ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Kia Ceed

Αποστολή στην Πορτογαλία         ..:: Κυριακή, 24 Ιουνίου 2018 ::..
«Επίθεση» για την κατάκτηση του ευρωπαϊκού κοινού βρίσκεται σε εξέλιξη από την Kia, που μετά το ήδη πετυχημένο από τα πρώτα του βήματα Stonic, παρουσίασε το Μάρτιο στη Γενεύη τη νέα γενιά του μικρομεσαίου της χάτσμπακ, του Ceed, με το οποίο είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή στη μεγάλη πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε η εταιρεία στο Φάρο της Πορτογαλίας. Μια παρουσίαση στην οποία τονίστηκε ο ευρωπαϊκός χαρακτήρας του αυτοκινήτου, που εκτός των άλλων σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Το νέο Ceed θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο ή στις αρχές Νοεμβρίου, καθώς η ελληνική αντιπροσωπεία περιμένει να είναι διαθέσιμες οι πλούσιες σπορτίφ εκδόσεις GT-line, που ήδη γνωρίζουν επιτυχία στην Ελλάδα σε άλλα μοντέλα της και θεωρεί ότι ανταποκρίνονται καλύτερα στην εικόνα της μάρκας και του μοντέλου. Οι τιμές δεν είναι ακόμα γνωστές, το επίπεδο του εξοπλισμού όμως θα είναι πλούσιο, περιλαμβάνοντας στάνταρ ένα διευρυμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.


Η τάση της αγοράς στην Ευρώπη είναι πλέον και στη μικρομεσαία κατηγορία η στροφή του κοινού προς τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου. Τα χάτσμπακ, όμως, εξακολουθούν να έχουν ακόμα ένα αξιοπρεπές μερίδιο, ενώ σε ορισμένες αγορές υπάρχει ακόμα κάποια ζήτηση και για τα στέισον. Αυτό καθόρισε και τις επιλογές της Kia κατά τη διαδικασία δημιουργίας της νέας γενιάς του μικρομεσαίου μοντέλου της, η οποία περιορίστηκε στο 5θυρο χάτσμπακ και στο στέισον, ενώ η 3θυρη έκδοση καταργήθηκε. Και φυσικά (τι κάνει... νιάου νιάου στα κεραμίδια;!) το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης μας τονίστηκε ότι η γκάμα δεν ολοκληρώθηκε ακόμα, αλλά αναμένονται και νέες παραλλαγές, μας δίνει τη βεβαιότητα ότι σύντομα θα δούμε και μια έκδοση "crossover" του νέου Ceed! Εν πάση περιπτώσει το 5θυρο χάτσμπακ είναι ήδη παρόν, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας, που εξασφαλίζει σημαντικά βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος (+30%), χάρη στην ευρύτατη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, επιτρέποντας ταυτόχρονα και τη μείωση του βάρους κατά 23 κιλά. Έχοντας ήδη διαστάσεις κοντά στο επάνω άκρο της κατηγορίας από την προηγούμενη γενιά του, το νέο Ceed διατηρεί το ίδιο μήκος με το προηγούμενο (4,310 μ.), αλλά και το ίδιο μεταξόνιο, με πιο μικρό όμως «πρόβολο» εμπρός και μεγαλύτερο πίσω. Σε συνδυασμό και με την καλύτερη «διαχείριση» του εσωτερικού αυτό είχε ως αποτέλεσμα την βελτίωση των εσωτερικών χώρων, που η εταιρεία τονίζει ότι είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας, αλλά και την αύξηση της χωρητικότητας του ήδη πολύ καλού χώρου αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 395 λίτρα και είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας (ακόμα περισσότερο δε στο στέισον, που με 625 λίτρα ξεπερνάει σε χωρητικότητα και τα περισσότερα σεντάν της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας).

Σημαντική βελτίωση έγινε και στον τομέα της ποιότητας, όπως και σημαντική αναβάθμιση του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ένα μεγάλο κατάλογο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, πληροφόρησης και συνδεσιμότητας, όπως και ένα ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της JBL. Από πλευράς μηχανικών μερών, η μεγαλύτερη προσπάθεια από την πλευρά των μηχανικών της εταιρείας έγινε στη ρύθμιση των αναρτήσεων, έχοντας ως στόχο να προσφέρει οδική συμπεριφορά που δεν θα αφήνει περιθώρια για κριτική, χωρίς όμως να δημιουργεί πρόβλημα στην άνεση. Η γεωμετρία των αναρτήσεων αναθεωρήθηκε, η πίσω αντιστρεπτική ράβδος απέκτησε νέο σχήμα, οι ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ άλλαξαν, ενώ ταυτόχρονα έγιναν επεμβάσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, ώστε να γίνει πιο άμεσο και να προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, χρησιμοποιούνται οι ήδη γνωστοί βενζινοκινητήρες 1.4 με 100 ίππους και 1.0 τούρμπο με 120 ίππους, ενώ προστέθηκε κι ένας νέος 1.4 τούρμπο με 140 ίππους. Τη γκάμα συμπληρώνει ο νέος ντίζελ 1.6 του κορεατικού γκρουπ σε δύο εκδόσεις ισχύος, 115 και 136 ίππων, ενώ σύντομα θα παρουσιαστεί και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ για τον βενζινοκινητήρα 1.4 των 140 ίππων και τον ντίζελ των 136 ίππων θα είναι διαθέσιμο και ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες.
Στην Πορτογαλία οδηγήσαμε κατ' αρχάς το 1.6 ντίζελ των 136 ίππων σε μία διαδρομή που περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο. Η πρώτη εντύπωση είναι η πολύ ποιοτική κατασκευή του αυτοκινήτου, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο ταμπλό, ενώ οι πιο σφιχτές αναρτήσεις δεν είχαν δυσμενή επίδραση στην ποιότητα κύλισης, η οποία είναι πολύ καλή για την κατηγορία και μαζί με την καλή ηχομόνωση συμβάλλουν σ' ένα ξεκούραστο ταξίδι. Ο ντίζελ 1.6 είναι δυνατός και εύστροφος για πετρελαιοκινητήρας, όχι ιδιαίτερα θορυβώδης, και πιστεύουμε ότι ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ελληνικές συνθήκες, όπου οι οδηγοί χρειάζεται πολλές φορές να επιχειρούν προσπεράσματα σε επαρχιακούς δρόμους, συχνά ορεινούς. Το τιμόνι έχει πραγματικά βελτιωθεί και είναι πιο άμεσο και με καλύτερη αίσθηση, ενώ η σταθερότητα του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου είναι πραγματικά πολύ καλή. Στην Πορτογαλία όμως είχαμε τη δυνατότητα και για μερικούς γρήγορους γύρους σε μια μεγάλη πίστα καρτ με το χιλιάρι τούρμπο, που μας έκανε να εκτιμήσουμε ιδιαίτερα τη δουλειά που έχει γίνει στις αναρτήσεις του αυτοκινήτου, οι οποίες ελέγχουν καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και έχουν βελτιώσει την ακρίβεια της συμπεριφοράς στις πιεσμένες στροφές. Τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν, ενώ ο εύστροφος χιλιάρης κινητήρας έχει τη δύναμη για να δώσει τη δυνατότητα να οδηγηθεί γρήγορα το αυτοκίνητο αν το θέλει ο οδηγός.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP