ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford EcoSport - 1.0 T (140 HP)

SUV και όχι crossover         ..:: Σαββάτο, 07 Ιουλίου 2018 ::..

Όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές αναφέρουν τα ημίψηλα σούπερ μίνι τους ως "crossover", η Ford αποστασιοποιείται πλήρως και εντάσσει το EcoSport στα αμιγώς SUV, με την εικόνα και τις δυνατότητες του να δικαιώνουν αυτήν την επιλογή, ειδικά στη συγκεκριμένη περίπτωση με τον 140άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα

Το EcoSport αποτελεί το αυγό του Κολόμβου μεταξύ των μικρών οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Και αυτό γιατί δεν προσποιείται κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπεις στην πραγματικότητα. Ένα SUV με την κλασική παραδοσιακή εμφάνιση που επιβάλλεται στο θεατή με την πρώτη ματιά. Αυτό πιστεύουμε πως είναι και το αδιαφιλονίκητο προσόν του απέναντι σε εκτελέσεις μικρών αυτοκινήτων που διαθέτουν απλώς λίγο μπόι παραπάνω από τους «αστικούς αδελφούς» τους. Άλλωστε, η Ford διαθέτει και το Fiesta Active στη γκάμα της για τους πιο light πελάτες...

Εσωτερικό
Η είσοδος είναι εύκολη με ψηλά τοποθετημένα καθίσματα. Εδώ σε υποδέχεται ένα περιβάλλον με έντονες αναφορές από Fiesta. Η ποιοτική αύρα αναδύεται μετά την αναβάθμιση των υλικών σ' αυτήν τη γενιά, ενώ σημειώστε πως υπάρχουν 20 έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, όπως χώρος στις θήκες των θυρών για την αποθήκευση μπουκαλιών ενάμισι λίτρου, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και κλιματιζόμενο ντουλαπάκι που χωράει μέχρι έξι κουτάκια αναψυκτικών. Μεταξύ των δυο καθισμάτων υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Η θέση οδήγησης παρ' ότι είναι εποπτική λόγω ύψους, είναι αρκετά «οδηγοκεντρική». Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, λίγο καλύτεροι από τους αντίστοιχους του Fiesta. Το ύψος της καμπίνας είναι υπερεπαρκές, δημιουργώντας έναν ευάερο χώρο, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων έχουν κάποια υποτυπώδη ρύθμιση κλίσης. Ο χώρος αποσκευών με 356 λίτρα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Η ιδιοτυπία όμως του ανοίγματος της πίσω πόρτας προς το πλάι δημιουργεί ενστάσεις, ιδιαίτερα σε στενούς χώρους στάθμευσης ή σε κατωφέρειες. Ο στάνταρ εξοπλισμός στην έκδοση Titanium είναι πλούσιος, από 7 αερόσακους και ESP με hill holder, μέχρι ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας και Bluetooth. Ίσως με αυτό τον τρόπο να δικαιολογείται εν μέρει η τσιμπημένη τιμή αγοράς, στα 21.169 ευρώ.
Το εσωτερικό, διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους, αποδεκτή ποιότητα και αρκετή πρακτικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας 1.0 EcoBoost προσφέρεται εδώ με 140 ίππους και 18,4 kgm ροπής, χαρίζοντας τις επιδόσεις που περιμένεις από ένα ικανό, σβέλτο και καλοστημένο όχημα ελεύθερου χρόνου. Δεν ξεμένει ποτέ από δύναμη, ενώ μπορεί να φέρει το χαμόγελο στα χείλη σου συνδυαστικά με τη συμπεριφορά του πολύ καλού πλαισίου. Το υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο σύνολο χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, διπλό χρονισμός βαλβίδων, αλλά και μία καινοτόμο έκκεντρη σχεδίαση στροφαλοφόρου για αθόρυβη λειτουργία των τριών κυλίνδρων. Στην πράξη είναι υγιέστατος χαμηλά και ζωντανός όπου τον χρειάζεσαι, ενώ η γραμμική λειτουργία του τον κολακεύει ακόμη περισσότερο. Η μικτή κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8,2 λίτρα στην επταήμερη επαφή μας μαζί του, ενώ θα τονίσουμε πως η τιμή πέφτει σημαντικά εάν είσαι προσεκτικός με τη δοσολογία του γκαζιού.

