ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Crossland X - 1.2 T

Προσπάθεια διαφοροποίησης         ..:: Σαββάτο, 29 Σεπτεμβρίου 2018 ::..

Έχοντας ήδη ένα πιο «περιπετειώδες» μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου στη γκάμα της, το Mokka X, η Opel τη συμπληρώνει με ένα μικρό crossover με πιο συμβατικό χαρακτήρα, που απευθύνεται σε όσους επιδιώκουν ένα πρακτικό, ευκολοδήγητο, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο-εργαλείο και όχι ένα μέσο οδηγικής απόλαυσης

Η παρουσίαση μικρών υπερυψωμένων αυτοκινήτων που «μοιάζουν με τζιπ» έχει πάρει διαστάσεις… χιονοστιβάδας και η Opel είναι ένας από τους κατασκευαστές που προσπαθεί να αξιοποιήσει στο έπακρο την αυξημένη ζήτηση για τέτοια αυτοκίνητα, προσφέροντας πολλές διαφορετικές λύσεις ώστε να καλύψει τις απαιτήσεις του μεγαλύτερου μέρους των καταναλωτών. Έτσι, παρά το γεγονός ότι είχε ήδη στη γκάμα της ένα μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το Mokka X, που προσφέρει και ορισμένες δυνατότητες εκτός δρόμου, αφού διατίθεται και με προαιρετική τετρακίνηση, δημιούργησε ένα ακόμα μικρό "crossover", με πιο «αστικά» χαρακτηριστικά, για όσους ενδιαφέρονται για ένα αυτοκίνητο «δρόμου» που είναι απλώς υπερυψωμένο. Η ίδια η εταιρεία αποκαλεί το Crossland X «crossover πόλης» και είναι χαρακτηριστικό ότι εδώ η τετρακίνηση δεν προσφέρεται ούτε καν προαιρετικά. Βρίσκεται, λοιπόν, καθαρά μέσα στην λογική των αγοραστών που επιθυμούν ένα μικρό σχετικά αυτοκίνητο που να προσφέρει επαρκείς χώρους για οικογενειακή κρίση και να είναι υπερυψωμένο. Με μήκος 4,21 μ., το Crossland X είναι 16 εκατοστά μικρότερο από το Astra, αλλά 10 εκατοστά ψηλότερο.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους χώρους που προσφέρει, που είναι αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ και φιλοξενούν άνετα 4 επιβάτες. Ακόμα καλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 410 λίτρα και καλύπτει με το παραπάνω τις οικογενειακές ανάγκες, ενώ το διπλό δάπεδό του είναι ένα ακόμα στοιχείο που διευρύνει τις δυνατότητες αξιοποίησης και την πρακτικότητά του. Στη συγκεκριμένη έκδοση 1.2 Τ τα πίσω καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος (σε μια διαδρομή 15 εκατοστών), οπότε η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 520 λίτρα, φτάνοντας έτσι στα επίπεδα ενός καλού μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Η πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύεται από τους καλούς χώρους που υπάρχουν για μικροπράγματα. Αντίστοιχα καλή είναι και η εργονομία, με μια σωστή θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές δυνατότητες ρυθμίσεων και μπορεί να βολέψει κάθε οδηγό.

Όπως σε όλα τα Opel της τελευταίας γενιάς, πολύ προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών. Η Opel ποντάρει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στη δημιουργία μιας «πλούσιας» εικόνας για τα μοντέλα της, κι αυτό αντανακλάται και στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που προσφέρει ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, 6 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς ομίχλης, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, συρόμενο πίσω κάθισμα, σύστημα πολυμέσων με σύστημα πλοήγησης, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Αυτό κάνει λίγο περίεργη και την επιλογή της εταιρείας να προσφέρει την ρεζέρβα ανάγκης ως έξτρα, με κόστος 70 ευρώ! Η τιμή του Crossland X 1.2 Τ ξεκινάει από 20.600 ευρώ. Θα επισημάνουμε επίσης ότι στον κατάλογο του έξτρα εξοπλισμού περιλαμβάνονται στοιχεία που συνήθως υπάρχουν σε μεγαλύτερα και αρκετά ακριβότερα αυτοκίνητα, όπως π.χ. το head up diplay και το σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δείγμα της σημασίας που δίνει η Opel στην παροχή κορυφαίου επιπέδου εξοπλισμού.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλής ποιότητας υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα του και κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Crossland X εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Peugeot (στην οποία ανήκει πλέον η Opel), από την οποία προέρχεται και ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 τούρμπο με τον άμεσο ψεκασμό και τους 110 ίππους που κινεί την συγκεκριμένη έκδοση. Πρόκειται για ένα δυνατό κινητήρα, που παρουσιάζει μεν κάποια έλλειψη ροπής χαμηλά (η οποία γίνεται ευκολότερα αισθητή λόγω και της αραιής κλιμάκωσης του κιβωτίου, που έχει μόνο 5 ταχύτητες), αλλά από τις 2.000 στροφές και πάνω η ροπή, η δύναμη και η ευστροφία του ικανοποιούν απόλυτα, κινούν άνετα το αυτοκίνητο και προσφέρουν απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6''), διευκολύνοντας την οδήγηση και προσφέροντας ασφαλή προσπεράσματα. Ο θόρυβος του κινητήρα ακούγεται στο εσωτερικό και, χωρίς να είναι υπερβολικός, είναι περισσότερο αισθητός από αυτόν άλλων 3κύλινδρων ανταγωνιστικών κινητήρων. Το 5άρι κιβώτιο δεν θα λέγαμε ότι προσφέρει κορυφαία αίσθηση, θυμίζοντας λίγο την κάπως «λαστιχένια» αίσθηση των παλιότερων Opel, ιδιαίτερα στις γρήγορες αλλαγές. Από την άλλη πλευρά ο κινητήρας δεν είναι ιδιαίτερα λαίμαργος, με την κατανάλωση στην πόλη να συγκρατείται γύρω στα 9 λίτρα/110 χλμ. και εκτός πόλης να πέφτει εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα/110 χλμ.

Οδηγώντας
Η οδήγηση του αυτοκινήτου δείχνει ότι η Opel έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση, παρά σε κάποιο σπορτίφ ή εν πάση περιπτώσει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, χωρίς να είναι και από τις καλύτερες της κατηγορίας, ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητο περνάει από εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ η άνεση είναι ικανοποιητική και ανταποκρίνεται στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από μία υποστροφή στην πίεση, η οποία είναι μεν προοδευτική αλλά εμφανίζεται πιο γρήγορα απ' ό,τι π.χ. στο Mokka, ενώ αυξημένες είναι και οι κλίσεις στις στροφές, χωρίς πάντως άτσαλες μεταφορές βάρους και απρόβλεπτες αντιδράσεις που να δημιουργούν ένα αίσθημα ανασφάλειας. Απλώς το αυτοκίνητο δεν προσφέρεται για οδηγική ευχαρίστηση (καθώς μάλιστα και το τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση και μια σχετική ασάφεια), αλλά απευθύνεται περισσότερο στον οδηγό που επιθυμεί ένα ευκολοδήγητο και άνετο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του. Τα αποτελεσματικά φρένα δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση.
YΠEP
- Πρακτικότητα
- Καλοί χώροι
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Δυνατός κινητήρας μικρού κυβισμού
- Προσεγμένη ποιότητα
KATA
- Αίσθηση κιβωτίου, μόνο 5 ταχύτητες
- Αίσθηση τιμονιού
Άνετο, ασφαλές και αξιοπρόσεκτο, «κλείδωσε» στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τη λιτότητα των προηγούμενων προσιτών ιταλικών σεντάν στο πάτημα και το κράτημα
Συμπέρασμα
Η σχεδιαστική και μηχανολογική διαφοροποίηση του Crossland X και του Mokka X συμπληρώνεται και από μια λειτουργική διαφοροποίηση, που τονίζεται άλλωστε και από το χαρακτηρισμό «crossover πόλης» που δίνει ίδια η εταιρεία στο αυτοκίνητο. Το δεύτερο συνθετικό («πόλης») είναι βέβαια λίγο υπερβολικό, με δεδομένο ότι το Crossland μπορεί μια χαρά να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό μέσο μετακίνησης, αφού διαθέτει τους χώρους, την άνεση και τις επιδόσεις για κάτι τέτοιο, όπως και τις -απαραίτητες σήμερα- υπηρεσίες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Απλώς η Opel χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο όρο για να τονίσει ότι δεν πρόκειται για αυτοκίνητο «περιπέτειας» όπως ένα τετρακίνητο "SUV", αλλά καθημερινής χρήσης. Ευρύχωρο, καλά φτιαγμένο και πολύ πλούσια εξοπλισμένο, αρκετά ελκυστικό αισθητικά στις δίχρωμες εκδόσεις του, απευθύνεται περισσότερο σε αυτούς που επιθυμούν ένα αυτοκίνητο-εργαλείο, παρά ένα μέσο οδηγικής απόλαυσης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP