ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mitsubishi Eclipse Cross - 1.5 4WD

Προικισμένο         ..:: Σαββάτο, 01 Σεπτεμβρίου 2018 ::..

Η διακεκριμένη τεχνολογία της Mitsubishi χρειαζόταν υποστηρικτικά το κατάλληλο περίβλημα για να πείσει και το Eclipse Cross προέκυψε σχεδόν αυτόματα από την ανάγκη της να είναι έντονα παρούσα στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV

Σίγουρα δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο αφενός να ανεβαίνεις στο τρένο μαζί με τις Renault και Nissan, αφετέρου να αφήνεις πίσω ένα τόσο ισχυρό αγωνιστικό παλμαρέ που δημιούργησε τετράτροχα... κουφέτα και για το δρόμο (βλέπε Evo). Ταυτόχρονα να θέλεις να διατηρήσεις την προσωπικότητα σε επίπεδο εικόνας ως ένας κατασκευαστής που δίνει κατευθύνσεις και δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις της εποχής. Όπως και να έχει, η ιαπωνική εταιρεία αναζητά μέσω μιας πιο "premium" προσέγγισης το βηματισμό της την επόμενη μέρα. Να, για παράδειγμα, το Eclipse Cross. Ένα νέο SUV που βουτήχτηκε στη μαρμίτα της χλιδής, ένα αναμφισβήτητα αναβαθμισμένο - προηγμένο προϊόν το οποίο φτιάχτηκε περισσότερο για να αποκαλύψει τη νέα στρατηγική προς την πολυτέλεια, παρά να επιφέρει ρίγη συγκίνησης με τις δυνατότητές του. Η συγκεκριμένη προσπάθεια κάθε άλλο παρά διαδικαστική μοιάζει. Ξεκινώντας απέξω δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις πως η σχεδιαστική δουλειά που έγινε ήταν προσεκτική, με αποτέλεσμα να ξεχωρίζει το αυτοκίνητο, με κύριους γνώμονες την coupe σιλουέτα, το δυναμικό προφίλ, το έντονο εμπρός ρύγχος, αλλά και το αμφιλεγόμενο πίσω τμήμα. Όλα αυτούσια δανεισμένα από τα πρωτότυπα XR PHEV του 2015. Οι ακμές και οι κάθε λογής ενδιαφέρουσες αισθητικές λεπτομέρειες το καθιστούν ένα έκθεμα σε τροχούς, με θεατές άλλοτε ένθερμους και άλλοτε επικριτικούς. Ο στόχος της προσέλκυσης πάντως του οπτικού ερεθίσματος επετεύχθη με το παραπάνω.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν τσιγκουνιές σε επίπεδο υλικών. Η ποιότητά τους, η ευταξία, το φινίρισμα, ο εξοπλισμός, αλλά και τα υψηλά επίπεδα πολυτέλειας πρωτοστατούν στην καμπίνα, σε σημείο που να σε κάνουν να πιστεύεις πως το επίπονο έργο της εξέλιξης ξεκίνησε από εδώ προτού ολοκληρωθεί εξωτερικά. Θυσίες στην πρακτικότητα δεν υφίστανται, οι χώροι επιβατών είναι άνετοι για τέσσερις, ίσως και πέντε ενήλικους επιβάτες, καθώς το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο, ενώ ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης. Με αυτό τον τρόπο επωφελείται και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (από 341 έως 448 λίτρα). Σε ότι αφορά στο τεχνολογικό υπόβαθρο, υπάρχει επαφή ανθρώπου-αυτοκινήτου στην καμπίνα μέσω μιας διαισθητικής λειτουργίας συγκριτικά με τα συνηθισμένα πάλαι ποτέ περιστροφικά κουμπιά. Για παράδειγμα, η ένταση του ήχου μπορεί να ρυθμιστεί χρησιμοποιώντας δύο δάχτυλα που σαρώνουν την οθόνη του controller προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Το Touchpad Controller μπορεί να ελέγχει λειτουργίες του ηχοσυστήματος όπως ραδιόφωνο και iPod, καθώς και Apple CarPlay. Για να είμαστε ειλικρινείς, όλες αυτές οι λειτουργίες απαιτούν εξοικείωση, απέχοντας πολύ από την απλοποιημένη εργονομία των Mitsubishi του χθες.

Στον πλουσιότατο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται: 7 αερόσακοι, ESP με hill holder, Touchpad Controller, Smartphone Link Display Audio (SDA), Head Up Display, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης τυφλών σημείων με ταυτόχρονη προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ειδοποίηση για κινδύνους πίσω από το αυτοκίνητο, σύστημα Adaptive Cruise Control, αισθητήρες φωτός και νερού, Multi-around Monitor με απεικόνιση Bird-View, προβολείς LED, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική γυάλινη οροφή, θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα εμπρός και πίσω, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες (θερμαινόμενοι) και κλειδαριές, συρόμενο πίσω κάθισμα, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, ράγες οροφής, κ.α. Η τιμή αγοράς ανέρχεται στα 35.950 ευρώ (μέχρι και το τέλος Αυγούστου υπήρχε προσφορά με μειωμένη τιμή κατά 1.000 ευρώ για μειωμένο αριθμό αυτοκινήτων, που δεν γνωρίζουμε αν ισχύει και από σήμερα). Η Mitsubishi καλύπτει τα μοντέλα της με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 100.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο.
Η καμπίνα διαθέτει τα πάντα ορατά ή αόρατα, προσφέροντας μια upper class αίσθηση που πηγάζει από τα ποιοτικά συστατικά, την κορυφαία ηχομόνωση και τον πληρέστατο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το downsizing ζει και βασιλεύει, φέρνοντας στο προσκήνιο τον νέο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 25,5 kgm ροπής σταθερά από τις 1.800 έως τις 4.500 σ.α.λ. Δυνατός και εύρωστος σε όλο το φάσμα ανταποκρίνεται γραμμικά και είναι αρκετά πολιτισμένος, ενώ τραβάει ικανοποιητικά από χαμηλά. Το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) δείχνει να τον αδικεί στην πράξη, ωστόσο η φιλοσοφία είναι διαφορετική, κλείνοντας το μάτι σε εκείνους που δεν έχουν εκτεταμένες οδηγικές απαιτήσεις σε επίπεδο αίσθησης ή επιδόσεων. Σε ότι αφορά μάλιστα στην κατανάλωση, αυτή απαιτεί ψυχραιμία στο δεξί πόδι προκειμένου να διατηρήσεις τα 10 + λίτρα αμόλυβδης (ως επί το πλείστον είδαμε 11άρια με νορμάλ χρήση). Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας διαθέτει σύστημα χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, σύστημα άμεσου ψεκασμού, ηλεκτρική wastegate και κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου, ίδιες με εκείνες που συναντήσαμε στο τελευταίο Lancer Evolution. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, ενώ η πολλαπλή εισαγωγής είναι κατασκευασμένη από ρητίνη, σχεδόν 20% ελαφρύτερη από μια συμβατική, προσφέροντας παράλληλα μείωση θερμοκρασίας αέρα, η οποία προσεγγίζει έως και το 50%.

Οδηγώντας
Με όλο το τεχνολογικό οπλοστάσιο στη φαρέτρα, το Eclipse Cross αναδεικνύει ένα ώριμο οδικό προφίλ, με παντελή έλλειψη θορύβων, εκλεπτυσμένο πάτημα, αποστειρωμένο περιβάλλον και avant-garde αίσθηση. Με το σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT με οκτώ ενδιάμεσες σταθερές) έχεις το κεφάλι σου ήσυχο, τόσο ώστε να αδιαφορήσεις εύκολα για τα οδηγικά δρώμενα, εξυμνώντας αποκλειστικά την αγχολυτική διάθεση. Σίγουρα δεν θα τρελαθείς ούτε με το σύστημα διεύθυνσης ούτε με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους νόμους της Φυσικής η ανάρτηση. Η άνεση που προσφέρει η τελευταία συγκαταλέγεται στα θετικά, χωρίς όμως να κάνει τη διαφορά στην κατηγορία. Κυρίως όμως, όλος αυτός ο hi tech συνδυασμός έχει προσθέσει κιλά στο πολυτελές μεσαίο SUV, αφαιρώντας μέρος ευχαρίστησης από τον οδηγό. Κάτι που δεν συμβαίνει με τον πιο πρόθυμο δικίνητο αδελφό (όπως διαπιστώσαμε στην πανελλήνια παρουσίαση), ο οποίος αξιοποιούσε καλύτερα τον ψυχωμένο κινητήρα-διαμάντι μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, ζητώντας μάλιστα στο ταμείο σχεδόν 13.000 ευρώ λιγότερα! Αλλά βέβαια η τετρακίνητη έκδοση έχει και φιλοδοξίες για εκτός δρόμου διαδρομές, κάτι που πάντα οδηγεί και σε μικρότερη οδηγική απόλαυση στην άσφαλτο.

Το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης S-AWC (με εξέλιξη τριάντα ετών) είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο με δυνατότητα κατανομής ροπής και στους πίσω τροχούς. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων λειτουργίας (Auto, Gravel και Snow) που μεταβάλλουν το ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης. Στην επιλογή Auto, το 80% της ροπής πηγαίνει στους εμπρός τροχούς και το 20% στους πίσω, ενώ η κατανομή -ανάλογα με τις συνθήκες- μπορεί να φτάσει στο 55/45%. Στην επιλογή «Snow» η κατανομή μεταβάλλεται από 70/30% έως 40/60% ενώ στην επιλογή «Gravel» από 80/20% έως 45/55%. Υπάρχει παράλληλα και η λειτουργία Active Yaw Control για τον έλεγχο περιστροφής γύρω από τον κάθετο άξονα, η οποία διαχειρίζεται την κατανομή ροπής όπως και τη δύναμη πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά, αξιοποιώντας ουσιαστικά πληροφορίες για τη γωνία διεύθυνσης, το συντελεστή περιστροφής αμαξώματος, τη ροπή του κινητήρα, την ισχύ πέδησης αλλά και την ταχύτητα των τροχών.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εσωτερικό
- Κινητήρας
- Ηχομόνωση
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Τσουχτερή τιμή
- Κατανάλωση
- Δυσνόητη εργονομία
Δεν χρειάζεται να παλεύεις πίσω από το τιμόνι προσπαθώντας να στηριχτείς στα καθίσματα-πολυθρόνες σε μια στριφτερή διαδρομή, ο οικογενειακός ρυθμός έχει προτεραιότητα
Συμπέρασμα
Το Eclipse Cross 4WD στοχεύει αναμφισβήτητα σε συγκεκριμένο εύπορο οικονομικά κοινό που επιθυμεί διακαώς -έστω για παν ενδεχόμενο -την υπεροπλία σε τομείς όπως η ασφάλεια και η άνεση μέχρι την εν δυνάμει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Παράλληλα, η λιγότερη δυνατή συμβολή από πλευράς οδηγού αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στη συνολική εξίσωση που προάγει. Εκτός από την καθολική ποιοτική αναβάθμιση, θα αποτελέσει προσεχώς τον προθάλαμο της ηλεκτρικής εφαρμογής που ήδη χτυπά την πόρτα της ιαπωνικής εταιρείας. Η τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο το τοποθετεί στη λίγκα των ακριβών ολοκληρωμένων SUV.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mitsubishi-motors.gr


  UP