ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW X2 - 20i sdrive

Μια «νεανική X1»         ..:: Σαββάτο, 14 Ιουλίου 2018 ::..

Ακολουθώντας τη λογική των «κουπέ SUV» που λανσάρισε στις μεγαλύτερες κατηγορίες με την X6, η BMW επαναλαμβάνει το εγχείρημα και στη μικρομεσαία κατηγορία, μ' ένα πιο συμπαγές "crossover" με «κουπέ» σχήμα, που βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με την X1, προσφέροντας αντίστοιχη ποιότητα, ασφάλεια και οδηγική απόλαυση, κάτι στο οποίο συμβάλλει στη συγκεκριμένη έκδοση και ο πολύ καλός 2λιτρος κινητήρας τούρμπο

Το έχουμε πάρει πλέον απόφαση ότι κάθε χρόνο θα παρουσιάζονται ένα σωρό νέα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, ιδιαίτερα στην μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία που γνωρίζουν μεγάλη άνθηση στην Ευρώπη. Οι "premium" κατασκευαστές, που έχουν το πλεονέκτημα να μπορούν να πωλήσουν τα αυτοκίνητά τους με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, άρα και να κάνουν ευκολότερη απόσβεση των επενδύσεών τους, έχουν χωρίσει τις κατηγορίες σε... υποκατηγορίες και μας βομβαρδίζουν συνεχώς με νέα "SUV" και "crossover". Έτσι και η BMW, έχοντας ήδη στη γκάμα της την X1, προχώρησε στη δημιουργία ενός δεύτερου μοντέλου στην ίδια κατηγορία, το οποίο βασίζεται και στο ίδιο «δάπεδο» με την X1. Η X2 αναπαράγει μία τάση δημιουργίας «κουπέ» εκδόσεων των SUV, που ξεκίνησε η BMW σε μεγαλύτερες κατηγορίες με την X6, με σχεδιαστικές γραμμές που δανείζονται ορισμένα στοιχεία από τα κουπέ και κυρίως το κεκλιμένο πίσω μέρος. Σε σύγκριση με την X1, η X2 είναι πιο συμπαγής, έχοντας ύψος μικρότερο κατά 7 εκατοστά και μήκος μικρότερο κατά 8 εκατοστά (4,36 μ.)

Εσωτερικό
Παρά τις ελαφρά μειωμένες διαστάσεις, η X2 εξακολουθεί να έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, χωρίς να είναι και από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας σ' αυτόν το τομέα, χωρίς όμως και να χάνει τη δυνατότητα να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Και παρά το γεγονός ότι έχει και ελαφρά μικρότερο χώρο αποσκευών από την X1 (470 λίτρα αντί για 505), η χωρητικότητα του είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για οικογενειακή κρίση, αντίστοιχη με αυτή ενός μεσαίου σεντάν. Επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενώ η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, κάτι που θεωρούμε αυτονόητο για κάθε BMW. Αν και η θέση οδήγησης είναι ελαφρά χαμηλότερη (κατά 2 εκατοστά) από αυτήν της X1, εξακολουθεί να είναι ψηλή και αρκετά «εποπτική», όπως αρέσει στο κοινό της κατηγορίας. Η μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι, ενώ η θέση οδήγησης είναι καλή και η γενική εργονομία σωστή, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, όπως συνηθίζει η BMW, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί μερικοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει (στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας το κάθισμα είχε ηλεκτρικές ρυθμίσεις, οπότε προφανώς η θέση οδήγησης ήταν άψογη και ρυθμίσιμη με απόλυτη λεπτομέρεια).

Η τιμή της X2 20i sdrive ξεκινάει από 42.300 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP, σύστημα Active guard για προειδοποίηση επικίνδυνης προσέγγισης προπορευόμενων οχημάτων, 6 αερόσακους, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικoύς καθρέφτες αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά υπενθυμίζουμε ότι στην τιμή συμπεριλαμβάνεται δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα.
Το ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα τέσσερις επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η X2 20i κινείται από τον γνωστό 2λιτρο βενζινοκινητήρα της BMW με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο διπλής εισαγωγής που αποδίδει 192 ίππους και συνδυάζεται με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει και σε άλλες δοκιμές, πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο και ελαστικό, με τη μέγιστη ροπή να αποδίδεται λίγο πάνω από το ραλαντί, στις 1.350 στροφές, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η BMW αναφέρει 7,7'' για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα 227 χλμ./ώρα). Είναι προφανές, λοιπόν, ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν αυτό είναι εντελώς φορτωμένο, προσφέροντας πολύ ασφαλή προσπεράσματα και τη δυνατότητα για κίνηση με γρήγορους ρυθμούς όποτε το θέλει ο οδηγός.

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι γρήγορο και σωστά κλιμακωμένο και συνδυάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα. Με μία πολύ μικρή επιβάρυνση (204 ευρώ) η BMW προσφέρει και μία «σπορ» έκδοση του κιβωτίου, στην οποία οι αλλαγές ταχυτήτων στην αυτόματη λειτουργία προσαρμόζονται στο προσωπικό στιλ οδήγησης, ενώ περιλαμβάνει επιπλέον και την δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι, ένδειξη συνιστώμενης αλλαγή ταχύτητας, καθώς και λειτουργία Launch control, η οποία ρυθμίζει τις ιδανικές στροφές λειτουργίας του κινητήρα, επιτρέποντας έτσι τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση από στάση. Η διαφορά τιμής είναι πραγματικά πολύ μικρή και προσωπική μας άποψη είναι ότι αξίζει τον κόπο. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση είναι αναπόφευκτα αυξημένη σε ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο και στην πόλη εύκολα μπορεί να φτάσει τα 11,5-12 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι μπορεί με κάποια αυτοσυγκράτηση (γιατί με τόσο δυνατό κινητήρα εύκολα... παρανομείς!) να περιοριστεί στα 8,5-9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Ακόμα και στις εκδόσεις με μπροστινή κίνηση, η X2 έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, από τις καλύτερες στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, που δεν προβληματίζει σε καμία περίπτωση τον οδηγό, αλλά και επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου με τους γρήγορους ρυθμούς που επιτρέπει ο δυνατός κινητήρας. Ακριβής και προβλέψιμη, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από πολύ καλό κράτημα και πολύ προοδευτική υποστροφή στο όριο της πρόσφυσης, που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Βεβαίως δεν αποφεύγονται κάποιες αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε σχέση π.χ. με τα χαμηλότερα μικρομεσαία αυτοκίνητα της BMW (σειράς 1 και σειράς 2), αλλά αυτές δεν δημιουργούν απότομες μεταφορές βάρους και αντίστοιχα απότομες αντιδράσεις και το αυτοκίνητο ελέγχεται εύκολα με το πολύ καλό τιμόνι. Πολύ καλά είναι επίσης και τα φρένα, συμπληρώνοντας μια πολύ θετική εικόνα για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο. Σε ό,τι αφορά την άνεση, οι αναρτήσεις είναι σχετικά σφιχτές, όπως συνηθίζει η BMW, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να γίνεται κουραστικό. Απλώς δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του σ' αυτόν τον τομέα (κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά).
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Τιμόνι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη κατανάλωση
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Με πολύ καλές επιδόσεις από τον δυνατό 2λιτρο βενζινοκινητήρα, το αυτοκίνητο έχει και την οδική συμπεριφορά που επιτρέπει την αξιοποίησή τους
Συμπέρασμα
Αν η X1 είναι κυρίως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής, με τη X2 η BMW προσπαθεί να απευθυνθεί σε ένα πιο νεανικό κοινό, που δεν συγκινείται απαραίτητα από τα «οικογενειακά» χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων (χώροι, άνεση κλπ.), αλλά δίνει μεγαλύτερη σημασία σε στοιχεία όπως το ντιζάιν κι ο σπορτίφ χαρακτήρας. Η X2 ανταποκρίνεται σε αυτές τις απαιτήσεις, ιδιαίτερα σε αυτήν τη δυνατή βενζινοκίνητη έκδοση, που προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις εκτός από πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, χωρίς να απεμπολεί τις παραδοσιακές αρετές της BMW σε εργονομία, ποιότητα και λειτουργικότητα. Όπως και με την X1, όμως, η τιμή της περιορίζει αρκετά το κοινό στο οποίο απευθύνεται στην Ελλάδα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP