ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Ford Focus

Παρουσίαση στο Τατόι         ..:: Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018 ::..
Με την έναρξη της διαθεσιμότητας του νέου Focus στην ελληνική αγορά η αντιπροσωπεία της Ford οργάνωσε μία μεγάλη εκδήλωση για την παρουσίαση του αυτοκινήτου στους εκπροσώπους του Τύπου, τονίζοντας τη μεγάλη σημασία του μοντέλου, που απευθύνεται σε μία αρκετά δημοφιλή κατηγορία. Γιατί, αν και τα κάθε είδους αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου έχουν συρρικνώσει το μερίδιο της κατηγορίας C των μικρομεσαίων «χάτσμπακ» και «σεντάν», αυτή εξακολουθεί ακόμα να καλύπτει περισσότερο από το 15% της ελληνικής αγοράς. Το νέο Focus διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν (μέχρι το τέλος του χρόνου, γιατί μετά αναμένεται αύξηση) από 17.894 ευρώ (1.0 125 ίππων), με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματο φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, πήρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 19.901 ευρώ.


Η φετινή χρονιά είναι επετειακή για το Focus, που συμπληρώνει ακριβώς 20 χρόνια από τη παρουσίαση της πρώτης γενιάς του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1998 και μάλλον δεν είναι τυχαία η επιλογή της από τη Ford για την παρουσίαση της νέας γενιάς του μικρομεσαίου της «χάτσμπακ» (αν και στην ουσία πρόκειται για ολόκληρη οικογένεια μοντέλων, που περιλαμβάνει εκτός από το χάτσμπακ και ένα στέισον, αλλά και μία υπερυψωμένη έκδοση Active, που θα χαρακτηρίζαμε ως "crossover"). Σύμφωνα με την εταιρεία πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Αν και σχεδιαστικά ακολουθεί την ίδια βασική φιλοσοφία με το προηγούμενο μοντέλο (με τροποποιήσεις που ενισχύουν τον δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα του) είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα C2 της εταιρείας, με μεταξόνιο αυξημένο κατά 53 χιλιοστά (ενώ το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί μόνο κατά 18 χιλιοστά). Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι η αύξηση των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες, που καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ιδιαίτερη προσπάθεια έγινε για τη δημιουργία λιγότερο «κλειστοφοβικού» περιβάλλοντος για τους πίσω επιβάτες, ενσωματώνοντας το πίσω «φινιστρίνι» στην πόρτα, κάτι που διευρύνει το πεδίο ορατότητας αυτών που κάθονται πίσω. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 375 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικών, οπότε θα είναι ελαφρά μικρότερος στην ελληνική αγορά, όπου το αυτοκίνητο διατίθεται στάνταρ με ρεζέρβα ανάγκης (μια πολύ σωστή επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας, την οποία επικροτούμε απόλυτα).

Η νέα πλατφόρμα ενισχύει τη στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου κατά 20%, υπάρχει ένα νέο πίσω υποπλαίσιο (τα σημεία στήριξης στις αναρτήσεις είναι 50% πιο άκαμπτα), όπως επίσης νέα τεχνολογία ελατηρίων ελεγχόμενης απόσβεσης (πατέντα της Ford σύμφωνα με τη ανακοίνωση της εταιρείας). Η ποιότητα κατασκευής είναι σημαντικά βελτιωμένη, σε επίπεδα εντυπωσιακά για την κατηγορία, όπως είναι και τα επίπεδα του στάνταρ και έξτρα εξοπλισμού, που περιλαμβάνουν μια μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, καθώς και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Θα αναφέρουμε ενδεικτικά ότι είναι το πρώτο μοντέλο της Ford στην Ευρώπη που προσφέρεται με head-up display, ενώ υπάρχει επίσης προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού με προληπτικό φωτισμό στροφών που παρακολουθεί τις στροφές στο δρόμο αλλά και την οδική σήμανση, σύστημα υποβοήθησης συστήματος διεύθυνσης για αποφυγή εμποδίων, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος κλπ. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δίνει μια πρώτη γεύση για το πώς θα είναι τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα, καθώς τα συστήματα που διαθέτει προσφέρουν αρκετά μεγάλο βαθμό αυτονομίας.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον (βελτιωμένο) γνωστό χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο με 125 ίππους κι ένα νέο βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο σε εκδόσεις 150 και 182 ίππων. Η εταιρεία προσφέρει για πρώτη φορά εφαρμογή απενεργοποίησης κυλίνδρου σε τρικύλινδρους κινητήρες. Από πλευράς ντίζελ υπάρχουν ο νέος 1.5 σε εκδόσεις 95 και 120 ίππων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο με 6 σχέσεις, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Tο αυτοκίνητο προσφέρεται συνολικά με τρία διαφορετικά συστήματα πίσω ανάρτησης. Το πρώτο από αυτά είναι ένας ημιάκαμπτος άξονας με τα ελατήρια ελεγχόμενης απόσβεσης που χρησιμοποιούνται και στο Fiesta ST, ο οποίος τοποθετείται στις εκδόσεις με τον χιλιάρη κινητήρα και τον 1.5 ντίζελ, το δεύτερο είναι ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που τοποθετείται στις ισχυρότερες εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα 1.5, ενώ μία διαφορετική έκδοση του συστήματος πολλαπλών συνδέσμων χρησιμοποιείται για την έκδοση στέισον. Χαρακτηριστικό της προσοχής που έχει δοθεί στη ρύθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι ακόμα και σε εκδόσεις με τις ίδιες αναρτήσεις αλλά διαφορετικό βάρος (λόγω π.χ. διαφορετικού κινητήρα, επιπέδου εξοπλισμού κλπ.), χρησιμοποιούνται διαφορετικά ελατήρια εφ' όσον υπάρχει διαφορά βάρους μεγαλύτερη των 30 κιλών. Θα αναφέρουμε επίσης ότι η -πιο -σπορτίβ- έκδοση ST-Line είναι χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά, ενώ η έκδοση Active είναι υπερυψωμένη κατά 30 χιλιοστά.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου οδηγήσαμε την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα των 125 ίππων (οι λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του δεν θα εισάγονται στην Ελλάδα). Η υψηλού επιπέδου ποιότητα στο εσωτερικό είναι το πρώτο στοιχείο που συνειδητοποιεί κανείς μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, επιβεβαιώνοντάς το και κατά την κίνηση στους γεμάτους λακκούβες ελληνικούς δρόμους, με την πλήρη απουσία τριγμών και άλλων θορύβων. Ο χιλιάρης κινητήρας είναι τα τελευταία χρόνια ένα από τα μεγάλα ατού της Ford κι εξακολουθεί να είναι και στο νέο Focus, με τη δύναμη, τη ροπή και την ευστροφία του να ικανοποιούν απόλυτα και να προσφέρουν τη δυνατότητα για ασφάλεια στα προσπεράσματα και για δυναμική οδήγηση όταν το επιθυμεί ο οδηγός. Κάτι που δεν θα ήταν φυσικά δυνατό χωρίς την ανάλογη οδική συμπεριφορά, που και σε αυτό το Focus ενθουσιάζει και είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να στήσουν ένα πλαίσιο που προσφέρει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, απορροφώντας με τον καλύτερο τρόπο το ανάγλυφο του δρόμου και ταυτόχρονα μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που δεν θα προβληματίσει και δεν θα «προδώσει» ποτέ τον οδηγό. Στον εύκολο έλεγχο του αυτοκινήτου συμβάλλουν τα καλά φρένα και το εξαιρετικό τιμόνι, που και σ' αυτήν τη γενιά είναι ένα από τα ισχυρότερα στοιχεία του Focus. Όσο για την κατανάλωση, η μέση τιμή της στη διαδρομή μας (το μεγαλύτερο μέρος της οποία έγινε -με σβέλτους ρυθμούς- στον ορεινό δρόμο από τις δύο πλευρές της Πάρνηθας) ήταν 9,1 λίτρα/100 χλμ. Για μια ακόμα φορά οι άνθρωποι της Ford δημιούργησαν ένα οδηγoκεντρικό αυτοκίνητο που προσφέρει οδηγική απόλαυση, χωρίς ταυτόχρονα να παραμελήσουν την λειτουργικότητα και τις ανέσεις που πρέπει να προσφέρει στους επιβάτες ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP