ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda Civic - 1.6 i-DTEC

Ο ντίζελ ζει!         ..:: Κυριακή, 07 Οκτωβρίου 2018 ::..

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Civic προσφέρει την ίδια ποιότητα και λειτουργικότητα με τις βενζινοκίνητες και ανταποκρίνεται απόλυτα στην εικόνα του μοντέλου, αφού ο κινητήρας έχει τη δύναμη για να αξιοποιήσει το πολύ καλό πλαίσιο, προσφέροντας όμως ταυτόχρονα πολύ χαμηλότερη κατανάλωση από τους βενζινοκινητήρες του

Φτάνοντας στη 10η γενιά του το Civic διακρίνεται για μία ακόμα φορά για τους καλούς κινητήρες του -που πάντα αποτελούσαν ένα από τα ισχυρά στοιχεία της τεχνολογία της Honda- από τους οποίους δεν θα μπορούσε να λείπει κι ένας καλός ντίζελ. Μετά το λανσάρισμα του μοντέλου με τους βενζινοκινητήρες, τώρα η Honda παρουσίασε και την έκδοση ντίζελ, αποδεικνύοντας ότι έχει την τεχνολογία για να εξελίξει τους πετρελαιοκινητήρες της έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις πιο σύγχρονες και πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Έτσι το νέο Civic προσφέρεται πλέον με μία πλήρη γκάμα, για όλα τα γούστα και όλες τις ανάγκες.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 4,5 μ.) δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους άνετους χώρους που προσφέρει για τέσσερα ενήλικα άτομα, καλύπτοντας έτσι με απόλυτη επάρκεια τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού προσφέρει κι ένα κορυφαίο στην κατηγορία χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 478 λίτρων. Η μόνη απώλεια που δημιουργεί το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το αυτοκίνητο και το οποίο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, είναι η μη ύπαρξη των "magic seats" της Honda, που έχουν τη δυνατότητα «ανάποδης» αναδίπλωσης του κάτω μέρους τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το σχήμα του χώρου αποσκευών δεν είναι απολύτως κανονικό, ώστε να βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευσή του, αλλά και το δάπεδό του δεν είναι επίπεδο σε όλο το μήκος του, σχηματίζοντας ένα μικρό «ανάχωμα« στο βάθος. Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένη την πραγματικά πολύ μεγάλη χωρητικότητά του, ενώ η συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από τους καλούς χώρους για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό του.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Επίσης, η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής έχει γίνει με τρόπο που καλύπτει ένα μέρος του πίσω παράθυρου, περιορίζοντας αντίστοιχα την ορατότητα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Honda, με συναρμολόγηση για... σεμινάριο! Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.120 ευρώ, με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για κίνδυνο μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επαναφοράς στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, συναγερμό, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, οθόνη αφής, Bluetooth, 2 θύρες USB, θύρα HDMI και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνονται 5 χρόνια οδική βοήθεια και 2ετής επέκταση εγγύησης (η εργοστασιακή είναι 3 χρόνια) για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό είναι πολύ ευρύχωρο, λειτουργικό και ιδιαίτερα ποιοτικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας του νέου Civic είναι ο πολύ καλός ντίζελ 1.6 που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο μοντέλο, όπως και άλλα αυτοκίνητα της εταιρείας, διατηρώντας την ίδια ισχύ των 120 ίππων, αλλά με αρκετές βελτιώσεις που μειώνουν κι άλλο τις εκπομπές ρύπων και καλύπτουν τις νέες, ακόμα αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Για τη μείωση των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και ιδιαίτερα των σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου (NOx) έγινε βελτίωση του τούρμπο και του θαλάμου καύσης στους κυλίνδρους και τροποποίηση της μέγιστης πίεσης ανάφλεξης και της ανακυκλοφορίας καυσαερίων. Επίσης υπήρξε βελτίωση του καταλύτη και του φίλτρου σωματιδίων, χρήση χαλύβδινων εμβόλων για μείωση θερμικών απωλειών, υπάρχει νέα «καδένα» χαμηλής τριβής κλπ., αλλά έγιναν και κάποιες επεμβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα και τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Κατά τα άλλα διατηρεί τα θετικά στοιχεία που γνωρίζαμε ήδη, είναι δυνατός, εύστροφος για ντίζελ, με πολύ καλή ροπή (μία ελαφρά έλλειψή της παρατηρείται μόνο πολύ χαμηλά, κάτω από τις 2.000 στροφές), επιτρέποντας να οδηγηθεί το αυτοκίνητο με αρκετά σβέλτους ρυθμούς (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10'' και μέγιστη ταχύτητα 201 χλμ./ώρα). Η συνεργασία του με το εξαιρετικό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλή και το συνολικό αποτέλεσμα προσφέρει τελικά και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσει ακόμα και στα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που εντοπίζεις αμέσως μόλις αρχίσεις να οδηγείς το Civic, κάτι στο οποίο συμβάλλει προφανώς και η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Εξίσου θετική είναι η επίδρασή της και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο θα χαρακτηρίζαμε ως το πιο «ευρωπαϊκό» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Με πολύ καλό κράτημα, άψογη σταθερότητα στην ευθεία, μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, το Civic σε προκαλεί να το πιέσεις, να εξερευνήσεις τα όρια του πλαισίου και να αξιοποιήσεις τη δύναμη του κινητήρα, που είναι μεγαλύτερη από αυτή του πολύ καλού χιλιάρη βενζινοκινητήρα με το τούρμπο. Είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς μάλιστα να γίνεται κουραστικό για τους επιβάτες σε επίπεδο άνεσης. Το καλό τιμόνι διευκολύνει τον οδηγό όταν αρχίζει να ανεβάζει ρυθμούς, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα του αυτοκίνητο ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο
- Ποιότητα
- Χώροι
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- 2ετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο πολύ καλός ντίζελ προσφέρει επιδόσεις και οικονομία σ' ένα από τα πιο «οδηγοκεντρικά» ιαπωνικά αυτοκίνητα
Συμπέρασμα
Το νέο πετρελαιοκίνητο Civic απλώς επιβεβαιώνει την υψηλή τεχνολογία της Honda στους κινητήρες και προσθέτει μια πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση στη γκάμα του αυτοκινήτου, η οποία εκτός από τις αρετές που χαρακτηρίζουν γενικά το μοντέλο, ασφάλεια, ποιότητα, λειτουργικότητα, πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, καλές επιδόσεις, προσφέρει επιπλέον και μεγάλη οικονομία στη χρήση, χάρη στην πολύ χαμηλή κατανάλωση του κινητήρα ντίζελ.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP