ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 2008 - 1.2 PureTech 110

Με βενζίνη ακόμη καλύτερα...         ..:: Σαββάτο, 14 Ιουλίου 2018 ::..

Το 2008 ανήκει στα αυτοκίνητα που αγαπήσαμε δικαίως, κάθε φορά μάλιστα προσθέτουμε ακόμη έναν επιπλέον λόγο για να το συμπαθήσουμε ακόμη περισσότερο κι αυτήν τη φορά την αφορμή έδωσε ο 1.2 τούρμπο βενζίνης

Όσο η βενζίνη παίρνει τα πάνω της εξισορροπώντας τη ζήτηση σε σχέση με την απόλυτη επικράτηση του ντίζελ μέχρι πρόσφατα, τόσο θα έχουν μεγαλύτερη απήχηση εκδόσεις μοντέλων με βενζινοκινητήρα μικρής χωρητικότητας με τούρμπο. Με απόλυτα κριτήρια, σε ένα φανταστικό σύμπαν χωρίς οικονομική κρίση, ακριβή αμόλυβδη και μεγαλύτερη κατανάλωση, οι εκδόσεις βενζίνης θα αποτελούσαν το μέτρο. Να, για παράδειγμα, δείτε πόσο άριστα ταιριάζει αυτός ο εξαιρετικός 1.2 στο ολοκληρωμένο 2008.

Εσωτερικό
Στο ανανεωμένο 2008 όλα βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο προκειμένου να ακολουθήσουν τη ρότα της εποχής. Ποιότητα, πρακτικότητα, έξυπνη σχεδίαση και I-Cockpit συνηγορούν σε ένα εύγευστο κοκτέιλ. Η συγγένεια με το 208 είναι αισθητή στο εσωτερικό, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος. Λόγω του μεγαλύτερου ύψους όμως και των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων, οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι -αν και όχι κορυφαίοι για την κατηγορία- και φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 λίτρων, χωρητικότητα δηλαδή μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Το απόλυτα κανονικό σχήμα του διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι καλοί, αλλά οι ποτηροθήκες είναι ρηχές.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού, όπως σε όλα τα Peugeot νέας γενιάς, είναι η σχεδιαστική διαφοροποίηση του ταμπλό σε σχέση με τη συνηθισμένη διάταξη, με τη χρησιμοποίηση ενός πολύ μικρού τιμονιού, έτσι ώστε τα όργανα του ταμπλό (που βρίσκονται λίγο πιο ψηλά απ' ότι συνηθίζεται) να φαίνονται πάνω από απ' αυτό και όχι μέσα από τη στεφάνη! Θα παρατηρήσουμε, όμως, ότι το χειριστήριο του cruise control είναι κρυμμένο πίσω από το «μπράτσο» του τιμονιού. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και το αυτοκίνητο είναι από τα πιο ποιοτικά της κατηγορίας. Η τιμή του 2008 με τον 1.2 PureTech βενζίνης ξεκινάει (χωρίς την όποια έκπτωση του προωθητικού προγράμματος που ισχύει κατά περίπτωση την εποχή παραγγελίας του αυτοκινήτου) από τα 21.700 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων και το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, είτε -όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας- από 21.300 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι πολύ παραπάνω από πλήρες, περιλαμβάνοντας ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι.
Το εσωτερικό του ανανεωμένου 2008 διαθέτει όλα όσα χρειάζεσαι από ένα αυτοκίνητο του είδους
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 110 ίππων (1.2 Puretech) συνεργαζόταν στην περίπτωσή μας με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο (ΕΑΤ6) και πιστεύουμε πως αυτός ο συνδυασμός είναι ο ενδεδειγμένος. Μακριά κλιμάκωση από τη μια, αλλά ομαλές αλλαγές από την άλλη χαρακτηρίζουν το κιβώτιο, το οποίο προσαρμόζει τον τρόπο αλλαγής ανάλογα με το οδηγικό στιλ. Εκτός από τα προγράμματα Sport και Winter προσφέρει και χειροκίνητη σειριακή λειτουργία αποκλειστικά από τον επιλογέα. Οι 110 ίπποι και τα 20,9 kgm ροπής ζωηρεύουν κάτω από το δεξί πόδι και σε κάνουν να χαίρεσαι σε κάθε είδους διαδρομή. Γεμάτη απόδοση από χαμηλά, απουσία κραδασμών και αμεσότητα μαζί με μεγάλο εύρος απόδοσης. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 10,3'', ενώ η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 188 χλμ./ώρα. Σε επίπεδο κατανάλωσης είδαμε 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ εάν επιμείνεις στην απότομη δοσολογία του γκαζιού φτάνεις εύκολα τα 10 λίτρα /100 χλμ.

Οδηγώντας
Αν και υπερυψωμένο το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και, χωρίς υπερβολή, είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κλάσης. Μάστορες στη ρύθμιση των αναρτήσεων, οι Γάλλοι πέτυχαν την χρυσή τομή ανάμεσα στην καλή άνεση και μια ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά, που ξεφεύγει από τα στενά «οικογενειακά» πλαίσια και μπορεί να ικανοποιήσει κι έναν πιο απαιτητικό οδηγό. Το καλό τιμόνι διευκολύνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, που έχει προβλέψιμη συμπεριφορά και δεν εμφανίζει υπερβολικές κλίσεις στις στροφές παρότι είναι υπερυψωμένο. Η σταθερότητά του στις ευθείες είναι επίσης πολύ καλή και τα ικανοποιητικά φρένα συμπληρώνουν μία συνολικά θετική εικόνα. Με τον κινητήρα βενζίνης τα δυναμικά χαρακτηριστικά τονίζονται ακόμη περισσότερο, λόγω του σωστού ζυγίσματος αλλά και της στρωτής λειτουργίας του συνόλου. Φυσικά το 2008 είναι στημένο με καθαρά «ασφάλτινη» λογική, αλλά το αυξημένο ύψος από το έδαφος επιτρέπει την απρόσκοπτη κίνηση σ' ένα στεγνό χωματόδρομο, χωρίς να φοβάσαι ότι θα «βρει» από κάτω σε κάποια από τις ανωμαλίες. Η κύλιση παρότι η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις είναι πολύ καλή, τιμώντας έως ένα βαθμό και τη γαλλική προέλευση.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Ρηχές ποτηροθήκες
Στο δρόμο τα πηγαίνει ακόμη καλύτερα συγκριτικά με την πιο βαριά έκδοση πετρελαίου, κάτι που κάνει ακόμα πιο ευχάριστη της οδήγησή του
Συμπέρασμα
Δεν χωράει αμφιβολία πως στην έκδοση βενζίνης η σχέση αξίας τιμής αποκτά νέο ενδιαφέρον για ένα αυτοκίνητο που έχει κατακτήσει δίκαια τα διαπιστευτήρια για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οχήματα στην κλάση των μικρών crossover. Με χαμηλότερη τιμή αγοράς συγκριτικά με το ντίζελ και λιγότερο βάρος στον εμπρός άξονα είναι το 2008 που συνδυάζει καλύτερα την ικανοποίηση των μεταφορικών αναγκών, με την οδηγική ευχαρίστηση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP