική ορατότητα είναι ικανοποιητική, η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα ακόμη κι από τον δύστροπο, η εργονομία είναι καλή, ενώ, οι ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα και η πρακτικότητα κυμαίνονται σε πολύ καλό επίπεδο. Όπως επίσης συμβαίνει και με τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών, με το ψηλό όμως κατώφλι φόρτωσης. Η τιμή για το 0.9 ξεκινά από τα 12.690 ευρώ, με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών, κλιματισμό, σύστημα start/stop, αυτόματα φώτα, περιοριστή μέγιστης ταχύτητας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth.
Το εσωτερικό είναι διαφορετικό σχεδιαστικά και καλοφτιαγμένο, σε κάποιες εκδόσεις μάλιστα διαθέτει και τα δίχρωμα μαλακά υλικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 900άρης 3κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 90 ίππων και 14,3 kgm ροπής σίγουρα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά είναι πιο ραφιναρισμένος από τον αντίστοιχο ντίζελ στη γκάμα του Micra και σε βοηθά να κινείσαι έξυπνα εκεί που θα τον χρειαστείς πραγματικά σε καθημερινή βάση. Μέχρι τις 2.200 σ.α.λ. είναι λίγο «τεμπέλης» σε τράβηγμα, κατόπιν ξυπνάει θυμίζοντας λίγο παλαιότερης κοπής σύνολα παρ' ότι από εκεί και πάνω η γραμμικότητά του είναι εξασφαλισμένη μέχρι ψηλά. Έχεις λοιπόν στη διάθεσή σου ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας και αν το εκμεταλλευτείς σωστά, ούτε το θόρυβο θα αυξήσεις, ούτε την κατανάλωση (είδαμε γύρω στα 7,9 λίτρα στα 100 χλμ.). Το κιβώτιο διαθέτει πέντε σχέσεις με ορθή κλιμάκωση, ενώ το κούμπωμά του χωρίς να ενθουσιάζει δεν θα απογοητεύσει.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, η ακαμψία του πλαισίου είναι εκείνη που εντοπίζεις πιο έντονα με το «καλημέρα». Γεγονός που επιτρέπει ένα σωστό σετάρισμα στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, ακόμη και για οδηγούς με περισσότερες απαιτήσεις. Οι περισσότεροι χρήστες πάντως, θα εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα στα επίπεδα της άνεσης συγκριτικά με πριν, διαγράφοντας τη σχέση με την προηγούμενη γενιά. Ώριμο πάτημα, ουδέτερες αντιδράσεις αν επιμείνεις στην πίεση, προβλεψιμότητα όταν το παρακάνεις ή ξεχνάς το μέτρο. Το Micra «κλείνει» περισσότερο προς τα αυτοκίνητα που θέλεις να οδηγείς στην κατηγορία, με σχετικά άμεσες αντιδράσεις, ικανοποιητικό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και αποτελεσματικά φρένα, παρά σε εκείνα που θα τα επιλέξεις για την άνεση που παρέχει η ανάρτηση τους. Όλα έχουν το τίμημά τους, οι σφιχτές ρυθμίσεις ευνοούν ένα πιο νεανικό κοινό, συγκριτικά με άλλους ανταγωνιστές στην κλάση που ρίχνουν μεγαλύτερο βάρος στο «εμπεριστατωμένο» φιλτράρισμα του οδοστρώματος. Υπό πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμους με συνεχείς στροφές είναι ανεπαίσθητες και η συνολική κατευθυντικότητα πολύ καλή.
YΠEP
- Εικόνα και ποιότητα εσωτερικού
- Οδική συμπεριφορά)
- Κατανάλωση
- Ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Θόρυβος υπό πίεση
Στο δρόμο είναι αρκετά ευχάριστο, λόγω του ικανού κινητήρα, του καλού κρατήματος και της αποδεκτής άνεσης
Συμπέρασμα
Σίγουρα δείχνει ως η καλύτερη εναλλακτική απέναντι στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή. Είναι πιο προσιτό στο ταμείο, με λιγότερο βάρος στον εμπρός άξονα, οπότε και πιο μαλακά ελατήρια στην ανάρτηση συγκριτικά με το ντίζελ κάτι, που ευνοεί το επίπεδο άνεσης. Όπως και να έχει, το μεγαλύτερο ατού και αυτού του Micra είναι η σύγχρονη σχεδίαση του, αυτή που θα θέλξει αγοραστές και από τα δυο φύλα.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.nissan.gr/


  UP