ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Honda Jazz

Αποστολή στο Λουτράκι         ..:: Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2018 ::..
Το ανανεωμένο Honda Jazz, που παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο στην έκθεση της Φρανκφούρτης, είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με την διευρυμένη γκάμα των κινητήρων του. Με δεδομένη και την προσθήκη του νέου κινητήρα 1.5, που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην ανανέωση του μοντέλου σε σχέση με ένα απλό αισθητικό φρεσκάρισμα, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία εκδήλωση για την παρουσίαση, στην οποία έδωσε στους δημοσιογράφους και την δυνατότητα οδήγησης του αυτοκινήτου με τον νέο κινητήρα. Οι τιμές του ανανεωμένου Jazz ξεκινούν από 15.110 ευρώ για το 1.3 των 102 ίππων, με πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ραδιο-CD με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα, όπως επίσης και διετής επέκταση της τριετούς εργοστασιακής εγγύησης. Οι τιμές του 1.5 ξεκινούν από 20.250 ευρώ, απευθείας με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Dynamic.


Η προσθήκη του νέου κινητήρα δεν είναι το μοναδικό στοιχείο ανανέωσης του Jazz, το οποίο έχει υποστεί βεβαίως και τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές που γίνονται στα "facelift", με νέο προφυλακτήρα και μάσκα και ανανεωμένα φωτιστικά σώματα, που προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στη σύγχρονη σχεδιαστική εικόνα των αυτοκινήτων της Honda. Στη γκάμα έχει προστεθεί κι ένα ακόμα χρώμα αμαξώματος, ενώ μικρότερες αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος (π.χ. αεροτομή στην πόρτα του χώρου αποσκευών με ενσωματωμένο φως φρένων). Προσθήκες υπάρχουν ακόμα στον κατάλογο του εξοπλισμού (π.χ. στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι πλέον τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα), ενώ έχει γίνει και αντίστοιχη προσαρμογή των αναρτήσεων στην έκδοση 1.5 Dynamic με το νέο, ισχυρότερο κινητήρα. Επίσης έγινε και μία προσπάθεια αναβάθμισης του εσωτερικού, με νέο, καλύτερο ύφασμα για τα καθίσματα.

Το σημαντικότερο νέο βεβαίως είναι ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 με τους 130 ίππους, που προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου, δημιουργώντας έτσι μια έκδοση με επιδόσεις αισθητά καλύτερες από την «διεκπεραιωτική» εικόνα που προσφέρει ο 1.3 των 102 ίππων, ο οποίος συνεχίζει να χρησιμοποιείται, ταιριάζοντας καλύτερα με την αστική πλευρά του χαρακτήρα του μοντέλου. Ο νέος κινητήρας προσφέρεται σε συνδυασμό με (βελτιωμένο) χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή αυτόματο CVT, καλύπτει τις τελευταίες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις που προσφέρει, η εταιρεία αναφέρει (για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο) επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'' και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Τιμές βεβαίως πολύ παραπάνω από επαρκείς για να μπορεί να παίξει το αυτοκίνητο και το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, που σαφώς ταιριάζει στο συνολικό χαρακτήρα του, αφού και οι χώροι στο εσωτερικό είναι επαρκέστατοι για τέσσερα άτομα και ο χώρος αποσκευών είναι επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ, με χωρητικότητα 354 λίτρων.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε το αυτοκίνητο με τον νέο κινητήρα 1.5 από την Αθήνα μέχρι το Αλεποχώρι και μετά το Λουτράκι. Πάντα πρακτικό, με αρκετά καλή θέση οδήγησης και γεροδεμένη κατασκευή με πλήρη απουσία τριγμών και άλλων θορύβων, που προδίδει την κατασκευή του στην Ιαπωνία, εξακολουθεί να έχει ένα σύγχρονο εσωτερικό, απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής. Η συνολική αίσθηση του Jazz στο δρόμο δεν έχει αλλάξει, η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, προοδευτικά υποστροφική και χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις, με καλό κράτημα, ικανοποιητικό τιμόνι και επαρκή φρένα. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για μικρό αυτοκίνητο και συνολικά η μετακίνησή μας ήταν ξεκούραστη στη διαδρομή των 100 περίπου χιλιομέτρων που κάναμε με αυτό. Ο κινητήρας είναι σαφώς πιο δυνατός από τον 1.3, είναι ιδιαίτερα εύστροφος και εξαντλεί εύκολα το όριο των στροφών του όταν χρειαστεί ένα προσπέρασμα, το οποίο ακόμα και σε μια ορεινή διαδρομή δεν θα προβληματίσει. Αρκετά ελαστικός, ώστε να μην απαιτεί συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων στη πόλη όταν πέφτουν οι στροφές, είναι απλά ικανοποιητικός στις μεσαίες και δείχνει όλο και πιο έντονα τη δύναμη του ψηλά. Στις καλές επιδόσεις που προσφέρει συντελούν και οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου, το οποίο είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια, ενώ και η κατανάλωση παραμένει σε πολύ λογικά επίπεδα παρά τις κοντές σχέσεις, με τη μέση τιμή για όλη τη διαδρομή μας να συγκρατείται στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP