ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C4 Cactus - 1.6 BlueHDi

Απολύτως Citroen!         ..:: Παρασκευή, 07 Σεπτεμβρίου 2018 ::..

Συγχωνεύοντας το μικρομεσαίο της χάτσμπακ με το αντίστοιχο crossover, η Citroen συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής, αλλά και αρπάζει την ευκαιρία για μια «επιστροφή στις ρίζες», με ένα αυτοκίνητο που έχει ξεχωριστό χαρακτήρα, είναι πρακτικό και ευκολοδήγητο, αλλά και προσφέρει κορυφαία άνεση χάρη σε δύο καινοτομίες της εταιρείας στις αναρτήσεις και τα καθίσματα

Η εποχή μας είναι εποχή επαναστατικών αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία και τα προϊόντα της. Μετά από πολλά χρόνια συνεχούς εξέλιξης, που δεν άλλαξε παρ' όλα αυτά τα βασικά στοιχεία των αυτοκινήτων, αλλά απλώς τα βελτίωνε όλο και περισσότερο σε ασφάλεια, ανέσεις και οικονομία καυσίμου, βρισκόμαστε τώρα σε μία φάση που όλα όσα ξέραμε αλλάζουν. Και αν η γενίκευση της εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης κίνησης των οχημάτων είναι ορατές μεν, αλλά ακόμα σχετικά μακριά, οι αλλαγές στη μορφή των αμαξωμάτων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με τα παραδοσιακά σχήματα να υποχωρούν συνεχώς και τα κάθε είδους "crossover" και "SUV" να αυξάνονται και να πληθύνονται συνεχώς. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο δεν φαίνεται καθόλου περίεργη η επιλογή της Citroen να καταργήσει στην ουσία το παραδοσιακό μικρομεσαίο της χάτσμπακ «συγχωνεύοντάς» το με το αντίστοιχο "crossover", το C4 Cactus, ενώ ταυτόχρονα πρόσθεσε στην γκάμα της το μικρό SUV C3 Aircross. Το νέο μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο της λοιπόν, είναι κάτι μεταξύ χάτσμπακ και "crossover", συμβαδίζοντας απόλυτα με το πνεύμα της εποχής και τις επιλογές των καταναλωτών. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το όνομα C4 Cactus και πρόκειται στην ουσία για ένα νέο μοντέλο, αφού το 90% των εξαρτημάτων του είναι καινούργια.

Εσωτερικό
Η φιλοσοφία της Citroen να προσφέρει -εκτός από την κορυφαία άνεση που αποτελεί σήμα κατατεθέν- και πρωτοτυπία σε συνδυασμό με πρακτικότητα, εφαρμόστηκε και στο εσωτερικό. Το νέο μοντέλο διατηρεί αρκετά στοιχεία από τη λειτουργικότητα του προηγούμενου C4 Cactus, όπως για παράδειγμα τη διάταξη του ταμπλό ή τη μετακίνησή του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή. Κάτι που εκτός του ότι επιτρέπει να υπάρχει ένα πραγματικά μεγάλο ντουλαπάκι, βοηθάει και στην αύξηση του διαθέσιμου χώρου για επιβάτες, που είναι απολύτως επαρκής για τέσσερα άτομα. Επαρκείς επίσης είναι και οι θέσεις για μικροπράγματα, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι οι ποτηροθήκες είναι ρηχές. Στο ρόλο του μοντέλου ως μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου ανταποκρίνεται και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 348 λίτρα με ύπαρξη ρεζέρβας (μια πολύ σωστή επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας).

Η θέση οδήγησης είναι σωστή, σε αντίθεση μάλιστα με παλαιότερες επιλογές των Γάλλων η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής, ενώ θα κάνουμε ιδιαίτερη μνεία, αν και δεν αποτελούν στοιχείο του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης, αλλά της αμέσως επόμενης, στα νέα καθίσματα "Advanced Comfort. Πρόκειται για μια καινοτομία της Citroen, χρησιμοποιούν νέα τεχνολογία κατασκευής κι ένα νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας και, ενώ είναι μάλλον «λεπτά», συμβάλλοντας στη βελτίωση των εσωτερικών χώρων, προσφέρουν ταυτόχρονα καλή στήριξη του σώματος και υψηλά επίπεδα άνεσης, χωρίς να χάνουν τις ιδιότητές τους με το πέρασμα του χρόνου. Η ποιότητα έχει βελτιωθεί σε σχέση με το crossover C4 Cactus της προηγούμενης γενιάς, με ιδιαίτερη προσπάθεια να έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης. Η τιμή της έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από 16.800 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και ηχοσύστημα με Βluetooth, θύρες USB και Aux, έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι. Θα παρατηρήσουμε, όμως, ότι τα πίσω παράθυρα είναι ανακλινόμενα και δεν ανοίγουν κανονικά, κάτι που σίγουρα δεν ενισχύει την άνεση των πίσω επιβατών.
Με ξεχωριστό χαρακτήρα που υπενθυμίζει ότι το αυτοκίνητο είναι Citroen, το -αρκετά πρακτικό- εσωτερικό φιλοξενεί άνετα 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο μοναδικός πετρελαιοκινητήρας της γκάμας είναι ο 1.6 με 100 ίππους. Ένας καλός κινητήρας ο οποίος, όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, έχει τη δύναμη που χρειάζεται για να το κινήσει με ασφάλεια (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8'') και επαρκή ροπή που προσφέρει εύκολη και ξεκούραστη καθημερινή οδήγηση, χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων στο πεντάρι κιβώτιο (το οποίο είναι ικανοποιητικό σε λειτουργία, χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα σε αίσθηση και ακρίβεια). Όλα αυτά αντανακλώνται και στην ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση του αυτοκινήτου, που μπορεί να πέσει ακόμα και στα 6-6,5 λίτρα/100 χλμ. στις αστικές συνθήκες και να πλησιάσει τα 5 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Βασική προτεραιότητα της Citroen ήταν κι εξακολουθεί να είναι να προσφέρουν τα αυτοκίνητα της την κορυφαία άνεση στην κατηγορία τους. Και αν η εποχή μας δεν επιτρέπει ακριβές λύσεις σε μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα, σαν την παραδοσιακή υδροπνευματική ανάρτηση της γαλλικής εταιρείας, οι μηχανικοί της δεν αρκέστηκαν στην χρησιμοποίηση των συνηθισμένων αναρτήσεων που χρησιμοποιούν όλοι οι κατασκευαστές, αλλά εφάρμοσαν μία καινοτομία, που αποτελεί ένα πολύ καλό συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση που προσφέρουν τα υδραυλικά συστήματα και το χαμηλότερο κόστος των παραδοσιακών μεταλλικών αναρτήσεων. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα ανάρτησης το οποίο η Citroen έχει κατοχυρώσει με ευρεσιτεχνία, που χρησιμοποιεί μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ μεν, αλλά και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions). Αυτά είναι δύο υδραυλικά «στοπ» σε κάθε τροχό, ένα για τη συμπίεση και ένα για την επαναφορά, τα οποία υποβοηθούν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες και οι κάθετες κινήσεις τους είναι μεγάλες.

Στην πράξη το σύστημα φαίνεται να λειτουργεί μια χαρά, ακόμη και στους κακούς ελληνικούς δρόμους, αφού πράγματι το αυτοκίνητο προσφέρει άνεση που είναι κορυφαία για την κατηγορία και είναι αντάξια της παράδοσης και της φήμης της Citroen. Μπορεί αυτό να έχει ως συνέπεια λίγο μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «ελαφρύ» πάτημα στο δρόμο, αλλά δεν δημιουργεί ανεπάρκεια στο κράτημα ή απρόβλεπτες αντιδράσεις και το αυτοκίνητο προφανώς δεν είναι σπορ σε αίσθηση (κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ ελαφρύ τιμόνι), ούτε διεκδικεί προφανώς τέτοιο χαρακτήρα, αλλά είναι απολύτως ασφαλές και ευκολοδήγητο. Αποτελεσματικά τέλος, είναι τα φρένα του, που δεν μας προβλημάτισαν σε καμία περίπτωση.
YΠEP
- Κορυφαία άνεση
- Χαμηλή κατανάλωση
- Πρακτικό εσωτερικό
- Χαρακτήρας που ξεχωρίζει
- Ανταγωνιστική τιμή
KATA
- Ανακλινόμενα πίσω παράθυρα
- Αίσθηση τιμονιού
- Ρηχές ποτηροθήκες
Η κορυφαία άνεση δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το ποιος είναι ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, ενώ η έκδοση ντίζελ αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομική
Συμπέρασμα
Πρόκειται για ένα Citroen που είναι... εντελώς Citroen! Θα λέγαμε ότι σε σχέση με τις προηγούμενες προτάσεις της στη μικρομεσαία κατηγορία, που ήταν πολύ καλά, αλλά περισσότερο συμβατικά αυτοκίνητα, η Citroen επιστρέφει με το συγκεκριμένο μοντέλο πιο κοντά σε μια παράδοση που τη θέλει να τολμάει σχεδιαστικά, να καινοτομεί τεχνολογικά και, πάνω απ' όλα, να προσφέρει κορυφαία άνεση. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποτελεί από πλευράς αμαξώματος μια πολύ καλή προσαρμογή στη σημερινή πραγματικότητα και τις επιλογές των ευρωπαίων καταναλωτών, είναι λειτουργικό και ευκολοδήγητο κι έχει δύο πολύ ενδιαφέρουσες καινοτομίες -τα νέα καθίσματα και την ανάρτηση με τα υδραυλικά ενθέματα- οι οποίες συνεισφέρουν στην επίτευξη της κορυφαίας άνεσης, που αποτελεί και βασικό στοιχείο της προσωπικότητάς του. Με δεδομένη και την ενδιαφέρουσα τιμή του, απευθύνεται τελικά σε ένα ευρύτερο κοινό από τους παραδοσιακούς οπαδούς της Citroen.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP