ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Subaru XV - 2.0

Παράδοση και εκσυγχρονισμός Νο 2         ..:: Σαββάτο, 23 Ιουνίου 2018 ::..

Η νέα γενιά του XV δεν πέφτει στην παγίδα του «κάτι σαν» που αποτελεί τη μόδα της εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, σύγχρονο τεχνολογικά, ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, που προσφέρει πολιτισμένη συμπεριφορά και ασφάλεια στην άσφαλτο σε συνδυασμό με πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες

Το νέο XV είναι ένα αυτοκίνητο που σηματοδοτεί την απάντηση της Subaru στις σύγχρονες απαιτήσεις, γιατί είναι μαζί με το Impreza τα πρώτα αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας που βασίζονται στην νέα πλατφόρμα της (SGP), πάνω στην οποία θα «χτιστούν» και άλλα μελλοντικά μοντέλα της, με κινητήρες εσωτερικής καύσης και με υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Θα σταθούμε για λίγο στη νέα πλατφόρμα, για να υπενθυμίσουμε ότι βελτιώνει θεαματικά την ακαμψία του αμαξώματος (70% μεγαλύτερη είναι η στρεπτική ακαμψία και 90% η πλευρική ακαμψία), χαμηλώνει το -ήδη χαμηλό λόγω και τού μπόξερ κινητήρα- κέντρο βάρους του αυτοκινήτου κατά 5 χιλιοστά και, χάρη στις νέες αναρτήσεις με την στηριγμένη στο αμάξωμα πίσω αντιστρεπτική ράβδο, μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος κατά 50%. Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι ελαφρά αυξημένες (μήκος 4,46 μ.), ενώ αυξημένο κατά 3 εκατοστά είναι και το μεταξόνιο.

Εσωτερικό
Όπως συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις των μικρομεσαίων "SUV" που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα με ένα παραδοσιακό χάτσμπακ, λόγω του μεγαλύτερου ύψους του αμαξώματός τους, το XV έχει καλύτερους χώρους από το Impreza, που φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα και προφανώς ανταποκρίνονται απολύτως στις οικογενειακές ανάγκες. Αντίστοιχα, επαρκής για οικογενειακή χρυσή είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 385 λίτρα, είναι δηλαδή επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Το λειτουργικό εσωτερικό προσφέρει επίσης και αρκετά καλούς χώρους για μικροπράγματα, παρά το γεγονός ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Η ποιότητα κατασκευής ήταν πάντα πολύ καλή στα Subaru, εδώ όμως έχει επιπλέον προσεχθεί και το «φαίνεσθαι», με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και γενικά ένα προσεγμένο διάκοσμο που δημιουργεί μία πιο "premium" εικόνα. Η γενική εργονομία είναι σωστή και η θέση οδήγησης αρκετά καλή, αν και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Θα σταθούμε στο σύστημα πληροφόρησης με τις δύο οθόνες, μια μεγάλη στο κέντρο όπως είναι η μόδα της εποχής και μία μικρότερη λίγο ψηλότερα, για να επισημάνουμε ότι βρίσκουμε αυτό το διαχωρισμό πιο πρακτικό από την επιλογή της μιας οθόνης για όλες τις δουλειές, γιατί δεν συγκεντρώνονται όλες οι ενδείξεις και λειτουργίες σε μία πολύπλοκη οθόνη, που αποσπάει ευκολότερα την προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.675 ευρώ, με ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων EyeSight (με δύο κάμερες για τον έλεγχο του χώρου εμπρός το αυτοκίνητο και αυτόματη πέδηση σε περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού), σύστημα ανίχνευσης οπισθίου οχήματος, σύστημα X-Mode για την υποβοήθηση της εκκίνησης σε απότομη ανωφέρεια εκτός δρόμου, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αναγνώριση φωνητικών εντολών, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, σύστημα πλύσης φώτων, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα πλοήγησης, σύστημα πολυμέσων με συμβατότητα Apple CarPlay, 2 θύρες USB, θύρα Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, ράγες οροφής, σύστημα start-stop, ενώ στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και το μεταλλικό χρώμα. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι η εργοστασιακή εγγύηση είναι τριετής.
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και λειτουργικό και φιλοξενεί άνετα τέσσερα άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ατμοσφαιρικός 2λιτρος κινητήρας του XV με τους 156 ίππους δεν είναι μεν εντελώς νέος, έχει όμως βελτιωθεί ριζικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, είναι ελαφρύτερος και το 80% των εξαρτημάτων του να είναι νέα. Είναι ένας σύγχρονος κινητήρας, με άμεσο ψεκασμό και υψηλή σχέση συμπίεσης (12,5:1), που δεν προσφέρει βεβαίως την ροπή των κινητήρων με τούρμπο, έχει όμως τη δύναμη για να κινήσει άνετα και με ασφάλεια το αυτοκίνητο, που δεν είναι ελαφρύ (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8''). Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η εταιρεία επέλεξε να προσφέρει το XV αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), κάτι που βεβαίως δεν ευνοεί ιδιαίτερα τις επιδόσεις (αλλά έχει μία χρησιμότητα εκτός δρόμου σε σύγκριση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο, με δεδομένη την έλλειψη «βοηθητικού» κιβωτίου με κοντές σχέσεις). Στο 2λιτρο XV πάντως υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ανάμεσα σε 7 σταθερές σχέσεις με χειριστήρια στο τιμόνι. Η κατανάλωση όμως του αυτοκινήτου είναι αυξημένη και στη πόλη μπορεί εύκολα να φτάσει τα 12 λίτρα/100 χλμ., που περιορίζονται γύρω στα 9 στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Ιδιαίτερα πολιτισμένο στο δρόμο, το XV προσφέρει μια οδική συμπεριφορά που εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Το πολύ καλά στημένο άκαμπτο πλαίσιο και η τετρακίνηση (που μεταδίδει τη ροπή κατά 60% εμπρός και κατά 40% πίσω) προσφέρουν ακρίβεια στη συμπεριφορά του, το κράτημα είναι πολύ καλό, οι αντιδράσεις του προοδευτικές και οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για τον «διπλό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα του αποτελεσματικά. Θα σταθούμε για λίγο στο πολύ πρακτικό προσαρμοζόμενο cruise control, που παρακολουθεί την κυκλοφορία μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση, μετά την οποία δεν χρειάζεται απαραίτητα να πατήσει ο οδηγός το γκάζι, αλλά απλώς στο κουμπί RES του cruise control στο τιμόνι. Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, είναι αρκετές, όπως είχαμε άλλωστε διαπιστώσει και κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου, χάρη στο καλό σύστημα τετρακίνησης, το αυτόματο κιβώτιο και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (22 εκ.) Καλύπτει έτσι τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών στην ελληνική ύπαιθρο. Οι γνωστές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των διαφόρων αυτοκινήτων είναι 18° για τη γωνία προσέγγισης, 21,6° για τη γωνία ράμπας (21,9° με τους τροχούς των 18’') και 29° για τη γωνία φυγής. Τέλος, καλή είναι η ποιότητα κύλισης και πολύ ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου η άνεση που προσφέρει.
YΠEP
- Μόνιμη τετρακίνηση
- Ασφάλεια
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Πολύ καλό cruise control
- Πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη κατανάλωση
- Αυξημένη τιμή
Η μόνιμη τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά αυξάνουν την ακρίβεια της συμπεριφοράς στην άσφαλτο και προσφέρουν πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες
Συμπέρασμα
Σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα τύπου "SUV" που «μοιάζουν» με εκτός δρόμου, αλλά είναι απλώς υπερυψωμένα αυτοκίνητα για χρήση στην άσφαλτο, το XV είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, με την παραδοσιακή έννοια του όρου, πολιτισμένο, ασφαλές και ευκολοδήγητο στην άσφαλτο, αλλά με πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, που είναι μεγαλύτερες από αυτές τον περισσότερων "SUV" της κατηγορίας. Ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο και πολύ πλούσια εξοπλισμένο, είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο για τις ελληνικές συνθήκες, το οποίο βεβαίως βρίσκεται σε μια κατηγορία τιμής που στην Ελλάδα περιορίζει σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Σε προσωπικό επίπεδο θα το προτιμούσαμε με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά ένας κατασκευαστής που δεν έχει τεράστιο όγκο παραγωγής σαν τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι δύσκολο να προσφέρει πολλές εναλλακτικές λύσεις για τα μοντέλα του, ακόμα και όταν πωλούνται παγκοσμίως. Τουλάχιστον στο 2λιτρο μοντέλο προσφέρεται και η επιλογή χειροκίνητων αλλαγών, με την αυτόματη λειτουργία να διευκολύνει τη χρήση στην πόλη και εκτός δρόμου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.subaru.net.gr/


  UP