ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Honda Civic Diesel

Αποστολή στο Λουτράκι         ..:: Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2018 ::..
Ολοκληρώνοντας την γκάμα του νέου Civic, είναι πλέον διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και η πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, με τον γνωστό κινητήρα 1.6 που εξελίχθηκε για να ανταποκρίνεται στις νέες, πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Με την ευκαιρία της έναρξης διάθεσης και του ανανεωμένου Jazz, η ελληνική αντιπροσωπεία έκανε διπλή τη σχετική δημοσιογραφική παρουσίαση, δίνοντάς στους εκπροσώπους του Τύπου τη δυνατότητα για μια πρώτη επαφή και με το νέο Civic ντίζελ. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.120 ευρώ, με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για κίνδυνο μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επαναφοράς στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, συναγερμό, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, οθόνη αφής, Bluetooth, 2 θύρες USB, θύρα HDMI και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.


Παρ' όλα όσα λέγονται για επικείμενη «κατάργηση» των ντίζελ επειδή εκπέμπουν αυξημένες ποσότητες ρύπων, πρώτον δεν έχει παρουσιάσει ακόμα κανείς μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2, που είναι υπεύθυνες για την υπερθέρμανση του πλανήτη και που είναι σημαντικά χαμηλότερες στους ντίζελ σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες. Και δεύτερον, υπάρχουν βεβαίως και πολλοί κατασκευαστές που έχουν την τεχνολογία για να εξελίξουν τους πετρελαιοκινητήρες τους έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις πιο σύγχρονες και πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή της Honda, με τον πολύ καλό ντίζελ 1.6 που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο Civic, αλλά και άλλα μοντέλα της. Λίγο καιρό λοιπόν μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς του Civic, η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει πλέον και μία πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, με την ίδια ισχύ των 120 ίππων, αλλά με αρκετές βελτιώσεις που μειώνουν κι άλλο τις εκπομπές ρύπων, και καλύπτουν τις νέες, ακόμα αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Σχετικά με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10'' και μέγιστη ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και από τον Αύγουστο θα είναι διαθέσιμος και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων της Honda. Για τη μείωση των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και ιδιαίτερα των σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου (NOx), η εταιρεία έκανε μια σειρά από βελτιώσεις, όπως βελτίωση του τούρμπο και του θαλάμου καύσης στους κυλίνδρους και τροποποίηση της μέγιστης πίεσης ανάφλεξης και της ανακυκλοφορίας καυσαερίων. Επίσης υπήρξε βελτίωση του καταλύτη και του φίλτρου σωματιδίων, χρήση χαλύβδινων εμβόλων για μείωση θερμικών απωλειών, νέα «καδένα» χαμηλής τριβής κλπ., αλλά και κάποιες επεμβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα και τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Βελτιώσεις υπάρχουν επίσης και στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου, είχαμε και την ευκαιρία για την οδήγησή του, που δεν παρουσίασε βεβαίως ιδιαίτερες εκπλήξεις, καθώς έχουμε πρόσφατα οδηγήσει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του μικρομεσαίου χάτσμπακ της Honda, από τις οποίες το ντίζελ δεν διαφέρει σε αίσθηση και συμπεριφορά, αν εξαιρέσει κανείς τον κινητήρα. Υπάρχει λοιπόν η ίδια ποιοτική αίσθηση στο εσωτερικό και μια αρκετά καλή θέση οδήγησης, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αντίστοιχου επιπέδου κράτημα, μεγάλη σταθερότητα στην ευθεία, ακριβή συμπεριφορά με προβλέψιμες αντιδράσεις στις στροφές, καλό τιμόνι κι αποτελεσματικά φρένα. Ο ντίζελ 1.6 εξακολουθεί να παρουσιάζει τα θετικά χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε στην προηγούμενη έκδοσή του, είναι δυνατός, εύστροφος για ντίζελ, με πολύ καλή ροπή (μία ελαφρά έλλειψή της παρατηρείται μόνο πολύ χαμηλά, κάτω από τις 2.000 στροφές), επιτρέποντας να οδηγηθεί το αυτοκίνητο με αρκετά σβέλτους ρυθμούς κι εξακολουθώντας να προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Η διαδρομή μας από το Λουτράκι στην Αθήνα έγινε με μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, βάρους και επιδόσεων.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP