ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes GLC Coupe - 250d

Συναισθηματική λειτουργικότητα         ..:: Σαββάτο, 04 Αυγούστου 2018 ::..

Στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του το εντυπωσιακό «κουπέ» μεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mercedes προσφέρει την ίδια ασφάλεια, άνεση, λειτουργικότητα και ποιότητα με τη βενζινοκίνητη, ακόμα και ανάλογα καλές επιδόσεις χάρη στη δύναμη και την ροπή του κινητήρα, αλλά με αρκετά χαμηλότερο κόστος, λόγω της αισθητά μικρότερης κατανάλωσης

Η πρώτη μας δοκιμή με το μεσαίο «κουπέ» ελεύθερου χρόνου της Mercedes ήταν μια κάποια έκπληξη για εμάς. Παρά το γεγονός ότι η προσπάθεια συνδυασμού των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών των κουπέ και των υπερυψωμένων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου φαίνεται αρχικά κάπως αντιφατική, λίγα αυτοκίνητα έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια που να τραβούσαν τόσα πολλά βλέμματα στο πέρασμά τους και μάλιστα όχι μόνο ανδρικά, αλλά και γυναικεία! Φαίνεται λοιπόν πως αυτός ο συνδυασμός έπιασε τον παλμό της εποχής, η επιτυχία του άλλωστε οδήγησε στην εφαρμογή του και σε μικρότερες κατηγορίες. Η GLC Coupe είναι ένα τετράθυρο υπερυψωμένο αυτοκίνητο μήκους 4,73 μ., που είναι βασισμένο στη GLC. Ο πιο «σπορτίφ» χαρακτήρας του σε σχέση με τη GLC, τονίζεται κι από κάποιες διαφορετικές επιλογές στις ρυθμίσεις του, από την άλλη πλευρά όμως δεν απεμπολεί και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει το υπερυψωμένο πλαίσιο στο οποίο βασίζεται και γι' αυτό όλες του οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες.

Εσωτερικό
Η συγγένεια με τη GLC είναι προφανής ακόμα περισσότερο στο εσωτερικό και το αυτοκίνητο προσφέρει αντίστοιχα μεγάλους χώρους, που φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα. Λίγο μικρότερος της GLC, αλλά και πάλι μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 500 λίτρα. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει και αρκετός (ακανόνιστος) χώρος για μικροπράγματα, εκεί που θα ήταν η ρεζέρβα (που δεν υπάρχει). Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, κάτι σημαντικό κατά τη γνώμη μας σ' ένα αυτοκίνητο με «περιπετειώδη» χαρακτήρα, όπως είναι τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, έστω και με κουπέ αμάξωμα! Κορυφαία είναι φυσικά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με πολλές ρυθμίσεις για κάθισμα και τιμόνι, που επιτρέπουν να βρεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Μόνο που το μικρό πίσω παρμπρίζ, σε συνδυασμό και με τις κεκλιμένες και κάπως φαρδιές κολόνες, περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς που είναι στάνταρ η κάμερα οπισθοπορείας). Η τιμή της GLC Coupe 250d ξεκινάει από 61.895 ευρώ με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ το ESP, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, 7 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία καθρεφτών, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτρική ρύθμιση ύψους και κλίσης καθισμάτων, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Λειτουργικό και πολύ ποιοτικό, το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 250d χρησιμοποιεί τον πολύ καλό κινητήρα ντίζελ των 2.143 κ.εκ, γνωστό μας ήδη και άλλες δοκιμές αυτοκινήτων της Mercedes, που αποδίδει 204 ίππους. Ένα δυνατό κινητήρα, με άφθονη ροπή, που κινεί με τη μεγαλύτερη άνεση το μεγάλο αυτοκίνητο, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Η συνεργασία του με το εξαιρετικό νέο αυτόματο εννιάρι κιβώτιο 9-Gtronic της Mercedes (που προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών) είναι πολύ καλή και είναι προφανές ότι ένας τόσο μεγάλος αριθμός σχέσεων στο κιβώτιο βοηθάει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Η κατανάλωση είναι φυσικά πολύ χαμηλότερη από αυτήν της βενζινοκίνητης έκδοσης 250 και μπορεί στην πόλη να πέσει ακόμα και λίγο κάτω από 10 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να περιοριστεί στα 7 λίτρα/100 χλμ. (ανάλογα φυσικά και με τους ρυθμούς που ακολουθεί το αυτοκίνητο στο δρόμο).

Οδηγώντας
Στη σημερινή εποχή με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, κανείς προφανώς δεν μπορεί να υποθέσει ότι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, ακόμα και «τύπου τζιπ», δεν θα έχει απολύτως ασφαλή και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά. Προφανώς, λόγω του χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και της γενικότερης επιλογής της Mercedes να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η GLC Coupe δεν έχει σπορτίφ χαρακτήρα (παρ' όλο που σε σύγκριση με τη GLC έχει λίγο πιο γρήγορο τιμόνι, με διαφορετική, πιο «σπορτίφ» ρύθμιση της υποβοήθησης), αλλά μια πολιτισμένη και προβλέψιμη συμπεριφορά με προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και κάποιες κλίσεις στις στροφές, που δεν θα προβληματίσει ποτέ και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στον έλεγχό της. Η τετρακίνηση άλλωστε παίζει το ρόλο της στη βελτίωση της ακρίβειας της τροχιάς που ακολουθεί το αυτοκίνητο, το κράτημα είναι καλό και η σταθερότητα στις ευθεία και τις γρήγορες καμπές εξαιρετική. Τα κορυφαία φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει η GLC, ενώ το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αλλά έχει μέτρια επαναφορά, μια πάγια επιλογή της Mercedes στα αυτοκίνητά της. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η άνεση (με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου).

Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με τα «καθημερινά» αυτοκίνητα τύπου σεντάν, χάτσμπακ κλπ., αλλά κάπως μικρότερη απ' αυτήν της GLC, η οποία επίσης είναι μικρότερη σε σχέση με την τελευταία γενιά της GLK. Δεν μιλάμε λοιπόν για ένα «πραγματικό» εκτός δρόμου, σίγουρα όμως η GLC Coupe έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου σε σχέση με ένα κοινό αυτοκίνητο, καθώς μάλιστα εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έχει σύστημα τετρακίνησης κι ένα αυτόματο κιβώτιο με μεγάλο αριθμό ταχυτήτων (απλώς να υπενθυμίσουμε για μια ακόμα φορά, ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες οποιουδήποτε αυτοκινήτου εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από τα λάστιχα που φοράει). Καλύπτει λοιπόν τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών, πους απλώς θέλουν να κινηθούν σ' ένα χωματόδρομο προς μια μία παραλία, σε ένα χιονισμένο δρόμο το χειμώνα κλπ.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Τετρακίνηση στάνταρ
- Άνεση για "SUV"
- Ποιότητα
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τιμή για λίγους
Φιλική και πολύ ασφαλής είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με τον πολύ καλό ντίζελ να προσφέρει καλές επιδόσεις με πολύ λογική κατανάλωση
Συμπέρασμα
Ας μη γελιόμαστε, η GLC Coupe είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται κατ' αρχάς στο συναίσθημα, κλείνοντας μάλιστα το μάτι και στις γυναίκες, αφού προσπαθεί να συνδυάσει δύο στοιχεία που έχουν ιδιαίτερη πέραση σήμερα στο γυναικείο πληθυσμό, την κομψή εμφάνιση και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Από την άλλη πλευρά η χρησιμοποίηση τετράθυρης διάταξης στο κουπέ αμάξωμα και -στη συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας- ενός καλού κινητήρα ντίζελ, δείχνει ότι εκτός από το «φαίνεσθαι» η εταιρεία δεν ξέχασε και τη λειτουργικότητα. Το αυτοκίνητο προσφέρει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη Mercedes, ποιότητα, ασφάλεια, εργονομία υψηλή τεχνολογία, είναι γρήγορο, ευρύχωρο και ευκολοδήγητο και, αν και ίσως αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία για ανθρώπους που έχουν την οικονομική άνεση να πληρώσουν την αυξημένη τιμή του, έχει πολύ λογική κατανάλωση, που περιορίζει αρκετά το κόστος χρήσης του. Σε κάθε περίπτωση πάντως το κύριο στοιχείο της προσωπικότητάς του είναι το συναισθηματικό!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP