ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο VW Touareg

Παρουσίαση στο Λαγονήσι         ..:: Σαββάτο, 21 Ιουλίου 2018 ::..
Το νέο Touareg είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε πρώτη φάση με τον 3λιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα. Αν και δεν πρόκειται για μοντέλο που μπορεί να πραγματοποιήσει μεγάλο όγκο πωλήσεων στην Ελλάδα, λόγω της υψηλής κατηγόριας τιμής στην οποία ανήκει, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια δημοσιογραφική παρουσίαση για την οδήγησή του από τους εκπροσώπους του Τύπου, θέλοντας να τονίσει το υψηλό κύρος που προσδίδει στην εικόνα της εταιρείας συνολικά ένα τέτοιο μοντέλο κορυφαίας ποιότητας και τεχνολογίας. Οι τιμές του αυτοκινήτου είναι 77.700 και 84.000 ευρώ αντίστοιχα για τις δύο εκδόσεις ισχύος του κινητήρα, με εντυπωσιακό βασικό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ -εκτός από τα συνηθισμένα ηλεκτρικά συστήματα, τον αυτόματο κλιματισμό, το ESP, τους αερόσακους, τα συστήματα συνδεσιμότητας και πληροφόρησης κλπ.- σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης Active Control, Innovision Cockpit με ψηφιακά όργανα, δερμάτινο σαλόνι με εμπρός ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα Ergo Comfort (18 ρυθμίσεις), συρόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, λειτουργία πορτμπαγκάζ Easy Open/Close, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, Side Assist, Rear Cross Traffic Alert (σύστημα επιτήρησης πίσω χώρου, προειδοποίησης οδηγού για ύπαρξη οχήματος στο νεκρό σημείο και αυτόματης πέδησης), προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία προνοητικής ρύθμισης ταχύτητας, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών Pre Crash 360 με ενεργοποίηση αισθητήρων 360° (περιλαμβάνει: αναστρέψιμη προένταση ζώνης, ρύθμιση καθίσματος σε όρθια θέση, πνευματική προσαρμογή ανάρτησης, κλείσιμο παραθύρων & ηλιοροφής, κλείδωμα θυρών, πίσω φώτα με ενεργοποίηση σήματος κινδύνου), Intersection Assist (σύστημα επιτήρησης εμπρός χώρου, προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδηση), σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρηση, (το όχημα ξεκινά και φρενάρει αυτόνομα), σύστημα ανίχνευση κόπωσης οδηγού, ζάντες αλουμινίου κλπ. κλπ.


Το μεγάλο γερμανικό SUV έχει ξεπεράσει στο εμπορικό παλμαρέ του τις 1.000.000 πωλήσεις ανά τον πλανήτη. H νέα 3η γενιά μεγαλώνει κι άλλο σε διαστάσεις προσεγγίζοντας τώρα τα 4,878 μ. μήκους (+77 χλστ.) και τα 1,984 μ. πλάτους (+44 χλστ.), ενώ ελαφρώς χαμηλότερο είναι πια σε ύψος (1,702 μ., -7 χλστ.) Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει σημαντικά φτάνοντας τα 810 λίτρα. Παρά την αύξηση των διαστάσεών του, το αυτοκίνητο έχει αμάξωμα ελαφρύτερο κατά 106 κιλά, χάρη στην ευρύτατη χρήση αλουμινίου (48%). Είναι πολύ επιβλητικό σε εμφάνιση, δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κάποιο άλλο, εξαιτίας και των τεράστιων διαστάσεων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως όσο είναι το μεταξόνιο, είναι το μήκος ενός κλασικού Mini! Το εσωτερικό του είναι εξαιρετικά προσεγμένο, σε επίπεδα premium, τόσο σε ποιότητα κατασκευής, υλικών και φινιρίσματος, όσο και σε τεχνολογικές εφαρμογές. Ξεχωρίζει φυσικά το καινοτόμο Innovision Cockpit, το οποίο συνδυάζει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (η οθόνη είναι 12,3 ιντσών) μπροστά από τον οδηγό, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 15 ιντσών με το ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων Discover Premium. Ο χειρισμός δύναται να πραγματοποιηθεί είτε ανέπαφα, είτε αγγίζοντας την οθόνη, ωστόσο είναι τόσα πολλά τα συστήματα και οι εφαρμογές τους που σχεδόν τα... χάνεις όταν έρχεσαι αντιμέτωπος μαζί τους στην αρχή.

Κάτω από το μακρύ καπό ζει ο 3λιτρος V6 πετρελαιοκινητήρας που παράγει 231 ή 286 ίππους ανάλογα με την έκδοση (η ροπή ανέρχεται στα 50,1 και 61,2 kgm αντίστοιχα). Και οι δύο επιλογές συνδυάζονται με στάνταρ αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων shift by wire με paddles στο τιμόνι, αλλά και τετρακίνηση 4Motion (μοιράζει διαρκώς τη ροπή μεταξύ των δυο αξόνων έως και 80% σε κάθε άξονα). Στα «κλου» του νέου Touareg συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα το σύστημα ενεργούς τετραδιεύθυνσης, το οποίο σε ταχύτητες μέχρι τα 37 χλμ./ώρα στρέφει τους πίσω τροχούς σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς, βοηθώντας καταλυτικά την κίνηση στους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες τους στρέφει κατά την ίδια φορά, μεγιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο τα επίπεδα ασφάλειας και βελτιώνοντας την ακρίβεια της συμπεριφοράς και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο από το Λαγονήσι προς και από το Σούνιο, στον οποίο είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στο πλαίσιο της πανελλήνιας δημοσιογραφικής παρουσίασης, το Touareg απέδειξε πως όχι μόνο χτυπά με αξιώσεις την πόρτα των μεγάλων πολυτελών SUV κύρους, αλλά... στρογγυλοκάθεται ήδη ανάμεσά τους. Με βαρύ ποιοτικό πάτημα που σε τίποτα δεν έχει να ζηλέψει από άλλες γερμανικές εκτελέσεις γοήτρου, δίνει νέα οπτική στον όρο «άνεση» (η αερανάρτηση προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό). Ο όγκος και το βάρος δεν κρύβονται όταν έρθουν οι στροφές, παρά ταύτα η ασφαλής οδική συμπεριφορά και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ξαφνιάζουν ευχάριστα. Η παραμετροποίηση μέσω των προγραμμάτων οδήγησης σε βοηθά να βρεις το προσωπικό στιλ καθ' οδόν, σύντομα όμως θα διαπιστώσεις πως αυτό το υπέρ του δέοντος άνετο προφίλ μετακίνησης με την ανάρτηση να ισοπεδώνει τα πάντα και την ηχομόνωση να σβήνει κάθε εξωτερικό θόρυβο, ευτυχώς δεν μεταβάλλεται όποια ρύθμιση και να επιλέξεις...
Γιάννης Τσιρογιάννης

  UP