Οδηγώντας
Αναμφισβήτητα μεγάλη επιτυχία για τους τεχνικούς της Ford είναι το γεγονός ότι κατάφεραν να προσδώσουν όσο περισσότερο ήταν εφικτό από τον οδηγικό «αέρα» του Fiesta σε ένα SUV, με το ζωντανό μπροστινό τμήμα να δηλώνει «παρών». Το EcoSport είναι άκαμπτο (έχει γίνει εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής) και με στήσιμο που δεν είναι ούτε κουραστικά σπορτίφ ούτε ξενέρωτα μαλακό. Περνά από λακκούβες, μπαίνει στο στεγνό χώμα (έχει απόσταση 190 χιλιοστών από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 21 μοιρών, γωνία αναχώρησης 33,3 μοιρών και βάθος βύθισης 550 mm), χωρίς να δυσκολεύεται να κινηθεί με άνεση και υποδειγματικό έλεγχο. Όχι, δεν εφοδιάζεται προς το παρόν με τετρακίνηση, εάν διερωτάστε κάτι τέτοιο. Το τιμόνι, μικρό σε διάμετρο (αλλά και με λεπτή στεφάνη), είναι όσο ακριβές περιμένεις από ένα Ford, δίνοντάς σου όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι σε σβέλτη οδήγηση στην άσφαλτο. Με γρήγορο ρυθμό το EcoSport θα υποστρέψει νωρίτερα από ένα Fiesta, λόγω του μεγαλύτερου ύψους αλλά και του υψηλότερου κέντρου βάρους. Θα γείρει, λοιπόν, λίγο περισσότερο από ό,τι περιμένεις στις στροφές, αλλά μέχρι εκεί. Δεν θα σε αποθαρρύνει να κινηθείς σβέλτα και να χαρείς, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Η ανάρτηση παρουσιάζεται σφιχτή και καλορυθμισμένη, αλλά στις πιο έντονες ανωμαλίες ταλαιπωρείται λίγο περισσότερο απ’ ό,τι μας έχουν συνηθίσει άλλα μοντέλα της εταιρείας, κάτι που είναι βέβαια αναμενόμενο σε ένα SUV. Η κύλιση είναι ικανοποιητική, κάτι που ισχύει και για τα φρένα.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Τιμή αγοράς
- Η πέμπτη πόρτα ανοίγει στο πλάι
Στο δρόμο τα καταφέρνει πολύ καλά, παρά το ύψος και το βάρος του, συνεπικουρούμενο από τη ζωντάνια του βενζινοκινητήρα
Συμπέρασμα
Το EcoSport είναι μια ειδική περίπτωση, αφού δύσκολα θα βρεις κάποιο άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία που να παραπέμπει ευθέως στα μεγαλύτερα SUV. Αν αντιμετωπιστεί έτσι, πιθανότατα να μπορεί να δικαιολογήσει τα χρήματα που ζητά κατά την αγορά του σ' αυτήν την ισχυρότερη από τις τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις, μαζί φυσικά με τα αναγνωρισμένα «οδικά προσόντα» που συνοδεύουν τα μοντέλα της Ford (άλλωστε όποιος δεν θέλει απαραίτητα τις καλύτερες επιδόσεις της έκδοσης των 140 ίππων, μπορεί να επιλέξει μία από τις άλλες δύο εκδόσεις ισχύος, που είναι σημαντικά φτηνότερες). Ο δυνατός τούρμπο βενζινοκινητήρας προσδίδει ένα πιο πολιτισμένο χαρακτήρα συγκριτικά με την έκδοση ντίζελ, η οποία είναι φθηνότερη στις περισσότερες περιπτώσεις.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet, Ford

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP