ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo S90 - T6

Θέλω κι άλλο!         ..:: Δευτέρα, 13 Αυγούστου 2018 ::..

Λεφτά να έχεις να βάζεις βενζίνη και δεν θέλεις να βγεις από την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοσή της λιμουζίνας γοήτρου της Volvo, που εκτός από ποιότητα, ασφάλεια, άνεση και τεχνολογία, τα οποία έτσι κι αλλιώς περιμένεις από ένα αυτοκίνητο αυτής της τιμής, έχει και «γκάζι» για να ενθουσιάζει τον πιο απαιτητικό που δεν αρκείται στον «καθωσπρεπισμό» των ντίζελ και σε κάνει συνολικά να ονειρεύεσαι ατέλειωτες διαδρομές πίσω από το τιμόνι

Στα μεγάλα αυτοκίνητα η ζήτηση για ντίζελ εξακολουθεί να είναι υψηλή στην Ευρώπη, καθώς η διαφορά στην τελική τιμή σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα δεν είναι ποσοστιαία πολύ μεγάλη λόγω του υψηλού απόλυτου μεγέθους της και ταυτόχρονα η διαφορά στο κόστος χρήσης λόγω της μεγάλης διαφοράς στην κατανάλωση είναι πολύ σημαντική. Από την άλλη πλευρά βεβαίως, όποιος μπορεί να δώσει πάνω από 50.000 ευρώ για να πάρει ένα αυτοκίνητο, δεν σκέφτεται πάντα με κριτήρια «οικονομοτεχνικά», αλλά και με βάση τί τον ευχαριστεί. Και, όπως και να το κάνουμε, ένας δυνατός βενζινοκινητήρας δίνει άλλη διάσταση στην απόλαυση της οδήγησης, ειδικά σ' ένα μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο υψηλής τεχνολογίας, σαν τη «λιμουζίνα» της Volvo, το S90. Ένα μεγάλο σεντάν, με μήκος κάτι λιγότερο από 5 μέτρα (4,963) με το οποίο η σουηδική εταιρεία διαλύει κάθε αμφιβολία όσων δίσταζαν να την κατατάξουν στους "premium" κατασκευαστές! Ευνόητο λοιπόν το ενδιαφέρον μας για τη δοκιμή της δυνατής βενζινοκίνητης έκδοσης T6.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο που πρέπει να χαρακτηρίζει το εσωτερικό ενός πολυτελούς σεντάν, δεν είναι τόσο οι χώροι, που ούτως ή άλλως δεν μπορούν πάρα να είναι πολύ μεγάλοι σε τόσο μεγάλα αυτοκίνητα, αλλά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, η εργονομία και η λειτουργικότητα, το φινίρισμα και ο διάκοσμος και φυσικά ο εξοπλισμός. Σε όλα αυτά το S90 παίρνει πολύ καλό βαθμό, ικανοποιεί απόλυτα και τον πιο απαιτητικό και ανταποκρίνεται απολύτως στα στάνταρ της κατηγορίας πολυτελών αυτοκινήτων γοήτρου. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι φυσικά πολύ μεγάλοι, η θέση οδήγησης ικανοποιεί απόλυτα, με πολύ καλό κάθισμα (κάτι που ισχύει και για τους επιβάτες), πολλές ρυθμίσεις και σωστή εργονομία. Η μόνη μας επιφύλαξη αφορά τη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Προσφέρει υπερβολικά πολλές λειτουργίες και με κάπως πολύπλοκη διάταξη, οπότε μπορεί εύκολα να σου αποσπάσει την προσοχή στην προσπάθεια να βρεις την λειτουργία που θέλεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει τη δυνατότητα διαφορετικών επιλογών σε ό,τι αφορά την εμφάνισή του. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετoί, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (500 λίτρα), παρά το γεγονός ότι είναι κάπως ρηχός (υπάρχει ρεζέρβα κάτω από το δάπεδο και... ακόμα πιο κάτω υπάρχει το πίσω διαφορικό στις τετρακίνητες εκδόσεις όπως η συγκεκριμένη). Μόνο που το άνοιγμα του είναι σχετικά μικρό, κάτι που μπορεί να δυσκολέψει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υπεράνω κριτικής, πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ πολύ προσεγμένος είναι και ο διάκοσμος, συμπληρώνοντας ένα ιδιαίτερα πλούσιο και ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κάτι που ολοκληρώνεται βεβαίως και με τον πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος ανταποκρίνεται στην αναπόφευκτα υψηλή τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από 58.954 ευρώ. Ο πλήρης κατάλογος του στάνταρ εξοπλισμού θα ήθελε... ξεχωριστό φυλλάδιο για να περιγραφεί (σίγουρα ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου χρειάζεται... σεμινάριο πριν αρχίσει να το χρησιμοποιεί), ενδεικτικά πάντως αναφέρουμε ότι περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρική ρύθμιση ύψους καθισμάτων και οσφυϊκής στήριξης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, φώτα τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου κλπ. Θα σταθούμε όμως ιδιαίτερα στο υψηλό επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, το σύστημα προστασίας από τραυματισμούς στον αυχένα (WHIPS), το πακέτο City Safety (ανίχνευση/αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή εμποδίων στην πόλη), όπως επίσης και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο αυτοκίνητο, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθησή παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας κλπ., δίνοντας μια πρώτη γεύση για την εξέλιξη που αναμένεται τα επόμενα χρόνια στα αυτοκίνητα στον τομέα της αυτόνομης κίνησης.
Το εσωτερικό είναι πολύ ευρύχωρο, εξαιρετικά ποιοτικό και πολύ πλούσια εξοπλισμένο και ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις των αγοραστών αυτοκίνητο «γοήτρου»
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος βενζινοκινητήρας με τους 310 ίππους που κινεί το S90 T6 μπορεί εκ πρώτης όψεως να μην εντυπωσιάζει με κάποια εξωτική αρχιτεκτονική (άλλωστε στις μέρες του downsizing ακόμα και η Porsche κατέφυγε σε 4κύλινδρα σύνολα!), είναι όμως ένας κινητήρας ιδιαίτερα υψηλής τεχνολογίας, συνδυάζοντας τούρμπο και μηχανικό συμπιεστή (ο οποίος λειτουργεί μέχρι τις 3.500 στροφές) για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή απόδοση σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών του. Είναι εύστροφος και ταυτόχρονα ελαστικός και φυσικά είναι πολύ δυνατός για να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο βαρύ πεντάμετρο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 5,9''), που εξασφαλίζουν απόλυτη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα και απόλαυση οδήγησης στον απαιτητικό οδηγό. Το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα και πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, χωρίς πάντως να είναι και το πιο γρήγορο της κατηγορίας του, αλλά και χωρίς να αφήνει οποιασδήποτε δυσαρέσκεια. Το μόνο που «ξεφεύγει» αναπόφευκτα είναι η κατανάλωση, που ειδικά στην πόλη εύκολα περνάει τα 15 λίτρα/100 χλμ., κάτι όμως που δεν πιστεύουμε ότι απασχολεί ιδιαίτερα όποιον αγοράζει ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο. Στο ταξίδι φυσικά μπορεί να πέσει αρκετά, ανάλογα και με τους ρυθμούς που θέλει (ή... δεν θέλει) να ακολουθήσει ο οδηγός. Ένα μικρό μειονέκτημα που θα επισημάνουμε όμως, είναι ότι το S90 έχει μικρότερο ρεζερβουάρ από τους γερμανούς ανταγωνιστές του, με χωρητικότητα 60 λίτρων στην τετρακίνητη έκδοση. Κάτι που περιορίζει βεβαίως ανάλογα και την αυτονομία του.

Οδηγώντας
Η τελική συνιστώσα που ολοκληρώνει την εικόνα ενός αυτοκινήτου γοήτρου, είναι βεβαίως τα οδικά χαρακτηριστικά του, που πρέπει να προσφέρουν έναν υψηλού επιπέδου συνδυασμό άνεσης και ασφάλειας. Και σ' αυτόν τον τομέα το S90 ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο, με μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία άνεση υψηλού επιπέδου, που εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις σε οδηγό και επιβάτες ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια, ισοπεδώνοντας σχεδόν το ανάγλυφο δρόμου, που στην Ελλάδα δεν είναι και... ιδιαίτερα ομαλό! Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, το ακριβές τιμόνι βοηθάει τον οδηγό στον έλεγχό του κι η τετρακίνηση βελτιώνει ακόμα περισσότερο (ιδιαίτερα σε ολισθηρό οδόστρωμα) μια οδική συμπεριφορά που είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη. Παρά το μεγάλο μέγεθός του το αυτοκίνητο δεν είναι «άγαρμπο», δεν αιφνιδιάζει, δεν προβληματίζει ακόμα και όταν ανεβαίνουν αρκετά οι ρυθμοί, ενώ τη συνολικά θετική εικόνα της ασφάλειας που προσφέρει, ενισχύουν τα πολύ καλά φρένα. Συνολικά πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, που ανταποκρίνεται με αμεσότητα και ακρίβεια στις εντολές του οδηγού και προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται ως «πολυτελείας».

Σε ό,τι αφορά το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, είναι ένα καλό πρώτο βήμα, διατηρώντας αποτελεσματικά την κατάλληλη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο ανάλογα με την ταχύτητα (όπως άλλωστε όλα τα προσαρμοζόμενα cruise control) και διατηρώντας με μικρές κινήσεις του τιμονιού το αυτοκίνητο στη λωρίδα του. Ακριβώς όμως στην Ελλάδα δείχνει και τους περιορισμούς που υπάρχουν ακόμα σε αυτά τα συστήματα και το δρόμο που απομένει να διανυθεί μέχρι την πλήρως αυτόνομη κίνηση, ζητώντας (με την ανάλογη φωτεινή ένδειξη) συχνά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο, καθώς οι μισοσβησμένες γραμμές ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους, δεν του επιτρέπουν πάντα να ανιχνεύει με αποτελεσματικότητα τα όρια της λωρίδας στην οποία πρέπει να κινείται.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Ασφάλεια
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Σχετικά μικρή χωρητικότητα ρεζερβουάρ
- Μικρό άνοιγμα χώρο αποσκευών
- Ευκολία χρήσης κεντρικής οθόνης αφής
- Κατανάλωση
Το εξαιρετικό πλαίσιο, το ηλεκτρονικά  και η τετρακίνηση εξασφαλίζουν άνεση πολύ υψηλού επιπέδου και εξίσου καλή οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Έχοντας ήδη μια πρώτη επαφή με μια διαφορετική έκδοση, γνωρίζαμε ήδη τι μας περιμένει με το συγκεκριμένο S90, με δύο λόγια μια εβδομάδα απόλυτης άνεσης, «χλιδάτων» μετακινήσεων, απολύτως ευχάριστης και ξεκούρασης οδήγησης και -πάνω απ' όλα-κορυφαίας ασφαλείας. Σε αυτό το επίπεδο δύσκολα μπορεί να ασκήσει κάνεις κριτική σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο και το συγκεκριμένο θα επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά πως απλώς αποτελεί την απόλυτη επιβεβαίωση της premium πορείας της Volvo, ένα αυτοκίνητο με κορυφαία ποιότητα, ασφάλεια και άνεση, με εξαιρετικές επιδόσεις στη συγκεκριμένη έκδοση και φυσικά μ' ένα επίσης κορυφαίο τεχνολογικό περιεχόμενο, που αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση σε κάθε λιμουζίνα γοήτρου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP