ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Ibiza - 1.0 TSI 115 PS

Λίρα εκατό         ..:: Σαββάτο, 16 Ιουνίου 2018 ::..

Μια ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία προτάσσει σε κάθε αίτημα την κατάλληλη απάντηση, με ποιότητα συναρμολόγησης, χώρους, πλαίσιο, συμπεριφορά και επιδόσεις σε ένα πακέτο υψηλού επιπέδου, αλλά και με εύπεπτη τιμή και «γερμανική» σφραγίδα-εγγύηση στα μηχανικά μέρη

Το τελευταίο Ibiza εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη και αποτελεί αποφασιστικό βήμα προς τα εμπρός για το μέλλον της Seat. Πρώτον, επειδή χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία του Ομίλου Volkswagen, όπως π.χ. την πλατφόρμα MQB A0. Δεύτερον, επειδή χαρακτηρίζεται αξιοσημείωτη αύξηση του εσωτερικού χώρου. H επικαιροποιημένη σπορ σχεδίαση, αντικατοπτρίζει αδιαμφισβήτητα το DNA της ισπανικής φίρμας, χωρίς όμως την έκπληξη του καινούργιου ή την αλλαγή ρότας.

Εσωτερικό
Χωρίς σχεδιαστικές εκπλήξεις αλλά πλήρως λειτουργικό αποδείχτηκε το εσωτερικό του. Εδώ 4 ενήλικα άτομα μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, ακόμη και σε μακρινό ταξίδι. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, με συνολική χωρητικότητα 355 λίτρων. Αρκετούς χώρους για μικροπράγματα συναντάς στο εσωτερικό, συμπληρώνοντας την εικόνα ενός λειτουργικού αυτοκινήτου, έτοιμου να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα. Η ιδανική θέση οδήγησης και η σωστή εργονομία αποτελούν ακόμη δυο συμμάχους που θα σου λύσουν μεμιάς τα χέρια. Παρ' ότι το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από γεροδεμένη κατασκευή και σωστή συναρμολόγηση, η οποία δεν επιτρέπει την εμφάνιση τριγμών ή άλλων δυσάρεστων ακουσμάτων, το ταμπλό είναι σχετικά λιτό και τα πλαστικά σκληρά, προκειμένου φυσικά να διατηρούνται οι ισορροπίες στον όμιλο. Η τιμή για το 1.0 TSI των 115 ίππων ξεκινάει από 13.550 ευρώ, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Απέριττο σχεδιαστικά, με σκληρά πλαστικά, αλλά καλή εργονομία και καλή θέση οδήγησης (μπήκες, το «φόρεσες», έφυγες...)
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.0 TSI με τους 115 ίππους και άμεσο ψεκασμό, αποτελεί δώρο για το σούπερ μίνι των Ισπανών. Θα μπορούσε κάλλιστα με την απόδοση, τη ροπή και τη συμπεριφορά του να συγκριθεί με ένα καλό ατμοσφαιρικό σύνολο στα 1,6 λίτρα. Τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλότερα, διαθέτει αποθέματα δύναμης και δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 8 λίτρα/100 χλμ. Ταυτόχρονα δεν σου σπάει και τα νεύρα ηχητικά η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική. Συμπαραστάτης του κινητήρα ένα πολύ εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που σε προκαλεί να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις για να... ευχαριστηθείς. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αξίζει να αναφερθεί πως είναι από τους καλύτερους που συναντήσαμε τελευταία.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το νέο Ibiza απέδειξε πως τιμά το σπορτίφ παρελθόν του και βαδίζει επάνω στην ίδια εξίσωση, αναβαθμίζοντας φυσικά την ποιότητα των υπηρεσιών του. Με άλλα λόγια, δεν έχει αποχωριστεί το ελαφρύ πάτημα και τις άμεσες αντιδράσεις που χαρακτήριζαν παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της Seat, το νέο πλαίσιο, όμως, το βοηθά να συμπεριφέρεται ακόμη καλύτερα στην απαιτητική διαδρομή, αλλάζοντας άμεσα κατεύθυνση όταν του ζητηθεί. Η νέα πλατφόρμα MQB έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 30%. Πράγμα που κατανοείς αμέσως στην πράξη. Εντελώς απαλλαγμένο από εξωγενείς παράγοντες, το νιώθεις «ένα κομμάτι». Συνδυάζει ενδοτικότητα και άνεση με ήσυχη κύλιση και ακριβείς αντιδράσεις. Επειδή όμως το "target group" δεν περιορίζεται μέχρι τα τριάντα πλέον έτη, η κύλιση απέκτησε περισσότερο πολιτισμό, οι θόρυβοι από αυτή σχεδόν εξαλείφθηκαν και το σύνολο μπορεί τώρα να κλείσει το μάτι και στους 40+ με οικογένεια. Συνολικά μπορεί να μην του φαίνεται εκ πρώτης όψεως, ωστόσο έχει κάνει το μεγάλο βήμα προς τα εμπρός σε μια κατηγορία που πήρε φωτιά από τις εξαιρετικές λύσεις που προτείνονται τελευταία.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Χώρος αποσκευών
- Τιμή
KATA
- Σκληρά πλαστικά εντός
- Αυξημένο ύψος στο κατώφλι φόρτωσης
Ένα «καθημερινό» σούπερ μίνι που μπορεί να κινηθεί με ρυθμό που λίγα χρόνια πριν ακόμη και μικρά GTi θα ζήλευαν, χωρίς τα κουσούρια τους
Συμπέρασμα
Το συγκεκριμένο Ibiza αποτελεί ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με ευχάριστο οδηγικό πρόσημο, κορυφαίο βενζινοκινητήρα και θετικό προφίλ στους περισσότερους καίριους τομείς. Δεν είναι ακριβό στο ταμείο και δεν είναι αρκετά κραυγαλέο σε εμφάνιση, ικανοποιώντας έτσι όσους αρέσκονται να εστιάζουν στην ουσία και όχι στον εφήμερο εντυπωσιασμό.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP